Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 01:45

Ik ben sinds donderdag terug in NL en heb werkelijk geen idee wanneer ik mijn vriend weer ga zien... :(
daarnaast ook wat last van heimwee, Nederland voelt totaal niet meer als thuis, om veel verschillende redenen, en ondanks dat ik heel blij ben mn moeder en vrienden weer te zien had ik liever gister dan vandaag nog het vliegtuig terug gepakt. Maarja, dat gaat helaas niet zomaar..
Wel plannen voor de toekomst, wil graag weer naar school, maar hoe wat waar wanneer laat ik momenteel meer over aan "het lot" en leef een beetje van dag tot dag. We zien het wel...

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 02:32

ahh dat is wel jammer. Betekent toch wel dat het goed zat daar.
Maar desalniettemin: welkom terug!!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:42

Herkenbaar gevoel, Blacky, het niet thuis voelen in Nederland. Het lijkt me heel naar om niet te weten wanneer je je vriend weer ziet, en Canada is natuurlijk ook niet even voor een weekendje te doen. -O- Is het niet mogelijk om een opleiding te doen in Canada?

Ik zie mijn vriend over 31 dagen weer :o Dan ga ik voor het eerst naar hem (Gran Canaria). Ben er nog nooit geweest en onwijs benieuwd naar het eiland! Hij is al helemaal enthousiast en heeft een hele lijst met plaatsen en dingen die hij me wil laten zien. Ik ben bang dat twee weken te kort gaan zijn :')

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:21

Ik heb respect voor jullie, zolang je vriend niet zien!
Mijn vriend is nu een week in Brazilië, vreselijk vind ik dat! In december gaat ie ook nog eens 3 weken naar Japan, daar zie ik nu al tegenop...

Volgend jaar neemt ie me mee naar Brazilië, naar Rio de Janeiro. Ben nog nooit zover weg geweest, maar ik heb er onwijs veel zin in!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:11

Naast dat het momenteel wat moeilijk is om daar in school te komen (opleiding die ik wil doen is HBO maar in CA vragen ze toch om een VWO diploma of je P bij NLe studenten) willen ze bij immigratie ook zien dat ik $10.000 per jaar naast het schoolgeld heb zodat ik me kan onderhouden. Nu werkt mn vriend in dezelfde stad als een vd scholen met die opleiding dus zal het miss makkelijker zijn binnen te komen zonder zoveel geld maar ook schoolgeld is vaak als buitenlander veel duurder en zoveel geld heb ik allemaal niet...

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 23:26

Ja van die regels heb ik ook wel eens gehoord ja.

Pff dan zou ik toch echt hard moeten gaan sparen haha

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:49

Jeetje, dat maakt het allemaal wel erg lastig ja. Vervelend.. Wel enig idee welke richting je op wil (qua school/studie)?

Ik heb op dit moment in mijn hoofd om na mijn stage (december tot en met begin mei) een maand naar hem toe te gaan. Hij komt in februari nog twee weken en dan zou ik hem dus elke tien weken zien (november/december, februari, mei). Ik zou alleen niet weten wat ik daar een maand lang moet gaan doen :') vrijwilligerswerk? Taalcursus? Wat doen jullie als jullie voor langer dan een 'normale' vakantieperiode heen gaan?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:57

Verloskunde/midwifery :)
Ik had de mazzel dat mijn vriend 12u diensten draait en dus van de 14 dagen 7 dagen vrij is en als ie werkte ik ook vaak wel daar zat.
Als die van jou "gewoon ma-vr 9-5" baan heeft wordt het idd wel wat lastiger.
Zijn er dingen te zien of te doen in de omgeving? Evt een keer dagje shoppen, paard huren, dingen koken/bakken. Ik zie dat hij op Gran Canaria woont, ga naar het strand, kijk of je de andere eilanden kan bezoeken, doe een boottour om walvissen/dolfijnen te spotten. Zorg dat hij volgende maand wat dingen over laat zodat je als je later ook zou komen en je je meer zelf moet vermaken je ook nog wat te doen hebt.. :p

Ik ga overigens over 2 weken naar Tenerife :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:04

Blacky94 schreef:
Zorg dat hij volgende maand wat dingen over laat zodat je als je later ook zou komen en je je meer zelf moet vermaken je ook nog wat te doen hebt.. :p

_O- Zal het hem zeggen haha! Er zal inderdaad wel genoeg te doen zijn, en hij heeft gelukkig geen 9-5 baan. Hij heeft op zich veel 'vrije' tijd, maar dan moet hij wel studeren. Ik ga toch ook eens op zoek naar een taalcursus die ik daar eventueel kan doen :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:10

Nissima, een maand gaat best snel voorbij om echt wat te doen.. Misschien kan je het eiland wat verkennen ofzo maar om echt vrijwilligerswerk te doen is misschien wat weinig tijd.
Blacky, ben je al met een opleiding begonnen in nl? Kan je niet een Hbo starten om je P te halen en dan daarheen? Of eventueel in Canada cursussen om je niveau bij te spijkeren.
Ik heb nu al bijna 5 jaar een relatie waarvan in totaal 3.5 langeafstandsrelatie. Ben weer terug gegaan naar Nederland om te studeren en ik ben daar toch wel blij mee, het einde is nu ook in zicht dus ik weet dat we binnenkort waarschijnlijk wel samen kunnen wonen enzo. :) En voor ons is het 2 uur vliegen, wat ook wel meevalt. :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:07

Nee ik ben pas net 5 dagen ofzo thuis, en had pas te laat verzonnen (of naja, echt in verdiept) wat ik wilde en kan nu dus niet beginnen. En als ik dan toch wat moet doen om m'n P te halen doe ik het liever met de opleiding zelf zodat ik iig in het NL achtergrond informatie heb dan dat ik iets doe wat totaal ergens anders over gaat.. :)
Maar bij het zoeken naar werk kwam ik een advertentie tegen voor werk op een NL melkveebedrijf in Alberta. Nog steeds de andere kant van het land, scheelt het dat mijn vriend ook wel graag - tijdelijk - die kant op wil om te zien hoe het er daar aan toe gaat, maar ze hebben de mogelijkheid me evt een werkvergunning te geven dus dan heb ik toch al iets meer uitzicht. Geen idee of het wat wordt omdat ik er natuurlijk niet naartoe kan maar wie weet...

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:29

Loose schreef:
Nissima, een maand gaat best snel voorbij om echt wat te doen.. Misschien kan je het eiland wat verkennen ofzo maar om echt vrijwilligerswerk te doen is misschien wat weinig tijd.

Hmm, daar heb je denk ik wel gelijk in ja. Ik zal eens vragen wat mijn vriend er over te zeggen heeft. Misschien gaat het inderdaad wel heel snel voorbij :j

Hij was in ieder geval wel erg enthousiast toen ik zei een maand te willen komen. Hij zei: "Een maand! Dat is de laatste stap voordat je hier permanent komt wonen!" Haha, ik hoop dat het zo zal zijn, maar dat zien we tegen die tijd wel weer. :o

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:54

Hoi! Even een schopje. Hoe is het met jullie relaties? :)

Ik ben in november voor het eerst bij hem geweest. Wat een geweldig eiland <3 en zo heerlijk om 2 weken lang bij hem te zijn. Twee weken terug spontaan toch nog een paar dagen vrij genomen en zo kon ik oudjaarsdag met hem vieren. Ik ben gisterochtend teruggekomen. Ik blijf het afscheid zo moeilijk vinden ;( Gelukkig zie ik hem nu over 5 weken alweer :o

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:17

Hier gaat het nog hardstikke goed! Afscheid vind ik al lastig voor de week steeds :P. Heerlijke kerst en oudjaar samen kunnen vieren. Nu zie ik hem vrijdag weer. Vind ik al lang zat wachten :P

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:31

Hier gaat het ook nog steeds hartstikke goed! Zo goed zelfs dat we vanaf maart gaan samenwonen! *\o/* Helaas kerst en O&N niet samen gevierd, want hij zat (en nog steeds) in Japan, bij zijn zusje die daar studeert (hoezo internationale familie...).
Ik mis hem echt ontzettend, maar gelukkig komt ie vrijdag weer terug! Lange afstandsrelaties zouden niets voor mij zijn...

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:42

Super om te horen dat het zo goed gaat! :j

Ik dacht ook dat een langeafstandsrelatie niets voor mij zou zijn, Leonie.. maar toen gebeurde het toch :o en so far, so good. Als het maar tijdelijk is. Ik kan dit geen 2 jaar vol blijven houden, ben ik bang. Alhoewel het afgelopen halfjaar wel snel voorbij is gegaan :j

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:46

Wat fijn dat het nog steeds goed gaat bij iedereen :)

Hier gaat het ook goed. Eind deze maand vertrekken we samen voor zes maanden naar Oostenrijk. 'Even' het volledig overgestelde van lange afstand, namelijk samenwonen :Y)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:03

Waar kwam al jullie vriendjes ook alweer vandaan/waar wonen enzo en hoe lang hebben jullie al wat? :)
Heb hier wel meegelezen maar heb het allemaal niet onthouden. O:) :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:57

Ik ben sinds 5 maanden met m'n Canario (Gran Canaria). <3 Dus nog redelijk pril :o

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:59

Hier ook geen oud en nieuw samen gevierd helaas, ivm allebei examens in januari =/ Maar nog wel steeds samen dus ^^

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:42

Bijna 1,5 jaar samen met een Canadees :)
Hier gaat het goed. Begin december een behoorlijke dip gehad maar hopelijk komt ie binnenkort naar Nederland.
Plan was eigenlijk rond volgende week maar hij kwam er met kerst achter dat zn paspoort is verlopen. Verlengen duurt daar rustig een week of 4 dus hopelijk kan hij in februari/maart komen :)
Verder gaan we emigratie papieren invullen maar processing tijd is zo'n 19 maanden dus moet nog uitzoeken of ik evt iets kan regelen met daar naar school gaan ofzo alhoewel dat waarschijnlijk te duur is als niet Canadees..

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:03

Hier nog steeds (bijna 2,5 jaar) samen met mijn Litouwse vriend. Kerst en oud & nieuw daar samen gevierd en over 4 weken komt hij hier een weekje. We zijn erg veel aan het nadenken over emigreren, hij ziet Nederland niet echt zitten en hoe geweldig ik Litouwen ook vind, ik weet niet of ik daar mijn kinderen zou willen opvoeden. Erg lastig dus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:06

Inmiddels 3 jaar samen met mijn Canadees en 6 maanden getrouwd. :))
Onlangs +/- 5000 km verderop verhuisd en dat gecombineerd met een 7500km roadtrip door de States. :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 19:39

Wow klinkt toch wel erg gaaf hoor Anthea!
Heel avontuur!

xSiep, moeilijk he als je voor een keuze komt. Kan me ergens ook wel voorstellen dat je jezelf en gezin er niet zien wonen, al heb ik begrepen dat ze sinds kort wel de EU ingetreden zijn. Wellicht scheelt dat iets

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:03

Hier nu bijna precies een jaar met een Schot :)
Eerste halfjaar tussen Nederland en Polen heen en weer gependeld, nu een half jaar in ieder in hetzelfde land (Nederland) gewoond en eind van deze maand vertrekken we dus samen naar Oostenrijk voor een halfjaar.
Na de zomer gaat hij naar alle waarschijnlijkheid terug naar Schotland en ik heb hier dan nog een jaar studie te gaan :\ Daarna ben ik van plan zo snel mogelijk ook die kant op te gaan. Waarschijnlijk is dat niet voor altijd, vanaf dan zien we wel waar we uiteindelijk terecht komen/heen gaan.

Simone, wat lastig zeg. Hopelijk komen jullie er samen uit.
Een ander land als 'middenweg' geen optie :P ?