Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:49

zillionke schreef:
Oke maar waar moet ik me dan precies inschrijven? Of nouja op welke site moet ik mezelf dan inschrijven? Sorry mijn ouders en ik weten namelijk daar niet zo heel veel vanaf.. ;( :oo

Op de site van de ssh (www.sshxl.nl)

hidsiiiggg

Re: Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:39

Er zijn zeker wel kamers in utrecht te krijgen zonder hospiteren! Via makelaar, als er nieuwe eenheden worden aangeboden, (ook via ssh), als je genoeg inschrijftijd hebt... ong 4 jaar, kun je met gemak al een zelfstandige woning vinden;) met 3 jaar zelfs al als je je best doet! De ssh levert over een paar maanden een nieuw gebouw op dus er zal veel verschuiving plaats vinden:) dan moet een kamer vinden echt wel lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:40

Via een makelaar in Utrecht vind ik niet per se een aanrader. Je betaalt vaak buiten je borg en eerste maand huur ook nog belachelijke bemiddelingskosten en ik vind de kamers die makelaars aanbieden vaak ook erg karig. Denk dat als je zelf aan de slag gaat je beter terecht komt.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:03

Oke bedankt voor het advies! Maar mijn mentor zei dat het nog helemaal niet nodig is dat ik me nu al ga opgeven.. Maar ik weet zo'n 99,99 procent zeker dat ik die studie wil gaan doen en als ik niet word uitgeloot voor die studie wil ik graag een andere studie doen in Utrecht.. Dus zal ik me dan wel of niet opgeven? En nog een vraag is het een heel groot verschil als je vanuit het Brabantse platteland (ik woon zelf op een boerderij met koeien }:0 ) naar een kamer naar Utrecht gaat en ik bedoel ook van ik ken daar niemand in Utrecht krijg je dan ook gemakkelijk aansluiting met mensen etcetra.. :P

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:08

Wij hebben waarschijnlijk binnen 2 maanden een kamer vrij hier in huis, 5 meiden. Kamer van ca. 20m² , wel hospiteren. In Lombok-Oost. Dus mocht je tegen die tijd interesse hebben...

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:32

BaileyMix schreef:
Wij hebben waarschijnlijk binnen 2 maanden een kamer vrij hier in huis, 5 meiden. Kamer van ca. 20m² , wel hospiteren. In Lombok-Oost. Dus mocht je tegen die tijd interesse hebben...

Haha ja opzich wel maar dat duurt nog wel een dik jaar.. dus waarschijnlijk zit daar dan iemand anders in en kun je anders als je foto's hebt ook die doorsturen (ik wil via pb wel mijn e-mail geven) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:38

Als je naar Utrecht wilt gaan zonder dat je connecties hebt zou ik me persoonlijk wel inschrijven. Wou dat iemand dat tegen mij gezegd had een hele tijd geleden, dan had ik nu in een veel luxere positie geweest en veeeeel minder betaald :=

En ja, natuurlijk is verhuizen van een boerderij op het platteland naar een grote stad een grote overstap. Maar je went er snel genoeg aan :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:06

Emmaa_ schreef:
Als je naar Utrecht wilt gaan zonder dat je connecties hebt zou ik me persoonlijk wel inschrijven. Wou dat iemand dat tegen mij gezegd had een hele tijd geleden, dan had ik nu in een veel luxere positie geweest en veeeeel minder betaald :=

En ja, natuurlijk is verhuizen van een boerderij op het platteland naar een grote stad een grote overstap. Maar je went er snel genoeg aan :)

Eens met Emma :j. Schrijf je gewoon nu al in, die inschrijvingen zijn meestal jaaren geldig. Had ik me maar in mijn 5e jaar al ingeschreven voor studentenwoningen in Amsterdam, dan had ik ook een veel luxere positie gehad. Ik ben (net als zoveel mensen), gewoon pas na de eindexamens gaan zoeken en dat valt goed tegen in zo'n populaire studentenstad.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:50

SSH zit in een aantal grote steden, zou je daar dus zeker inschrijven. Dan heb je al inschrijftijd en kan je tegen de tijd dat je gaat studeren makkelijker aan een kamer komen. (je kan je trouwens pas als je 16 bent inschrijven, weet niet hoe oud je bent :P. En vanaf je 17e mag je een kamer huren)

Qua connecties ken je natuurlijk je klasgenoten al, en als je bij een studie/studenten vereniging gaat. Leer je ook vanzelf die mensen kennen!

Ik heb trouwens eindelijk normale gordijnen! :D (na bijna een halfjaar :') )

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:15

Ja ik ben 16 en 17 jaar ben ik als ik afstudeer :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:03

Ik zou me ook gewoon inschrijven via de ssh! Kleine investering, maar je kan er zoveel lol van hebben. Zelf ben ik een half jaar eerder ingeschreven dan wanneer ik ging studeren, maar ik was toen nog niet eens aan de beurt. Gelukkig kon ik na nog een half jaartje wachten wel een kamer via de ssh krijgen.

Nu zit ik in een studenten appartement met eigen keuken en badkamer. Daar heb je veel wachttijd voor nodig. (Nu doe ik een lange opleiding en was dat dus geen probleem :p). Foto's van al mijn kamers en appartent staan ook ergens in dit topic. Maar hoe eerder je je inschrijft, hoe beter! Via kamernet kamers zoeken vond ik echt drama. Ik heb eerst nog een tijdje bij een hospita in huis gewoont. Die kwam ik ook heel toevallig tegen (via hyves kwamen we in contact).

En mocht je toch niet naar Utrecht gaan, ben je misschien een klein bedrag kwijt maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:17

SSH zit ook in Groningen, Amersfoort, Maastricht, Rotterdam, Tilburg en Zwolle. Grote kans dus dat je daar eventueel wat kan zoeken :)

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:19

Oke ik denk dat ik me dan zo snel mogelijk ga inschrijven dan :)

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:27

Nog iets ik wil dan life science gaan volgen maar het is niet zeker dat ik daar word aangenomen als ik niet word aangenomen in Utrecht , dan ga ik life science studeren in leeuwarden ik weet dat het ver weg voor mij is (ik woon zelf namelijk helemaal in het zuiden van het land , woon op n paar minuten na in België)

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:24

Dit is mijn kamer 5 maanden later, mét normale gordijnen!
Iets meer sfeer, maar op een of andere manier blijft het bij mijn bureau toch rommelig ogen.. Krijg dat niet netjes opgeruimd :(.

Afbeelding
Afbeelding

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:12

Leuke kamer! Haha, Lack tafeltje van de Ikea... Heb 'm hier ook staan :')
Misschien dat je bureau minder rommelig oogt als je de spullen eromheen in een kastje doet?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:50

Ik ben dit weekend verhuisd naar Amsterdam, 21m2 met eigen badkamer en keuken. Ik zal morgen wat foto's maken en plaatsen :D

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:24

Ik heb al een hele tijd geleden in dit topic gereageerd dat ik foto's zou plaatsen alleen nooit gedaan, dus hierbij nog foto's van mijn kamer 15m2
Afbeelding

Afbeelding

(het is niet zo netjes op het moment :o )

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:26

Geerte, Warande? Mijn vriendin heeft woont daar ook, zijn best leuke kamers!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:27

Haha ja de Warande, best leuk wonen ook fijn dat ik een eigen tuintje heb.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:24

Ghostattack, zijn dat die appartementjes bij het AMC? :) Ben de naam even kwijt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:26

Nee, dit is nieuwbouw :) Op de Zuidas vlakbij de RAI. Ik studeer wel in het AMC, ongeveer 15 minuten reistijd vanaf hier.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:28

Eulogy schreef:
Ghostattack, zijn dat die appartementjes bij het AMC? :) Ben de naam even kwijt.

Zijn die uiteindelijk wel opgeleverd dan? Ik sta daar nog steeds voor ingeschreven, maar heb al sinds juli 2014 niets meer gehoord. Inmiddels woon ik dus ook ergens anders :+

Mooie kamer trouwens Ghost, helaas buiten mijn budget anders waren we huisgenoten(in de breedste zin van het woord) geweest :D
Studeer je toevallig geneeskunde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:31

Geen idee, ik vond het toen ook allemaal heel interessant klinken maar ook niet echt meer iets van gehoord. Volgens de oorspronkelijke plannen zou het volgens mij al in 2013 opgeleverd zijn :')
Hoe heette dat? Was ook nieuwbouw volgens mij hoor!

Ik heb in iets soortgelijks gewoond, Campus Diemen-Zuid, maar achteraf gezien echt spijt dat ik daar zoveel geld aan heb uitgegeven :=

Edit: Ah, Blue Gray. Laatste nieuwbrief op de website is inderdaad van Juli :')