Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
C_estmoi schreef:ah well.. ik heb ook ooit (in de brugklas) een discussie gehad over hoe je je uit bij jeuk..
'ik heb jeuk' (correct), 'ik heb kriebel', er was zelfs één meisje dat altijd 'ik heb krab' zei.
Even serieus, als je in een gymnasiumklas zit ga je er toch vanuit dat mensen weten dat 'ik heb krab' betekent dat je in het bezit bent van een schaaldier...
Ik heb krab.. MyHorseGirl schreef:C_estmoi schreef:ah well.. ik heb ook ooit (in de brugklas) een discussie gehad over hoe je je uit bij jeuk..
'ik heb jeuk' (correct), 'ik heb kriebel', er was zelfs één meisje dat altijd 'ik heb krab' zei.
Even serieus, als je in een gymnasiumklas zit ga je er toch vanuit dat mensen weten dat 'ik heb krab' betekent dat je in het bezit bent van een schaaldier...
Moest ik toch even heel hard lachen.![]()
Ik heb krab..
C_estmoi schreef:ah well.. ik heb ook ooit (in de brugklas) een discussie gehad over hoe je je uit bij jeuk..
Rianne_ schreef:magda_90 schreef:
Jij komt dan ook niet uit West-Friesland, maar uit Friesland. Voor mij was kannen overigens ook nieuw, maar hier kannenze dit woord erg goed vervoegen
Ik ben een centraal en West-Fries.Maar toch kande ik hem niet.
Ehm.. Zij bedoelt West-Friesland als in Noord-Holland denk ik
.
. Maar ik probeer wel altijd ABN te typen. Sure_lee schreef:Ah die is leuk! Ik ken wel varianten van mensen die zeggen dat ze aan het jeuken zijn... ze hebben jeuk en krabben...of ik ga bezemen...gaan ze vegen met een bezem.
Ik verbeter iemand altijd als diegene bezemen zegt en dan krijg ik altijd te horen dat het echt wel een woord is. Is er hier misschien iemand die weet of het bestaat of niet?