Hoe zou jij je kinderen NIET noemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kriistellx

Re: Hoe zou jij je kinderen NIET noemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:10

Wij kregen met kerst een kaart van een wat ouder stel: Cock en Dick. Mijn beste vriendin zat naast me en begon keihard te lachen. Eerst wist ik niet waarom maar toen werd het me duidelijk: als je beide namen even vanuit het Engels naar het Nederlands vertaald... _O-

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:14

zag laatst ook iemand die haar dochter Bloem had genoemd. opzich niks mis mee, als haar achternaam niet Pot zou zijn :o :+

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:15

kriistellx schreef:
Wij kregen met kerst een kaart van een wat ouder stel: Cock en Dick. Mijn beste vriendin zat naast me en begon keihard te lachen. Eerst wist ik niet waarom maar toen werd het me duidelijk: als je beide namen even vanuit het Engels naar het Nederlands vertaald... _O-

Hilarisch _O- _O-

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:15

xZiva_ schreef:
zag laatst ook iemand die haar dochter Bloem had genoemd. opzich niks mis mee, als haar achternaam niet Pot zou zijn :o :+

Hahah, hier ging ik toch wel stuk om.
Ik snap dat soort dingen echt niet he

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:17

Ik denk dan gelijk aan namen die misschien leuk zijn voor als je nog een kind bent, maar niet als je volwassen bent. Denk aan Puck, Madelief en alles met 'je' aan het eind

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:20

xZiva_ schreef:

Dat was dan niet in België, want een tijd terug stond in de krant dat o.a. die naam geweigerd was door de combi van voor en achternaam.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:22

joyce_eddy schreef:
Ik kende iemand die heet annewil, Nouja niet echt mijn naam ik zou er zelf nooit voor kiezen maar haar achternaam was pijpen.. Wat doe je je kind aan? :(:)

Ja die is echt al heel oud die naam... staat al jaaaaaren in de top van meest vreemde/vreselijke naamcombinaties

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:23

Luf_Midnight schreef:
ik vind korte namen echt zielig op de meeste scholen zitten er dan nog 10 kinderen die ongeveer zo'n naam hebben.
voor jongens, mees, job, sem, bob zulke namen zou ik echt nooit doen zelf
voor meisjes, kelly, anna, pip maar ook de overdreven namen, die geschreven zijn alsof de vader ze papiertje vergeten was met aangeven. djezzie, sjowanita, sjirley en alles wat zo beroerd geschreven word.

als ik kinderen krijg weet ik het al, netjes gespeld en lange namen :D

Je noemt nu twee namen op die op het lijstje voor toekomstige kinderen staan. :=

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:28

Ik hoor af en toe wel eens een naam waarvan ik denk := zo zou ik mijn kind dus nóóit noemen.
No offence, maar ik vind Fee/Fay dus echt heel erg..
Of van die Oud-Hollandse namen. Ben ik ook niet zo'n fan van persoonlijk :+

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:30

Tijdens het werken op de basisschool ook zoveel tegen gekomen. Vind vooral die goude ketting namen vreselijk. Priscilla, stefanie, destiny. Namen van seizoenen, dieren, dingen enzo trekt me ook niet echt.
Namen die ik ook echt vreselijk, apart, raar vind:
Meisjes:
Wiet 8)7 , Cato, Hemke, Prins ( maat dat mocht niet dus hebben ze er Lieve voor gezet, lieve prins is dus haar naam. )

Jongens:
Tjed, Tjardo, Arlando, Dante-louis, Peer

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:35

Cayenne schreef:
vuurneon schreef:
Doopnamen mogen gewoon heerlijk gênant zijn :D

Of onuitspreekbaar :+ Zo heeft mijn broertje als tweede naam: Zdenjek (en we zijn een gewoon oerhollands gezin :+ )

*\o/* ik kan het uitspreken! Vriend van ons heet zo, hij komt uit Tsjechië trouwens, dus hoe je ouders aan zo'n buitenlandse naam zijn gekomen?

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:37

He how, Stephanie is toch zo'n tijdloze naam? Hoeveel Stephanies lopen er wel niet rond? :')
Overigens heb ik een hekel aan Steeeeeeeeejfenie, het is gewoon stèphaNIE, op zijn vlaams! :)
Ik vind vaak dat namen eindigen op een Y (Shelly, Kelly, Nicky, Lindsay, Jordy, Wendy,..) verschrikkelijk. Net zoals die samenraapsels/verzonnen namen(Kenji, Shenaaia, ...)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:45

Bij ons op het rijtje woont een stel met een tweeling: Bikkel en Binck. :r

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:46

Kom ik aan, 2e naam Samantha Jewel.. (op zn Engels uitgesproken) thanks guys.. :') :evaw:
Vind het zelf wel een mooie naam als het op zn engels wordt uitgesproken, helaas in Belgie spreken ze het op zijn nederlands uit.. Mijn roepnaam is Sammy (engels uitgesproken) of Sam :)
Ze dachten laatst nog dat ik een Amerikaanse was.. :+
Maria en achternaam De Maagd >;)

Samantha (op zn nederlands) komt denk ik ook wel door Barbie, die heet in het echt zo..
Laatst bijgewerkt door DynamiteS op 11-01-14 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:05

Er woont hier trouwens verderop een stel en die heten beiden Adrie... Adrie & Adrie, zo zal ik mijn kind dus nooit noemen :')

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:08

Cayenne schreef:
BaileyMix schreef:
Cornelia. Dat is echt de ergste naam ooit.

Dat zijn toch hele oude namen net als Klasina of Petronella? Die worden volgens mij helemaal niet meer gebruikt :=

Ik heet voluit Adriana Pieternella :') . En bedankt mam!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:11

:= hihi

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:12

Goud pfff daar is een kind blij mee denk ik? :P

nou van mij krijgen ze nooit zulke namen

mijn kids heten macey Lindsey Gwendolyn

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:43

Mijn 2de naam is trouwens Heather, dat kom je in NL/Belgie ook niet zoveel tegen. Normaal was dat mijn voornaam geweest maar gelukkig is mijn oma op Elly gekomen.. want Heather kan niemand hier deftig uitspreken :P

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:57

Een leerkracht die ik heb gehad zijn kinderen noemen jawel : Sterre, Storm en Wolf.
Hoe kom je er op, er zijn grenzen vind ik ;)
Sommige hollandse namen vind ik ook niet meer van deze tijd, tijdje terug iemands zoontje die Fredje genoemd is tja wat moet je daar mee _O-

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 02:45

Ik heet Teresa, op zich wel mooi, zolang het maar niet Tereeeza (zoals moeder Teresa), Therèse,... wordt.
Leg maar 100 x uit dat het het kort uitgesproken wordt (eerste e lang, de laatste kort), zoals op zn Spaan of Italiaans. (Altijd blij in Italië te zijn; daar hoeft dat niet :D)
Buikje vol van al dat uitleggen en met mijn donkere looks krijg ik ook meteen de vraag 'oh, ben jij Spaans?'. NEEN!

Kreeg laatst zelf een brief geadresseerd aan "Terassa" Komaaaaaaan!!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 02:48

NienkeV1994 schreef:
Dat heb ik ook met namen waar "tje" ofzo achter staat, Lotje ofzo.. Zo wil je ook niet heten als je 80 bent

-O-

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 02:56

Mijn volledige naam is Laura Bernadette Ferdinand. Die 2 laatste zijn vreselijk, gelukkig dat de eerste de mooiste is.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 08:29

Hahaha wat een leuk topic. Ik ken mensen met als roepnaam: tietje en rietje :') :')

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 08:32

_Alarm_wlkp schreef:
Een leerkracht die ik heb gehad zijn kinderen noemen jawel : Sterre, Storm en Wolf.
Hoe kom je er op, er zijn grenzen vind ik ;)
Sommige hollandse namen vind ik ook niet meer van deze tijd, tijdje terug iemands zoontje die Fredje genoemd is tja wat moet je daar mee _O-

Hier ook! Een broertje en zusje. Jongen: Storm, meisje: wolfje.

Hoe bedenk je zoiets?? :roll: