Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:32

paardjes123 schreef:
Geen last van rare opmerkingen, maar irriteer me mateloos aan de vele kassamedewerkers die constant zichzelf lopen te krabben, nagel bijten en aan hun haar zitten te frutten. Vervolgens aan mijn boodschappen zitten met hun handen :r . Oke misschien ben ik een aansteller :o

Heeeeeeel herkenbaar!
Laatst bij de Lidl stond ik een kwartier in de rij door een extreem slome cassière die in zn neus pulkte, aan zn neus jeukte, hoeste zonder elboog (of hand :=) voor zn mond. Echt heel smerig...

Everytime

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 02:38

Vanmiddag was ik in de stad. Er was zo'n wafelkraam waar je warme wafels etc kunt krijgen. Ze hadden glutenvrije stroopwafels. Dus ik vraag hoeveel kost 1glutenvrije stroopwafel. Zegt die man is alleen verpakt per 10. (Dus geen verse) Ik zo oke laat maar zitten dan.. hij zo: jij hebt zeker geen glutenallergie?? Ik zo: ehm jawel. :? Hij zo: dan weet je toch dat je ziek word als ik gewone en glutenvrije in dezelfde pan maak. Ik: natuurlijk weet ik dat maar misschien had je een aparte kleine pan.

Echt stom was dat.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 03:10

Lekker dan, waarom maakt ie ze dan? Als mensen met een allergie het al niet kunnen eten :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 03:12

YellowGray schreef:
Lekker dan, waarom maakt ie ze dan? Als mensen met een allergie het al niet kunnen eten :')

:Y) :z lees het verhaal nog eens _O-

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 03:19

xSCWx schreef:
YellowGray schreef:

O haha grapje. Ik las het als in: "Ik maak ze altijd in dezelfde pan dus het maakt niet uit, je kan ze toch niet eten", in plaats van "Ik maak ze alleen per 10 want anders moet ik de gewone in dezelfde pan doen en dan mag jij ze niet eten" :P
Ik kan meteen door naar het knullige opmerkingentopic :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 03:29

xSCWx schreef:
YellowGray schreef:

Ik lees het ook hoor als in de zin van: hij bakt alle wafels in dezelfde pan :')

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 08:37

_xrose schreef:
Mijn moeder ging vandaag wijn halen en ik was mee boodschappen doen. Ben zelf 17. Nu werd ik opeens om mijn ID gevraagd, omdat mijn moeder wijn mee had. Ergens heeft ze natuurlijk gelijk en is het wettelijk verplicht, maar ik vond het toch heel raar. Als een 14 jarige met haar moeder mee gaat vraag je toch ook niet om het ID. Had het ook nog nooit mee gemaakt.

Volgens de instructie's moeten we dat wel doen...sterker nog, eigenlijk mocht de kassadame jouw moeder de wijn niet meegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:08

Woofie, dat mag ze wel.
Het is nog geen januari dus je mag vanaf je 16e nog wijn kopen.
Als het niet duidelijk is dat de wijn voor de dochter is (gewoon tussen de andere boodschappen staat bijvoorbeeld) dan hoeft de cassiere helemaal niet naar een ID van de dochter te vragen.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:20

Dat lijkt mij ook een beetje een rare gang van zaken, zou een moeder met haar kind van 4 dan geen alcohol meer kunnen kopen? Of waar ligt de grens dan?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:28

YellowGray schreef:
O haha grapje. Ik las het als in: "Ik maak ze altijd in dezelfde pan dus het maakt niet uit, je kan ze toch niet eten", in plaats van "Ik maak ze alleen per 10 want anders moet ik de gewone in dezelfde pan doen en dan mag jij ze niet eten" :P
Ik kan meteen door naar het knullige opmerkingentopic :')

Ik las het als: de glutenvrije komen gewoon van de groothandel, ik heb geen aparte pan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:30

Daarom, alleen als duidelijk is dat de ouder het voor hun kind koopt dan moet je om ID vragen, als diegene het kind de drank uit laat zoeken bijvoorbeeld of een opmerking maakt waar je uit kan halen dat het voor het kind is.
Anders kan geen enkele ouder met een kind onder de 18 straks nog alcohol kopen als ze boodschappen doen met kind er bij.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:37

Ik werk zelf ook bij de winkel en heb nog nooit gevraagd om het ID van de dochter. Bij mijn moeder stond het ook gewoon tussen de andere boodschappen, dus vond het beetje apart. Mijn teamleider vond het gewoon goed om het mee te geven omdat ze wist hoe oud ik ben. Maar inderdaad dan kan geen enkele ouder meer boodschappen doen met zijn/haar kind onder de 18

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:04

Maar waar ligt die grens dan? Als een 30 jarige met een 15 jarige alcohol gaat kopen, moet je het dan wel of niet vragen?
Edit: Vind het maar vage regels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:09

_Nikita schreef:
Maar waar ligt die grens dan? Als een 30 jarige met een 15 jarige alcohol gaat kopen, moet je het dan wel of niet vragen?
Edit: Vind het maar vage regels

Als je denkt dat het een ouder is dan hoef je de 15 jarige niet te vragen als er geen aanleiding is om te denken dat het voor haar is.
Als het vriendinnen zijn die drank komen halen dan moeten ze beide hun ID laten zien.
Het is dus maar net hoe jij het inschat, schat jij de 30 jarige ouder in en denk je dat het een ouder is dan vraag je niet, denk je dat het vriendinnen zijn dan vraag je wel.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:47

Kind om id vragen hoeft helemaal niet hoor.. Heb ik echt nog nooit gedaan, als het maar duidelijk is dat het een kind is

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:13

Nou ja, rare opmerking is het niet, ik ergerde me alleen aan het gedrag:

Op donderdagavond heb je bij de supermarkt voornamelijk jongeren achter de kassa zitten. DOZAs zeg maar. (Donderdag/zaterdag hulpen, die naam bestond voordat de winkels ook op zondag open gingen.)

Het was erg rustig en er waren twee kassas naast elkaar open waarvan de medewerkers elkaar boeiender vonden dan de klanten. Beiden zaten omgedraait met haar rug naar de klanten. Ik kom aanlopen met de boodschappen die ik op de band heb gelegt en er kan geen woord vanaf, zelfs geen begroeting. Ook als ik klaar ben met afrekenen wordt mij nog geen blik waardig gegund. Dat ik zelf maar zei: Jullie ook tot ziens en een fijne dag nog he!

Mooi dat het niet tot ziens is, haal mn boodschappen wel ergens waar ze wel wat vriendelijker zijn. Supermarkten genoeg in de stad!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:31

Mijn moeder had eens teugels gekocht die binnen een paar weken kapot waren (stikfout oid).
Dus zij gaat ermee terug naar de winkel, zegt die medewerkster "had je maar goede kwaliteit moeten kopen".
:=
Mijn moeder heeft daarop gereageerd met "het is Kieffer, ik mag toch aannemen dat dat goede kwaliteit is. >;)"
Daarna is er gelijk excuses aangeboden en geloof dat ze nieuwe teugels kreeg

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:52

Ik zou dat idd ook een belachelijk iets vinden dat ik dan bv geen drank mag kopen als ik m'n kinderen (13 en 9 jaar) mee neem boodschappen doen.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:01

ik was laatst met mijn ouders in de winkel, pap en ik rekenen af. vroegen ze ook of de alcohol voor mij of mijn vader was, die antwoordde dat het voor hem en mijn moeder was, toen kreeg ie het ook gwn mee.
Dus zal niet zo erg zijn? Wij kregen het ook mee en ik ben 14.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 08:52

kiki1976 schreef:
Ik zou dat idd ook een belachelijk iets vinden dat ik dan bv geen drank mag kopen als ik m'n kinderen (13 en 9 jaar) mee neem boodschappen doen.

Je krijgt de drank wel mee, tenzij het duidelijk is dat je het voor je kind koopt. Hetzelfde geld voor sigarettrn, als je bijvoorbeeld vraagt wat rook je ook alweer,dan is xe winkel verplicht de id vam het kind te vragen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 11:30

Ik heb vorig jaar toch gelachen.

Een vriendin van mij. 30 jaar oud en heeft al 5 jaar een eigen woning en is al minstens 10 jaar uit het ouderlijk huis.

Ze gaat paracetamol halen bij de AH.

Vraagt de medewerkster: Mag dat wel van je moeder?

Haha. Ze ziet er zeker goed uit voor 30. Maar zo jong nou ook weer niet. Ik snap heel goed dat schatten heel erg moeilijk is.

Maar dit was wel erg extreem.

Ik ben 29 en als ze mij vragen om id dan doe ik ook niet moeilijk.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:59

Als je erover gaat nadenken is het toch vreemd.....iemand onder de 18 mag zelf geen drank of sigaretten kopen....
Maar als kassajuf, ook al ben je pas 16, mag je het wel verkopen aan iedereen die 18 is geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:12

Daar is inderdaad ook al discussie over, zeker omdat caissières moeten weigeren maar wel even oud zijn, als er problemen in de winkel ontstaan doordat ze weigert en ze komt diegene later op school of de sportclub tegen dan kan dat heel vervelend zijn..
Wij proberen er hier al voor te zorgen dat er in de slijterij en het servicepoint geen 16 jarigen staan maar s'avonds kan dat niet altijd, en het bier en de wijn staan bijvoorbeeld al in de winkel..
Ik zie zelf ook al tegen januari op, schatten of iemand al 20 is of niet is nog wel te doen, maar nu moeten we al schatten of iemand jonger is dan 25 of niet, en ik zie het verschil niet tussen iemand van 25 of 27..
Ik bereid me alvast voor op een aantal scheldpartijen..

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:37

Ik was van plan om in januari te gaan solliciteren bij de AH (wordt dan 15), gwn vakken vullen. Maar wordt al bang voor het moment dat ik achter de kassa moet... (op mn 16e) :o

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:52

Kassawerk kan ook hartstikke leuk zijn hoor! Ik vond het vaak wel erg gezellig en veel mensen zijn wel heel vriendelijk. Het gaf me altijd wel een goed gevoel als ik tevreden klanten had en goede service kon bieden! :)