Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:36

Redhead89 schreef:
Janine1990 schreef:
Redhead89, lees het laatste stukje van TS eens... In het Engels... Maakt misschien een hoop duidelijk en laat je ook meteen weten waarom het niet oppervlakkig is en dat het een reden heeft.

heb ik gelezen... maar dan nog mag ik een eigen mening hebben toch? Als het aan je zelfbeeld ligt, moet je aan jezelf werken. Alsnog vind ik het dan persoonlijk niet eerlijk om een ander af te wijzen op hoe je tegen jezelf aan kijkt...

Ik heb niet de indruk dat je het goed hebt gelezen :')
Maargoed, geeft niks hoor

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:37

Ik ben 1:81m en heb int verleden wel eens een kleiner vriendje gehad.
Maar ik vind het helemaal niks........dan voel ik me zo lomp!

Je moet je prettig voelen bij een ander en dat kan ik niet als ik me lomp voel.....

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:52

Janine1990 schreef:

Ik heb ook de indruk dat je mijn antwoord niet goed begrijpt... :')
Als zij onzeker is geworden is dat iets van haarzelf, waar zij aan moet (kan) werken, maar alsnog niet de schuld van de jongen die misschien kleiner is maar haar wel echt leuk vind... Ik blijf het niet eerlijk vinden om een ander af te wijzen puur door negatieve ervaringen van anderen en je eigen zelfbeeld daardoor. Alsnog allemaal niet de schuld van die jongen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:55

Redhead89 schreef:
Janine1990 schreef:

Ik heb ook de indruk dat je mijn antwoord niet goed begrijpt... :')
Als zij onzeker is geworden is dat iets van haarzelf, waar zij aan moet (kan) werken, maar alsnog niet de schuld van de jongen die misschien kleiner is maar haar wel echt leuk vind... Ik blijf het niet eerlijk vinden om een ander af te wijzen puur door negatieve ervaringen van anderen en je eigen zelfbeeld daardoor. Alsnog allemaal niet de schuld van die jongen...

Ik denk dat jij de tekst niet goed hebt gelezen. Ook nu.
Het heeft niets te maken met onzekerheid, maar alles met wat je van jongsafaan is verteld.
En dat moet je dan maar even opzij zetten voor één jongen die jou leuk vindt, maar die jij om bovenstaande reden niet leuk kunt vinden?

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:03

Janine1990 schreef:
Het heeft niets te maken met onzekerheid, maar alles met wat je van jongsafaan is verteld.
En dat moet je dan maar even opzij zetten voor één jongen die jou leuk vindt, maar die jij om bovenstaande reden niet leuk kunt vinden?

Het heeft juist alles te maken met onzekerheid:
Bellona_K schreef:
...they are expected to dismiss all their insecurities for one dude who claims to like it.

DOOR inderdaad wat van jonsafaan is verteld. Maar het blijft mijn mening dat als iemand zo onzeker is geworden door dingen van vroeger, je dat bij jezelf moet houden en niet moet projecteren op iemand die daar niets aan kan doen. Als je er zo beschadigd door bent dat het je belemmerd in je leven is het misschien beter als je er therapie voor gaat volgen... is gewoon mijn mening. Aanpakken waar je last van hebt in plaats van het opzij te zetten. Ik zeg niet dat ik vind dat een ander dat moet. Ik laat verder iedereen die anders denkt in zijn waarde voor de duidelijkheid. :) Ik ben het alleen gewoon niet met je eens als je zegt dat het niet om onzekerheid gaat, wat ik opmaak uit de tekst is dat het juist draait om onzekerheid.
Laatst bijgewerkt door Scarlett89 op 07-12-13 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:09

Redhead89 schreef:
DOOR inderdaad wat van jonsafaan is verteld. Maar het blijft mijn mening dat als iemand zo onzeker is geworden door dingen van vroeger, je dat bij jezelf moet houden en niet moet projecteren op iemand die daar niets aan kan doen. Als je er zo beschadigd door bent dat het je belemmerd in je leven is het misschien beter als je er therapie voor gaat volgen... is gewoon mijn mening. Ik zeg niet dat ik vind dat een ander dat moet. Ik laat iedereen die anders denkt ook in zijn waarde voor de duidelijkheid. :)

Je neemt het echt veel te serieus. En betrekt het allemaal op één zin in het verhaal.
Maar dat is ook logisch als je zelf niet bekend bent met deze lengte.
Zoals ik al zei: Geeft niks ;)

Mensen die mij kennen zullen onzekerheid beslist niet noemen. Eerder het tegenovergestelde... :Y) En ik denk dat dat voor de meeste lange vrouwen in dit topic geldt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:10

Klopt, het zou je niet moeten interesseren wat iemand je zegt of gezegd heeft.
Jouw zelfbeeld is daardoor 'aangetast'.
Tuurlijk telt uiterlijk ook, zeker bij de eerste selectie, maar binnenkant is zo veel belangrijker!
Stel je de situatie voor zoals bij ts.
Je leert iemand kennen zonder het idee dat er een relatie uit voort komt en dan leer je hem nog beter kennen en jullie karakters matchen zoals je nog nooit gevoeld hebt?
Dat laat je dan toch niet lopen?

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:12

Janine1990 schreef:

Apart, want ik heb zelf een vriend die 10 cm kleiner is, en ook mijn ex was kleiner... dus ik ben er wel bekend mee groter te zijn dan een jongen. Maakt het dan uit hoe groot? Nee... gewoon groter...

Janine1990 schreef:
Mensen die mij kennen zullen onzekerheid beslist niet noemen. Eerder het tegenovergestelde... :Y)

En meid, jij neemt het ook veel te serieus... ik heb het nl helemaal niet tegen/over jou persoonlijk :)

Loveies

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:13

Mijn vriend is ook 1 à 2 centimeter kleiner dan ik ben en heb zoals meerdere van jullie altijd geroepen dat mijn vriend sowieso langer moest zijn en ik ben dolgelukkig met hem. Ben me er nu van bewust dat het eigenlijk geen zak uitmaakt, ja als ik 1m90 zou zijn en hij 1m50 zou het me niet praktisch lijken, maar als je van elkaar houdt vind je vast wel een oplossing. :)

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:15

IMJ schreef:

_/-\o_

IMJ schreef:
Je leert iemand kennen zonder het idee dat er een relatie uit voort komt en dan leer je hem nog beter kennen en jullie karakters matchen zoals je nog nooit gevoeld hebt?

Zou inderdaad zonde zijn als je iemand afwijst op lengte vanwege onzekerheid die door anderen is veroorzaakt, als die jongen jou misschien wel qua persoon zielsgelukkig had kunnen maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:25

IMJ schreef:
Jouw zelfbeeld is daardoor 'aangetast'.
Tuurlijk telt uiterlijk ook, zeker bij de eerste selectie, maar binnenkant is zo veel belangrijker!
Stel je de situatie voor zoals bij ts.

Laat ik de meeste dingen die hier worden gezegd, ten nadele van lange vrouwen die niet geïnteresseerd zijn, eens vertalen naar iets dat misschien begrijpelijk is voor iedereen in dit topic...

Wat wij lange vrouwen hier vooral lezen is (als ik zo vrij mag zijn): Als je een kleinere man laat lopen ben je oppervlakkig, want je kijkt alleen maar naar het uiterlijk. Bovendien is het sneu voor die man, want die kan er toch niets aan doen dat jij last van je lengte hebt.

Enerzijds begrijpelijk, want lang zijn als vrouw is niet echt heel eenvoudig te begrijpen voor andere vrouwen...

Dus laat ik het eens proberen te vertalen naar de gemiddelde vrouw.

Stel er komt een man op je pad, uiterlijk van Zanger Rinus (bij wijze van natuurlijk en voor wie het even niet weet: http://rdjproductions.nl/test/wp-conten ... -Rinus.jpg). In het begin hou je de boot een beetje af, want ja, wat voor inhoud kan zo'n uiterlijk nu hebben? Maar dan leer je hem beter kennen, er is een klik...
Maar je kan je kunstje er niet op, je voelt je niet aangetrokken tot hem...
Wat ga je dan doen? Koste wat het kost een relatie beginnen met zo iemand?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:27

Redhead89 schreef:
Janine1990 schreef:

Apart, want ik heb zelf een vriend die 10 cm kleiner is, en ook mijn ex was kleiner... dus ik ben er wel bekend mee groter te zijn dan een jongen. Maakt het dan uit hoe groot? Nee... gewoon groter...

Janine1990 schreef:
Mensen die mij kennen zullen onzekerheid beslist niet noemen. Eerder het tegenovergestelde... :Y)

En meid, jij neemt het ook veel te serieus... ik heb het nl helemaal niet tegen/over jou persoonlijk :)

Je bent 1.74m... Ik heb het niet over langer zijn dan je vriend, maar het gevoel kennen om langer te zijn dan iedereen in je omgeving. Dat ken je namelijk niet...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:33

Janine, als ik de klik voel, dan zou ik me niet laten weerhouden door welk uiterlijk dan ook, liefde maakt blind..
Maar een kleiner persoon staat voor mij absoluut niet gelijk aan een persoon met een (voor mij) afstotelijk uiterlijk.
Dat vind ik 2 aparte zaken.
Zo zal ik nooit vallen op een vies iemand, maar dat hangt weer wel samen met zijn karakter, hygiëne interesseert hem duidelijk niet. Mij wel. Dat zou niet gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:34

IMJ schreef:
Janine, als ik de klik voel, dan zou ik me niet laten weerhouden door welk uiterlijk dan ook, liefde maakt blind..
Maar een kleiner persoon staat voor mij absoluut niet gelijk aan een persoon met een (voor mij) afstotelijk uiterlijk.
Dat vind ik 2 aparte zaken.
Zo zal ik nooit vallen op een vies iemand, maar dat hangt weer wel samen met zijn karakter, hygiëne interesseert hem duidelijk niet. Mij wel. Dat zou niet gaan.

Volgens mij heb je het stukje over aantrekkingskracht gemist. Hangt dat niet samen met liefde dan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:41

Jazeker, maar je moet weer even terug naar mijn eerdere post :)
Stel je leert iemand kennen, zonder intentie tot relatie, je leert hem beter kennen, hij blijkt super met jou te matchen, uiterlijk wordt dan echt van ondergeschikt belang..
Maar mogelijk kan je dat alleen weten als je het ooit is meegemaakt hebt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:51

IMJ schreef:
Jazeker, maar je moet weer even terug naar mijn eerdere post :)
Stel je leert iemand kennen, zonder intentie tot relatie, je leert hem beter kennen, hij blijkt super met jou te matchen, uiterlijk wordt dan echt van ondergeschikt belang..
Maar mogelijk kan je dat alleen weten als je het ooit is meegemaakt hebt :)

Ik heb het al eens meegemaakt hoor ;)
Dus uiterlijk (of in mijn geval lengte) is niet van ondergeschikt belang.

Het resultaat was gewoon vriendschap, niets meer, niets minder.

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:03

Janine1990 schreef:
Je bent 1.74m... Ik heb het niet over langer zijn dan je vriend, maar het gevoel kennen om langer te zijn dan iedereen in je omgeving. Dat ken je namelijk niet...

Dat kun jij onmogelijk weten. Op de basisschool was ik een kop groter dan mijn klas, en de klas boven ons. (er was maar 1 meisje ongeveer even groot). Dus ja, dat ken ik WEL. Net zoals een aantal vakantie's en kampen waarbij ik ook duidelijk 'de grootste' was. Blijkbaar waren er in mijn omgeving dan voornamelijk 'kleine' mensen, maar dat haalt niet weg dat ik wel degelijk weet hoe dat is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:18

Redhead89 schreef:
Janine1990 schreef:

Dat kun jij onmogelijk weten. Op de basisschool was ik een kop groter dan mijn klas, en de klas boven ons. (er was maar 1 meisje ongeveer even groot). Dus ja, dat ken ik WEL. Net zoals een aantal vakantie's en kampen waarbij ik ook duidelijk 'de grootste' was. Blijkbaar waren er in mijn omgeving dan voornamelijk 'kleine' mensen, maar dat haalt niet weg dat ik wel degelijk weet hoe dat is.

Wauw, op de basisschool nog wel...

Waar van puberteit nog helemaal geen sprake is.

Als je het gevoel echt zou kennen, zou je hier niet zo'n belerend toontje tegen lange vrouwen opsteken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:26

Ik denk niet dat je het zo zwaar moet nemen, niet iedereen staat hier hetzelfde in blijkbaar.
Ik riep vroeger ook voor het hardst dat ik niet op kleinere mannen zou vallen, nu zou dat iets zijn wat voor mij van ondergeschikt belang is.
Ik zou ook nooit op jongere mannen vallen...
Laat mijn vriend nu ruim 7 jaar jonger zijn?!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:31

IMJ schreef:
Ik denk niet dat je het zo zwaar moet nemen, niet iedereen staat hier hetzelfde in blijkbaar.
Ik riep vroeger ook voor het hardst dat ik niet op kleinere mannen zou vallen, nu zou dat iets zijn wat voor mij van ondergeschikt belang is.
Ik zou ook nooit op jongere mannen vallen...
Laat mijn vriend nu ruim 7 jaar jonger zijn?!

Eén ding, jouw reacties vind ik getuigen van respect. Op de een of andere manier, zonder het te hoeven benoemen kom je kalm en respecterend over. Neemt niet weg dat ik ervan overtuigd ben dat je het gevoel van lang zijn voor vrouwen niet kent en daaruit oordeelt.

Maar de reacties van Readhead... Mja, sorry... Vind het allemaal behoorlijk belerend overkomen. Alsof ze het allemaal zó goed weet en het zelf ook heeft ervaren. Dat is gewoon dikke bullshit, want als ze het gevoel zou kennen, zou ze niet zo'n belerend toontje aanslaan.
We hebben tenslotte in dit topic al vaker gelezen dat vrouwen van gemiddelde lengte geen moeite hebben met een kleinere man, kleinere vrouwen (rond de 1.60m) wel graag een langere man willen en op één na alle lange vrouwen moeite hebben met een aanzienlijk kleinere man.

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:36

Janine1990 schreef:
Wauw, op de basisschool nog wel...

Waar van puberteit nog helemaal geen sprake is.

Als je het gevoel echt zou kennen, zou je hier niet zo'n belerend toontje tegen lange vrouwen opsteken.

En jij bent niet belerend door te doen alsof het op de basisschool nog niet mee mag tellen? Sinds wanneer bepaal jij hier voor iemand anders zijn gevoel? Ik ben niet belerend, ik geef alleen mijn mening. Ik heb zelfs nog speciaal geschreven dat ik ook niet vind dat een ander mijn mening aan moet nemen en ik ieder in zijn waarde laat. Waarom ben je dan zo op je tenen getrapt als iemand niet vind wat jij vind? Ik ben het gewoon niet met je eens. Moet toch kunnen? Ik vind jou ook overkomen alsof jij gewoon gelijk hebt punt. Ook niet echt rustig. En ook zeker niet respectvol...
Laatst bijgewerkt door Scarlett89 op 07-12-13 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:38

Redhead89 schreef:
En jij bent niet belerend door te doen alsof het op de basisschool nog niet mee mag tellen? Sinds wanneer bepaal jij hier voor iemand anders zijn gevoel? Ik ben niet belerend, ik geef alleen mijn mening. Ik heb zelfs nog speciaal geschreven dat ik ook niet vind dat een ander mijn mening aan moet nemen en ik ieder in zijn waarde laat. Waarom ben je dan zo op je tenen getrapt als iemand niet vind wat jij vind? Ik ben het gewoon niet met je eens. Moet toch kunnen?

Wat je zaait.... ;)

Het heeft alles te maken met de manier waarop je reageert...

Vrouwen die niets in kleinere mannen zien hebben een verkeerd zelfbeeld en moeten dan maar in therapie gaan. Nagenoeg letterlijk je eigen woorden...

En maakt voor mij meer dan duidelijk dat je werkelijk geen flauw idee hebt hoe lange vrouwen denken over het lang zijn.

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:39

Janine1990 schreef:
Wat je zaait.... ;)

Het heeft alles te maken met de manier waarop je reageert...

Vrouwen die niets in kleinere mannen zien hebben een verkeerd zelfbeeld en moeten dan maar in therapie gaan. Nagenoeg letterlijk je eigen woorden...

En maakt voor mij meer dan duidelijk dat je werkelijk geen flauw idee hebt hoe lange vrouwen denken over het lang zijn.

Dat is wat jij ervan maakt. Ik heb er expres nog bijgezet dat ik niet vind dat anderen dit moeten doen, maar dat het mijn eigen mening is. Nu maak jij ervan dat ik maar vind dat dit soort vrouwen in therapie MOETEN. Dat heb ik nergens gezegd.

Daarnaast vind ik het ook behoorlijk kinderachtig je eigen gedrag goed te praten met mijn gedrag. Ik doe zo OMDAT jij het eerst deed... sorry, beetje flauw...

Even ter verduidelijking, ik vind NIET dat Vrouwen die niets in kleinere mannen zien standaard een verkeerd zelfbeeld hebben en dan maar in therapie moeten. Ik denk dat over het algemeen iedereen die beschadigd is door zijn verleden/mensen op wat voor wijze dan ook, dat die daar onzeker door is geworden of op een andere manier permanente emotionele schade heeft opgelopen, baat zou kunnen hebben bij therapie.
Laatst bijgewerkt door Scarlett89 op 07-12-13 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:45

Redhead89 schreef:
Nu vind ik je echt te ver gaan. Dat is wat jij ervan maakt. Ik heb er expres nog bijgezet dat ik niet vind dat anderen dit moeten doen, maar dat het mijn eigen mening is. Nu maak jij ervan dat ik maar vind dat dit soort vrouwen in therapie MOETEN. Dat heb ik nergens gezegd.

Daarnaast vind ik het ook behoorlijk kinderachtig je eigen gedrag goed te praten met mijn gedrag. Ik doe zo OMDAT jij het eerst deed... sorry, beetje flauw...

Het is simpelweg een uitspraak. Ga maar googlen ;)

Ik geef alleen aan dat jij met die uitspraak laat blijken dat je geen idee hebt wat lange vrouwen vinden en denken van hun lengte. Terwijl jij aangeeft dat je wel weet wat er bij lange vrouwen in hun koppie rond gaat...

Lees het topic er maar eens op na. Meerdere dames van jouw lengte hebben een kleinere vriend. En hebben hier geen moeite mee, maar hebben er wel moeite mee dat langere vrouwen geen behoefte hebben aan een kleinere vriend.
Op één na in dit topic heeft geen enkele lange vrouw de behoefte aan een aanzienlijk kleinere vriend. En dit lijkt ook de trend te zijn bij kleinere vrouwen, hoewel die vaak aangaven dat dit a. praktisch onmogelijk was en b. uit praktische overwegingen eenvoudiger is.

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:52

Janine1990 schreef:
Redhead89 schreef:
Dat is wat jij ervan maakt. Ik heb er expres nog bijgezet dat ik niet vind dat anderen dit moeten doen, maar dat het mijn eigen mening is. Nu maak jij ervan dat ik maar vind dat dit soort vrouwen in therapie MOETEN. Dat heb ik nergens gezegd.

Even ter verduidelijking, ik vind NIET dat Vrouwen die niets in kleinere mannen zien standaard een verkeerd zelfbeeld hebben en dan maar in therapie moeten. Ik denk dat over het algemeen iedereen die beschadigd is door zijn verleden/mensen op wat voor wijze dan ook, dat die daar onzeker door is geworden of op een andere manier permanente emotionele schade heeft opgelopen, baat zou kunnen hebben bij therapie.

Het is simpelweg een uitspraak. Ga maar googlen ;)

Ik geef alleen aan dat jij met die uitspraak laat blijken dat je geen idee hebt wat lange vrouwen vinden en denken van hun lengte. Terwijl jij aangeeft dat je wel weet wat er bij lange vrouwen in hun koppie rond gaat...

Lees het topic er maar eens op na. Meerdere dames van jouw lengte hebben een kleinere vriend. En hebben hier geen moeite mee, maar hebben er wel moeite mee dat langere vrouwen geen behoefte hebben aan een kleinere vriend.
Op één na in dit topic heeft geen enkele lange vrouw de behoefte aan een aanzienlijk kleinere vriend. En dit lijkt ook de trend te zijn bij kleinere vrouwen, hoewel die vaak aangaven dat dit a. praktisch onmogelijk was en b. uit praktische overwegingen eenvoudiger is.

Het is simpelweg een uitspraak. Ga maar googlen? Ook een beetje respectloos vind je niet?

Voor de laatste maal: Ik zeg nergens dat ik denk te weten wat andere mensen denken. Dat denk ik niet en dat zeg ik niet. Als jij dat wil blijven denken is dat aan jou. Ik denk alleen wel dat het meer zegt over jou dan over mij dat je zo aangevallen reageert en mijn woorden zo verdraaid en anders invult... En ik ben niet de enige, alleen wel de enige die het hier durft uit te spreken. Het is maar goed dat pb's prive zijn.

Ik bemoei me verder niet met de keus van anderen, wie iedereen kiest moeten ze zelf weten. Ik gaf gewoon mijn mening over de argumentatie waarop de keus gebaseerd is, ik dacht dat dat de hele bedoeling is van een topic. Dat iedereen zijn mening mag geven. Jij komt echter een beetje op mij over alsof ik niets mag zeggen of vinden, omdat ik jou lengte en leven niet heb :? maar ga dan aub ook niet doen alsof je alles weet over het mijne...
Laatst bijgewerkt door Scarlett89 op 07-12-13 12:54, in het totaal 3 keer bewerkt