Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:07

Ik ben hier normaal gezien helemaal niet zo met bezig, maar toen mijn opa kwam te overlijden, konden we er eigenlijk niet echt meer naast ( al is het misschien maar toeval). Sinds mijn opa gestorven is, doet de elektriciteit bij ons soms raar. Op belangrijke dagen zoals mijn moeder haar verjaardag (haar vader), kerstmis, valentijn, ... gebeurde er plots altijd iets met de elektriciteit. De eerste x was op zijn eigen verjaardag, dan is er een lamp gesprongen. Op mijn mama haar verjaardag was de hele elektricteit weg en met valentijn is de -zo goed als nieuwe!- frietketel kapot gegaan. Met onze elektriciteit is echt niks mis, wat trouwens werd beaamd toen ons huis te koop werd gezet.

Het kan toeval zijn, maar ergens link ik het toch altijd met mijn opa, net omdat het altijd op zulke dagen is gebeurd.

Mijn vriend en ik wonen sinds 4 maanden samen in een huis dat we gekocht hebben. De dame die daar woonde is ook komen te overlijden. Tot voor kort ging, als ik alleen thuis was, een lichtje van de badkamer regelmatig uit terwijl er niks aan de hand was. Dat is nu sinds een 2tal weken gestopt, gelukkig maar.

Ik weet niet zo goed wat ik er allemaal van moet denken...

DynamiteS

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:22

spookhuis!! :D

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:26

Hihi liever niet hoor! Ik merk ook wel altijd aan mezelf dat mijn eerste reactie is: kalm blijven, niets laten merken... Bahahahaha! :D Raar mens...

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:27

Belgen he.. ;) :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:51

Heftig Mioux... Ik zou ook niet goed weten wat ik er mee aan moet :(:) Is het nog steeds aan de gang?
In dat andere topic leefde de moeder zich heel erg in, en blies ze met 'spokenstof' alle spookjes weg, geloof ik... Ik meen me te herinneren dat dat daar geholpen heeft.

Vreemd Shanelle, van die elektriciteit. Ergens is het wel een mooi idee toch, dat je opa nog even langskomt op een mooie gezellige dag? :)
Dat van die badkamer vind ik dan weer eng. Ik weet niet waarom, maar ben in trappenhallen en in badkamers nog banger dan elders :')

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:43

Ik en mijn vriend hebben sinds een jaar een huis en we wonen er bijna een maand in. Ik weet dat de man hiervoor overleden is op de slaapkamer waar wij nu ook slapen. Ik heb laatst een gevoel gehad dat iemand mijn hand vast pakte, alleen was ik helemaal alleen thuis.. :')
maar verder tot nu toe(!) heb ik nog niks gemerkt of iets..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:12

Bhriseis schreef:
Heftig Mioux... Ik zou ook niet goed weten wat ik er mee aan moet :(:) Is het nog steeds aan de gang?
In dat andere topic leefde de moeder zich heel erg in, en blies ze met 'spokenstof' alle spookjes weg, geloof ik... Ik meen me te herinneren dat dat daar geholpen heeft.

Vreemd Shanelle, van die elektriciteit. Ergens is het wel een mooi idee toch, dat je opa nog even langskomt op een mooie gezellige dag? :)
Dat van die badkamer vind ik dan weer eng. Ik weet niet waarom, maar ben in trappenhallen en in badkamers nog banger dan elders :')

het is elke avond als ik er niet bij ben bijna...daarom blijf ik elke keer er bij tot hij echt slaapt, waar t vandaan komt geen idee..

Gisteren merkte ik dat toen ik boven kwam mijn spullen van mijn nachtkasje in eens deels ernaast lag..wat er ik ervan moet denken geen idee,t is wel raar. Er komt verder niemand in de kamer,de katten kunnen er ook niet in...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 15:13

Nou Mioux, is een bijzondere boel bij jou aan het worden! :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:18

ja maar of ik er blij van moet worden..ik zelf trek me er niks van aan. Zeg altijd gewoon mama is hier verder niemand, mama blijft bij je tot je slaapt. Gaat dan altijd goed,maar als ik hem in bedje leg en zou gelijk naar beneden gaan, dan begint het weer..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 15:20

Begrijpt hij wat beschermengelen zijn? Misschien kun je zeggen dat het hem beschermt en dat hij niet bang hoeft te zijn?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:21

Geen idee,hij is nog maar 2 he....en zelf ook geen idee behalve dat het dan mijn vader zou zijn,maar als dat zo was,mijn zoontje kijkt altijd naar de fotos van opa.. wat mij gaat doen nadenken,pas typte ik al dat mijn zoontje altijd zegt "opa,opa boven"....

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:27

Ik geloof er stiekem wel in hoor, maar vindt het wel eng. In het vorige huis van mijn oma spookte het ook altijd. Dingen die bewogen, windvlagen terwijl alles dicht was. En veel mensen voelden zich aangestaard bij de trap. Was een wenteltrap naar boven, maar durfde echt niet in mijn eentje hoor.
Ook was er één raam boven waar ik nooit naar durfde te kijken als ik langs fietste. Ik was zo bang dat ik iemand zou zien staan. (boven kwam nooit iemand) Nu vertelde mijn oma dat daar iemand na beneden was gesprongen vroeger.

In het huis van mijn nichtje spookt het ook. Ben er 1 keer alleen geweest, maar voelde me niet alleen. Laatst was ik daar aan het eten met mijn nichtje horen we in eens iets van glas vallen. Was niet in de keuken en ook niet op het balkon.. bleek er een schaal in de badkamer te zijn gevallen terwijl die al 2 dagen stabiel op een krukje stond.

Nu zij gaan verhuizen begint het steeds meer te spoken bij me nichtje. Tv die van zenders veranderd, deuren die zomaar open gaan, zulk soort dingen. De vorige bewoner is daar overleden, dus we houden het er maar op dat zij het is.

ik vind het stiekem wel heel eng hoor :o :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:03

Mioux schreef:
Geen idee,hij is nog maar 2 he....en zelf ook geen idee behalve dat het dan mijn vader zou zijn,maar als dat zo was,mijn zoontje kijkt altijd naar de fotos van opa.. wat mij gaat doen nadenken,pas typte ik al dat mijn zoontje altijd zegt "opa,opa boven"....

Wat vreemd dat je opa dan waarschijnlijk ook de boel verplaatst.. dan zou ik mij afvragen wat hij wil.
Kun je niet een medium inschakelen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:04

het is mijn vader die in 2012 overleden is :) mijn opa's heb ik beide niet tot amper gekent dus verwacht ALS het een "geest" is, dat het mijn vader zou zijn. Ik hou het gewoon in de gaten en we zien wel..tot nu toe is erna niks meer gebeurd

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:20

misschien vond ie wel dat je teveel troep op je bureau had staan... :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:21

DynamiteS schreef:
misschien vond ie wel dat je teveel troep op je bureau had staan... :D

haha staat alleen zakdoekjes en de babyfoon en een extra speen ;)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:06

ow hahah xD Moest van hem zeker ergens anders staan dan? :o ;)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:01

Of hij wilt gewoon duidelijk maken dat hij aanwezig is ;)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:46

Dat kan ook :')

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:58

Jikkeee schreef:
(misvormd) Meisje zittend in de hoek van de keuken. Schreeuwende vrouw op zolder, 2 boze mannen in de badkamer, 1 grijpgrage man in de slaapkamer van mijn moeder, meisje op mijn klerenkast, SS-er in mijn kamer en als mijn vriend er is mijn schoonmoeder.
Neen ik ben niet graag (alleen) thuis, en al helemaal niet in het donker -O-.

Het vervelende is dat ik niet weet wat ze van me moeten, waarom ze me lastig vallen, en waarom/hoe ze weg gaan...

Ow getsie wat een lijst.

Bij ons in de stro schuur (waar ik om 22u altijd nog hooi ging pakken om te voeren) hangt een dooie.
Er zit een oude vrouw in huis (rustige gelukkig) en er hangen wat soldaat achtige rond, maar ik "zie" ze meestal dood(liggen) alleen de vrouw is "levend".

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 02:32

brrr ben ik blij dat ik geen geesten zie.. :brr: :n

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:22

ik zie ook helemaal niks alleen dus rare dingen :D Maar!!! Gisteren avond is me zoontje alleen boven gegaan en binnen 5 min sliep hij,geen gehuil geen rare dingen!!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:58

Mioux schreef:
ik zie ook helemaal niks alleen dus rare dingen :D Maar!!! Gisteren avond is me zoontje alleen boven gegaan en binnen 5 min sliep hij,geen gehuil geen rare dingen!!

niks alleen rare dingen :')

Hier geen geesten, zie ze niet, voel ze niet niks.
Alleen soms wel voorgevoelens, of dat toeval is of niet weet ik niet.
Heb laatst gehad dat ik aan iemand dacht en dat er met die persoon iets zou gebeuren (soort dagdroom zegmaar). Had die ''dagdroom'' met dat rotgevoel al een paar dagen. Krijg ik op een gegeven moment een berichtje van de dochter dat de persoon over wie dat gevoel / dagdroom ging, in het ziekenhuis lag met problemen.. Zo ontzettend vreemd..
Maar ik gooi het toch maar op toeval denk ik :')
zoiets heb ik nu zo'n paar (3 denk ik?) keer gehad. Achja, toeval bestaat :+

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:58

@DynamiteS, ik heb ook wel eens van die 'toevallen' gehad. Dan dacht ik: ik krijg zo een appje/sms'je. En een minuutje later, ja hoor een appje/ sms'je. Of met bellen zo. En nog wel wat dingen maar dat gooi ik ook maar op toeval :')

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:01

ja, ik kan wel interessant doen, maar daar is het nog veel te weinig voor gebeurd.. :')