Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:TS heeft helemaal geen flirtende berichtjes gezien, alleen normale berichten, dus van flirten was geen sprake.
Ja, het stiekem aanmelden was fout, maar kom op zeg, dit is een goede waarschuwing voor hem geweest, maar om nou een langdurige relatie hierom uit te maken. Dan zit er blijkbaar wel meer niet goed.

GlenFiddich schreef:Ik vind de meeste gedachtengangen hier wel extreem
- praten met een vrouw wordt hier even erg beticht als het effectieve vreemdgaan. Een band (zelfs vriendschappelijk) aangaan met een andere vrouw, dat is ook vreemdgaan.
-Praten met een vrouw online is even erg als keihard flirten en op jacht gaan in een bar. Ik denk dat op zoek gaan naar een wip in een bar veel zwaarder bedrog is dan gewoon online praten.
- Bevestiging moet volledig van binnen een relatie komen en nergens anders. Er bestaat volgens mij nog altijd iets als "vrienden naar de mond praten", er zijn veel mensen die complimenten van dierbare vrienden en de partner opvatten als "hij/zij moet wel positief doen over mij, want dat doen vrienden nu eenmaal." Hoe voel je je zelf als je partner zegt dat je haar lelijk is? Of hoe vaak heb je al eens een compliment weggeschoven met "oh slijmbal, jij vindt me mooi maar niemand anders"? Er zijn mensen die nu eenmaal verder zoeken dan gewoon dit. Wij krijgt er niet graag onvoorwaardelijke complimenten van een vreemde? Dan bedoel ik niet van "hey, ik vind je tieten lekker, gaan we neuken?" maar gewoon "mooie glimlach", zonder meer. Is dat dan ook steevast een creep of pervert die dat doet? Bestaat spontane vriendelijkheid niet meer?
- Onzekerheid = zoek professionele hulp. De gedachte dat een simpel online complimentje iets zou kunnen betekenen? Onbestaande. Er zouden volgens mij heel veel mensen, zowel mannen als vrouwen, op therapie mogen als zo een actie al als ernstig genoeg wordt aanzien voor een zwaar psychologisch probleem of een trauma.
- Sociale interactie tussen man en vrouw? Die man moet wel in haar broek willen. Ik heb overlaatst zoiets meegemaakt: ik hield de deur open voor een vrouw, zegt die "ik ben getrouwd". Elementaire beleefdheid misschien? Nee, daar moet meer achter zitten.
- als ik er van op de hoogte ben, mag hij flirten zo veel hij wil. Maar een vrouw begroeten achter mijn rug, dat kan niet. Yeah, right.
- voordeel van de twijfel bestaat niet. Er is altijd een "wat als" die de vriend van TS als een bedrieger bestempeld. Het was onvermijdelijk dat hij uiteindelijk met een andere vrouw in bed zal belanden.
- alle mensen op een site als twoo of badoo zijn op seks uit. Ikzelf zat op een variant, ik was niet op seks uit. Ik verkies om mensen beter te kennen dan gewoon via online flirt. De website kan een inleiding zijn, maar geen "directe toegang" voor de meeste mensen.
Stel dat we de vriend van TS eens het voordeel van de twijfel geven:
Misschien gaf hij zichzelf op als single, omdat mannen in een relatie dikwijls als "pervers" en "bedriegers" worden afgeschilderd ook al zeg je gewoon "hey, leuke foto"? Als je als man in een relatie zegt "ik heb een relatie maar vind jij me knap?" krijg je ook gewoon "vraag het aan je partner". Helpt hem niets vooruit. Dat afknippen van de foto kan binnen dezelfde reden vallen.
Stiekem en achter de rug: geef ook toe, in geen enkel geval zou de vriend van TS zoiets hebben kunnen doen. Hij heeft ergens een gevoel, iets dat hem dwars zit. Hij kan er bij TS niet voor terecht, omdat ze bevooroordeeld is (liefde maakt blind en dergelijke). Hij doet dit op een eenvoudig en laagdrempelig medium: het internet.
Als hij oprecht onzeker is, dan zal deze afwikkeling permanent zijn eigendunk schaden. Zo is iedereen het vertrouwen in hem kwijt, zowel TS als hijzelf. Dan zal hij waarschijnlijk effectief hulp nodig hebben.
Dingen die we niet weten:
- Om hoeveel vrouwen ging het? Tientallen? Vijf?
- Hoe veel keer heeft hij geprobeerd om contact te leggen? Hoe vaak zat hij op de site?
- van waar haalt hij het idee om een site te gebruiken? Waarom specifiek die site?
Ik geef toe dat de kans bestaat dat hij inderdaad uit was op "een snelle wip" . Het is niet omdat de site "gekend staat voor flirten", dat de vriend van TS dat effectief wou doen.
Edit: lees net het bericht van TS: succes met je keuze en beslissing. Ik hoop dat je het op basis van je eigen gevoel doet en niet op basis van de publieke opinie. Je vertrouwen is geschonden, daar is geen ontkennen aan. Vertrouwen blijft een persoonlijk iets. Ik kan dat voor jou niet uitmaken, evenmin als de rest hier.
voor "de rest hier":
TS kwam hier voor raadgeving, maar de meeste raad wordt hier zo donker ingekleurd dat het een uitgemaakte zaak is. Wat mij ook opvalt is hoe haatdragend bepaalde mensen hier zijn. Is dat de groepsmentaliteit, of is je wereldbeeld nu echt zo duister en haatvol? Ik hoop dat jullie nooit zo streng worden bestraft zonder jezelf te kunnen verdedigen.
WilmaBoy schreef:ik ben in de 30 en ik kan je garanderen dat ik zo een gedrag ook niet zou aanvaarden. Eerder omgekeerd. Dit gedrag zou ik van een 16 jarige makkelijker aanvaarden dan een 30 jarige.. je nieuwsgierigheid hoort achter je te liggen, daarvoor dient je jeugd nu eenmaal.
(ik doel op mezelf) sasja0705 schreef:Misschien dat dit kan helpen... moest t ook eerst weer opzoeken, maar bij ons heeft t toen de spijker op de kop getroffen:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/so ... trouw.html
Lekker makkelijk om met zen allen vanachter een pc onze eigen (onbewuste) frustraties op elkaar uit te werken. GlenFiddich schreef:Er is een verschil tussen "goed praten" en relativeren. Maar ik denk dat het verschil daar tussen voor velen hier onbegrijpelijk is.
cooper schreef:sasja0705 schreef:Misschien dat dit kan helpen... moest t ook eerst weer opzoeken, maar bij ons heeft t toen de spijker op de kop getroffen:
Dit is toch helemaal niet aan de orde?
Eigenlijk eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat hier een collectieve negativiteit heerst die gevoed wordt door mensen die van sensatie houden....Lekker makkelijk om met zen allen vanachter een pc onze eigen (onbewuste) frustraties op elkaar uit te werken.
GlenFiddich schreef:Er is een verschil tussen "goed praten" en relativeren. Maar ik denk dat het verschil daar tussen voor velen hier onbegrijpelijk is.
sallandval schreef:anneliesdj schreef:Vind ik ook, als je 16 bent maak je je hier druk om, niet als je rond 30 bent en een lange en serieuze relatie hebt (geloof dat er zelfs kinderen in het spel waren?).
En dat er 17 pagina's zijn, is dat omdat iedereen zich hier serieus druk om maakt, of omdat bokt nu eenmaal van relletjes houd, of omdat de meerderheid die reageert 16 is...?
Echt, dus als een vriendin jou zou vertellen dat ze je man was tegen gekomen in een single's bar, druk flirtend met single vrouwen terwijl jij dacht dat hij ergens anders was dan zou jij daar geen enkele moeite mee hebben? Volgens mij is dit namelijk net zoiets.

cooper schreef:sasja0705 schreef:Misschien dat dit kan helpen... moest t ook eerst weer opzoeken, maar bij ons heeft t toen de spijker op de kop getroffen:
Dit is toch helemaal niet aan de orde?
Eigenlijk eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat hier een collectieve negativiteit heerst die gevoed wordt door mensen die van sensatie houden....Lekker makkelijk om met zen allen vanachter een pc onze eigen (onbewuste) frustraties op elkaar uit te werken.
Roosch schreef:Het waren nog vrij onschuldige berichtjes maar wat als ie volgende week een mokkel daar had gezien waar hij wel een beschuitje mee zou willen eten? En DAT weet je dus niet.. Dat had kunnen gebeuren en dat risico is nou eenmaal groter als je je als single profileert op zo'n site. Ts zal nooit weten of het hier bij gebleven was of niet.
Tabaluga12 schreef:Vreemdgaan noem ik het niet.
Verder vind ik het niet kunnen en zou ik afstand nemen van die jongen, met zo iemand ga ik het avontuur samenwonen en toekomst niet aan.