brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:54

Ayasha schreef:
_O- Nu denk ik wel dat je vriend een punt kan hebben... Paardendames zijn wel wat "meer" gewoon om zelf zwaardere klusjes te doen en hun plan te trekken denk ik... "hangen" in die zin dus minder op hun man..

Dat vind ik echt bullshit.. :j

Er zijn genoeg verwende paardensnollen die niets zelf hoeven te doen.. Daarbij heeft het wel of niet je brood zelf smeren echt niks te maken met of je een paardenmeisje bent ja of nee. :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:58

linnnh schreef:
Ayasha schreef:
_O- Nu denk ik wel dat je vriend een punt kan hebben... Paardendames zijn wel wat "meer" gewoon om zelf zwaardere klusjes te doen en hun plan te trekken denk ik... "hangen" in die zin dus minder op hun man..

Dat vind ik echt bullshit.. :j

Er zijn genoeg verwende paardensnollen die niets zelf hoeven te doen.. Daarbij heeft het wel of niet je brood zelf smeren echt niks te maken met of je een paardenmeisje bent ja of nee. :n

wellicht is het een kwestie van soort zoekt soort. Ik kom eigenlijk alleen maar heel zelfstandige onafhankelijke amazones tegen die minder geneigd zijn om "voor zich te laten zorgen" en bijgevolg ook meer de instelling hebben van "wat je zelf kan doe je zelf"
Ik ken werkelijk geen enkele amazone die niet zelf een boor ter handen durft nemen bij wijze van spreken... :+ Ze zijn wel zorgzaam voor hun partner, maar niet op een betuttelende manier... De gemiddelde échte huisvrouw (dus haken, naaien, breien als enige hobby zeg maar) zal haar man meer "nodig" hebben voor zwaardere klussen dan een vrouw die in haar hobby/sport sowieso al veeleisendere fysieke taken moet uit voeren...

Ik ben er bijna zeker van dat je op een flair-forum bv een heel andere uitslag zal krijgen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-09-13 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:01

Ts, aan de poll te zien, heb jij helemaal gelijk ;)
Vind het ook best ouderwets en zou het nooit doen.
Maar ik heb het een ouder koppel wel nog zien doen. Dus meer van de oudere generatie voor mij.
En daarbij, ik vind dat een man echt wel zijn eigen boterhammen moet smeren. Zo niet, dan vind ik hem eigenlijk best wel een duts(mietje, sloef, man zonder ruggengraat).
Hier is dat idee zelfs nog nooit in ons opgekomen

MAAR: als hij geen tijd heeft etc, dan snap ik het wel.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:09

Aah, als je het zo bekijkt, dan snap ik het wel, maar dan is het niet zo zeer paardgericht, maar gewoon fysiek zwaardere hobby's/sporten/werk :j

Self supporting :)

Ayasha
Blogger

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:10

Dat bedoel ik inderdaad. :j Een vechtsportster of een boerin bv zal ook zelfstandiger zijn dan iemand die bloemschikt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:13

Wel wat ouderwets idd, maar vind het wel lief.

Als vriendin hier blijf slapen zorg ik ook dat ze wat lekkers heeft voor op school/studie/stage. Soms gesmeerde broodjes, soms wat verpakte ontbijtkoeken oid. :)

En tuurlijk, ze kan het wel zelf. Maar ik doe het met liefde, en als ik vroeger wakker ben, why not.
Maar zou het niet altijd doen, meer omdat ze dan bijv snel weg moet en ik meer ochtendmens ben dan haar :Y)
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 24-09-13 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:14

Ik ben van mening dat je hobby niet je hele persoonlijkheid bepaalt. :)
Sommige hobby's trekken natuurlijk wel bepaalde types aan, en daar dan wel weer meerdere soorten van, dus ergens kan vriend van TS wel gelijk hebben met dat je bij een ander forum subtiel andere percentages krijgt.

Maar algemeen als je echt grote groepen gaat vragen zal het vast niet veel uitmaken.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:15

Ik wil het best voor hem doen als ik zelf niets belangrijkers te doen heb. Hij doet het ook wel voor mij als ik dat vraag

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:19

liljebo schreef:
woofie schreef:
Al ruim 30 jaar smeer ik elke ochtend zijn boterhammen en hij zet koffie voor me....
Gewoon omdat we van elkaar houden.
't zijn de kleine dingen die het doen.........

Leuk... dit soort reacties en reacties als die van sonja.
Wat is er toch mis met gewoon lief zijn voor elkaar; zomaar? Omdat het kan.

Moet alles echt gewogen worden (doen we allebei wel precies evenveel?) of is het werkelijk zo verkeerd om iets voor je partner te doen, zelfs als hij/zij zelf handjes heeft?
Lijkt soms wel een prestige zaak.

Nou inderdaad... Het lijkt wel of het 'cool' is om heel hard te roepen dat je dat dus ECHT NIET gaat doen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:27

Maar hoe komen jullie er bij dat geen brood smeren voor je partnert in houdt dat je niet lief bent voor mekaar?
Leg me eens uit hoe die redenering gaat want ik volg 'm niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:28

Ayasha, wel interessant om zo'n zelfde poll op het flairforum te houden! Iemand een account daar?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:29

Nou, ík kom daar alvast niet bij, het hangt er echt vanaf of je het doet omdat het zou moeten of omdat je het wilt, wat mij betreft. Maar als jullie allebei op een radicaal andere tijd opstaan zal iedereen wel begrijpen dat je het niet doet.

Dus mocht ik iemand de indruk hebben gegeven dat het niet lief is als je het niet doet: dat is dus niet zo, mijn excuses. :+

Ik heb wel een Beautygloss account dat ik verder niet gebruik, maar ik weet niet of zij een los forum voor LZP achtige zaken hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:30

Nee jij idd niet maar liljebo en Nadir lijken daar wel zo over te denken.

IMJ; nee, ik heb er geen account. :) Zijn er geen mensen die nog een account hebben op dat IT forum waar bokt mee samen gewerkt heeft? Vragen of hun vriendinnen/vrouwen hun brood smeren.... (Of werken die vnl. van huis uit?)
Dan heb je nog een mannen-standpunt ook... -ben de naam van het forum even kwijt-

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:33

Ayasha schreef:
Maar hoe komen jullie er bij dat geen brood smeren voor je partnert in houdt dat je niet lief bent voor mekaar?
Leg me eens uit hoe die redenering gaat want ik volg 'm niet.

Het gaat er niet om dat je het niet doet. Het gaat er wel om dat mensen keihard roepen dat ze dat echt niet gaan doen, dat ze zijn moeder niet zijn, dat hij niks aan zn handjes mankeert etc. Ik vind dat echt rare uitspraken. Je kunt het ook niet doen omdat hij bijv altijd veel vroeger weg moet of omdat hij het liever zelf doet, dat komt bij mij iig al heel anders over. Het lijkt nu net of mensen een statement willen maken 'kijk mij eens stoer zijn, ik doe dat niet hoor'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:38

Ik heb ook gezegd dat hij zelf handjes heeft, die heeft hij ook. Net zoals ik die heb. Dat betekent helemaal niet dat ik niks voor hem doe, ik kook ook elke avond voor 'm en zorg 's maandags dat er ook eten is voor dinsdag gezien ik dan 's avonds bij mijn vader eet en ik zorg ook dat als ie zijn administratie moet gaan doen 's avonds, hij een lekker tasje thee bij zich op de bureau heeft zonder dat ie daar naar vraagt gewoon omdat ik weet dat ie dat wel lekker vind maar hij heeft gewoon zelf twee handjes om 's morgens zijn brood te maken. :) Net zoals ik die had toen ik nog werkte, daar moest hij op een vrije dag echt niet voor op staan of 's avonds aan beginnen...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:39

Tweakers? Is ook een idee!
Iemand?

Wat Nadir zegt, dat voel ik ook zo ja... :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:45

sallandval schreef:
Ik bedenk me net. Als er trouwens één ding niet geëmancipeerd is aan dit topic is het dat er staat man/vriend ipv partner. Mogen de lesbische bokkers niet meedoen?

Uiteraard wel, maar de gedachte is vrij ouderwets: de man werkt, de vrouw zorgt (én smeert dus boterhammen van manlief). Hoe moet je dat inpassen in een lesbisch koppel? Heb je daar ook een typische 'man' en 'vrouw' type?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:49

Ayasha ,maar hij heeft dan toch ook zelf handjes om een tasje thee te maken en dinsdag bv een pizzaboer te bellen,zie eerlijk gezegd het verschil niet zo in brood smeren of een bak koffie/thee of iets anders maken...

voor alles heeft iedereen eigen handjes gekregen tenslotte,maar soms is het toch gewoon fijn in een relatie dat je elkaar helpt,of wat voor een ander doet..

vind het zo raar dat met brood smeren ineens een vent wel "eigen handjes( of klauwen zoals het hier ook wel genoemd wordt)" gekregen heeft.

ik snap best dat mensen zelf hun brood smeren hoor,zou hier ook nog prima kunnen,maar om nu van brood smeren een zaak te maken dat mensen dan niet eens zelfstandig meer kunnen zijn,of dat je dan zijn "moessie"niet bent,nee dat ben je ook niet als je een bak koffie zet...

maw alles wat je voor hem doet kan hij ip waarschijnlijk óók wel helemaal zelfstandig doen,maar of dat nu de meest gezellige relaties worden... ??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:53

Klopt, dan vraag ik me af waarom het zo'n "big deal" is als ik geen boterhammen smeer voor 'm als ik al de rest wel doe. :+ En dat zal voor de anderen die dat zeggen misschien ook wel zo zijn. Ik kan niet voor hen spreken natuurlijk. Ik zie niet in waarom je niks voor je man doet als zijn boterhammen niet smeert.
Al bedacht dat de ene extreme reactie "als je zijn boterhammen niet smeert doe je niks voor 'm en is alles 'voor wat hoort wat' " wel eens de andere "hij heeft twee handjes en ben zijn moeder niet" zou kunnen uit lokken?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-09-13 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:54

Ik denk dat je je inbeeldt dat we dat een big deal vinden eerlijk gezegd... :+

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:04

Ik smeer de boterhammen voor mijn man,gelijkertijd maak ik het ontbijt voor onze kinderen en onszelf klaar, of ik nu 6 of 8 boterhammen moet smeren,ik ben toch al bezig dus die 2 extra maken voor mij geen verschil.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:05

Nemurin schreef:
Ik denk dat je je inbeeldt dat we dat een big deal vinden eerlijk gezegd... :+

Denk je dat echt? :) Lees bepaalde reacties nog maar eens goed door.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:10

Dat weet ik, maar jij kunt bepalen hoeveel je je daarvan aantrekt. Hier op bokt is nogal eens heel makkelijk een belediging of kritiek te vinden als je tussen de regels door leest, omdat er best veel mensen op zitten die lekker direct typen. :)

Als je het puur op het broodje smeren voor je kerel zou gooien en inderdaad verder ook niks voor hem doet/niet lief bent, zit er iets niet goed in je relatie, maar als ik het zo lees zit dat bij jullie ook wel goed neem ik aan. :)

Waar het hier vooral om lijkt te gaan is dat je het niet op het feminisme pleurt, wat sommige anderen dan weer doen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:18

Ayasha schreef:
Nee jij idd niet maar liljebo en Nadir lijken daar wel zo over te denken.

-

Dat maak jij ervan.
Ik reageer alleen op de toch best heftige reacties in de zin van 'ik ben zijn moeder toch zeker niet' en 'ik kan er niet aan denken, want hij heeft zelf ook handjes' etc,
Lijkt mij toch vrij duidelijk dat ik daarop reageerde.

Het gaat helemaal niet om het smeren van de boterhammen, maar om het feit dat er zo'n punt van wordt gemaakt/het blijkbaar 'not done' is of je een ouderwetse sloof bent als je het wel doet.
En daar doel ik op (zou toch eigenlijk ook duidelijk moeten zijn bij het lezen van mijn posts)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:20

En IMO is dat dan weer wat jij er van maakt... :)