Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:16

kiki1983 schreef:
Mijn ellende is dan schijnbaar dat ik door alles heenslaap..

Maar stel dat je dat niet zou doen. Stel dat er iets is waar jij niet doorheen zou slapen. En je bent moe, je weet dat je de volgende dag moet werken, en jouw buren zorgen dat jij niet kan slapen. En dan niet een keer, nee, week na week na week, zelfs als je vraagt of het minder kan, als je er afspraken over maakt.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:18

Een voorplant verbod omdat je van harde muziek houdt? Jeetje zeg. Persoonlijke aanvallen houden jullie wel van he?

Vjestagirl: In mijn vorige woning heb ik heel veel problemen met mijn buurvrouw gehad, jullie zullen het waarschijnlijk niet geloven maar de problemen kwam niet door mij. Gillend gek werd ik van dat wijf. Uiteindelijk is ze door de woningbouw eruit gegooid.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:19

kiki1983 schreef:
Een voorplant verbod omdat je van harde muziek houdt? Jeetje zeg. Persoonlijke aanvallen houden jullie wel van he?

Vjestagirl: In mijn vorige woning heb ik heel veel problemen met mijn buurvrouw gehad, jullie zullen het waarschijnlijk niet geloven maar de problemen kwam niet door mij. Gillend gek werd ik van dat wijf. Uiteindelijk is ze door de woningbouw eruit gegooid.

Oh ik geloof best dat het niet door jou kwam hoor :). Ik geloof niet dat je aso of gek bent, hooguit heb je een andere standaard :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:19

Ik slaap op een gegeven moment ook wel met herrie om mij heen, dat betekent alleen niet dat het maar geaccepteerd moet worden. Je hebt te maken met andere mensen dus mag je best een beéétje rekening met ze houden. De volumeknop is er een voorbeeldje van. Maar blijkbaar kunnen die tere handjes van Kiki en dr buurtjes (en dus de buren van TS) de volumeknop niet hanteren. Erg jammer. Want dit moeten we dus eigenlijk maar met zn allen prima vinden en wij zijn dus raar dat we graag willen dat er rekening met anderen gehouden word.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:20

nee, vanwege de asociale instelling. omdat de een het doet doet de ander het ook..

als iedereen er mee ophoud heeft iederen rust.. maar dat is schijnbaar nogal moeilijk..

----------------------------------------------------------------------

Ik ga m'n ex schoonbroertje even vragen, die is schilder :) of die nog tips heeft

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:20

Jolandaa_ schreef:
kiki1983 schreef:
Of in mijn huis komen te wonen. Ik ben schijnbaar al een verschrikkelijke aso nou leer mijn buren dan maar eens kennen.

dus omdat jouw buurman dat doet mag jij dat ook?

man, waarom komt er geen voortplant verbod in die buurt dan? |o 8)7

Ik vind het ook niet normaal maar deze opmerking vind ik net zo asociaal als je muziek tot laat aan hebben. Is dit nou nodig?

Gini

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:23

En hé, zelfs kiki zet haar bass uit als buurman daarom vraagt. Dat doet de buurman van TS zelfs niet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:28

Wij wonen vrijstaand en kunnen niet in een rijtjeshuis wonen omdat mijn man pianist is. Die studeert rustig zes uur per dag/avond. Wij weten ook wel dat je dat je buren niet kunt aandoen. Als je buren hebt hoor je gewoon rekening met ze te houden.
Werken die mensen in jouw buurt wel Kiki? Kan me niet voorstellen dat je tot 4 uur in de nacht je muziek hard aan hebt en dan de volgende ochtend weer fris en fruitig naar je werk vertrekt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:30

het glas kan je schoonkrabben met een glas mesje.

het schilderwerk moet wel opnieuw geschilderd worden :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:30

Percy schreef:
Wij wonen vrijstaand en kunnen niet in een rijtjeshuis wonen omdat mijn man pianist is. Die studeert rustig zes uur per dag/avond. Wij weten ook wel dat je dat je buren niet kunt aandoen. Als je buren hebt hoor je gewoon rekening met ze te houden.
Werken die mensen in jouw buurt wel Kiki? Kan me niet voorstellen dat je tot 4 uur in de nacht je muziek hard aan hebt en dan de volgende ochtend weer fris en fruitig naar je werk vertrekt.

dat bedoel ik. misschien is mijn opmerking ook een opmerking die ik niet had moeten maken..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:31

Jolandaa_ schreef:
kiki1983 schreef:
Of in mijn huis komen te wonen. Ik ben schijnbaar al een verschrikkelijke aso nou leer mijn buren dan maar eens kennen.

dus omdat jouw buurman dat doet mag jij dat ook?

man, waarom komt er geen voortplant verbod in die buurt dan? |o 8)7

Lijkt me niet handig.
Dan is de buurt pas over een x aantal jaar weer bewoonbaar omdat de gelopen imagoschade eerst uitgewist moet worden.
Terwijl als die mensen een beetje doorfokken, ze hun soort in stand houden en de huizen bewoond blijven.

Verpauperen doet het beide keren toch wel :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:32

Link van glaskrabbertje had ik al geplaatst, werkt hartstikke goed!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:33

Is het misschien een idee om hier Kiki niet compleet aan te vallen op het feit dat zij anders tegen geluidsoverlast aankijkt dan wij? Ik vind opmerkingen hier echt heel ver gaan, en eerlijk gezegd de sfeer nogal verpesten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:35

Vjestagirl schreef:
Is het misschien een idee om hier Kiki niet compleet aan te vallen op het feit dat zij anders tegen geluidsoverlast aankijkt dan wij? Ik vind opmerkingen hier echt heel ver gaan, en eerlijk gezegd de sfeer nogal verpesten.

Helemaal eens..
Hoewel haar eerste bericht in dit topic niet zo handig was vind ik de opmerkingen veel te ver gaan..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:36

Mijn opmerking was niet bedoeld als aanval naar Kiki maar een oprechte vraag. Het lijkt mij namelijk geen doen om elke nacht zo laat in je bed te kruipen en dan wel elke ochtend naar je werk te vertrekken. Hoe Kiki verder leeft moet ze zelf weten.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:36

ts ik weet niet of je kozijnen ook recent geverfd zijn, heb je evt daar niet nog een blikje van staan?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:45

Jeutje het is Kiki niet die die ramen beklad heeft hoor! :') (Toch? ;) )

Ik kan me voorstellen dat in bepaalde wijken de standaard anders is en er niemand last heeft van de muziek. Dan is muziek draaien natuurlijk prima. Maar als er iemand langskomt om aan te geven dat die op zondagochtend weer moet werken en of daar rekening mee gehouden kan worden dan doe je dat? Althans, zo ben ik wel opgevoed en met mij gelukkig meer mensen.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:21

FlyAway schreef:
_San87_ schreef:
Klopt, net als terrorisme en natuurrampen, daar kun je je ook niet voor verzekeren.

Ja, dat terrorisme en natuurrampen niet te verzekeren zijn is nogal wiedes. Maar vandalisme... En dan dit soort? Dat vind ik vreemd.

Vandalisme is uitgesloten omdat je dan ook zelf de schade kan veroorzaken.
Voorbeeld: Je vind je voordeur niet mooi en sloopt hem, vervolgens dien je de claim in en jij hebt een mooie nieuwe deur. Er zitten teveel haken en ogen aan voor de verzekeraar.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:37

Percy schreef:
Mijn opmerking was niet bedoeld als aanval naar Kiki maar een oprechte vraag. Het lijkt mij namelijk geen doen om elke nacht zo laat in je bed te kruipen en dan wel elke ochtend naar je werk te vertrekken. Hoe Kiki verder leeft moet ze zelf weten.

Ik vind ook helemaal niet dat jij mij aanvalt hoor. Ik weet niet van alle buren wat ze doen natuurlijk maar mijn naaste buurvrouw werkt in de catering, mijn naaste buurman heeft een shoarmazaak. Mijn onderburen geen idee wat ze allemaal doen. De mensen van de eerste verdieping hebben een soort gastouder aan huis bedrijf en de mensen daarnaast zijn gezien hun leeftijd denk ik met pensioen. En van de portiek naast mij weet ik dat de buurman werkt als loodgieter oid en die slaapt ook overal doorheen en de rest weet ik eigenlijk niet :+

Zelf werk ik vanuit huis waarbij ik 0,0 concentratie nodig heb en werk ik in de horeca voornamelijk snachts. En ik zeg ook niet dat ik altijd muziek tot midden in de nacht aan heb hoor, meestal vertrek ik rond 23.30 naar mijn werk en als ik vrij ben kan het wel eens voorkomen dat het tot 4 uur snachts aanstaat. Buren hebben er geen last enige afspraak die ik heb gemaakt is dat als ik snachts visite krijg of ze dan niet willen aanbellen bij mij omdat mijn hond dan aanslaat.

En de mensen die mij aanvallen vind ik ook niet erg, het is maar internet waar we nu opzitten en persoonlijke aanvallen onstaan alleen maar uit machteloosheid omdat ze niks meer terug weten te zeggen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:40

En ramen bekladden etc doe ik echt niet, ik ben dan wel de meest asociale bokker volgens velen maar dat soort dingen vind ik triest. Net zoals dat bij elke steevast de handdoek bij mijn voordeur door iemand wordt gejat maarja als ze graag een oude handdoek willen hebben waarmee de hond wordt afgedroogd prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:42

kiki1983 schreef:
En ramen bekladden etc doe ik echt niet, ik ben dan wel de meest asociale bokker volgens velen maar dat soort dingen vind ik triest. Net zoals dat bij elke steevast de handdoek bij mijn voordeur door iemand wordt gejat maarja als ze graag een oude handdoek willen hebben waarmee de hond wordt afgedroogd prima!

Je bent helemaal niet asociaal. Je denkt alleen anders :') Het liefst heb ik de muziek 's nachts ook aan. Maar dan heb ik 2 zeurende buurvrouwen aan de deur. Die komen nu al aan de deur om te zeggen dat we nog een lampje overdag aan hebben in huis. Of dat ze last hebben van onze katten. Euhh die zitten binnen :') Maar de pup die weleens wil blaffen, vinden ze weer helemaal geweldig.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:59

Ja maar Michelle jij kent mij haha. Denk dat als de bokkers mij zouden kennen dan zouden ze mij ook niet asociaal vinden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:12

Asociaal zou ik je ook niet willen noemen. Ben het alleen compleet oneens met jouw denkwijze. Het komt gewoon nogal over alsof jij je niet schappelijk op kan stellen als iemand aan je vraagt of de muziek zachter kan. En als dan ook de opmerking voorbij komt vliegen "dat je die dan met de hele buurt wel weg gaat pesten" ja....dan ga je wel iets te ver. Maar anders denken is prima hoor. Hoop alleen, nogmaals, dat ik dan nooit bij je in de buurt kom te wonen, laat staan dan met je te maken krijg. Maar asociaal...nee dat ook niet, anders-denkend-/uitvoerend wellicht ;)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:29

kiki1983 schreef:
Ja maar Michelle jij kent mij haha. Denk dat als de bokkers mij zouden kennen dan zouden ze mij ook niet asociaal vinden.

Das het nadeel van internet hé ;)
maar je reageert heel netjes hier.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 01:33

FlyAway schreef:
Liselot schreef:
Blijkbaar kán je je daar niet voor verzekeren :\

Klopt, net als terrorisme en natuurrampen, daar kun je je ook niet voor verzekeren.

Ook niet alles want bv stormschade wordt wel vergoed.