Bokkers kleiner dan 1.60m

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

clhufl

Re: Bokkers kleiner dan 1.60m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:27

mag ik me hier ook melden?
1,58m en groei niet meer.
Ben er nooit mee gepest, maar wel veel grappen van mijn omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:01

Gisteren was het koopzondag in de stad en vriendlief had een leuk jurkje voor me gespot. Was flink afgeprijsd ook (€8 ipv €25 :D ), simpel zwart dus ik ga passen. Zat als gegoten alleen décolté iets te ver uitgesneden (ben nogal plat hahan kon opgelost worden met een steekje naald en draad). Verkoopster prijst jurkje aan en plots floept eruit "ik zou die V-hals zo laten hoor, gezien je leeftijd krijg je vast nog wel wat meer vulling voorin en dan is dat net een extra troef".
Mijn vriend kon je oprapen, ik heb maar even gemeld dat je op je 29e geen tiet meer bijkrijgt tenzij je zwanger bent. Was toch aardig beledigd door die uitspraak, maar heb het jurkje wel gekocht :P

Edit: in een andere winkel wat verderop vond een kleine vrouw van mijn lengte me net ontzettend slim om zo'n grote kerel als vriend te hebben. Hij kon tenminste de kleine maatjes uit de hoogste rekken plukken war ik anders niet bij kan :))

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:55

Wahahaha oeps!! :=

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:53

Amburtjoz schreef:
Even om te delen, maar kwijl wat staat er weer lekkers tussen.. Jammer van de privacyschending anders was dit wel leuk geweest voor in Nederland haha :') http://tubecrush.net/

:~

@poiuytrewq mij is een keer geadviseerd om maar pokon te gaan eten :P

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:03

Vorige week op stap, ergens binnen waar je 21+ moet zijn, nouja geen probleem want dat ben ik gewoon. Lopen we daar binnen hoor ik een jongen zeggen; Zo, het wordt hier een kinderfeestje.
Grr..

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:45

ik ben vorige week op de kluisjes gezet door een paar jongens uit me klas

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:11

In de lage school had een jongen er plezier in om mij "tuinkabouter" te noemen.
Had hem al eens gewaarschuwd om daar mee te stoppen maar hij bleef het volhouden.
Op een dag had ik nieuwe schoenen met van die metalen plaatjes op de neus...
je raadt het al, heb hem daar na een zoveelste waarschuwing een trap mee gegeven in zijn je weet wel.
Was gelijk de laatste keer dat hij mij zo genoemd heeft.

Ben ni trots op het geweld dat ik toen gebruikte maar het heeft geloond, hardleerse mensen leren enkel op een harde manier.

Dit is wel 1 van de zeldzame keren dat ik "gepest" werd omwille van mijn lengte, heb daar verder nooit problemen mee gehad.

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:10

Toen ik op klassenfoto moest aantal jaar geleden, hadden ze mij naast de grootst jongen (>1,90m) gezet. Tja, dan lijk je nog kleiner.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:45

clhufl schreef:
Toen ik op klassenfoto moest aantal jaar geleden, hadden ze mij naast de grootst jongen (>1,90m) gezet. Tja, dan lijk je nog kleiner.

ik mocht nooit op de achterste rij... want dat was niet mooi volgens fotograve ( nee, zittend, dus nog korter naast lange mensen das mooi... )
dus ditjaar gewoon op achterste rij gaan staan ( op me tenen :D ) en geweigerd er weg te gaan en ik sta op de foto op de achterste rij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* na 4 jaar ruzie :+ (ik denk desnoods sta ik op een kruk.. ( achterste rij staat op bank )

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:55

Ik werd afgelopen week op 16/17 geschat. (Bij de kapper.) Tssss. Ik word over een paar maandjes 25. :+

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:16

Ik word 25 en ben 1.54m ik ben er vroeger wel mee gepest maar nu antwoord ik terug en houden ze vaak hun mond :-) ik heb wel een kleine voet maat 34 en dat is een nadeel :-( ik ben zo geweigerd op werk omdat ze geen kleine schoenen hadden... ook wel voor mijn grootte bv bij post, nmbs, lijn,... ben wel van belgië weet niet wat jullie ervaring hiermee is...

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:28

Ik ben 22 en 1.59, dus voldoe net aan de criteria. :) Vond het vroeger erg vervelend om zo klein te zijn, had vaak het gevoel dat er niet naar me geluisterd werd. Nu heb ik daar geen last meer van, mijn collega's weten wat ze aan mij hebben en nemen mij serieus.
Moet er tegenwoordig wel om lachen als ik een wijntje wil en mijn ID word gevraagd.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:30

ik ben wel gewoon aangenomen, maar meestal als er klanten kwamen en die konden er net niet bij, wouden zij het pakken met het krukje want anders moest ik de ladder halen :o maar goed, stel dat klant valt... dus kwam ik weer met de ladder het magazijn uitlopen :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:47

met terrasjes word nooit mijn ID gevraagd, gisteren ging ik Goldstrike (50% alcohol) halen en moest ik wel mijn ID laten zien. Ik zei dus "het is toch tot 21 jaar verplicht legitimeren?" en toen zei ze "nee het is sinds kort omhoog geschroefd naar 25, zit ik er ver naast? " (in de zin van dat ze me te jong schatte) :P Dus ik zei "nee haha, ben 23, gelukkig maar hihi"

:')

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:55

Haha, leuk dat zij er ook om kon lachen. Meestal krijgen mensen een rood hoofd en krijg je verontschuldigingen is mijn ervaring. Over dat geen baan krijgen vanwege je lengte: ik ben wel gewoon aangenomen maar loop wel een beetje voor gek in mijn veels te grote dienstkleding. Heb me daar inmiddels wel bij neergelegd.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:04

Meestal wordt mn legitimatie (bijvoorbeeld als ik sigaretten/drank haal) gevraagd door "broekies" van net 17 met een "zo, meisje, zal ik jou s even voor schut zetten, mag nie he, drank halen als je nog geen 16 bent" attitude. Mooi altijd, die rooie koppen en hakkelende excuses.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:16

@Kay_Kim: Dat je met een kleiner gestalte niet eender welke job kan doen heb ik ook al ervaren.
Had gesolliciteerd bij DeLijn, daar zat dus een voorwaarde aan vast, dat ik voor de bus dus aan de pedalen zou moeten kunnen.
Was me er een partij beledigd, maar na een tijdje begreep ik dat ook wel ergens.

Ondertussen zijn de voertuigen danig aangepast (stoelen die je heel erg kan aanpassen in hoogte en zo) dus zou het wel kunnen. En heb trouwens mijn rijbewijs C dus dan zou bus zeker ook moeten lukken.

Politie was ook zo iets, toen ik er aan dacht om te solliciteren stond de minimumlengte nog op 1,65m.
Tegenwoordig is dat niet meer van toepassing dacht ik.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:31

Kleintje komt zich melden, bijna 29 en 1.54 (al denk ik dat zelfs al gekrompen ben...)
Ouders zijn ook niet zo heel groot, moeder is ook maar 1.56 en gok mijn vader 1.76.
Werd er niet echt mee gepest, wel natuurlijk lacherige opmerkingen, maar ook ik val niet in de categorie klein, lief en schattig, nogal grote mond, al komt dat eerder door al die lacherige opmerkingen altijd. Probeer ze nu gewoon voor te zijn :D

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:49

Wirobelgje schreef:
@Kay_Kim: Dat je met een kleiner gestalte niet eender welke job kan doen heb ik ook al ervaren.
Had gesolliciteerd bij DeLijn, daar zat dus een voorwaarde aan vast, dat ik voor de bus dus aan de pedalen zou moeten kunnen.
Was me er een partij beledigd, maar na een tijdje begreep ik dat ook wel ergens.

Ondertussen zijn de voertuigen danig aangepast (stoelen die je heel erg kan aanpassen in hoogte en zo) dus zou het wel kunnen. En heb trouwens mijn rijbewijs C dus dan zou bus zeker ook moeten lukken.

Politie was ook zo iets, toen ik er aan dacht om te solliciteren stond de minimumlengte nog op 1,65m.
Tegenwoordig is dat niet meer van toepassing dacht ik.

Klopt. Bij de politie is het veranderdaar de lijn niet dacht ik want de oude modellen zijn nog steeds in gebruik ookal kan je bij de nieuwe alles aanpassen op je lengte...

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:56

Hier meld zich een smurf.
Ik ben 1.47m en ben 20 jaar. Misschien tel ik niet helemaal mee omdat ik Chinees ben. :P

Ik vind het handig dat ik overal tussendoor kan piepen in drukke straten. (helaas ben ik rug en bil hoogte bij de meeste mensen, uitzicht is niet heel fijn dan...)
Wat ook een enorm voordeel is dat ik nooit hoef te bukken voor laaghangende takken in het bos.

Later wordt het vast een voordeel dat ik gem. zo'n 5 jaar jonger wordt geschat. :D

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:36

Nog een smurfje! :D Bijna 27 jaar en 1m57 of 1m58. Ik heb daar momenteel geen enkel probleem mee. Platte schoenen of pumps draag ik gewoon naargelang de gelegenheid. Niet omwille van een 'minderwaardigheidsgevoel'. In het lager onderwijs wel gepest geweest, maar nadat ik wat mondiger werd was dat snel gedaan :j .
Mijn vriend is 1m90 ongeveer en dat geeft ook wel grappige situaties. Zo kan ik perfect met mijn hoofd onder zijn oksel :') . Voor de hoogste kastjes in de keuken hebben wij een trapje. In de winkel vraag ik het gewoon, klim ik in de rekken of zoek naar een laddertje/trapje. :)
Sinds enkele jaren word ik niet meer zo jong geschat. Vroeger had ik daar wel 'last' van maar ik vond dat hilarisch :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:21

Maandag ook met bikini's passen met een vriendin die ook klein was, bikini hing echt te hoog "excuseer kan u even *wijs" pakken voor me" :') .

Maar nog geluk dat in België toch de scholen waar ik tot nu toe zat klas genoten niet zo heel veel groter waren :) .

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:43

Ik meld me ook. 23 jaar en 158cm :Y) Vind het inmiddels wel prima, opmerkingen kan ik wel om lachen. En jonger schatten doen ze toch wel :+
Kreeg laatst wel het complimentje.. van dat ik er inderdaad jonger uit zie.. maar als ze me dan horen praten.. dat ik dan wel volwassen overkom haha :D :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:53

24 en 1.49 :D

Ik zie er de lol wel van in, ben nooit gepest omdat ik altijd van me af gebeten heb, grapjes wel maar daar kan ik goed tegen.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:01

Beter jong geschat worden omdat je klein bent dan omdat je er gewoon als een 12 jarige uit ziet... Een vriendinnetje van mij werd gevraagd om voor equine een filmpje op te nemen omdat ze nog wel als 12 jarige door kon. Ze was 18 :p