Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:48

Ik kom hier ook eens om het hoekje kijken.

Ik heb al diverse pogingen gewaagd een blog te beginnen, maar ben eigenlijk iedere keer bij het begin al de mist in gegaan. Ik heb geen goed uitgangspunt of thema om mee aan de slag te gaan waardoor het langzaamaan doodbloed.

Van de week kreeg ik een mooi idee van een blog om te maken dus heb ik een wordpress account aangemaakt en ben ik aan de slag gegaan. In weet nu precies wat mijn uitgangspunt is en wat ik ervan wil, ik heb alleen nog geen fatsoenlijke layout. Ik heb wel een paar losse flodders van ideeën, maar heb zelf niet de handigheid en het geduld om een layout te bouwen dus moet het op basis van een bestaande layout doen en die kan ik nog geen vinden die naar m'n zin is en waar ik het op kan baseren. Als ik daar een beetje een fatsoenlijk iets voor heb gevonden ga ik hem openbaar gooien en beginnen met plaatsen.

In mijn onderschrift staat trouwens de blog met mijn taarten. Die heb ik al langer online staan, maar daar gebeurd niet veel. Mijn statistieken gaan de laatste tijd trouwens wel op miraculeuse wijze omhoog. Geen idee waar dat aan ligt :+

Voor nu lees ik hier af en toe een beetje mee voor ideeën en tips & tricks. Als ik alle voorbereidingen klaar heb en live kan gaan zal ik jullie blogs eens gaan bekijken.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:52

HoresesLover schreef:
Hoi!
Ik wil ook en Blog gaan starten, alleen ik heb één probleem:
Welke website moet ik kiezen? :P
Weke raden jullie aan, Weebly of Wordpress?

Wordpress is aardig overzichtelijk. En leuke (gratis) lay outs. Tenzij je voor de betaalde versie gaat. Dan kun je hem zo maken zoals je zelf wilt natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:12

Ik heb 15 likes geloof ik op FB. Begin is er :D

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:16

Dankje iedereen! :D
Ik ga zo eens op Wordpress kijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:22

Jeetje... wat gaan jullie hard...
Ik heb maar iets van 8 of 9 likes geloof ik...

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:59

Dorus schreef:
Ik kom hier ook eens om het hoekje kijken.

Ik heb al diverse pogingen gewaagd een blog te beginnen, maar ben eigenlijk iedere keer bij het begin al de mist in gegaan. Ik heb geen goed uitgangspunt of thema om mee aan de slag te gaan waardoor het langzaamaan doodbloed.

Van de week kreeg ik een mooi idee van een blog om te maken dus heb ik een wordpress account aangemaakt en ben ik aan de slag gegaan. In weet nu precies wat mijn uitgangspunt is en wat ik ervan wil, ik heb alleen nog geen fatsoenlijke layout. Ik heb wel een paar losse flodders van ideeën, maar heb zelf niet de handigheid en het geduld om een layout te bouwen dus moet het op basis van een bestaande layout doen en die kan ik nog geen vinden die naar m'n zin is en waar ik het op kan baseren. Als ik daar een beetje een fatsoenlijk iets voor heb gevonden ga ik hem openbaar gooien en beginnen met plaatsen.

In mijn onderschrift staat trouwens de blog met mijn taarten. Die heb ik al langer online staan, maar daar gebeurd niet veel. Mijn statistieken gaan de laatste tijd trouwens wel op miraculeuse wijze omhoog. Geen idee waar dat aan ligt :+

Voor nu lees ik hier af en toe een beetje mee voor ideeën en tips & tricks. Als ik alle voorbereidingen klaar heb en live kan gaan zal ik jullie blogs eens gaan bekijken.

Herkenbaar, ik heb ook tig verschillende layouts geprobeerd voor ik er een te pakken had die mij enigszins beviel. Op zich kan ik namelijk wel een website bouwen, want ik kan redelijk overweg met HTML en CSS, maar voor een blog is dat natuurlijk te weinig. Maar ik vond het erg moeilijk om het 'uit handen' te geven, omdat er altijd wel zaken zijn die me in een pre-made layout niet aanstaan. Als ik eerlijk ben, begin ik mijn huidige layout ook alweer minder leuk te vinden, maar ik doe het er voorlopig maar even mee. Nu eerst de inhoud van mijn blog maar eens voor elkaar krijgen. :)

Waar kun je trouwens zien hoeveel pageviews je hebt? Staat die optie standaard aan in Wordpress, of moet ik daar een plugin voor downloaden?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:39

geerte schreef:
Weer een nieuwe blog gemaakt, wat vinden jullie ervan? Ik vind het nog heel moeilijk om er een leuk verhaal van te maken.
http://geerteprocee.blogspot.nl/

Ik vind het een leuke blog, hou ook wel van die posts van alles-en-niets :D.
Alleen wat mij opviel, is dat toen ik de eerste 3 posts las, de toon vrij negatief leek.. Weet niet of dat zo is, of dat dat komt door wat missende punten en komma's?
Want de rest van de blog is wel gewoon vrolijk...

Ohja! Bloglovin'. Thanks voor het helpen herrinneren :P.
Ga het effe doen, even dat schemaatje opzoeken in het topic.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:44

Gelukt :D. Als het goed is hebben jullie er nu allemaal 1 follower bij :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:49

@Chanen: volgens mij heb ik gisteren links in de tools balk een optie statistics zien staan, ik gok dat als je daar zoekt dat je wel iets kunt vinden over de pageviews.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:59

Pffff. Ik word helemaal simpel van Blogger, dus ben aan het overgaan op Wordpress. Helaas helaas pakt ie enkel mijn titels en reacties van mijn Blogger over, dus nu moet ik alle content nog overzetten.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:03

Ik ben een Blog begonnen op Wordpress, en het is inderdaad een fijne website om mee te werken! :j
Hier een link van mijn Blog, ik ben pas begonnen en moet er nog even inkomen:
http://jtcreation.wordpress.com/

Als jullie tips hebben hoor ik het graag!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:08

Yv, ik heb er geen follower bij (of ik heb weer trage e-mail..) :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:14

Ojee heb ik dan precies de verkeerde aangeklikt? Ik kon uit 4 kiezen, heb **even blogloving erbij pakken** http://www.bloglovin.com/frame?blog=863 ... k=0&user=0 geliked, dat ben jij toch?

Wat vinden jullie precies vervelend aan blogger? Ik vind het wel prima werken, alleen geeft-ie op de gewone computer soms foutmeldingen en kan ik niets bewerken, maar op de laptop werkt-ie als een trein..

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:15

Ik heb toch maar een andere achtergrond gekozen, wat vinden jullie? Deze of Twenty Ten of zoiets :P

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 11:15

Thats me ja.. Hmmh.. Ik ga even opzoek naar waarom ie dat niet doorgeeft :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:19

Heb je een linkje Horselover?

Hmm raar Murthul! Staat er ook geen extra like bij als je via bloglovin kijkt?
Ik weet eigenlijk nieteens hoe ik heet daar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:22

Nou... ik heb ook geen extra like er bij...
:=

HoresesLover

Yv_ schreef:

http://jtcreation.wordpress.com/

geerte

Ik heb ook geen extra like, maar ik vind zelf blogger ook wel fijn werken hoor. Lekker simpel en nog nooit een foutmelding gehad.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:27

Zit ik verkeerd te klikken dan :? Nee, lijkt me niet, je kan alleen op "follow" klikken.. Raar... Misschien moet ie het nog verwerken?

Ik zag m idd in een paar posts erboven.. Ik ziealleen wit en een heel klein randje roze bovenin?

Nee anc, schattebol, ikkan je niet 2x liken _O-

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:32

Ik blijf ook steken met bloglovin. Komt misschien door de warmte? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:33

Ik kan niet eens inloggen...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:34

Yv_ schreef:

Ik kopieer gewoon je url van je blog en daarna klik ik op volgen. Dan zie ik de naam van je site..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:37

Oh, kan weer inloggen :D

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:41

Jongens ik heb grooot nieuwa, ik heb 1 follower op bloglovin!!!!!! FEEEEEESTJE *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

en 11 likes op facebook (waarvan 9 mijn vrienden)

*oke misschien iets te enthousiast*
Laatst bijgewerkt door femmelz op 01-08-13 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt