Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:06

Douce schreef:
Wij hadden een man op het terras en die bestelde een palm. Palm hebben wij in de fles en meneer kreeg dus netjes een fles met een schoon glas.
Helaas ging het inschenken hem niet zo goed af, er zat weinig schuim op het biertje. Vroeg hij om een nieuwe :')

Dat moet hij mij eens leren dan, als ik thuis een biertje in glas schenk, heb ik een half glas met schuim :') .
Gelukkig gaat tappen op het werk me beter af, hihi!

Courses

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 08:59

:') Hahahahaha, wtf.

Voor de mensen die nieuwe nog graag een keer willen pesten; Laat ze zoeken naar Corona glazen .... :P

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:11

Leuk topic! Ik werk zelf in een klein Italiaans restaurant, goede prijs/kwaliteit verhouding. Je kan er heel lekker eten voor weinig geld! Gelukkig maak ik nooit zulke bizarre dingen mee haha. Sta nu achter de bar, maar ben langzaamaan ook de bediening aan het leren en vind het zooo leuk :D

Helaas heb ik wel iets heel ergs naars in een restaurant meegemaakt. De eerste kerstdag gingen we uiteten in een eetcafé. Het eten was om te huilen, het duurde heel lang en de biefstukken waren koud. Bediening was onhandig en ongeinteresseerd. Toen we klaar waren met het eten van onze dessert, bleven de borden weer heel lang staan. Irritant gewoon als je al een half uur klaar bent met eten en er overal lege borden en glazen staan...

Enfin, we bestelden thee en koffie en vroegen of ze dan eerst de tafel even af wilden ruimen. Maar nee hoor, de tafel stond nog bomvol en de bedienster komt de thee en koffie brengen. Echt een stomme doos was het :') Ze hing over ons heen met een dienblad vol thee en koffie, de uiteinden van de tafel waren vrij dus dat had ze beter gedaan...

Helaas gebeurde hetgeen waar ik zo bang voor was.. De bedienster liet het dienblad uit haar handen glijden en de gloedhete thee viel zo over mij heen :n Ik heb het hele restaurant bij elkaar geschreeuwd, omdat ik zoveel pijn had..

Nu zijn mijn kleren en sieraden kapot en zit ik met hele lelijke littekens. Personeel van het restaurant heeft zich schandalig gedragen... We moesten zelfs de thee die over mij heen gevallen was betalen en ze ontkennen alles... Ik zou de bedienster aangetikt hebben, dus zou het mijn eigen schuld zijn... Ze vergoeden niks, mijn jurkje niet, sieraden niet, zelfs mijn letsel niet!!!!

Belachelijk dus en je staat zo machteloos :( Diep triest zulke mensen. BAH!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 09:15

..... Jemig, ik zou echt juridische stappen ondernemen Mercury! Ook al 'zou' je het aangetikt hebben, jij hebt littekens, gloeiend hete thee, doe normaal zeg. En 't dan ook nog op de bon laten staan ... Heel belachelijk. Nee, dat zou er bij ons echt niet in gaan hoor. Zou m'n ogen uit m'n kop schamen.

Als het goed is zijn ze trouwens verzekerd voor zulk soort dingen ...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:26

Dankjewel Courses voor je steun :) Daar zijn we ook mee bezig! Even uitzoeken of ik recht heb op rechtsbijstand haha, anders is het zo duur!

Ja dachten wij ook... Hebben er ook de verzekering op af gestuurd, maar zijn ontkennen het dus..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 10:03

... Jemig, wat een associale tent dan. Wij hadden laatst toevallig ook zoiets (met eten en afgebroken tanden) en dat hebben we toch echt wel even wat anders opgelost. Snap echt niet hoe die zaken hun hoofd boven water houden. Asociaal!

Vind het trouwens ook erg zwak dat ze het afschuiven op 'aantikken'. Dan ben je als bediening ook niet geschikt, gezien, wil je aangetikt worden, je haast met je dienblad boven mensen moet gaan hangen. Dat zou ik met koffie en thee al niet eens flikken, gezien dat, als dat fout gaat, echt foute boel is. Daarnaast word ik ook zo vaak aangetikt (Koninginnendag bijvoorbeeld) maar dan staat alles ook nog op m'n dienblad. Moet je haast een hele zwaai van onderen geven wil je zo'n dienblad meteen omkrijgen.

Nee, erg zwak. Ronduit asociaal hoe ze met gasten omgaan daar.
Laatst bijgewerkt door Courses op 27-06-13 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:05

afgelopen weekend zwaar weekendje gehad.
wij hadden een feest avond.
nou ik als vuurdoop in de drank uitgifte.
en dan krijg je van die mensen ik was eerder ik was eerder terwijl je de benen onder je kont uitloopt.
naja dat was minder.
toen om om 2/half 3 beginnen met opruimen vragen ze of je de volgende dag ook komt om half 12 s'ochtends.
ik zeg prima maar dan wil ik wel optijd naar huis.
dus 4 klaar en volgende dag weer optijd daar. ik was gesloopt hahah

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:15

Wij hadden vrijdag een grote groep te eten, was een menu uitgezocht met keuze bij soep en hoofd dessert stond vast. En er was afgesproken dat er ongeveer vier drankjes per persoon uitmochten.
Netjes begonnen drankje, aan tafel menu uitleggen. Eten opnemen, drankje opnemen. Soep, weer een drankje, Soep uithalen, hoofd heenbrengen. Weer een drankje, hoofd uithalen. Ijs brengen nog een drankje.

Lijkt mij dat je dan genoeg drinken krijgt?
Elke keer gezeur tijdens het lopen ben je met drie man druk aan het eten wegbrengen of uithalen en dan beginnen ze weer om bier te zeuren. Netjes uitleggen we maken eerst dit even af en dan kom ik weer een drankje opnemen. En dan op het eind van de avond ook nog zeuren dat er niet genoeg drinken kwam.

En als je dan netjes uitlegt, Meneer we zijn bij elke mogelijkheid langsgeweest om drinken en er was afgesproken dat er een bepaald aantal consumpties uitmocht? Roepen dat dat niet zo is |o _-:(

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:35

Misschien had je dan beter kunnen zeggen van dat alle drankjes die nu nog besteld worden er op de rekening bij komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:01

Weekje terug zijn we gaan eten in een nieuw restaurant in het dorp, we wisten dat het een spaans restaurant was dus hebben we als vegetariër eerst de kaart op de site bekeken en gezien dat er genoeg gerechten zonder vlees of vis waren. Daarbij was het een restaurant met een luxe status dus de verwachtingen waren hoog.

Diegene die de bestelling kwam opnemen sprak niet goed Nederlands, als voorgerecht wouden we graag vegetarische tapas en dat ook proberen door te geven. Na een poosje niet begrijpend aan gestaard te zijn door de bediening knikte ze dat het goed kwam.
Tijdens het uitserveren ging een andere klant door het lint (hij had stokbrood met boter besteld maar kreeg bruin brood). Wij kregen een plank vol met rauwe ham, chorizo ect. Al snel de hoop op gegeven aangezien de bediening toch geen Nederlands sprak en al door andere klanten uit gescholden werd.
Hoofdgerecht besteld, ik en een tafelgenoot een 'volwassenportie' en de andere tafelgenoot gaf bij het bestellen aan dat ze niet heel veel honger had en het liefst een gerecht van de kinderkaart wou. Ik kreeg een mini portie lasagne zonder enkele bijgerecht net als mijn ene tafelgenoot. Mijn andere tafelgenoot met een kindergerecht (en vlees eter) kreeg 4 gigantische kipfilets, een portie salade waar je U tegen zegt en een bak patat... :=
Afgesloten met een kopje koffie en thee waar we onverwacht een bordje met wat kleine dingentjes bij kregen. Onder andere chocolade in die van ouderdom wit was uitgeslagen.

Uit beleefdheid hebben we niks tegen de bediening gezegd (die kon ons toch niet verstaan). Achteraf spijt van, je voelt je op gelaten als je andere klanten tegen bediening tekeer hoort gaan, maar terecht was het tot op zekere hoogte wel.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:40

Courses schreef:

Voor de mensen die nieuwe nog graag een keer willen pesten; Laat ze zoeken naar Corona glazen .... :P

Hahaha jaa ook zo'n mooie :') ! Kan me hier altijd erg om vermaken..

@xmercury; Jeetje wat een verhaal.. en dat op eerste kerstdag, slecht hoor..

Ik kan me ook zo ergeren aan een bepaalde doelgroep die niet veel te besteden heeft maar alles uit de kast wil halen om maar zoveel mogelijk te krijgen..
Wij werken met groupon bonnen.. Mensen zijn af en toe echt onbeschoft.
Pannenkoeken voor een kwart opeten, zeggen dat ze geen trek meer hebben maar toch een nieuwe bestellen. Pannenkoeken achter de verwarming verstoppen omdat ze anders een boete moeten betalen. Pannenkoeken bestellen als de eerste nog niet op is en ga zo maar door..
Oja en dan een drankje nemen omdat het moet en daar de hele avond mee doen.. Zo vermoeiend :\
En daar ben je dan de hele avond hard voor aan het lopen.. Heb dan liever gasten die echt komen voor een gezellige avond uit. Daar kan je tenminste nog een leuk praatje oid mee maken..

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:56

_Patriciaa schreef:
Courses schreef:

Hahaha jaa ook zo'n mooie :') ! Kan me hier altijd erg om vermaken..

@xmercury; Jeetje wat een verhaal.. en dat op eerste kerstdag, slecht hoor..

Ik kan me ook zo ergeren aan een bepaalde doelgroep die niet veel te besteden heeft maar alles uit de kast wil halen om maar zoveel mogelijk te krijgen..
Wij werken met groupon bonnen.. Mensen zijn af en toe echt onbeschoft.
Pannenkoeken voor een kwart opeten, zeggen dat ze geen trek meer hebben maar toch een nieuwe bestellen. Pannenkoeken achter de verwarming verstoppen omdat ze anders een boete moeten betalen. Pannenkoeken bestellen als de eerste nog niet op is en ga zo maar door..
Oja en dan een drankje nemen omdat het moet en daar de hele avond mee doen.. Zo vermoeiend :\
En daar ben je dan de hele avond hard voor aan het lopen.. Heb dan liever gasten die echt komen voor een gezellige avond uit. Daar kan je tenminste nog een leuk praatje oid mee maken..

hoezo een boete dan?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:02

Ik kan ook een hele maaltijd met 1 drankje doen hoor. De prijzen worden er niet goedkoper op, dus ik ga niet twee-drie drankjes bestellen als ik geen dorst heb, gewoon omdat dat sociaal aanvaardbaarder zou zijn ofzo.
En dat ze een tweede pannekoek bestellen als de eerste nog niet op is, raak je daar echt van gefrustreerd? Dat is toch geen misdaad, die vind de pannekoeken gewoon zo lekker dat die er meteen nog eentje wil. Zou het dus opnemen als een compliment.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:03

Schreeuwen tegen serveerster/bedienden is nog steeds iets wat ik nooit zou kunnen doen :n. Ik bedoel ook al verstaan ze geen Nederlands daar kunnen zij toch weinig aan doen?
(Niet direct tegen jou maar omdat je zei dat een andere gast schreeuwde)
Als ik ook bedenk hoe vaak er wel niet tegen mij geschreeuwd is zeg kom op. Het gaat hoogstens over wat drankjes of over een gerecht. Relax..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:55

Tja ik voel niet helemaal de roeping om een mede gast daarop aan te spreken. Maar snapte aan het einde van ons etentje tot op zekere hoogte wel dat je gefrustreerd raakt. In ons geval ging het al niet eens meer om een drankje maar was elke gang vrij hopeloos, kregen we niet wat we besteld hadden en kon er geen excuses van af. Ik snap best dat je daar goed chagrijnig van kan worden. Schreeuwen kan ik ook niet accepteren.

Om eerlijk te zijn vind ik wel dat als je gastvrouw/serveerster ect. ben in een goed restaurant je toch wel een woordje Nederlands moet kunnen hoor. Kan ze in mijn ogen wel wat aan doen.

[Edit] Je betaald aan het einde wel een goed bedrag en dat betaal ik vooral om een leuke avond met lekker eten te hebben. Niet om vlees voorgeschoteld te krijgen als je tien keer aan gegeven hebt dat je vegetariër bent. Of met handen en voeten je bestelling moet doorgeven omdat de bediening geen Nederlands praat.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:59

Nee snap ik haha maar ik had het er toevallig met mijn werkgever nog over. Dat ik en mijn collega's vaak zat hebben meegemaakt dat er mensen naar ons schreeuwden. Zelfs al gaat alles fout, chagrijnig oke maar schreeuwen. Ik kan me gewoon niet in die andere mensen verplaatsen. Maar misschien is dat maaar goed ook. Jouw voorbeeld bracht me dus meer op het onderwerp.
Ik ken de situatie natuurlijk niet maar wanneer de gastvrouw niet de eigenaar is vind ik het uiteraard anders dan wanneer dat wel is. Tenslotte staat ze er waarschijnlijk voor haar geld en gaat dat voor..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:00

@Kellyloet; Omdat mensen anders 10 pannenkoeken bestellen en allemaal maar voor een kwart opeten omdat ze van alles een stukje willen proeven.. Is net zo'n principe als de boete die je bij sumo krijgt als je iets niet opeet..

@Gini: Als je geen dorst hebt ik het natuurlijk logisch.. Maar dit komt vaak zo over alsof mensen het express doen omdat het anders echt teveel kost..
Het gaat er meer om dat mensen echt komen om te schransen omdat het zo goedkoop is.. Sommige mensen verwachten dat je bij wijze van spreken een stapel pannenkoeken op tafel zet, in allerlei verschillende soorten, die ze zo snel mogelijk weg kunnen werken ;p

Overigens niet allemaal hoor, zijn ook hele leuke mensen die het gewoon een leuke aanbieding vinden en die een heerlijk avondje hebben en zich ook gewoon normaal gedragen..

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:10

Mercury wat erg, en vooral dat ze jou dan ook gewoon de schuld geven, echt schandalig! Die verdienen gewoon juridische stappen :(

_Patriciaa ik snap wat je bedoelt, maar van die doelgroep kun je beter maar niet teveel manieren verwachten :D

Bij ons kwamen ook wel eens mensen, man en vrouw met twee kinderen, type Sjonnie en Anita, waarschijnlijk niet veel geld want ze bestelden altijd één schnitzel, en gebakken aardappelen en appelmoes voor 1 persoon, en dan met drie extra borden :') En de hele tijd herhalen ja anders is het veel te veel en die kinderen eten niks en anders krijgen we het niet op blabla, nou ja maakt mij niet uit hoor maar bestel het dan gewoon om mee te nemen ofzo kan je rustig thuis eten zonder dat je je helemaal zit te verdedigen :')

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:39

och op vorig werk hadden we ook zo'n bongobonnen actie, daar kwamen echt de meest associale mensen op af pfff :')

ook hatelijk: mensen die hun drank van je volle plateau pakken, waardoor je je balans kwijt raakt en je hele plateau incl rode wijn over je heen krijgt -:(-

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:46

Benno08 schreef:
och op vorig werk hadden we ook zo'n bongobonnen actie, daar kwamen echt de meest associale mensen op af pfff :')

ook hatelijk: mensen die hun drank van je volle plateau pakken, waardoor je je balans kwijt raakt en je hele plateau incl rode wijn over je heen krijgt -:(-

Ja of andersom, mensen die goedbedoeld lege glazen op je blad gaan zetten. Dan heb je hetzelfde effect, super irritant!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 02:32

Dwarse doos die ik ben. Ben de hele week al hartstikke ziek maar ja ik natuurlijk net wel om 18u m'n avonddienst begonnen. Alles ging prima maar ik voelde me zo kats beroerd. Mocht half uur voor sluit stoppen en lig nu lekker in bed maar my god, avond kwam geen eind aan. Was helemaal totall loss. Morgen moet ik om 14u weer, gaat leuk worden.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 07:04

Is het dan niet verstandig om je voor vandaag even ziek te melden?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 10:35

Ik heb me vorig weekend ookal ziek gemeld, dus daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:14

Paracetamol of ibuprofen, helpt dat niet? En veel fruit, thee en een lekkere warme douche :)

Dat van dat drank van je dienblad pakken is niet echt slim nee, gister nog! Een man die met twee handen tegelijk de glazen bier van het dienblad van een collega pakte en ondertussen vertelde dat ie vroeger met bruiloften bij ons wel gewerkt had, dan weet je dat toch 8)7 Maargoed toen we dat eenmaal doorhadden liepen we iedere keer gelijk naar hem toe met een dienblad, en iedere keer pakte hij alles eraf en gaf het door, best genoeg :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 11:38

Ik zit al de hele week aan de ibu en paracetemol inderdaad ^) Word er echt niet goed van.

Ja, mensen die van dienbladen afpakken zijn echt heel erg vervelend. Gister iemand die lege glazen op m'n blad ging zetten, ja eh, ik ben aan het werk hoor. Doe maar niet.