Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:34

Huertecilla schreef:
Huertecilla schreef:
Idem het gras thuis.
Alleen als daar geen hek om staat kan blijken hoe groen de schijnbaar groenere weide verderop werkelijk is; dat het thuis groener is.
Ok, als die inderdaad groener ís dan heb je een uitdaging maar wie ben jij om degene van wie je houdt groter geluk te ontzeggen?

En dames?

Kan het iets minder cryptisch :'), vat hem niet helemaal geloof ik voordat ik wat raars zeg :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:35

Piloetje schreef:
Ja maar als je je daar niet rot om voelt doe je ook niets verkeerd.

Je doet wél iets verkeerd; je bent medeplichtig aan bedrog.
Als je dat niet ziet, daar geen probleem mee hebt dan, ben je niet bijzonder integer.
Het is ethisch niets anders dan heling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:38

Huertecilla schreef:
Huertecilla schreef:
Idem het gras thuis.
Alleen als daar geen hek om staat kan blijken hoe groen de schijnbaar groenere weide verderop werkelijk is; dat het thuis groener is.
Ok, als die inderdaad groener ís dan heb je een uitdaging maar wie ben jij om degene van wie je houdt groter geluk te ontzeggen?

En dames?

Weet je, ik denk dat ik mijn grasveldje maar zo mooi in orde hou, dat de behoefte er niet eens is om een veldje verder te kijken.
En als hij een groener veld vind, tja dan heb ik pech. Maar hij gaat niet mijn grasveld en het andere onderhouden en als hij stiekum het grasveld van een ander onderhoudt, dan mag hij zijn grasmaaier mee nemen en daar het gras maaien totdat hij een groener veldje vind. Misschien komt hij wel tot de ontdekking dat het eerste veld toch wel het allergroenst was, maar daar staat dan al vast een ander te maaien en heeft ie dus pech.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:40

Huertecilla schreef:
Huertecilla schreef:
Idem het gras thuis.

En dames?

Van mij mag hij, maar ik wordt er niet gelukkiger van. Dus als hij er voor kiest, dan zonder mij. En dan kan hij alle hectares van het groene omliggende weiland gaan verkennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:40

Het gene wat mij het meest tegenstaat is dus inderdaad het bedriegen en het stiekum doen. Ik bedoel, als je in een relatie open naar elkaar bent en je samen hebt besloten, dat buiten de deur eten niet erg is, tja, dan is het prima toch?
Ik vind het pas vervelend worden, als er eentje bedrogen wordt en er geen zeg in heeft.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:42

Ashley5760 schreef:
Kan het iets minder cryptisch :'), vat hem niet helemaal geloof ik voordat ik wat raars zeg :+

Dient het huwelijk als barrière opdat de partners niet ontdekken dat ze met een ander of in een andere samenlevingsvorm gelukkiger zij?
Wie ben ´jij´ (de huwelijkspartner) om degene van wie je houdt groter geluk te ontzeggen? Is dat liefde of egoïsme?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:43

Mindim schreef:
Het gene wat mij het meest tegenstaat is dus inderdaad het bedriegen en het stiekum doen. Ik bedoel, als je in een relatie open naar elkaar bent en je samen hebt besloten, dat buiten de deur eten niet erg is, tja, dan is het prima toch?
Ik vind het pas vervelend worden, als er eentje bedrogen wordt en er geen zeg in heeft.

Idem tenzij de tweede viool "vriend(in)" van het stel is of van de bedrogen partner...
Dan zou ik mezelf denk ik niet in de spiegel aan kunnen kijken (en haar helemaal niet!).
Al zou ik niet een seconde eraan denken zoiets te doen ook niet eenmalig en zoenen (en flirten) is dan ook vreemdgaan vind ik :+

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:44

Huertecilla schreef:
Ashley5760 schreef:

Dient het huwelijk als barrière opdat de partners niet ontdekken dat ze met een ander of in een andere samenlevingsvorm gelukkiger zij?
Wie ben ´jij´ (de huwelijkspartner) om degene van wie je houdt groter geluk te ontzeggen? Is dat liefde of egoïsme?

Ik denk van vroeger uit wel, huwelijk is iets heilig "onschendbaars" althans dat probeerd men. Ik denk niet dat iemand veranderd door te trouwen en toch wel op verkenning gaat als hij/zij dat nodig vind....
Vind ook niet dat je daarin iemand mag belemmeren, maar eerlijkheid/openheid mag je wel eisen (althans zou ik doen)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:45

Huertecilla schreef:
Piloetje schreef:

Als je dat niet ziet, daar geen probleem mee hebt dan, ben je niet bijzonder integer.

Maar zoals al eerder is gezegd, vaak weet de 2e viool dat in eerste instantie niet eens.
En ik blijf erbij, als ik een verhouding heb met Pietje en ik ben vrijgezel en Pietje niet, dan is dat niet mijn probleem. Om dan te zeggen dat iemand niet bijzonder integer is, dat ben ik niet met je eens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:48

Mindim schreef:
Ik bedoel, als je in een relatie open naar elkaar bent en je samen hebt besloten, dat buiten de deur eten niet erg is, tja, dan is het prima toch?

Een slimme meid (m/v) is op haar toekomst voorbereid.
De meerderheid ¡¡daarvan spreekt dus gewoon beter geen verplichting tot exclusieve monogamie af. Wil de potentiële partner (m/v) dat wel, dan begin je er niet aan.
Als er vervolgens geen behoefte is aan andere partner(s) dan is dat zoals dat is.
In de huidige samenleving is het echter realistisch om met het meest voorkomende rekening te houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:55

MamboBeach schreef:
Maar zoals al eerder is gezegd, vaak weet de 2e viool dat in eerste instantie niet eens.
En ik blijf erbij, als ik een verhouding heb met Pietje en ik ben vrijgezel en Pietje niet, dan is dat niet mijn probleem. Om dan te zeggen dat iemand niet bijzonder integer is, dat ben ik niet met je eens.

Maar zoals al eerder is gezegd; ´indien je weet´ en dan is meewerken aan bedrog ethisch fout.
Jij bent je dan bewust van - en dus zelf verantwoordelijk voor jouw rol in dat bedrog.
Je werkt mee aan bedrog en bent daardoor mede schuldig.
Dat niet zien getuigt van gebrek aan integriteit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:30

Huertecilla schreef:
Piloetje schreef:

Mijn punt! Thanks! En natuurlijk, als de 2e viool van niets weet, dan kun je er niets aan doen. Maar zodra je het weet loop je toch weg? Zeker als je niet verliefd bent. Maar hey, als je hem oppikt van een datingsite voor bezette mensen dan gaat dat niet op ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:23

lieveli schreef:
Maar hey, als je hem oppikt van een datingsite voor bezette mensen dan gaat dat niet op ;)

Waarom niet?
Er is geen reden waarom de partner daarmee niet akkoord zou zijn :)*

Eventuele Verliefdheid heeft er niets mee te maken verder. Blijf volstrekt hetzelfde bedrog en ook dan is het laakbaar egoïsme. ´Ja maar ik wil het zo graag´ is geen argument.

Sammie

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:32

Maar dat is nu het hele punt. Die website/reclame laat het voorkomen dat het allemaal prima is als je het ‘stiekem’ doet. Dus kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat de wederpartij het niet weet. Leuke binnenkomer trouwens: zegguh weet je man/vrouw hiervan…?

Vandaar dus.. dat soort websites mag van mij verboden worden (of in ieder geval de reclame uitingen)..

Een aantal dames ontbreekt het hier helaas wel een klein beetje aan eigen gevoel en eigen waarde. Excuses zoeken waar het aan ligt, niet aan hen neee aan de ander, die arme man moet zijn heil wel ergens anders zoeken. Hebben ze dame wel eens ontmoet.. Nah nee dat ook niet, maar de man liegt al tegen z’n vrouw over z’n affaire dus zal hij tegen hen vast wel eerlijk zijn. :j. Het enige dat er aan lijkt te ontbreken bij sommigen is een briefje van 50 euro als je ’s ochtends wakker wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:37

Huertecilla schreef:
lieveli schreef:
Maar hey, als je hem oppikt van een datingsite voor bezette mensen dan gaat dat niet op ;)

Waarom niet?

Eventuele Verliefdheid heeft er niets mee te maken verder. Blijf volstrekt hetzelfde bedrog en ook dan is het laakbaar egoïsme. ´Ja maar ik wil het zo graag´ is geen argument.

Natuurlijk, als de partner akkoord gaat is het prima, heb ik het niet over. Maar dat is in dit specifieke geval niet zo en daarom vind ik het vies en walgelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:41

Sammie schreef:
Dus kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat de wederpartij het niet weet.

Nee, dat kuj je niet. Dat is een sprong naar conclusie. Wellicht normaal op Bokt maar het blijft een vooroordeel.
´Mijn´gf heeft mij er ingeschreven bijvoorbeeld.

Citaat:
Leuke binnenkomer trouwens: zegguh weet je man/vrouw hiervan…?

Ja en wat is daar mis mee?
Dat is inderdaad een heel normale en fundamentele vraag.

Citaat:
Het enige dat er aan lijkt te ontbreken bij sommigen is een briefje van 50 euro als je ’s ochtends wakker wordt.

Bij veel huwelijken niet hoor. Daar draagt pa zijn salaris maandelijks af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:43

Huertecilla schreef:

Wel een beetje ouderwets hoor, pa draagt zijn salaris af. Zie je gelijk hoe de verhoudingen in zo'n relatie liggen als het zo wordt gesteld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:44

lieveli schreef:
Huertecilla schreef:

Waarom niet?

Natuurlijk, als de partner akkoord gaat is het prima, heb ik het niet over. Maar dat is in dit specifieke geval niet zo en daarom vind ik het vies en walgelijk.

Wel specifieke geval?

Verder kan je ´het´ (in neem aan; bedrog?) vies of walchelijk vinden, maar het ís allleen onethisch.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:45

Kom hc, die website kan zich ook op een andere manier promoten. En dat doet het niet. De reclame uitingen geven zeer duidelijk aan dat je het ben hen stiekem kan doen. Dát is het euvel. Dus is mijn conclusie juist. Die website creëert nl. die gedachte. Dat er af en toe wel eens iemand op zit die het met het thuisfront heeft overlegt zal best. Het is niet vergelijkbaar met parenclubs en dat soort bijeenkomsten die (vaak) wel duidelijk aangeven dat je met open relaties werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:46

Huertecilla schreef:
Verder kan je ´het´ (in neem aan; bedrog?) vies of walchelijk vinden, maar het ís allleen onethisch.

Jij vind het alleen onethisch, een ander kan het gewoon walgelijk vinden.

Anoniem

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:48

Vreemdgaan vind ik met een ander het bed induiken, zonder dat de partner het weet. En dat promoot bijvoorbeeld secondlove, dus ze promoten vreemdgaan. Zo staat het ook op hun site. Dus men promoot liegen en bedriegen en dat vind ik nou niet iets om reclame voor te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:52

Huertecilla schreef:
Wel specifieke geval?

Dan moet je even fijn teruglezen. :)

En als ik het vies of walgelijk vind, dan is het voor mij vies en walgelijk. Je kunt natuurlijk niet jouw mening aan mij opdringen ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:53

^^Precies en dat vind ik dus ook not done. En mag mij dus acuut verboden worden. Wat is het volgende dan de revue (weer) passeert? Als je honger hebt steel je toch gewoon een brood..?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:54

Mindim schreef:
Huertecilla schreef:

Wel een beetje ouderwets hoor, pa draagt zijn salaris af. Zie je gelijk hoe de verhoudingen in zo'n relatie liggen als het zo wordt gesteld.

Daar hebben we het hier over; over ouderwets versus modern.
Een moderne relatie is gelijkwaardig en integer transparant. Is een huwelijk overbodig, de huishoudpot gemeenschappelijk en ´sex op de bon´ geen onderhandelingspunt.
De realiteit is dat in veel huwelijken dit een hek om het monopolie op sex is, de meal-ticket. Pa mag geen vriendin want dat is een bedrijging van het gezinsinkomen. Gaat hij vreemd dan moet hij eruit en wordt alimentatie geëist. Dat is geen bewijs van liefde maar van egoïsme met sex als ruilmiddel.

Leve de hekloze relaties +:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:55

lieveli schreef:
En als ik het vies of walgelijk vind, dan is het voor mij vies en walgelijk. Je kunt natuurlijk niet jouw mening aan mij opdringen ;)

_O- _O- _O- _O- verbóden moet het worden 8-)