Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:51

noorhermans1 schreef:
zou je het misschien een stukje willen vertalen? ik ben niet zo goed ini engels en de site;s maken er ook niks van...

Heel kort: een groot gedeelte van ons menstruatiebloed wordt al gereabsorbeerd, net als bij andere zoogdieren. Maar omdat wij een relatief grote baarmoeder hebben, kan ons lichaam niet alles opnemen, vandaar de menstruatie :)

Kwa pijn: dat komt vooral door verschillende niveau's wat de hormonen betreft en de reactie van het lichaam daarop. De ene vrouw zal dus een grotere reactie hebben op het ene hormoon dan de andere vrouw.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:52

Ies_ schreef:
Ik wil graaag weten wat een buschauffeur in zijn hokje te zien krijgt zodra jij op het stop knopje drukt. :') Het gebeurt mij namelijk regelmatig dat hij gewoon doorrijdt, dus ga ik er vanuit dat hij ook gewoon alleen het belletje hoort en moet onthouden dat jij op stop hebt gedrukt. Maar dat zal toch niet?

Omg! Dat vraag ik me ook altijd af!

Ashleytjuhh

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:57

ow ik vraag me ook nog wel eens af hoe een piloot de weg weet te vinden want er staan nou geen verkeersborden in de lucht

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:59

ahh, die fiets :) dankje phormicola :)

ik vraag mij ook wel eens af hoe mensen aan hun bokt naam komen :')

een piloot doet dat via een radar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:59

Ashleytjuhh schreef:
ow ik vraag me ook nog wel eens af hoe een piloot de weg weet te vinden want er staan nou geen verkeersborden in de lucht

Hij heeft een radar, en connectie met de luchtverkeerstorens die zeggen als hij bv. moet uitwijken ofzo.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:00

Leffroi schreef:
Zit er ook een knipperlicht op een onderzeeër?

Heeft een vliegtuig ook een toeter?

Dubbel nee

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:02

Hoe in hemelsnaam zo'n zwaar vliegtuig in de lucht kan komen en blijven..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:02

Sjors schreef:
Leffroi schreef:
Zit er ook een knipperlicht op een onderzeeër?

Heeft een vliegtuig ook een toeter?

Het klinkt raar, maar een aantal burgertoestellen zoals bvb Boeing 737 hebben inderdaad een claxon of toeter aan de buitenkant van het vliegtuig.

Deze toeter werkt automatisch en kan niet door een piloot bediend worden. De claxon waarschuwt het grondpersoneel als bepaalde elektronica componenten dreigen te verhittten of als bvb het hulpaggregaat of APU (auxiliary power unit) vuur vat.

Oftewel alarm

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:03

Doanique schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Hij heeft een radar, en connectie met de luchtverkeerstorens die zeggen als hij bv. moet uitwijken ofzo.

ahaa top +:)+ bedankt. ik had altijd een beeld van een co piloot die met een mega kaart zat :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:04

Ashleytjuhh schreef:

Via GPS.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:18

Waarom scheuren ze bij AH altijd de mooie dozen kapot na het vakkenvullen, en leggen ze de bananendozen (juist ja, die met gat) in de bak met dozen waar je je boodschappen mee kunt vervoeren?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:25

RivaldoX schreef:
Hoe in hemelsnaam zo'n zwaar vliegtuig in de lucht kan komen en blijven..

Een vliegtuig kan vliegen door handig gebruik te maken van luchtdruk. Wanneer de vleugel van het vliegtuig door de lucht gaat, splijt hij de luchtstroom. Een deel van de lucht gaat daardoor over de vleugel, het andere deel eronder. De vleugels hebben een bolle bovenkant en een platte onderkant. Daardoor gaat de lucht boven de vleugel sneller dan de lucht eronder.

Omdat lucht die zich sneller verplaatst een lagere druk heeft, is de luchtdruk onder de vleugel groter dan erboven. Deze druk duwt de vleugel omhoog en veroorzaakt ‘opwaartse kracht’ of de ‘lift’ waardoor een vliegtuig in de lucht blijft.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:26

Jaime_ schreef:
Waarom scheuren ze bij AH altijd de mooie dozen kapot na het vakkenvullen, en leggen ze de bananendozen (juist ja, die met gat) in de bak met dozen waar je je boodschappen mee kunt vervoeren?

Ik kan regelmatig ook 'goede' dozen pakken. Je bent gewoon laat met boodschappen doen, dan blijven alleen de rottige dozen over. :)

peetjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:26

Waarom is het wel schoonzus en geen schoonbroer???

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:29

Ahh thanks, ik blijf het bijzonder vinden! +:)+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:31

RivaldoX schreef:
Ahh thanks, ik blijf het bijzonder vinden! +:)+

Ik vloog vandaag van Mallorca naar Düsseldorf en zat me te bedenken dat ik: op een stoel, in een vliegtuig, boven de wolken zat. Vooral het door de wolken vliegen blijft een leuk verschijnsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:35

peetjhu schreef:
Waarom is het wel schoonzus en geen schoonbroer???

Kan wel, is een synoniem van Zwager :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:37

Waarom zit er in je neus snot ?

LoTjEeExXx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:37

Waarom is een boksRING vierkant??

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:38

SindyKaya schreef:

De functie van snot is het bevochtigen van de ingeademde lucht en het opvangen/filteren van kleine stofdeeltjes en ziekteverwekkers. Snot bevat antilichamen en antibacteriële stoffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:38

Waarom word je misselijk/krijg je een hongergevoel als je weinig eet?

LoTjEeExXx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:39

SindyKaya schreef:

Snot zorgt ervoor dat de ingeademde lucht wordt bevochtigd. Daarnaast vangt en filtreert het snot ziektekiemen en stofdeeltjes. Ziektekiemen zijn pathogenen: Organismen die ziektes kunnen overbrengen. Voorbeelden van zulke pathogene organismen zijn o.a. schimmels, bacteriën, eencellige diertjes, virussen en prionen. Virussen en prionen zijn geen echte organismen maar kunnen zich wel vermenigvuldigen (Virussen m.b.v. gastheercel).

De functie van snot kan in het kort dus omschreven worden als het opvangen van bacteriën, ziektekiemen en schadelijke stofdeeltjes.Per dag stroomt zo'n 1 tot 2 liter afgescheiden vocht via onze keel naar de maag vaak zonder dat we het doorhebben. Snot behoort ook tot deze afgescheiden stoffen. Als het snot eenmaal de maag bereikt zorgt het daar aanwezige maagzuur ervoor dat de opgevangen bacteriën en ziektekiemen worden gedood. Het merendeel van ons snot stroomt richting de maag, de rest snuiten we uit.

Als er veel snot wordt aangemaakt in onze neus betekent dit dat bacteriën in de neus weggewassen worden. De neus wordt in zekere zin 'gereinigd'.

Kheb ff opgezocht ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:40

Ashleytjuhh schreef:
hahaha geweldig topic :j

ik vraag me soms wel eens af wie er ooit heeft gedacht om een man in een vrouw te duwen( ja seks bedoel ik dan he :') )

Wat dacht je van degene die voor het eerst een koe molk, wat moet die gedacht hebben.
Laat ik die koe eens aan der tetten trekken..
en daarna "hey er komt wat wits uit"
laat ik het opdrinken! }:0

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:40

Is er ook een ander woord voor snot?
En waren eten sommige mensen het op ? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:42

MarlindeRooz schreef:
Ashleytjuhh schreef:
hahaha geweldig topic :j

ik vraag me soms wel eens af wie er ooit heeft gedacht om een man in een vrouw te duwen( ja seks bedoel ik dan he :') )

Wat dacht je van degene die voor het eerst een koe molk, wat moet die gedacht hebben.
Laat ik die koe eens aan der tetten trekken..
en daarna "hey er komt wat wits uit"
laat ik het opdrinken! }:0

Kan ik me nog voorstellen, kalfjes drinken ook bij hun [***] natuurlijk...

Neusslijm? _O-