Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brittneyx

Re: Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:59

ik heet Brittney :)
vind het best een leuke naam alleen word ik vaak vergelijken met Britney Spears _-:(
en iedereen legt graag de nadruk op Brittney b*tch in haar liedjes :')
ik heb het al op 101 verschillende manieren gezien :')
Britney met 1 't', brittnie, brittany, britny :') enz.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:07

Ruby1995 schreef:
Ik heet Ruby (je zegt Roebie). Vind het wel prima hoor. Alleen een hoop mensen zeggen of schrijven het verkeerd. Volgens mij zeg je Roebie en niet Ruubie. Maargoed. Heb ook vaak dat ene liedje gehoord, rubyrubyruby.

Ruby wordt idd uitgesproken als R.oebie.
Mijn achternaam is R.oeby, ook uitgesproken als R.oebie.

Voornaam is L.oraine (zeg: L.orreen).
Vroeger vond ik hem vreselijk en wilde ik N.ikita heten, tegenwoordig vind ik hem wel mooi en goed passend bij mijn achternaam.
M.arietje R.oeby oid past iig niet zo en L.oraine J.ansen vind ik persoonlijk ook niet zo.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:11

hha leuk topic. Ik heet Yvet, vond het vroeg nooit een mooie naam. Nu hoor je hem niet zo vaak en heb ik er gen moeite meer mee. Heb nu een man wiens zus ook Yvet heet dus nu kan ik er nog wel eens misbruik van maken, als schoonouders vragen of Yvet wilt helpen afwassen blijf ik mooi zitten :P

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 23:10

dito schreef:
hha leuk topic. Ik heet Yvet, vond het vroeg nooit een mooie naam. Nu hoor je hem niet zo vaak en heb ik er gen moeite meer mee. Heb nu een man wiens zus ook Yvet heet dus nu kan ik er nog wel eens misbruik van maken, als schoonouders vragen of Yvet wilt helpen afwassen blijf ik mooi zitten :P

Mooie naam :j
vriendin van me heet Y.vette.. geen idee of je dat uitspreekt met te erachter of zoals jou naam...
mmmm ik wissel het maar zal toch eens keer vragen hoe ze nou echt heet ;)

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:12

Ik ben ook heel blij met mijn naam, alleen vinden heel erg veel mensen het moeilijk om deze uit te spreken :) het wordt altijd 'maaike' :=

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:23

Grappig, dat iedereen zijn naam zo anders kan ervaren.
Ik heet namelijk ook Manon en heb er echt 0,0 last van.
Geen flauwe rijmwoorden, niet 100 andere Manonnen in mijn omgeving..
Vind het prima dat ik zo heet. :P

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:27

Mijn moeder had mij "Meike" willen noemen :D Helaas heeft mijn vader gewonnen!
Ik vind mijn naam niet geweldig, maar ben er ondertussen aan gewend. G.rietje...
Maar eigenlijk kort iedereen het af naar G.riet. Veel mensen weten niet eens dat er eigenlijk "je" achter hoort.

Aan de telefoon wordt het vaak verkeerd verstaan. het wordt al makkelijk Gitte, Margriet etc... Ook slis ik redelijk, dus in combinatie met mijn meisjesnaam (begint met SCH.) was het helemaal een ramp!
Sinds ik getrouwd ben gebruik ik mijn mans naam en dat gaat beter.
Alleen in Italie heb ik wel erg gelachen. Daar breken ze hun tong over mijn volledig naam, mijn achternaam begint nu namelijk ook met een "G" , dus G-G-SCH :+

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:45

Ik stam af van Johanna en Johannes, maar heet Joke. Vind het zelf euh, niet een mooie naam. :+ Vroeger, en nu nog wel eens, veel ''Joke stop toch met koken'' (Of dat liedje, heb ik echt trauma van! :') ), The Joke, grapjeeeeeeeeeeeee.. Etc!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:16

Waar ik laatst achter kwam hè, later (als mijn generatie "opa's en oma's" zijn dan) heet de standaard oma geen wil, Annie, Geertruida oid. En de opa's heten ook geen Henk Klaas en piet meer.. Sorry, dit is nou eenmaal mijn gedachtengang :')

In de eerste had ik een deel van onze wereld in de klas. :+ zon, ster, Sterre, aarde en Indya :) vooral ster en Sterre was nogal verwarrend.
Nu zit er bij mij iemand in de klas die "Rijk" heet. Had er verder nog nooit eerder van gehoord en hij zei aan het begin van het jaar zo van:"hoi, ik ben rijk". En ik me maar afvragen waarom ie ons dat meldde :') ik begreep er werkelijk niks van :+

Ikzelf heet Maaike, totaal geen problemen op want er rijmt lekker niets :P bijnamen heb ik dan wel weer genoeg. Maaikerd, maaimachine, maai het gras (met de maaimachine), maaikman piratenkapitein (vraag me niet hoe ze daar op kwamen :') ) maar de meest standaard afkorting is toch wel "Maaik"
Wordt dan wel weer vaal verkeerd gespeld. Maike, majke of Mieke zijn geen uitzonderingen :)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:34

taartjee schreef:
ik heb niet heel het topic doorgelezen, weet niet of er al een naamgenootje van mij op dit topic zit!

mijn naam is T.ara, vroeger vond ik het een vre-se-lijke naam! nu vind ik het wel leuk, aangezien ik niet veel mensen ken die ook zo heten. mijn vrienden en familie noemen me meestal Taar of Taartje :+

Ja, hierzo! :wave:
Ik word idd ook meestal Taar of Taartje genoemd, alleen niet door mijn broer.
Hij noemt mij altijd Arat :+ Ben verder ook wel blij met mijn naam, kom hem niet vaak tegen :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:44

Twijfel, ik heet Jody.
Word vaak grapjes gemaakt ivm Jody Bernall. En het schrijven: Jodi, Jodie, Jody, Yodie, etc :') En het uitspreken.. Je spreekt het uit als Djody, op zijn engels. Maar er zijn maar een paar mensen die mij zo noemen. Verder is het gewoon altijd Jody.
Vroeger kon ik ook zelf mijn naam niet zo goed uitspreken :o

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:55

Ik heet Brenda en ik ben wel blij met mijn naam.
Kan me voostellen Manon dat je jouw naam niet leuk meer vind omdat je ermee gepest word.
Vind dat erg jammer want ik vind Manon best een mooie naam eerlijk gezegt.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:54

Jindai schreef:
Ja, hierzo! :wave:
Ik word idd ook meestal Taar of Taartje genoemd, alleen niet door mijn broer.
Hij noemt mij altijd Arat :+ Ben verder ook wel blij met mijn naam, kom hem niet vaak tegen :)

Bij mij is het idd ook Taartje of Taar, maar ook Taart, Teert mien belgisch peerd en zo kan ik echt nog wel heel lang doorgaan!
Er zijn ook niet zo heel veel mensen die ik ken met deze naam :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:21

xDebora schreef:
Debora, ik ben wel blij met mijn naam. Alleen komen het heel vaak voor dat het met een H op het eind wordt geschreven...

Naamgenootje, maar idd met -h. :j

Niets mis mee!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:56

Ik heet Lisanne. Vond het vroeger geen leuke naam, maar nu vind ik 'm wel prima. Alleen jammer dat 't niet echt een internationale naam is (en mijn achternaam ook niet bepaald). :)) Maarja, dan is het nog wel af te korten tot Liz ofzo.
In Nederland komt die naam ook best vaak voor, maar in België juist niet. Daar moet ik vaak drie keer zeggen hoe ik heet. :')

Ik word meestal Lisan of Lis genoemd trouwens.

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:02

Ik heet Marina en heb hier nooit problemen mee gehad. Vind het best een mooie naam, ik hoor het ook bijna nooit. :) Wel blijkt dat heel veel mensen dit niet goed kunnen onthouden haha, ik word vaak Marianne, Marian, Miranda etc genoemd.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:06

Ik heet Klarinda, en dat is best een aparte naam wat je niet vaak hoort!
Ik ben er opzich wel blij mee, je kan er niet zo veel op rijmen xD
Maar heel vaak word ik ook Klarinde genoemd :P

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:07

Ik heet Monica. Vroeger vond ik het altijd een vreselijke naam, maar begin er steeds meer aan te wennen haha! Wordt trouwens meestal ook gewoon Moon, Mo genoemd.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 18:14

blensink schreef:
Ik heet Brenda en ik ben wel blij met mijn naam.
Kan me voostellen Manon dat je jouw naam niet leuk meer vind omdat je ermee gepest word.
Vind dat erg jammer want ik vind Manon best een mooie naam eerlijk gezegt.

Tja, werd er vroeger mee gepest en nu denk ik echt what the ...
maarja... associatie he ;)

Maar bedankt iig!! :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:55

Ik heb ook totaal geen problemen met mijn naam, mijn naam is H.elena. En mijn 2 zonen heten J.ayden en O.wen

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:20

Mijn naam is Fiona, best prima, hoor je niet veel (in Engeland wel meer, kon ik ook de pennen, sleutelhangers, enz. met mijn naam eens een keer kopen ;) ). Alleen toen de film shrek uit kwam was dat wel irritant.
Nu worden er soms liedjes voor me gedraaid van shrek, of dat liedje van eurotrip
Ach, verder geen problemen mee, zou ook niet weten hoe ik anders wil heten.

Amber000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:22

Fiona vind ik leuke naam:D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:17

Manon wat een prachtige avatar heb je, sorry off topic maar moest het even kwijt :D

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 01:12

Hier ook een Yvette. Vroeger heel erg aan geërgerd omdat iedereen het verkeerd uitsprak (je zegt Yvet). Inmiddels heb ik ermee leren leven. Maar echt leuk mwah.. Vooral mijn verdere namen maken het helemaal af :')

Een van mijn pony's heet trouwens ook Tara, kort ik ook altijd zo af haha :))

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 02:36

Omg.. Ik kreeg een keer een brief van iemand in de brievenbus die was gericht aan de Heer A. Nus.
Anton Nus.

Jeetje je moet maar zo'n afkorting hebben heej :')