Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:38

zo heb ik dat een keer gehad met iemand waarvan ik een rijbroek wilde kopen, mocht ook niet daar gaan passen, maar de mevrouw wilde wel naar mijn huis komen zodat ik hem gewoon thuis kon passen, prima dit was dus een goed alternatief, maar een bushokje, hoe bedenk je het

magicmist schreef:
mag ik me ook melden.

heb ook iets raars meegemaakt.
naja twee dingen.

ik ben zeer veel afgevallen, dus zoek tweedehands kleding via marktplaats.
ik wil graag in de buurt zodat ik kan passen.
heb ik gereageerd op een dame met meerdere leuke kledingstukken.
krijg ik een mail.. je mag passen, maar niet bij mij thuis. ok prima, snap ik best, maar waar dan wel passen.
wil ze afspreken in een bushokje.,,.,uhh tja. laat dan maar zitten

twee: advertentie op marktplaats gezocht rijbroeken.. ook weer in de buurt..
ivm passen. en ja hoor reacties.. ik kan versturen.. nee dat wil ik niet. ik wil kunnen passen.
pfff vermoeiend..

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:43

lekker in de blote reet buiten staan :+

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:47

bied ze nog niet aan om een handdoekje voor je vast te houden _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:54

Ik lees hier elke dag mee en die verhalen hahaha! :')

Ik heb nu een zonbon op Marktplaats staan, kun je kopen voor 111 euro en ik heb hem er op staan voor 90 euro.. Krijg ik het volgende mailtje:

Citaat:
Hoi
Ik heb wel belangstelling voor je zonbon. Maar niet voor die prijs. De zonbonnen kosten inderdaad 111 euro, maar af en toe heeft Thomas Cook een actie en dan kun je ze voor 99 euro kopen. Wij doen dat heel vaak.
Als ik de zonbon voor 90 euro koop dan kan ik ze beter bij Thomas kopen, die zijn ook nog langer geldig.
Mocht je de bon voor minder verkopen dan hoor ik het graag.Pas heb ik nog 6 bonnen voor 300 euro gekocht. Was ik heel blij mee daar we vaak heen en weer vliegen.

Dus ik heb teruggestuurd:

Beste ...,

dan wacht u lekker op een aanbieding van Thomas Cook zelf. ;)

Groetjes Hannah van Klompenburg

Kom nou toch, stelletje krenten. :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:56

_O-

Impliceert er ook een dat ze max 50 euro kwijt wil hoor. :')

Ben benieuwd of ze nog reageert :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:59

Had er eigenlijk moeten sturen:
'Nou, omdat u het bent maak ik een speciaal prijsje! 89.99 euro'

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:10

Is toch gewoon een netjes mailtje?
Ik snap dat je het misschien niet onder je vraagprijs wil verkopen maar die vrouw kan het altijd proberen toch?
Vind ik niet zo heel gek moet ik zeggen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:13

Nou ik wel, er staat gewoon een vaste vraagprijs en voor minder gaat hij niet weg. Ik heb zo'n hekel aan mensen die onder een vraagprijs gaan bieden. Die prijs staat er punt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:22

Mja, ik vind het ook een keurig mailtje van die mevrouw eigenlijk....wie weet raak je de bon niet kwijt omdat iedereen diezelfde gedachte heeft, zij mailt je dan tenminste nog met wat uitleg en de nette vraag of hij ook voor minder weg mag :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:22

Ojajoh schreef:
nou ja zeg :? in een bushokje passen :roll:

waarom doen mensen zo moeilijk over om even iemand te laten passen :?

Ik had voorheen veel kleding te koop staan op marktplaats. Komen passen was nooit een probleem voor mij. Zijn ook al veel mensen langs geweest.
Op een gegeven moment kreeg ik een telefoontje van een man die hier in de buurt woonde. Of hij mocht komen passen met zijn dochter. Ik vond dat geen probleem.
Mijn adres gegeven en ze zouden de volgende avond langskomen. (vrijdag avond)

Totdat er ineens een gestoorde gek voor mijn deur stond te schreeuwen dat hij me ging vermoorden en weet ik veel wat. Hij heeft geprobeerd binnen te komen. Wat ben ik blij met mijn honden... Politie erbij, heel drama.
Ik wil niet weten hoe het af had kunnen lopen.

Voor mij een reden om niemand meer langs te laten komen om kleding te passen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:25

WTF, dat is wel heel heftig!

Ik heb een hele hoop mensen bij mij thuis gehad, maar mensen mogen van mij alleen komen nadat ik echt al uitvoerig mail contact heb gehad en er is ook altijd iemand bij me (mijn vriend of bijv. een van mijn buurmannen). Tot nu toe nooit gekke dingen meegemaakt!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:26

pmarena schreef:
Mja, ik vind het ook een keurig mailtje van die mevrouw eigenlijk....wie weet raak je de bon niet kwijt omdat iedereen diezelfde gedachte heeft, zij mailt je dan tenminste nog met wat uitleg en de nette vraag of hij ook voor minder weg mag :)

Ik vind het nogal schooierig overkomen.. Met deze prijs heb je al 20 euro winst, voor een ticket wat al geen drol kost is scheelt het toch bijna 1/5e van de prijs wat ik er af haal. Plus die aanbieding is pas nog geweest en de drukkere periode komt er weer aan dus die aanbieding kan ze lang op wachten dan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:31

HorseTopShop schreef:
Ik had voorheen veel kleding te koop staan op marktplaats. Komen passen was nooit een probleem voor mij. Zijn ook al veel mensen langs geweest.
Op een gegeven moment kreeg ik een telefoontje van een man die hier in de buurt woonde. Of hij mocht komen passen met zijn dochter. Ik vond dat geen probleem.
Mijn adres gegeven en ze zouden de volgende avond langskomen. (vrijdag avond)

Totdat er ineens een gestoorde gek voor mijn deur stond te schreeuwen dat hij me ging vermoorden en weet ik veel wat. Hij heeft geprobeerd binnen te komen. Wat ben ik blij met mijn honden... Politie erbij, heel drama.
Ik wil niet weten hoe het af had kunnen lopen.

Voor mij een reden om niemand meer langs te laten komen om kleding te passen.

ja dat is idd wel heftig ja.....
nog nooit zoiets aan de stok gehad gelukkig

zo...ff iedereen terug gemaild , damn wat een werk :+

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:46

Heb ik weer :')

Citaat:
kunt die vest mij op sturen en laat uw gevens weten kan betalen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:48

Kan betalen zou voor mij al genoeg zijn :))

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:11

Captain schreef:
Ik heb zo'n hekel aan mensen die onder een vraagprijs gaan bieden.

Een vraagprijs is een onderhandelprijs. Elke verkoper zal met z'n vraagprijs wat hoger gaan zitten zodat ie na het handelen krijgt wat hij er eigenlijk voor wil hebben. Dus onder de vraagprijs bieden is heel gewoon.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:15

Oke, misschien denk ik nu zelf ook wat vreemd hoor..
K had een vestje op MP staan, vraagprijs 2,95.. Bied er iemand 2 euro. Dus ik zeg dat ik akkoord ga en of ie t wil ophalen of verzenden?
Nou verzenden (tis een damesvest, geadresseerde is eenman :+ ) zegt ie.. Maar denkt ie nou dat ik voor 2 euro incl verzenden doe.. Dan moet ik nog geld toeleggen ook. Tis niet zo uitgesproken hoor, maar dat idee heb ik een beetje.. Is het raar als ik mail u kunt het bedrag van 2 euro + 2,50 verzendkosten overmaken op ......

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:17

Debbie schreef:
Heb ik weer :')

Citaat:
kunt die vest mij op sturen en laat uw gevens weten kan betalen.

:')

Kan betalen eerst en dan die vest jou op sturen _O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:37

roxiie schreef:
K had een vestje op MP staan, vraagprijs 2,95.. Bied er iemand 2 euro. Dus ik zeg dat ik akkoord ga en of ie t wil ophalen of verzenden?
Nou verzenden (tis een damesvest, geadresseerde is eenman :+ ) zegt ie.. Maar denkt ie nou dat ik voor 2 euro incl verzenden doe.. Dan moet ik nog geld toeleggen ook. Tis niet zo uitgesproken hoor, maar dat idee heb ik een beetje.. Is het raar als ik mail u kunt het bedrag van 2 euro + 2,50 verzendkosten overmaken op ......

Nee, da's niet raar, da's toch gewoon logisch. :j
Je gaat toch geen 50 cent verlies maken?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:47

Dat had ik laatst ook, toen kreeg ik als reactie: natuurlijk betaal ik ook verzenden erbij :)

Maar over die opmerking: mijn vraagprijs is geen onderhandelprijs, daarom zet ik ook altijd 'bieden vanaf'. Oké, een kwestie van wat pingelen met de verzendkosten. Maar als mensen zo laag gaan bieden kan ik daar zwaar geïrriteerd van worden!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:01

Ik heb ook bieden vanaf.. Maar dan gaan ze dus mailen. :')
Maar ik heb nog een mailtje gehad! :')

Citaat:
Hoi Hannah
Goede tip he. Al onze reiskennissen tip ik ook altijd als ze in de aanbieding zijn, het is meestal maar een paar dagen. 1 of 2 keer per jaar. Het is nu in nov. geweest dus het zal wel een aantal maanden durenIk heb er dus al een aantal gekocht)
Mocht je je bon willen verkopen tegen redelijke prijs dan kun je me mailen. Succes met de verkoop.

Van 111 euro naar 90 euro terwijl hij tot 29/03/2014 geldig is lijkt me nou toch best een redelijke prijs. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:02

Vind wel dat ze heel vriendelijk blijft.

Dat de prijs een vp is klopt niet altijd, als ik bieden vanaf in stel gaat het niet voor minder weg, mail wel netjes terug dat het een vaste prijs is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:05

Dat heb ik ook hoor! Als ik een biedenvanaf prijs ingeef, is dat echt het minimale dat ik er voor wil hebben!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:15

magicmist schreef:
op zich snap ik wel dat mensen liever geen vreemden in huis halen..maar dan moet je wel met een goede oplossing komen.

Hoezo zij moet met een goede oplossing komen, jij wilt wat van haar. Zou mensen nooit in mijn huis laten passen, dan nemen ze het maar mee naar huis na betaling en als het niet past komen ze terug.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:07

roxiie schreef:

Ik zet sowieso altijd in mijn advertenties onderaan ''Eventuele verzendkosten koper ''

Is dat ook meteen duidelijk :+