Het vreemste dat je als kind hebt gezien, en je nog weet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:14

Jaime_ schreef:
Ik kan me nog heel goed herinneren dat mn moeder mij en mijn zusje in bad deed.. mn zusje was denk ik een jaar of 1 en mn moeder was er natuurlijk bij om mn zusje rechtop te houden enzo zodat ze niet kopje onder zou gaan. Ik was een jaar of 3/4. En mn zusje was dus nog niet zindelijk, en ineens zag ik een keutel drijven!!!!!!!!!!! Had mn zusje gewoon in bad gepoept waar ik in zat.. het eerste wat mijn moeder deed was mijn zusje uit bad tillen om haar op de wc te zetten offcourse. Maar mn zusje was zo klein dat ze haar vast moest houden boven de wc anders zou ze erin vallen, en al die tijd liet ze mij in bad zitten met die drijvende keutel, dat vond ik echt verschrikkelijk, gillen en schreeuwen want ik kon zelf nog niet uit bad klimmen..

Gelukkig was je zusje niet aan de diarree :')

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:43

Toen ik een jaar of 5 was had ik even een periode dat ik iedereen aap, aapie, aapje noemde. Ik vond aapjes leuk en iedereen die ik lief vond werd aap genoemd. Mijn vader is dus zwart...... Ik weet nog dat we gingen eten en toen zei ik aapie tegen mijn vader. Hij werd helemaal woest, kreeg een behoorlijke pak op mijn billen en moest in mijn slaapkamer nadenken over wat ik had gedaan. Ik had uiteraard toen werkelijk geeeeeeen idee. -O-

En op de kleuterschool, ook zo'n soort voorval. Ik was aan het klooien bij de glijbaan en iedere keer als iemand de glijbaan af ging gooide ik zand op de glijbaan zodat ze vies werden. Dus op gegeven moment de halve klas vies. Dus ik kreeg straf van de juf. Ok prima begreep waarom. Moest bij de juf achter de stoelen staan tegen het hek. Toen kwam de juf op gegeven moment met me praten over het hele gebeuren. Ik was serieus aan het luisteren en maakte mijn lippen nat. Had toen al een labello verslaving. Toen werd de juf ineens woest want ze dacht dat ik mijn tong had uitgestoken. Ik mocht voor straf binnen zitten en de rest van de week niet mee op het schoolplein spelen. Ik was echt verdrietig toen. :')

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:46

Sharmila schreef:
Toen ik een jaar of 5 was had ik even een periode dat ik iedereen aap, aapie, aapje noemde. Ik vond aapjes leuk en iedereen die ik lief vond werd aap genoemd. Mijn vader is dus zwart...... Ik weet nog dat we gingen eten en toen zei ik aapie tegen mijn vader. Hij werd helemaal woest, kreeg een behoorlijke pak op mijn billen en moest in mijn slaapkamer nadenken over wat ik had gedaan. Ik had uiteraard toen werkelijk geeeeeeen idee. -O-

En op de kleuterschool, ook zo'n soort voorval. Ik was aan het klooien bij de glijbaan en iedere keer als iemand de glijbaan af ging gooide ik zand op de glijbaan zodat ze vies werden. Dus op gegeven moment de halve klas vies. Dus ik kreeg straf van de juf. Ok prima begreep waarom. Moest bij de juf achter de stoelen staan tegen het hek. Toen kwam de juf op gegeven moment met me praten over het hele gebeuren. Ik was serieus aan het luisteren en maakte mijn lippen nat. Had toen al een labello verslaving. Toen werd de juf ineens woest want ze dacht dat ik mijn tong had uitgestoken. Ik mocht voor straf binnen zitten en de rest van de week niet mee op het schoolplein spelen. Ik was echt verdrietig toen. :')

vind die reactie van je vader niet echt kunnen hoor :oo :o

Keeltje135

Re: Het vreemste dat je als kind hebt gezien, en je nog weet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:16

geweldig alle verhalen!!!

ik weet nog goed dat ik toen ik 5 jaar was en mijn overbuurjongen 6 was we onze cavia's altijd bij elkaar lieten logeren, we dachten dat dat wel leuk zou zijn zo'n slaapfeestjes. het is een paar jaar zo doorgegaan tot mijn cavia dood ging. mijn moeder lacht ons nog steeds uit... :+ het waren een mannetje en een vrouwtje maar nooit babytjes gehad

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:01

SaSalover schreef:
wat was het dan? :')

De prive ruimten van de winkeliers ofzo.
In elk geval geen toilet :=

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:50

Ik zit nog in die 'zone', maar ik weet nog die keer dat ik een jaar of 7 was. Voor Sinterklaas had ik een tekening gemaakt en die in mijn schoen gestopt. Maanden later zag ik diezelfde tekening achter een plank in de kast. Ik schrok me dood natuurlijk, want hoe kwam mijn tekening daar nou? Huilend heb ik toen de tekening gepakt, hem aan mijn ouders laten zien en ze verteld dat die stomme Sinterklaas mijn prachtige(oerlelijke dus) tekening niet wilde en dat ze hem daarom in de kast hadden verstopt. :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:54

Summer2000 schreef:
Ik zit nog in die 'zone', maar ik weet nog die keer dat ik een jaar of 7 was. Voor Sinterklaas had ik een tekening gemaakt en die in mijn schoen gestopt. Maanden later zag ik diezelfde tekening achter een plank in de kast. Ik schrok me dood natuurlijk, want hoe kwam mijn tekening daar nou? Huilend heb ik toen de tekening gepakt, hem aan mijn ouders laten zien en ze verteld dat die stomme Sinterklaas mijn prachtige(oerlelijke dus) tekening niet wilde en dat ze hem daarom in de kast hadden verstopt. :')

haha, doet mij weer aan een denken! vader had 's avonds even de kado'tjes in zitten pakken, had hij dus gewoon alles op tafel laten liggen, komen wij de volgende dag beneden :+ uiteindelijk hebben ze een slap verhaal opgehangen dat piet een glas wijn had geleend (stond ernaast :+ ) en z'n kado papier was vergeten, dus kon dat papier volgende avond in de schoen weer terug :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:07

Ik ben er zelf achtergekomen dat de Sint niet bestaat, dus ik kwam 's ochtends vroeg naar [***]. 'Mam... sinterklaas bestaat niet he.' 'Jawel joh!' 'Nee...' 'Weet je wat, dan bellen we oma, want oma weet alles dan vragen we het haar!'
Dus ik vol overtuiging 'Nee mam, dat is zielig, wat nou als oma nog wel in de sint gelooft!'

:')

sasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:16

ik ging vroeger altijd met mijn zus van allerlei stoelen en tafels afspringen terwijl we een paraplu in onze handen hadden zodat we zouden kunnen "vliegen"

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:24

Toen ik 3 was deed mijn bel van mijn fietsje het niet meer.
Ik draaide hem open en het bleek bomvol met oorkruipers te zitten :r
Dat is een van mijn eerste actieve herinneringen :')

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:38

Ow, in het kader van sinterklaas heb ik er ook nog een.
Mijn ouders hadden een dealtje met de buurman, die zou op een bepaalde tijd de wasmand (ons eigen gele wasmand) met cadeaus voor de deur zetten, hard bonzen en snel ervandoor (achter de heg, tot het "gevaar" (ik dus) geweken was.

Wat gebeurde er:
Buurman bonsde op de deur, ik trek een sprintje, trek de deur open, gris de wasmand naar binnen en gooi de deur weer dicht.
Buurman had geen tijd meer om weg te komen, en stond als versteend achter de wasmand.
En eerlijk, ik heb de beste man helemaal niet zien staan.
Mn ouders hebben in een deuk gelegen, en buurman achteraf natuurlijk ook _O-

Edit: kleine typefoutjes verwijderd
Laatst bijgewerkt door Nadesh op 17-11-12 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:41

Ooit stond op teletext 'ga nu naar uw deur en kijk wat zwarte piet heeft gebracht' (ofzo), dus ik rennen en kijken, ja hoor, pepernoten aan de deur! Achteraf bleken het de buren te zijn geweest maar hoe die toeval er is gekomen heb ik nooit begrepen.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:47

Hahaha Nadesh _O-

Ik heb 2 oudere broers, die niet meer in sinterklaas geloofden toen ik er nog wel in geloofde. Ik vond dat ze geen poot hadden om op te staan, want HOE ging dat dan met pepernoten strooien in huis als de sint niet bestond? En hoezo kon er dan een Piet ons huis binnenkomen om de zak bovenaan de trap te zetten op 5 december? Dat kon alleen de echte sint. (nevermind the fact dat ik niet doorhad dar nèt op dat moment mijn ene broers heel even naar beneden was :Y) en oh wat was het jammer dar hij nou net de piet had gemist die de zak kwam brengen -O- :') )

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:49

ooit vierden wij sinterklaas bij mn oma, opeens werd er op de deur gebonst, wij naar de deur, niks. hoorden we gerommel boven, (best raar want ik was van boven gekomen) wij naar boven, ja hoor alle cadoos op het bed waarop ik tv had liggen kijken, toen wist ik echt niet hoe dat kon en was ook best bang, ik had tv gekeken op het bed waar piet zat :=

later bleek dus dat de buurman op zolder zat, wie er heeft aangeklopt heb ik nooit geweten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:05

Ik was een jaar of 5 , 6 en ik wilde doktertje/zustertje spelen samen met mijn oudere zus. Die lag toch al ziek in bed. Ik heb haar met een prikpen een injectie gegeven. lees: een stevige prik in haar enkel, waarbij ik precies een bloedvat raakte en het bloed spoot ook echt eruit. Niet zo heftig als bij een slagaderlijke bloeding, maar toch een mooi fonteintje. Ik krijg het nu nog wel eens te horen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 08:40

Ohw ik heb er ook nog een over Sinterklaas. Mijn tante en ouders huurden altijd een Sinterklaas in. De hele familie ging dan naar mijn tantes huis en daar kwam sinterklaas ieder jaar. Hij wist altijd alles over ons dus het moest de echte zijn!

Zo'n 5 jaar geleden stond ik in de kaaswinkel. Stond er een wildvreemde man achter me, tikt op mijn schouder en vraagt jij bent toch Sharmila. Ik zeg ja, klopt. En wie bent u? Meneer zei zijn zijn naam. Er ging uiteraard geen lampje branden. Maar vond het banketstaaf om te zeggen. Allemaal vragen werden gesteld... Hoe is het met mijn broertje. En leuk dat ik nog steeds zo gek was op paarden (had rijbroek aan). En dat ik maar mijn ouders de groetjes moet doen.
Bleek dus de Sinterklaas te zijn. Nooit bij stil gestaan dat die man een Sint was die je kon huren en zomaar tegen kon komen op straat. Ik dacht dat het de buurman van mijn tante was ofzo. Hahaha

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:18

Deze kan ik me nog heel goed herinneren

Ik was een jaar of 6 toen ik zwemles had.
We moesten dus door zo`n gat in een zeil zwemmen onder water.
Toen ik onderwater was bedacht ik me dat het zonde was om al naar boven te komen
want ik had nog adem over, dus ik bleef daar zitten in dat gat.
Toen is de badmeester me achterna gesprongen omdat hij dacht dat ik vast zat. :')
En ik begreep maar niet wat ik fout had gedaan, ik had gewoon adem over.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:47

DAMWolf schreef:
Oh ik herinner me nog iets!

Toen ik een jaar of 4 was en net geslapen had kwam ik naar beneden lopen en pakte het kleine trapje (Zo'n keukentrapje). Die schoof ik voor de bestek-lade in de keuken, trok mijn broek naar beneden en ging in de bestek-lade zitten. Toen vroeg mij moeder wat ik ging doen en zei ik met mijn slaapdronken kop dat ik moest plassen. Ik ben volgens mij nog nooit zo snel op de (echte) WC terecht gekomen :')

Zoiets heb ik ook gehad maar ik was aan het slaapwandelen. Ik was boven aan de zoldertrap gaan zitten om te plassen. En mijn moeder was beneden, ze dacht dat we een lekkage op zolder hadden omdat ze druppels over de trap naar beneden hoorde lopen (houte trap). Ze ging kijken en toen zag ze dat ik daar zat te plassen.

Dit is mij verteld en weet ik gelukkig niet!

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:18

Toen ik op zwemles zat en niet in het 'diepe' door het gat durfde te duiken, moest ik van de badmeester (hij was heel aardig) en hij had het gat iets hoger gehangen zodat ik het wel durfde.. Dus ik dook in het water en zwom door het gat heen en ben weer op de kant geklommen. En iedereen lachte dus ik vroeg wat er was; de badmeester bleek het gat weer helemaal omlaag gerold te hebben en ik ben gewoon door het 'diepe'gat heen gezwommen..

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:23

Ik vond dat doodeng met dat gat :+

Op mijn zwem'examen' sprong ik te vroeg voor het gedeelte met kleren aan, toen hij zei 'klaar..' sprong ik er meteen in :') Heb er niks van gemerkt, was wel veel vroeger dan de andere kindjes klaar :+

quattuor

Woonplaats: In een vreemd dorp dat spijtig genoeg Reet heet (België) :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:20

ik weet het nog als gister: (was toen 5/6 ofzo :) )

Ik ging met me zus en hond eens een keertje naar de boerderij van me nonkel.

Hij had daar heel wat diertjes!
kippen,geiten,schapen en pony's

Ik was natuurlijk zot van de shetlanders.
Ze waren allemaal zadelmak en je kon er zo opspringen :p

Bleek dus dat er een schaap was ontsnapt.
Ik was dus superblij want ja er was een nieuwe pony!

mijn zus stond aan het hek wat te kijken.

ik ging dus naar de 'pony' en sprong zo op zijn rug :p

het schaap bleef eerst dood van angst stilstaan en mijn zus zei hand in de lucht! (zoals de rodeomannen)
ik snapte het niet goed dus deed ik het maar...
Toen zei mijn zus geef maar benen.

Dus ik gaf benen...

schaap begon te bokken en draaien en kon er best wel lang op zitten xd
ik verstijft van schrik met handje op lucht op crossend schaap zitten en schreeuwen.

Opeens stopte schaap en gaf enorme bok!
Ik vloog dus over het schaap recht de modderbeek in..........

schaam schaam...
Nu komt het elke kerst weer aan bod ;(

dus...! klim NOOIT op een ontsnapt schaap :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:35

Mijn broers, 8 en 10 jaar oud of zo.
Een klein hondje van de buren liep bij ons op het erf, broers stuurden hondje weg. Beestje kwam telkens terug. Uiteindelijk gooiden ze een een steentje richting hondje.
Raak, hondje valt om, waarschijnlijk bewusteloos.
Mijn broers hebben hondje toen maar begraven.
Ze durfden eerst niet tegen mijn ouders te zeggen.
Maar die hadden in de gaten dat er iets loos was.
Hondje opgegraven, toen was ie wel echt dood.
Leg dat maar aan de buurman uit.

Mijn eerste dag kleuterschool, één broer zat in de laatste klas en mocht toen Speelwerkbladeren maken.
Dat wilde ik ook, mocht niet, ik was te klein ^)

Zelfs op mijn 18e was ik soms best wel onnozel.
Studeerde in Groningen, maar ik had nog geen kamer.
Zat bij een vriendin achter de fiets en gingen door een straat in de binnenstad.
Dacht wel wat zijn die stadsen raar, in de bikini in de deuropening en achter ramen te staan.
Zie ik een bord, kamers te huur, bel Martin.
Oo, dat nummer moet ik onthouden zeg ik tegen mijn vriendin.
Aan het eind van de straat had ik door dat ik niet zo'n soort kamer zocht. :=

Eerlijkheidshalve heeft het ook geduurd voordat ik door had dat ik vanaf mijn latere woonadres via de tippelzone de binnenstad in wandelde.
Talloze malen er achteloos doorheen gelopen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:37

'Hé OMA!' roepen naar een oudere vrouw op straat die helemaal niet je oma blijkt te zijn! :+ Heb dat echt zo vaak! Moet er altijd wel om lachen, maar de vrouw tegen wie ik het zeg is er altijd minder blij mee! :o

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:58

tienus63 schreef:
Mijn broers, 8 en 10 jaar oud of zo.
Een klein hondje van de buren liep bij ons op het erf, broers stuurden hondje weg. Beestje kwam telkens terug. Uiteindelijk gooiden ze een een steentje richting hondje.
Raak, hondje valt om, waarschijnlijk bewusteloos.
Mijn broers hebben hondje toen maar begraven.
Ze durfden eerst niet tegen mijn ouders te zeggen.
Maar die hadden in de gaten dat er iets loos was.
Hondje opgegraven, toen was ie wel echt dood.
Leg dat maar aan de buurman uit.

Dat méén je niet :oo

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:22

Mijn broer was toen het gebeurde nog een klein kereltje. Zo`n jaar of 8/9 ofzo. Is al lang geleden dus weet het niet exact meer.
Hij was lekker aan het vliegeren in de buurt van ons huis.
Maar vlieger ging over een huizenblok. Hij trekken aan dat ding om hem los te krijgen. Lukte niet. Nog harder trekken.
Toen kwam er iemand achter de huizen vandaan. Die vertelde dat er een kat aan hing |( Dood dus. Die was blijkbaar met de vlieger aan het spelen gegaan en was er in verstrikt geraakt. Mijn broertje had hem dus zonder te weten opgehangen ;( Erg triest was het. Broertje vreselijk huilen natuurlijk.