Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:07

Tsja, ik heb via MP ook mijn shetty gekocht, voor 300euro. Toen 13jaar, licht beleerd voor de wagen.
En ik heb zoveel plezier van haar! Ik geef liever zo "veel" geld uit voor een super pony dan 100euro voor een pony waar je niks mee kan.
Veel mensen vinden 300euro voor een shet veel, maar dat is het echt niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:18

Wel voor eentje uit 1994 ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:20

1994? Denk dat je 1998 bedoelt :D
Maarja, beessies worden hartstikke oud dus als ik nog minimaal 6jr plezier met haar heb vind ik haar het geld echt dubbel en dwars waard.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:21

Oh, dan heb ik verkeerd gelezen of de verkeerde shet advertentie voor ogen! :D

Edit: nee, de advertentie waar deze discussie om gaat, gaat om een shet uit 1994. En dán vind ik 300 euro vééls teveel! Dat ding is 18!

xSCWx

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 00:25

Haha, ze staat al lang niet meer op mp :P
Shet van de advertentie vind ik inderdaad ook erg duur.
Als je daar echt nog geld voor wil hebben max. 100euro.
Leuk als beleer kinder pony :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:15

Ik had gister wel een super nette ervaring. Mag ook wel eens gezegd worden. :)

Was op zoek naar een bepaald type beschermers die niet veel mensen hebben en ze zijn nieuw best duur (160 voor 4).
Ik kom ze dus tegen, staan er net een uur op, doe een bod, krijg een tegenbod wat ook nog heel redelijk was dus we hadden een deal. Heb meteen geld over gemaakt en een halve dag later had ik al de track en trace code via mail gehad.

Super fijn! Nu nog hopen dat ze er nog enigzins netjes uitzien, maar dat denk ik wel.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:26

StalNollie schreef:
doelde meer op de leeftijd en wat de pony kent en dan de prijs van 300 euro. fotos zijn inderdaad niet moeders mooiste maar ach als je naar iets op zoek bent ga je toch eerst kijken

maar wat vragen mensen tegenwoordig op internet veel vooral voor shetlanders

Geheel offtopic maare, kijk je wel goed? Shetten worden bijna gratis weggegeven. Ik heb hier een hengstveulen staan waar ik niet vanaf kom, voor een goed huis mag die gratis weg.

En ja de échte kinderpony's zijn absoluut hun geld waard. Hier gaat er binnenkort ook een de verkoop in en die doe ik echt niet weg voor 200/300,-.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:34

Ik kan me ook wel voorstellen dat je er een wat hoger bedrag neerzet, omdat je zeker wil weten dat hij een goed tehuis zal krijgen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:58

Een goede betrouwbare kinderpony is dat geld dubbel en dwars waard, die zijn namelijk heel erg zeldzaam. En 18 voor een shet is niet oud hoor, heb er hier 1 van 30 staan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:45

Mijn papierloze shetland ruin is ook verkocht voor een flink bedrag toen.
Loads of telefoontjes en mailtjes dat hij zo'n goed tehuis ging krijgen, en vervolgens een bod van 250 doen... Of nog leuker..... Vragen of hij gratis weg mag ( zorgboerderij)
Allemaal leuk en aardig, naar ik heb er tijd en energie ingestoken om dat dier een bepaald ervaringsniveau te geven, en dan gaat de pony echt niet weg voor een prikkie :n
Uiteindelijk binnen 2 weken verkocht voor 650 euro, en had er letterlijk 2 partijen die er toen volledig bovenop zaten om hem te krijgen.
Echte paardenmensen weten de waarde van een goede pony wel :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:18

Idd een goede brave kinderpony is zijn geld wel waard, alleen zijn ze er weinig.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:53

Volgens mij ben ik opgelicht :(
50 euro betaald voor een rijbroek en wacht er ondertussen al een maand op... :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:55

Heb je in de tussentijd wel contact gehad?? (mail/telefoon)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:10

ja vorige week heb ik gemaild dat ik aangifte zou doen en toen kreeg ik een mail terug dat het achter de kapstok was gevallen en dat ze het gelijk op zou sturen.
Heb haar toen gemaild voor de track en trace maar sindsdien helemaal niks meer gehoord... gister gemaild dat pakketpost geen week duurt en dat ik aangifte doe...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:14

Wat een flut smoes...... Valt me nog een beetje mee dat er wel gereageerd werd :P
Wat balen dat het zo loopt!
Je hebt er nu niets meer aan, maar misschien een volgende keer eerst het adres vragen onder het mom dat je hem op wilt komen halen en dan achteraf zeggen dat je het toch opgestuurd wilt hebben. Je hebt dan in het ieder geval een correct adres (als het goed is }:0 )

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:21

Ja had idd wel gevraagd waar ze woonde maar was zo'n eind weg dat ik het maar op heb laten sturen...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 12:12

xSCWx schreef:
Haha, ze staat al lang niet meer op mp :P
Shet van de advertentie vind ik inderdaad ook erg duur.
Als je daar echt nog geld voor wil hebben max. 100euro.
Leuk als beleer kinder pony :)

Sorry hoor, maar als het echt een brave kinderpony is, dan is deze pony echt wel dat geld waard!
Snap echt niet waarom iedereen denk dat een shet maar niks moet kosten.
Goede pony's zijn gewoon veel geld waard.
En de reden waarom sommige shetten zo duur lijken is vooral omdat de rest erg goedkoop is.
Daarbij is er veel vraag (en dat zal altijd blijven) naar goede lieve kinderpony's, die zijn er niet veel, en als iemand er 1 heeft zal die als die verkocht moet worden niet altijd op MP terecht komen omdat er altijd wel mensen zijn die z'n pony willen voor hun zoon/dochter.

Zelf had ik 2 shetlandmerries, wel met papier, beide beleerd voor de wagen, maar niet super door gereden, 1 ervan was net ingereden (kinderen konden er op zitten) die ander was iets beter gereden, maar stond liever stil onder het zadel. Pony's samen voor meer dan 750 euro per STUK verkocht!
Waren goede pony's die braaf waren, dus dan wordt die prijs gewoon betaald.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:19

Mwa, dan haal ik er wel eentje van de markt en beleer het ding zelf. No way dat ik 750 euro (!!!) voor een shet (!!!) neer zou leggen, eb zeker niet van 18 jaar oud! Dat iemand er eentje van 30 heeft staan, zegt he-le-maal niets. Ik heb er in mijn paardenloopbaan zó veel meegemaakt... inderdaad, waren ook rond de 20-30 jaar, maar de meeste liet je echt niet meer met kinderen rondzeulen op die leeftijd.

Maar het zal er ook wel aan liggen dat shetters mijn interesse niet echt hebben. Behalve de ene shet die voor het karretje mag. Heeft dan ook niets met "paardenmensen" te maken lowara. Beetje raar om dat te zeggen. Ik zit in de grote paarden en da's heel wat anders. Heb ook geen kinderen en werk ook niet met kinderen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:08

Als je zelf z'n pony kan opleiden dan kun je er idd 1 van de markt halen.
Maar als jij iets aparts zoekt waar je direct mee kan rijden (en die van mij kon je ook mee fokken) dan betalen mensen graag iets meer.
Als jij een shet van de markt haalt weet je niet of die geschikt is als kinderpony.
Heb nu ook een ruintje lopen, leuk beestje voor de kar, maar zeker niet geschikt voor kinderen.
Hij wil nog wel eens bijten, en bokken tijdens het rijden.
Die pony ooit op de markt gekocht voor 100 gulden, maar zonder papieren of iets, want chippen was toen nog niet verplicht.

En de pony's die ik verkocht had waren 4 en 8 jaar, dus dat scheelt ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:10

Echte brave kinderpony's zijn goud waard..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:15

HTM, ben ik wel met je eens. Het is maar wat je belangrijk vind, ik als iemand die niets met kinderen te maken heeft, zou er niet zoveel geld voor uitgeven. En mocht ik er wel eentje nodig hebben, dan haal ik het dier "goedkoop" en ga er zelf mee aan de slag.
En ja, als je dier leuke papieren heeft (dus geschikt om mee te fokken) en het is 14 of 10 jaar jonger, dat doet inderdaad wel wat met de prijs!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:41

Ik had €10 geboden op een spel, op dinsdagavond. Gisteravond om 21.34 kreeg ik de volgende mail

Citaat:
Voor.10.euro mag.u het.spel komen halen groetjes

Ik was gisteravond heel erg moe, en ben om 21.30 in mijn bed gaan liggen en heb ik mijn e-mail dus niet meer geopend.

Om 23.19 kreeg ik toen het volgende mailtje binnen:

Citaat:
Zou u willen laten weten of u nog intresse heeft in het spel.
Zoniet zou u dan uw bod willen verwijderen

Hoezo, haast!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 13:52

Ja, sommige mensen zitten 24/7 achter de pc, en snappen niet dat andere mensen soms een leven hebben :+

Maar is die al verkocht aan een ander of hebben ze geduld gehad?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:47

Klopt, soms reageren ze erg snel en soms erg langzaam.
Probeer nu al 2 weken een afspraak met iemand te maken om hooi af te halen.
Of zij moet werken of ik moet werken of andere afspraken. Als ik haar bel neemt ze niet op, sms of mail gaat erg traag. Heb je haar eindelijk te pakken wil ze bijvoorbeeld niet voor volgende week afspreken want wie weet is er iemand dan al geweest die het hooi wil afnemen.... Tja dat wil ik ook, dat hooi afnemen, maar als ze niet af wil spreken dan wordt dat toch best lastig.... Ze is bang dat ze er mee blijft zitten als ze zo lang van te voren afspreekt....

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:54

DeSa schreef:
Heb ook eens voor de eerste pony die ik ging verkopen (was dus al ontzettend verdrietig om het feit dat hij weg ging maar het ging gewoon niet) een man aan de telefoon gehad, klonk buitenlands. Die wilde een afspraak maken om te komen kijken, naja prima maar eerst wilde ik weten bij wat voor huis hij zou komen te staan. Ik vroeg dus waar hij zou komen te staan en hoe. Kreeg ik als antwoord: ja waarom wil je dat weten dan :?

ehm juist ja, mensen hoefde ook niet meer te komen.

Als ik een pony koop hoef ik ook geen controleur aan de deur zij willen verkopen dus weg is weg. Ene net zo makkelijk een vreemde stal/huis nemen voor laten zien en dan ergens anders heen gaan. Kom een goed tehuis kan je toch niet garanderen. Ik koop hem dus ik bepaal er staan er genoeg ga ik wel naar de volgende.
Hoe vaak lezen we wel niet op bokt dat er een paard verkocht is en erna WEER verkocht wordt. Dat is het risico van verkopen wil je dat niet doen moet je het niet doen.

Als een van mijn dieren eruit moeten dan is het niet anders maar wat de volgende eigenaar doet is niet in mijn macht.