Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine001

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:24

Ja inderdaad, onder netjes verwacht je niet iets wat helemaal vies is....

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:26

Vond ik eigenlijk wel, maar dat is ze dus niet met me eens. Nou ja, er is toch niets aan te doen, dit is het weer eens het risico van tweedehands..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:28

Ik heb spullen op MP gekocht, 120 euro exclusief verzenden. Heb al dagen niks van dat mens gehoord.. Ik ben er bang voor...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:37

Nou aan het voetbal mis je niets hoor, NL mag straks naar huis ben ik bang....

Maar jee dat is helemaal te gek voor woorden zeg, zo vies. Balen dat de vlekken er na het wassen niet uit zijn gegaan.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:30

oeh ShauniBef, dat soort bedragen, maak ik niet zomaar over... Dan ga ik met een goedkoop treinkaartje het halen ;)
Ik heb nu ook iemand die iets van 50,- wil kopen van mij, en die wou eerst de helft overmaken, dan opsturen, en dan de rest overmaken..
Maar heb hem vriendelijk gemaild dat ik dat niet doe, ik ken wel iemand bij hem in de buurt, dus kan het daar heen sturen, mag ie het daar ophalen.
Maar het is wel meer waard dan 50,- (maar het ligt zo in de weg) dus ga niet het risico lopen dat ik na die eerste 25,- niks meer van hem hoor :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:41

@ Amanda
Dat zou ik ook nooit doen..
Heb 1 keer geruild via marktplaats en ik heb het eerder opgestuurd..
Heb mijn spullen en de spullen die ik zou krijgen nooit meer gezien..

Ik heb nu mijn bed op markplaats staan.
Heb al wat reacties gehad, ben nu met iemand aan het mailen die het volgende week graag wilt komen ophalen.
Volgens mij is het wel een buitenlander, er zitten echt heel erg veel schrijf fouten in :')
Maarja maakt me niet uit zolang ze het maar komen ophalen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:30

Waar ik me ook echt groen en geel aan erger is wanneer verkopers hun advertentie niet verwijderen als het product niet meer te koop is.

Of wanneer mensen om 't half uur (ja het gebeurt echt, ook hier) hun advertentie opnieuw plaatsen zodat hij maar goed zichtbaar is. :(

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 00:11

Jolien87 schreef:
Waar ik me ook echt groen en geel aan erger is wanneer verkopers hun advertentie niet verwijderen als het product niet meer te koop is.

Of wanneer mensen om 't half uur (ja het gebeurt echt, ook hier) hun advertentie opnieuw plaatsen zodat hij maar goed zichtbaar is. :(

goed dat je het zegt bijna vegeten omdat ik te druk was tegen de tv te schelden en te roepen hoe ze moesten voetballen :')

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:18

ShauniBef schreef:
Ik heb spullen op MP gekocht, 120 euro exclusief verzenden. Heb al dagen niks van dat mens gehoord.. Ik ben er bang voor...

Ik had het 2 weken terug met 60 euro... ook helemaal niets meer gehoord. Online aangifte gedaan en kreeg gister terug dat het idd een oplichter was en dat die naam/email op marktplaats vaker gebruikt was voor oplichting? Waarom blokkeren ze die dan niet? Ja nu wel maar dan heb ik er niets meer aan, en weg geld ;(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:38

Ze kunnen waarschijnlijk niet elke dag, de hele dag alle advertenties scannen op bekende oplichters... het zijn niet maar 5 nieuwe advertenties die erbij komen. Maar wel heel vervelend, tegenwoordig check ik eerst de naam en andere info die ik vinden kan, voordat ik een bod doe op iets wat toegestuurd zou moeten worden. Met ophalen (wat ik meestal doe) is dat niet zo belangrijk. Het ergste wat je dan kan overkomen is voor een dichte deur komen te staan. Vervelend (had ik 1 keer), maar geen geld weg in ieder geval. Nadeel is wel dat je dus beperkt bent tot "zoveel kilometer vanaf je postcode" als je ophaalt, en niet meer rustig alle advertenties door kan spitten door heel NL. En dan moet je geluk hebben dat ze toevallig in de buurt datgene aanbieden dat je wilt hebben.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:14

Ik kijk idd ook zoveel mogelijk in de buurt en voor hele speciale dingen ben ik eventueel nog wel bereid om wat verder te rijden (mn vriend heeft een auto van de zaak met tankpas en daar mag hij ook prive mee rijden, dus zijn we alleen tijd kwijt en geen benzinekosten).

Artikelen tot 30 euro durf ik na wat "over en weer contact" nog wel te laten versturen en dat is *even afkloppen* tot nu toe altijd nog goed gegaan.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:19

Geen marktplaats, maar boktmarkt. Ik heb peesbeschermers te koop. Iemand had interesse en had meteen het geld overgemaakt. Nou prima. Zodra het op mijn rekening staat stuur ik ze meteen op.
1 Week later, nog geen geld op mijn rekening. Ik gevraagd of hij het echt al over had gemaakt. "Ja hoor, maar ietsje later, want er kwam wat tussen." Nou prima, dan wacht ik nog even. 2 Weken later: Nog niks op mijn rekening. Ik een bericht gestuurd dat het wel heel raar is dat het nog niet op mijn rekening staat. Maar dit bericht is nooit meer gelezen. Na een week weer een bericht gestuurd of hij nog interesse heeft, want ik heb een andere koper. Maar ook dat bericht is niet meer gelezen. Diegene is al 2 weken niet meer op bokt geweest.

Dat is toch raar? Je zegt toch niet dat je het geld over hebt geschreven, terwijl dat niet zo is?
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 14-06-12 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:23

Vreemd HTS.

Ik had dat ook eens toen ik een pakketje verwachtte.
Diegene zei dat het allang was verstuurd. Uiteindelijk kreeg ik het 1,5 week later. Helaas voor haar was het pakketpost, waarop te zien was dat het pakketje twee dagen geleden was verstuurd.
Jammer joh! :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:43

@Jolien,
Dat hadden wij dus laast ook met een pakket dat we verstuurd hadden. T&T code bleef op onbekend staan, pakket duurde ook langer dan normaal. Eenmaal bij de klant ook een andere datum maar wel met dezelfde T&T code.....
Dit is zover wij weten maar 1x voorgekomen, maar wel heel raar. En ik breng de pakketten altijd zelf, dus niet met de ophaaldienst.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:45

HTS dat gebeurd zo vaak, zeggen dat ze het overmaken en dat het gewoon niet gebeurd.
ben er dan wel klaar mee en als ik een andere koper heb verkoop ik het daar aan, mocht het geld dan toch nog komen stort ik het wel terug.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:58

Ik heb zelf als koper ook wel een keer gehad dat het langer dan normaal duurde voor het geld was overgemaakt. Had een spel overgekocht van iemand op MP en diegene begon al te mailen dat ze er niet langer op wilde wachten en het niet voor me wilde vasthouden als het geld er niet snel was. Uiteindelijk was het geld na een week aangekomen en heeft ze alsnog het spel opgestuurd. Het was wel tegen de kerstdagen aan, dus zou het dan kunnen zijn dat transacties dan langer duren?
In ieder geval, ik heb nu zelf dus een keer meegemaakt dat het soms langer kan duren, maar erg fijn is het niet. Je moet erg je best doen om nog overtuigend over te komen als koper.
Ik heb wel eens zitten denken, er zou toch iets moeten zijn waarmee je kan aantonen dat je het bedrag al wel hebt overgemaakt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:06

Jolien87 printscreen maken, en dat sturen via de mail :)*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:07

Mensen mogen ook wel een beetje geduld hebben :P Had laatst zelf ook dat de site van m'n bank in storing was en dan gaat er toch ook een dag extra over heen. Feestdagen duurt inderdaad ook langer.
Het blijft gewoon jammer dat de 'slechte' het voor de 'goede' verpesten :P
Wilde gister een bod van iemand weg halen omdat die niet reageerde op mijn mail. Toch nog 1 mailtje erachter aan gestuurd. Kreeg snel een reactie van sorry, zie uw mailtje nu pas en nu is het alsnog verkocht.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:08

Ik heb gelukkig altijd tamelijk 'normale' mensen gehad via marktplaats of andere advertentiesites.
Tot ik mijn vorige paard besloot te verkopen.

Ik vroeg 1500€, wat al een pak minder was dan ik zelf had betaald. Paard had een goeie afstamming
en ervaring in de springsport. Omdat het niet klikte tussen ons stond hij op het internet.

Er zou iemand komen kijken en dat bleek dus (volgens mij) een handelaar te zijn.
Hij vroeg of ik paard even wilde longeren. Geen probleem hoor! Vervolgens vroeg hij of ik ook nog gerief had
dat ik weg wilde doen. Alles mocht weg dus ik haalde alles uit de zadelkamer (hoofdstel, 2 zadels, en echt een hoop
nog bijna nieuw, duur gerief). Hij bood 1000€ voor paard + ALLE spullen. Ik heb maar vriendelijk bedankt
en gezegd dat de uitgang die kant op was. Echt te gek :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:10

Of je krijgt als verkoper geen antwoord omdat je mailtje in de spambox van de koper is belandt.... had ik ook een keer, daar kijk ik dus echt nooit in. Tot verkoper er nóg een mailtje achteraan stuurde, die ik wél in mijn inbox kreeg. Ik terug zoeken, de eerste mail was dus inderdaad in de verkeerde map terecht gekomen. En ik maar denken dat de verkoper niet op mijn mailtje reageerde, enigszins geirriteerd :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:11

Pfoe dat vind ik wel brutaal Nickytje.

@ HTM: Daar had ik toen ook al aan zitten denken, maar het gaat die verkoper niet aan wat ik nog meer voor transacties maak ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:14

Jolien87 schreef:
Pfoe dat vind ik wel brutaal Nickytje.

@ HTM: Daar had ik toen ook al aan zitten denken, maar het gaat die verkoper niet aan wat ik nog meer voor transacties maak ;)

de rest eraf knippen in paint of een andere bewerkings programma :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:15

GC, ik heb dat ook wel eens gehad, dat ik er echt een mailtje naar een bieder niet uit kreeg! Bleef maar een foutmelding krijgen. Daar baal ik dan gewoon van.
Sóms heeft geen reactie een reden :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:16

Als ik eerlijk ben denk ik niet dat ik zo'n printscreen als bewijs van betaling zou zien :o Een betaling staat er super snel op, dus dat wacht ik gewoon even af.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:18

heb wel eens gehad dat het lang duurde, en die persoon z'n printje stuurde.
Prima, dan wacht ik tot het geld er echt is, en stuur het dan op, maar dan kun je wel zorgen dat iemand nog even een paar dagen langer wil wachten.

En ik heb wel eens dat mensen reageren op een advertentie, wil je antwoorden bestaat heb e-mail adres niet 8)7