Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 00:30

Nant schreef:
Met een stroopwafel ?? _O-

Ja idd :') :')

AustriaTrick

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:58

Ik heb deze week een eeruuug mooi brief gekregen! HIj is namenlijk tekenaar geweest toen hij vrij was, een mooie kat op de envolop ( joh! ) en een super mooi kaartje gemaakt voor me, ik maak er even foto van vanavond!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:59

AustriaTrick schreef:
Ik heb deze week een eeruuug mooi brief gekregen! HIj is namenlijk tekenaar geweest toen hij vrij was, een mooie kat op de envolop ( joh! ) en een super mooi kaartje gemaakt voor me, ik maak er even foto van vanavond!

ik heb een vraag: zit hij een gevangenis waar ze als enigste een kat mogen houden? want ik zag laatst een filmpje over een gevangenis waar ze katten hielden :+

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:34

Gaaf AT! Das nog is leuk om te ontvangen!

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:43

Dit lijkt me erg leuk om te doen, echter ben ik dus 17. Met een vader die zelf in detentie zit, kan ik me er goed in leven hoe leuk het is als je zo'n berichtje krijgt van iemand. Word leeftijd echt na getrokken?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:45

AustriaTrick schreef:

Wauw wat leuk! :D Ben benieuwd naar de foto!

Kimbey schreef:
Dit lijkt me erg leuk om te doen, echter ben ik dus 17. Met een vader die zelf in detentie zit, kan ik me er goed in leven hoe leuk het is als je zo'n berichtje krijgt van iemand. Word leeftijd echt na getrokken?

Je brieven worden gelezen. Dus op het moment dat jij zegt 17 te zijn krijgt die persoon hem waarschijnlijk niet. Dus ik zou nog eventjes geduld hebben als ik jou was :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:46

Magrathea schreef:
AustriaTrick schreef:

Wauw wat leuk! :D Ben benieuwd naar de foto!

Kimbey schreef:

Je brieven worden gelezen. Dus op het moment dat jij zegt 17 te zijn krijgt die persoon hem waarschijnlijk niet. Dus ik zou nog eventjes geduld hebben als ik jou was :)

en als je nou verteld als je 18 bent?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:54

Ik schrijf met een gevangene uit Florida, ook via writeaprisoner.com. Ik weet waarom hij zit en waarom hij deze daden heeft gepleegd. Wat ik heel bijzonder is, is de wijsheid die deze persoon heeft opgedaan sinds dat hij een gedetineerde is. Het klinkt misschien raar, maar ik ben echt om hem gaan geven en ik hoop hem ooit op te kunnen zoeken in de gevangenis, want vrij komt ie niet meer. ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:26

@ eclair, ja dan lieg je tegen je gevangene. Dat zou ik nou ook weer nier zien zitten.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:59

Ik heb net 19 pagina's zitten doorploegen. Om de zveel jaar kom ik dit weer tegen en denk ik: dat ga ik doen.
Haak dan toch weer af om het adressen uitwisselen. Ondanks al jullie ervaringen en argumenten om het wel te doen, is dat nog steeds een puntje voor mij.

Ik lees nog even fijn mee en denk er over na :D

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:47

Magrathea schreef:
@ eclair, ja dan lieg je tegen je gevangene. Dat zou ik nou ook weer nier zien zitten.

Meen je dit nou serieus? :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:57

Marloes__ schreef:
Magrathea schreef:

Meen je dit nou serieus? :')

Zou ze het anders op schrijven?

Edit: typo

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:08

Wat ik mij altijd afvraag is wat schrijf je naar een gevangene? Of hoe begin je je eerste brief? Lijkt mij wel interessant om eens te doen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:13

In je eerste brief vertel je gewoon iets over jezelf, wat je in het dagelijks leven doet, hoe en met wie je woont, etc. Huisdieren geven volgens mij ook altijd veel stof om over te praten! En dat geld misschien niet voor iedere inmate, maar mijn inmate is ook heel geinteresseerd in m'n paard en hoe die het doet op wedstrijd etc. Nou als je daarover verteld ben je zo weer een A4'tje verder, want dan moet je natuurlijk ook even uitleggen hoe dat puntensysteem hier werkt etc. Gewoon over jezelf vertellen, en als er dingen zijn waarvan je vind dat ze ze niet hoeven te weten vertel je het ze niet. Zo weidt ik bijvoorbeeld nooit teveel uit over mijn vriend.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:43

Wat grappig dat ik op dit topic stuitte.

Vorige week heb ik een gevangene in Nederland geschreven, wel is waar een bekende. Vandaag heb ik al een brief terug. Erg snel, had ik niet verwacht. Heel erg leuk om zo (weer) contact te kunnen hebben.

rede waarom kan over pb, zet ik niet op internet

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:15

das idd wel leuk om ze contact te hebben @judith_irene mag ik reden weten?

mijn moeder wil het niet want zo'n 20 jaar geleden deed iemand van haar school het vanuit schoo.l en toen was die man vrij, hij zat ik amerika. en toen is hij met een frans paspoort naar nederland gekomen bij hun school, en toen heeft hij haar gedwongen met hem te trouwen zodat hij verblijfsvergunning kreeg. politie heeft hem uiteindelijk bij haar weg moeten halen...

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 05:28

eclair98 schreef:
AustriaTrick schreef:

ik heb een vraag: zit hij een gevangenis waar ze als enigste een kat mogen houden? want ik zag laatst een filmpje over een gevangenis waar ze katten hielden :+

Ik ga dat ff vragen in mijn volgende brief, hoe dat precies zit, wil ik ook wel weten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:48

Michelle_96 schreef:

mijn moeder wil het niet want zo'n 20 jaar geleden deed iemand van haar school het vanuit schoo.l en toen was die man vrij, hij zat ik amerika. en toen is hij met een frans paspoort naar nederland gekomen bij hun school, en toen heeft hij haar gedwongen met hem te trouwen zodat hij verblijfsvergunning kreeg. politie heeft hem uiteindelijk bij haar weg moeten halen...

Wow heftig zeg! Het zal je maar gebeuren.......

At: oké ik wach af :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:06

Hoi Judith, lang niet gezien :D
Ik heb ook wel es met een Nederlandse gevangene geschreven, en die brieven waren er vaak gewoon de volgende dag al, of anders één dag later.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:05

Hey Magrathea, dat is zeker heul lang geleden :+ .

Ik was echt heel erg verbaasd. Volgens mij was het maandag of dinsdag dat ik mijn brief op de post gedaan had en gisteren had ik al een brief terug. Inmiddels ligt de volgende brief alweer klaar om op de post te doen.
En dat terwijl ik er zeker zo'n 8 maanden over gedaan heb om aan het adres te komen. Nu gaat alles ineens in een sneltreinvaart.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:28

Hahaha dat is wel apart idd :P . Maar de post in Nederland gaat best snel hoor! En de post in de gevangenis gaat hier ook vrij snel, wordt op dezelfde dag verwerkt. Is wel zo fijn voor de inmates :j

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 14:56

Michelle_96 schreef:

Ohw jeetje, wat naar.. nee dat moet je niet hebben

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:08

beter later als geplaned, maar hier komen de fotos :D
Afbeelding
Eerst de kat van de envolop _/-\o_
Afbeelding Het kaartje

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 00:20

O wauw! Schattig dat katje! :D dat is post om te bewaren :j

SteffiiY