wat mijn ex bff heeft gedaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:10

MaritAriel schreef:
Dat veel bokkers er zo belachelijk mee omgaan vind ik zielig , dat dat meisje zulke reacties krijgt vind ik ook zielig , dat ze ouders heeft die blijkbaar niet goed op der letten omdat ze de hele nacht op de pc zit vind ik ook zielig , dat ze kinderen om zich heen heeft waar ze allemaal slechte dingen van overneemt , waardoor zij denkt dat dit allemaal normaal is vind ik ook zielig . Dus ja , ik heb medelijden met haar!

Ja tuurlijk ze kan er helemaal niets aan doen, het ligt allemaal aan de rest :j

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:11

Ayasha schreef:
MaritAriel schreef:
Dat veel bokkers er zo belachelijk mee omgaan vind ik zielig , dat dat meisje zulke reacties krijgt vind ik ook zielig , dat ze ouders heeft die blijkbaar niet goed op der letten omdat ze de hele nacht op de pc zit vind ik ook zielig , dat ze kinderen om zich heen heeft waar ze allemaal slechte dingen van overneemt , waardoor zij denkt dat dit allemaal normaal is vind ik ook zielig . Dus ja , ik heb medelijden met haar!

Ja tuurlijk ze kan er helemaal niets aan doen, het ligt allemaal aan de rest :j

Nee ik vind niet dat je het op die leeftijd bij een meisje van 10 kan neerlegen :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:13

Maar, zijn wij de juiste personen om dat te doen Elin?
Als wij op ons eigen niveau blijven plakken en haar aanspreken, zal het sowieso niet helpen.
Verlagen naar een 10+ taalgebruik en aanpak zal misschien íets helpen.
Een kind van 10 is maar een kind van 10! Lees eens een boek AVI7-8, dat taalgebruik moet je rekening mee houden en díe belevingswereld...

TS doet helemaal niet volwassen, TS is 10 jaar oud (laten we dat aannemen) en pocht met zoenen, roken e.d. Dat zijn onderwerpen waar je op die leeftijd niet mee bezig bent, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze volwassen is, maar enkel dat ze over die onderwerpen praat waar in onze ogen enkel (jong)volwassenen mee bezig zijn. Daar komt ook ons onbegrip vandaan...

MarjoleinS

Re: wat mijn ex bff heeft gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:14

Eigenlijk heb ik heel hard gelachen hierom :')

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:15

Puchje schreef:
Maar, zijn wij de juiste personen om dat te doen Elin?
Als wij op ons eigen niveau blijven plakken en haar aanspreken, zal het sowieso niet helpen.
Verlagen naar een 10+ taalgebruik en aanpak zal misschien íets helpen.
Een kind van 10 is maar een kind van 10! Lees eens een boek AVI7-8, dat taalgebruik moet je rekening mee houden en díe belevingswereld...

TS doet helemaal niet volwassen, TS is 10 jaar oud (laten we dat aannemen) en pocht met zoenen, roken e.d. Dat zijn onderwerpen waar je op die leeftijd niet mee bezig bent, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze volwassen is, maar enkel dat ze over die onderwerpen praat waar in onze ogen enkel (jong)volwassenen mee bezig zijn. Daar komt ook ons onbegrip vandaan...

:j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:16

MaritAriel schreef:
Nee ik vind niet dat je het op die leeftijd bij een meisje van 10 kan neerlegen :)

Tenzij ze achterlijk is of een andere stoornis, kan dat wel degelijk. Zeker wanneer ze na 20 van dit soort pagina's nog steeds denkt dat het stoer is.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:17

Ik moet er ook een beetje om lachen. De ts kan zichzelf beter bezighouden met een pony ofzo. Mijn nichtje van 12 doet ook altijd alsof de wereld vergaat als er iemand naar haar vriendje kijkt. Ze heeft al helemaal 2 maanden verkering

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:18

Alma schreef:
BFF, vriendjes, flirten, drama's, leugens, ruzie maken... En jullie zijn 10?
My goodness toen ik 10 was was ik ehh... paardje aan het spelen?

_/-\o_ :')

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:18

Ayasha schreef:
MaritAriel schreef:

Tenzij ze achterlijk is of een andere stoornis, kan dat wel degelijk. Zeker wanneer ze na 20 van dit soort pagina's nog steeds denkt dat het stoer is.

Oke , dus jij vind dat je een meisje van 10 het kwalijk kan nemen dat ze dit gedrag vertoont doordat haar vriendjes op school zo doen , de leraren er blijkbaar niks aan doen en er thuis overduidelijk niet goed op der word gelet? Prima . Maar ik vind van niet ;)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:19

Zulk gedrag moet je bij de ouders neer leggen.. Ouders zouden hun kind dermate moeten controleren dat ze niet kan roken, geen energie drank kan kopen en dat ze niet om een uur 's nachts uitgebreid zit te bokken.
Vind de school ook niet echt goed bezig, tien jarigen die in de klas zoenen en in de buurt van het schoolplein zooi drinken en troep roken? Ik zou pubers al uit mijn lokaal gooien als ze bedachten dat ze wel even konden gaan zoenen tijdens de les.

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:21

[/quote]
Tenzij ze achterlijk is of een andere stoornis, kan dat wel degelijk. Zeker wanneer ze na 20 van dit soort pagina's nog steeds denkt dat het stoer is.[/quote]

Oke , dus jij vind dat je een meisje van 10 het kwalijk kan nemen dat ze dit gedrag vertoont doordat haar vriendjes op school zo doen , de leraren er blijkbaar niks aan doen en er thuis overduidelijk niet goed op der word gelet? Prima . Maar ik vind van niet ;)[/quote]
_/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:21

MaritAriel schreef:
Oke , dus jij vind dat je een meisje van 10 het kwalijk kan nemen dat ze dit gedrag vertoont doordat haar vriendjes op school zo doen , de leraren er blijkbaar niks aan doen en er thuis overduidelijk niet goed op der word gelet? Prima . Maar ik vind van niet ;)

Dat ze na 19 pagina's van geschokkeerde reacties nog steeds denkt dat het normaal is leg ik bij haar neer ja :j. Dan wil je gewoon niet leren. Iig niet op de zachte manier. Naja, knal dan maar met je kop tegen de 1e de beste muur. :wave:

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:22

Ayasha schreef:
MaritAriel schreef:

Dat ze na 19 pagina's van geschokkeerde reacties nog steeds denkt dat het normaal is leg ik bij haar neer ja :j. Dan wil je gewoon niet leren. Iig niet op de zachte manier. Naja, knal dan maar met je kop tegen de 1e de beste muur. :wave:

Ik twijfel echter of TS wel 10 is. Dat het gewoon iemand is die even lekker wil rellen. Dan is het natuurlijk alleen maar mooi pagina´s vol met reactie´s.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:23

AxS136 schreef:
Ik twijfel echter of TS wel 10 is. Dat het gewoon iemand is die even lekker wil rellen. Dan is het natuurlijk alleen maar mooi pagina´s vol met reactie´s.

Dat ook al ja. :D In dat geval maakt het al evemin iets uit dat er nog mensen lol aan hebben. Plezier is het leukst als je het kan delen toch?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:25

Ayasha schreef:
MaritAriel schreef:

Dan hebben haar ouders gewoon geen hol gedaan om de TS op te voeden.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:26

Inderdaad...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:27

mayniac_val schreef:

Dat kan, maar dat is niet mijn zaak en nog minder mijn verantwoordelijkheid. ;)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:27

Ayasha schreef:
mayniac_val schreef:

Dat kan, maar dat is niet mijn zaak en nog minder mijn verantwoordelijkheid. ;)

Maar helemaal eerlijk is het dan niet om te zeggen dat het haar eigen schuld is.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:29

MaritAriel schreef:
Elin_ schreef:
Jeetje srry dat ik het zeg hoor,maar ik erger me steedsd meer aan jou reacties. Je hangt alleen maar de corrigerende boktmama uit naar iedereen en beschermd ts zowat met je '"leven"". Ts doet volwaasen,wil het zijn dus dan prAat iederEen ook tegen der alsof ze volwassen is. Wil ze immers zelf. Bliijkbaar is ze al erg ver gegaan dus een simpele foei werkt niet meer. Een kind van 10 is niet achtelijk hoor? Ik hoor jou zowat meer praten dan ts! En al helemaal op een reactie van iemand die op quote van ts over haaar broer. Dat zeggen is niet normaal en moet gestraft worden. Straks scheld een kind (niet alleen ts maar gewoon EEN kind van 10 a 11 jaar) met ziektes en ieand zegt er iets van.. Is dat dan ook niet goed?

En het moet mij wat uitmaken dat jij je iriteerd ? Ik schrijf mijn mening op , net als andere hier . Ik iriteerde me ook aan jou toen jij tegen haar zij dat ze sletterig verdrag vertoonde ;)

Oh of het je intereseerd ,dat moet je zelf weten , alleen wou ik wel duidelijk maken dat jij niet aleen je mening geeft maar ook ontzettend opdringt.
Iedereen die het niet met jou eens is word door jou als ''boktmama'' direct keihard gecorigeerd dmv quotes maken en daar heel verhaal neerzetten hoe laag je bent en dat is weer onrespectvol ;)
Dus tussen en mening opschrijven en opdringen zit een heel verschil.
Je zegt wel : ''het arme kind'' ,maar wat zij over haar broertje zegt kan en mag gewoon niet en dan reageerd iemand erop en BAM meteen zit je erboven op dat dat niet kan en dat je dat kind moet laten.

Wat nou als ze met ziektes gaat schelden? Mag dat dan ook ?

En dan ligt het weer aan der ouders. En aan pietje en aan jantje. Nee nee nee! Iedereen zijn eigen verantwoording , tuurlijk die ouders moeten haar beter en strenger opvoeden ,want dit gaat te ver ,maar is dat een excuus? NEE

Dan zou een moordenaar ook zielig zijn ,want ja.. hij had zo'n vreselijk jeugd.. :n

Je kan niet altijd je achter smoezen verschuilen. Je word behandeld hoe je je gedraagt en hoe je behandeld wilt worden.
Zij wil blijkbaar volwassen zijn , dan leerd ze ook direct dat je dan niet ''stoer'' bent en dat de kinderwereld toch veel veiliger is.

Want bedenk wel dat dit toppic onschuldig begon , wel al tévoor een 10 jarige ,maar oké een vriendinnen probleempje ,maar ze ging daarna van kwaad tot erger door over roken,zuipen etc te beginnen.

Ik snap die ouders ook niet.. Die moeten zich wel dood schamen als TS 's posts lezen.
En dat TS zei dat ze dat taalgebruik bij haar ouders ook gewoon deed vind ik al helemaal belachelijk.
Toen ze haar broertje zo noemde had ze een flinke draai om der oren moeten krijgen!

Als je het nu niet corrigeerd worden dit van die kinderen die aan het hangen zijn en iedereen en alles voor de meest erge dingen gaan uitschelden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:35

mayniac_val schreef:
Maar helemaal eerlijk is het dan niet om te zeggen dat het haar eigen schuld is.

Waarom niet? ze kapt het er zelf aan in, ze blijft zelf zo laat op enz enz. Ze dwingen haar toch niet met een pistool tegen de kop?
Nee van deze kant echt geen medelijden. Een pak slaag zou volgens mij meer uithalen in dit geval. Een pak slaag en een snelcursus manieren.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:37

Ayasha schreef:
mayniac_val schreef:

Waarom niet? ze kapt het er zelf aan in, ze blijft zelf zo laat op enz enz. Ze dwingen haar toch niet met een pistool tegen de kop?
Nee van deze kant echt geen medelijden. Een pak slaag zou volgens mij meer uithalen in dit geval. Een pak slaag en een snelcursus manieren.

Ik praat haar gedrag ook niet goed hoor, verre van.
Maar haar ouders hebben dit gedrag aangeleerd of anders niet hun best gedaan om dit gedrag aan te leren. Gedrag is altijd, altijd, aangeleerd door de omgeving en opvoeding.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:38

mayniac_val schreef:
Maar haar ouders hebben dit gedrag aangeleerd of anders niet hun best gedaan om dit gedrag aan te leren. Gedrag is altijd, altijd, aangeleerd door de omgeving en opvoeding.

Ik geloof niet dat je er zelf helemaal geen hand in hebt. :) Echt niet.. Sorry. :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:41

Ayasha schreef:
mayniac_val schreef:

Ik geloof niet dat je er zelf helemaal geen hand in hebt. :) Echt niet.. Sorry. :)

Hoe noemen ze dat in Amerika ook alweer? Peer pressure geloof ik. Kinderen hebben echt niet het verstand dat jij hebt Ayasha, het beetje verstand dat zij zouden moeten hebben om te weten dat hun gedrag niet kan, zou afkomstig moeten zijn van grenzen die aan worden gegeven door hun omgeving.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:42

Slotje voor overleg.