MelisWess schreef:cooky:
Ik ben in Kavala, een uurtje rijden vanaf Thessaloniki. En het zeker niet kil, word erg fijn opgenomen in de familie alsof ik hun dochter ben.
wat je zei over Belgie is over iemand anders.. dat gaat niet over mij, ik woon gewoon in NL en hij in Greece hihi!
En inderdaad de was ophangen op het balcon is niet zijn favoriet! Maar dat doet die wel! Ik ben de eerste die hem dat heeft kunnen laten doen! hihi
Maargoed verder is dat bij ons niet een heel grooot probleem, maar hij doet het niet uitzichzelf.. ik moet telkens maar weer vragen: 'kan je me misschien even helpen met de was?' of andere dingen zoals dat...
Verder met het geloof vind ik het ook heel erg moeilijk.. weet niet hoe dat bij jou is? Maar ik ben helemaal niet gelovig en daar is dat dus wel... Ook moet ik gedoopt worden om met hem te kunnen trouwen... (niet van hem persee,maar van de kerk) dat soort dingen vind ik zo belachelijk.. ik was juist blij dat ik niet gedoopt ben.. Ook als we kinderen krijgen moet ik het jongetje naar zijn vader noemen (giannis) vind dat zoooo vreselijk, vind het juist geweldig om samen een leuke naam te bedenken.
Verder met de paarden hebben wij geen problemen. Ik en mijn vriend hebben al 4 x samen paardgereden terweil hij geen paarden liefhebber is! haha dus ik heb van jou duivel verhaal nooit gehoord.
Woon je in Kreta nu? Bevalt het je? Ook werken?
Sorry dat ik even kom binnenvallen, en ik heb nog niet verder dan dit bericht gelezen, maar dat klinkt als een vrij traditionele familie dan
Mijn vader is Grieks en toen hij 30 jaar geleden met mijn moeder trouwde (toen was het dus nog minder modern dan nu) hoefde zij niet gedoopt te worden hoor, ze zijn gewoon in Nederland getrouwd. Voor de Grieks orthodoxe kerk moet je inderdaad gedoopt zijn, maar mijn ouders hoefden niet per sé in Griekenland te trouwen en ik ben ook niet naar iemand vernoemd of zo
Ik ben wel gedoopt, maar dat wilden mijn ouders zelf.
Verder denk ik dat het toch wel een uitzondering is als je een Griek vindt die echt actief meehelpt in het huishouden en zo, haha. Mijn vader doet het na zo'n 30 jaar in Nederland nu wel, maar mijn ooms heb ik echt nog nooit zien schoonmaken oid
Koken doen ze dan weer wel.
Ik vind het heel leuk om jullie verhalen allemaal zo te lezen haha, ik heb zelf een tijdje een vriend in Engeland gehad