Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:25

xSiep heerlijk zeg! Lekker samen op vakantie, geniet ervan.

MelisWess fijn om te horen dat het goed gaat! Heerlijk naar de zon,dat is beter dan hier :j

Loose dat zal wel weer omschakelen zijn ja. Nu nog dubbel van elkaar genieten!

Roosch leuk om te horen dat jullie nu samen wonen! Hoe is het daar? Heb je erg moeten wennen?

Hier gaat het goed. Ik ben eindelijk afgestudeerd *\o/* _/-\o_ :D Nu even helemaal niets doen en dan eind juli ga ik voor een week of 3 weer naar Turkije. Zal fijn zijn om elkaar weer te zien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:27

Berlijn <3 Das mijn stad.

Ik heb een vriendje gehad in Berlijn. Super tijd en een fantastische stad. Ik was er bijna gaan wonen maar kreeg last van koudwatervrees.

Ik ga 1 keer per jaar nog naar Berlijn omdat het By far de leukste stad van Europa is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:30

ikkuh15 schreef:
xSiep heerlijk zeg! Lekker samen op vakantie, geniet ervan.

MelisWess fijn om te horen dat het goed gaat! Heerlijk naar de zon,dat is beter dan hier :j

Loose dat zal wel weer omschakelen zijn ja. Nu nog dubbel van elkaar genieten!

Roosch leuk om te horen dat jullie nu samen wonen! Hoe is het daar? Heb je erg moeten wennen?

Hier gaat het goed. Ik ben eindelijk afgestudeerd *\o/* _/-\o_ :D Nu even helemaal niets doen en dan eind juli ga ik voor een week of 3 weer naar Turkije. Zal fijn zijn om elkaar weer te zien.

Gefeliciteerd met je afstuderen!!

Ik voelde me eigenlijk gelijk thuis hier. Alles is erg mooi geworden en ik ben het nu allemaal eigen aan het maken.
Vanavond flesje Canei open, printer naast me en fotolijstjes vullen en we zijn 2 mooie, grote canvassen aan het uitzoeken met eigen foto's er op. Het moet nog een klein beetje thuis worden. Maar verder gaat alles prima, we hebben een erg leuk katje gekocht (zie onderschrift), het is echt thuis. Nog geen spijt van deze beslissing. Nu woonde ik natuurlijk niet zo ver weg als velen hier, maar het was toch 320 km dat ertussen zat.

_Luce

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:57

Hier ook alles prima :-) ik ga in augustus weer een paar weken naar Londen en dan komen we samen terug naar Nederland. Het is dan de bedoeling dat hij dan 4 maanden hier blijft en we met de kerst terug gaan, maar we hebben nog geen tickets terug geboekt.. Dus wie weet ;-)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:12

Ik kom mij ook melden. Voor nu is het nog geen lange afstands/over de grens relatie [zelfs nog geen relatie, maar ook weer wel. Hebben er niet echt een naam voor :')] het is nu namelijk Groningen - Deventer. nou prima te doen. Maar helaas gaat meneer in september voor zes maanden naar Zuid Afrika op stage... Mocht er ook nog even bijkomen dat hij in juli een maand naar China gaat en tussen China en Zuid Afrika welgeteld 15 dagen thuis is.. Helaas zijn tickets voor Zuid Afrika voor mij niet te betalen. Dus zal ik hem zes maanden niet kunnen zien en man wat kijk ik hier tegenop.
Natuurlijk kunnen we wel skypen enzo, het tijdsverschil valt gelukkig hartstikke mee, maar toch..

Echt respect voor de verhalen die ik hier voorbij heb zien komen zeg! Knap dat jullie het volhouden! Ben benieuwd of ik dat ook ga kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:30

MelisWess schreef:
cooky:
Ik ben in Kavala, een uurtje rijden vanaf Thessaloniki. En het zeker niet kil, word erg fijn opgenomen in de familie alsof ik hun dochter ben.
wat je zei over Belgie is over iemand anders.. dat gaat niet over mij, ik woon gewoon in NL en hij in Greece hihi!
En inderdaad de was ophangen op het balcon is niet zijn favoriet! Maar dat doet die wel! Ik ben de eerste die hem dat heeft kunnen laten doen! hihi
Maargoed verder is dat bij ons niet een heel grooot probleem, maar hij doet het niet uitzichzelf.. ik moet telkens maar weer vragen: 'kan je me misschien even helpen met de was?' of andere dingen zoals dat...
Verder met het geloof vind ik het ook heel erg moeilijk.. weet niet hoe dat bij jou is? Maar ik ben helemaal niet gelovig en daar is dat dus wel... Ook moet ik gedoopt worden om met hem te kunnen trouwen... (niet van hem persee,maar van de kerk) dat soort dingen vind ik zo belachelijk.. ik was juist blij dat ik niet gedoopt ben.. Ook als we kinderen krijgen moet ik het jongetje naar zijn vader noemen (giannis) vind dat zoooo vreselijk, vind het juist geweldig om samen een leuke naam te bedenken.
Verder met de paarden hebben wij geen problemen. Ik en mijn vriend hebben al 4 x samen paardgereden terweil hij geen paarden liefhebber is! haha dus ik heb van jou duivel verhaal nooit gehoord.
Woon je in Kreta nu? Bevalt het je? Ook werken?

Sorry dat ik even kom binnenvallen, en ik heb nog niet verder dan dit bericht gelezen, maar dat klinkt als een vrij traditionele familie dan :P
Mijn vader is Grieks en toen hij 30 jaar geleden met mijn moeder trouwde (toen was het dus nog minder modern dan nu) hoefde zij niet gedoopt te worden hoor, ze zijn gewoon in Nederland getrouwd. Voor de Grieks orthodoxe kerk moet je inderdaad gedoopt zijn, maar mijn ouders hoefden niet per sé in Griekenland te trouwen en ik ben ook niet naar iemand vernoemd of zo :+ Ik ben wel gedoopt, maar dat wilden mijn ouders zelf.
Verder denk ik dat het toch wel een uitzondering is als je een Griek vindt die echt actief meehelpt in het huishouden en zo, haha. Mijn vader doet het na zo'n 30 jaar in Nederland nu wel, maar mijn ooms heb ik echt nog nooit zien schoonmaken oid :+ Koken doen ze dan weer wel.

Ik vind het heel leuk om jullie verhalen allemaal zo te lezen haha, ik heb zelf een tijdje een vriend in Engeland gehad :)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:00

Ook ik kom hier even binnenvallen. Afgelopen vakantie in Egypte ook hele erge leuke jongen ontmoet, maar de afstand is wel echt iets wat me tegen hield en houd.

Niet alleen de afstand, maar ook alle vooroordelen en twijfels. Hij daar en ik hier, je kan hem moeilijk in de gaten houden en hij kan dus doen en laten wat hij wil daar + het is bekend dat ze daar erg van blonde meiden houden, dus of ik echt alles serieus moet nemen wat hij zegt?

Hoe hebben jullie dat gedaan? Hadden jullie ook zulke twijfels en gedachtes?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:13

Ik weet niet.. eerlijk gezegd denk ik niet dat als hij in een toeristische plek woont of in een resort werkt oid jij de enige zal zijn. :o En ik weet niet hoe lang je daar op vakantie bent geweest en hoe goed zijn Engels is, maar lijkt me niet dat je iemand in zo'n korte tijd (met taalbarrière) echt goed kan leren kennen en goed zijn intenties kan begrijpen. Ik wil niet racistisch of heel bevooroordeeld overkomen, maar hou wel in je achterhoofd dat voor mensen uit Egypte Nederland en Nederlanders superrijk zijn. Heb al zoveel verhalen gehoord over mannen die uiteindelijk geld af probeerden te troggelen enzo. Het kan natuurlijk zijn dat het wel een leuke jongen is met de beste intenties, maar in dat soort landen worden westerse vrouwen ook als makkelijk(er) gezien en kan het dus ook zijn dat ie verder niet op meer uit was.

Roosch: Wat leuk dat jullie samenwonen! :) Lijkt me opzich ook nog wel een stap, van de ene naar de andere kant van NL (ookal is ons landje niet zo groot :D ).

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:22

Dat had ik dus inderdaad ook Loose. :) Daarom is het niks geworden, want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben/was.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:35

Heb je nog wel contact met hem? Ik denk dat je iemand eerst wat langer moet leren kennen, minimaal ong een maand denk ik.
Toen ik mijn vriend heb leren kennen woonde ik daar voor een jaar, en heb ik dus ongeveer een half jaar gehad om hem te leren kennen plus dat ik de taal spreek. Eerlijk gezegd heb ik nooit echt twijfels gehad :D , hij wel maar dat is volgensmij meer omdat ie wat jaloers is aangelegd. Maar hoe langer we een LAT relatie hadden hoe beter dit ging, en nu ik hier weer voor een jaar ben is het eigenlijk helemaal over. Ben benieuwd of het weer terugkomt als ik weer naar NL ga. :))

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:39

Ja, via facebook af en toe nog. Maar we hebben meer ruzie dan dat het leuke gesprekken zijn. Hij vindt t niks als ik uitga enz, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik wel contact wil houden, maar geen relatie wil of iets dergelijks.

Maar als je zo iets meemaakt, ga je er heel erg over na denken. En dan heb ik echt respect voor jullie :D Want volgens mij zou ik het echt niet kunnen..

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:09

Ik heb ook een relatie met een Egyptenaar en het gaat juist heel goed.. <3
Al moet ik wek toegeven dat veel van zijn vrienden ook wel van flink van het vrijgezellenleven genieten met hier en daar een vriendinntje :D
Maar tussen mij en hem gaat het goed en hebben ook een goede relatie waar iedereen van af weet incl zijn famillie :j

Waar heb je de jongen leren kennen? Welke plaats? In een resort of in de stad?
Hoe is die op fb slijmerig?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:14

Hij werkt in het hotel waar wij zaten. :) Sharm el sheikh.
Ik had het eerst helemaal niet echt door en we hebben daar ook niet echt heel intensief contact gehad.

Hij heeft het heel slim aangepakt, haha!
Ik was met me vader daar op vakantie en op de laatste dag vroeg die aan mijn vader zijn fb enz. En via mijn vader heeft die mij toegevoegd.

Hij was bang dat papa het niet goed ging vinden, vandaar dat die niks had gezegd tijdens mijn vakantie ?

Ik neem en nam het dan ook niet heel serieus, maar je gaat er wel over na denken. Zeker omdat ik het ook echt een leuke jongen vind/vond. :)

Maar ik heb gewoon teveel twijfels erbij, dus begin er niet aan.

Hoe is het bij jou gelopen Bambino?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:21

Nee dan zou ik er niet aan beginnen als je twijfelt altijd beter een leuke jongen hier vinden hoor!
Zo ver weg brengt iedere keer weer verdriet om weg te gaan dusja haha..

Uhm waren eerst goede vrienden leren kennen hem op vakantie hij was met mijn ouders aan praten en na jaar vrienden ging dat over in een relatie..dus sat scheelt voor mij heek veel dat ik hem echt al goed kende en zijn karakter voor wij een relatie kregen..daarom vertrouw ik hem ook echt <3

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:34

ohja, dan is het inderdaad makkelijker! :)
Was hij toen ook aan het werk daar ?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:40

Ja hij werkte in de buurt van het hotel inderdaad maar wel een goede baan heeft die dus dat scheelt :)
Ken hem nu 2, 5jaar alweer <3

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:46

Super leuk! :D

Ik ga zeker wel terug volgend jaar en dan zien we wel. :D

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:56

Fijn dat het met iedereen goed gaat. Ik ga donderdag weer naar egypte.. En voor 2 maand.. Super leuk..

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:40

Ik ben in een relatie van nu ruim een jaar met een jongeman uit Engeland. Hij woont daar ook en elke maand/ 2 maanden reizen we heen en weer. Volgende maand ga ik met hem samenwonen. Ben zelf misschien wat jong, en als hij dichterbij had gewoond hadden we nog gewacht, maar nu komt het mooi uit. Ik begin mijn universitaire studie in Engeland en ga dan samen wonen. Heb er erg veel zin in! Kan haast niet wachten, maar best spannend hoor!
Heb niet het hele topic gelezen, maar zijn er hier meer die met 20 zijn gaan samenwonen? Of is dit iets heel aparts? :)

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:45

Leuk lotte_wessel! Dat is helemaal niet gek vind ik! Is meteen ook goed om te proberen of jullie samen kunnen wonen in engeland!
Volgend jaar ben ik ook 20 en klaar met mijn studie, dan ga ik waarschijnlijk ook een jaar naar griekenland om het te 'proberen' daar.. Als het goed gaat tussen ons en ik kan mijzelf aanpassen aan het land blijf ik.. zo niet terug naar nederland en verder studeren.
Heeel veel plezier alvast!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:46

Met 20 samenwonen is niet heel raar hoor, mijn zus is ook 20 en woont nou al bijna twee jaar samen met dr vriend. Dan wel niet in Engeland maar toch.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:50

Dankje MelisWess! Het is misschien wat snel, maar we gaan wat huren en het proberen. De universiteit daar heeft ook een campus en woningen dus kan altijd (mocht het niet gaan) daar op kamers gaan. Wil wel graag mijn studie afmaken in engeland.
Maar we hebben er wel over gehad, maar hij heeft in engeland een goede baan (hij is iets ouder dan ik dus hij is al klaar met de universiteit) en ook spreekt hij in nederland niet de taal. Moet hij alles opnieuw opbouwen. Ik kan de engelse taal zeer goed en ben toegelaten tot de universiteit in engeland dus kan net zo goed naar engeland. Vind het een erg mooi land en geweldige natuur daar! Zo mooi en glooiend.

Maar wat spannend trouwens! Een jaar naar Griekenland!! Wel een prachtig land (heb ik gehoord. nog nooit zelf geweest). :) Spannend zeg!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:52

oke, dankje! Mijn ouders zeggen steeds van zo jong en veel te gek! Wacht nog 5 jaar en kijk dan maar of het wil. Ik heb er echter zo'n goed gevoel bij! Kan echt niet wachten om met hem een plekje te hebben. Hij is echt een geweldige jongen en ben ook zo blij dat ik hem destijds heb ontmoet (ondertussen alweer 4 of 5 jaar geleden). Het voelt al zo goed! Als ik naar hem toe ga ga ik meestal voor 1 a 2 weken. Soms 2.5 week en dan is alles ook prima en voelt het alsof we samen wonen dus denk zelf ook dat we er wel echt klaar voor zijn.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:21

Ik was toen net 21, dus....maar ligt er misschien ook een beetje hoe je zelf in elkaar steekt ;-), Lotte.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:58

Joh ik was net 18 toen ik bij mijn man ging wonen... Lekker doen! Ik heb er absoluut geen spijt van!