Ben ik de enige autorijleskneus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:19

ik heb ongeveer 80 uur les gehad. ik heb 2 theorie examens gedaan en 3 praktijkexamens. soms zat mijn rijinstructeur met zijn handen in het haar. de les voor mijn laatste examen reed ik bijna door rood licht bij een spoorweg overgang haha(was nog net voor de slagbomen naar beneden gingen). mijn grootste probleem was dat ik altijd precies moest weten wat ik in welke situatie zou moeten doen, anders liep het in mijn hoofd vast en dan deed ik iets doms.

mijn examen was ook nog best wel grappig, ik ging een redelijk gevaarlijke kruising over, iets te hard, er kwam een auto van rechts dus ik rem. precies op tijd. maar omdat we zo hard gingen schrok die examinator zich rot haha. hij zij: mijn koffie zit bijna tegen de voorruit. dus ikzeg:'maar ik heb wel goed geremd he' hij weer:'ja je kan wel goed remmen hoor'. haha die kerel was geniaal.

het gaat nu wel heel erg goed met rijden, heb mijn rijbewijs ongeveer een half jaar en ben al in belgie geweest enzo. dus verlies de hoop niet! het komt goed:D

fryskhynders

Re: Ben ik de enige autorijleskneus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:50

ben blij dat jullie net zo reageren...
pocogaucha jouw verhaal vind ik fijn om te lezen... ik ben namelijk ook zo benieuwd hoe ik met dat soort problemen om ga ALS ik mijn rijbewijs heb... dan zit er niemand meer naast me...
o ik hoop dat ik het ga halen deze maand!!! OOOOOWH!! ik zeg niet wanneer...
ik kom wel posten als ik hem heb of ben gezakt... o man dan ga ik echt janken volgens mij!! :'( :'(

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:52

Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen en zie een hoop herkenbare dingen voorbij komen. Ik ben blij dat ik niet de enige kneus ben. :')

Ik heb overigens mijn rijbewijs inmiddels wel, maar ik heb er ehhh best even over gedaan. O:)

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:53

Haha, Wat een verhalen! Ik moet vanmiddag voor het eerst op! Ben erg benieuwd. Heb wel een ttt gedaan, maar die ging niet fantastisch.. Ik schijn een besluiteloos geval te zijn.. :x Is ook wel zo... Eigenlijk.. :')

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:00

Bij mij gingen de rijlessen echt super. Ik mocht dan ook al heel snel op voor mijn rijbewijs, maar op de een of andere manier kon ik door de spanning de druk van het examen niet aan en verpestte ik het compleet.
Uiteindelijk toch na 4 keer mijn rijbewijs gehaald en daarna nooit meer ergens last van gehad.

Rij echt overal naartoe in mijn koekblikje en rij zelfs het liefste alleen zonder dat er iemand naast me zit :j
In de eerste week dat ik mijn rijbewijs had ben ik zelf zonder navigatie naar Amsterdam en Utrecht Centrum gereden om te oefenen :=

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:10

Ik heb ook ruim 80 a 90 uur les gehad.. Zes keer gezakt voor mijn theorie en vier keer voor mijn praktijk. De reden'? Ik was veel te zenuwachtig. Terwijl ik voor toetsen op school nog nooit zenuwachtig ben geweest! Tijdens mijn praktijk was het zo erg dat mijn been begon te trillen en ik de koppeling niet meer onder controle had. Mijn laatste twee examens waren faalangstexamens, en de laatste keer heb ik het dus eindelijk gehaald. Als ik nu rijd heb ik af en toe nog wel instortmomentjes, dan word ik weer helemaal nerveus, maak ik fouten, gaat iedereen naar me toeteren waardoor ik nog meer gefrustreerd raak, etc. Maar ben wel heel blij met mn rijbewijs dus ik denk wel dat ik er ooit overheen groei... :P

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:13

Ik herken zeker heel wat dingen die voorbij komen in dit topic!
Ik denk dat ik alleen nog wel erg veel geluk heb gehad met mijn rijles instructeur. Hij wist bij mij precies wat voor een les hij aan mij moest geven en wat hij wel of niet moest zeggen. Na 14 uur les te hebben gehad haalde ik mijn theorie, en zei mijn instructeur dat ik me aan moest melden voor praktijk examen. Gedaan, volgende dag kreeg ik een mail dat ik hem over 2 weken had! Dus, de laatste 7lessen waren een ramp! Ik kan prima rijden zei hij, alleen wil ik soms de situatie gewoon niet overzien.

1e keer praktijk examen en was zoooo zenuwachtig. Had een rode kop van hier tot tokio en trilde als een gek. Paar kleine foutjes met inparkeren en van de snelweg gaan maar toch geslaagd!

Nu heb ik hem bijna 2 jaar, en vind ik inparkeren nog steeds lastig. Rij ook veel in verschillende autos dus helpt niet echt..
Dan bedoel ik ook maandag in een gebakje Ford ka, dinsdag in een bakbeest genaamd mercedes benz en woensdag weer in de bedrijfsbus, donderdag in de gezinsauto opel vectra en vrijdags weer op Mn scootertje.
Kan je vertellen dat het mijn rijstijl niet verbeterd. XD

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:14

Ik meld me ook, gelukkig nog niet heel veel uren gemaakt maar voel me wel een rijkneus :') ik denk te moeilijk. Zit nu op 27 uur en mijn examen is voor volgende maan eindelijk ingepland.... ben reuze benieuwd...

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:23

Heeft iemand nog tips tegen de zenuwen trouwens? Wat doen jullie als jullie voelen dat jullie klamme handjes en een wiebelbuik krijgen? M'n vingers glibberen van de toetsen af en moet pas om 13:00.. :brr:

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:22

Voor mijn komende rijexamen ga ik propanolol innemen. Is een betablokker en als je de ha belt krijg je dit zo mee! Mag je ook mee rijden. Hartslag gaat naar beneden, waardoor je je zenuwen niet voelt. Weet nog niet hoe dit werkt, maar misschien voor jouw ook een idee? Hoor er ook goede ervaringen over!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:48

Ik heb ook propanol gebruikt een halve was voldoende!!tip gebruik het de nacht ervoor ook ,ben je lekker uitgerust!
Ben in 1 x geslaagt omdat ik dit keer niet faalangstig werd dus lang leve dat pilletje!!

Succes allemaal!

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:14

Ik mag toch best zeggen dat ik hier behoorlijk schrik van sommige berichten?!
Ik weet dat ik het snel heb gehaald, maar weet ook dat er veel mensen zijn die hier gewoon moeite mee hebben. Voor die mensen zeg ik dan ook gewoon je best blijven doen en meer kan niet. Wat is hier nou weer demotiverend of arrogant aan?!!

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:00

Ik heb het gehaald! Had geen middeltjes gebruikt, ik dacht eerst maar zonder proberen.. Het was nèt voldoende, maar in ieder geval genoeg om te laten slagen! Mijn hart ging toen we bijna terug waren zo hard en snel kloppen dat het leek alsof ik bijna mijn hart uit zou kotsen.... :r Vreselijk.. Maar ik heb binnen! Voel me nog steeds wel een kneus.. Haha!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:20

Ik heb al 3 jaar me rijbewijs en laat hem nog regelmatig uitvallen en inparkeren wil ook niet lukken, word er wel beter in maar toch :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:56

zooo, nou hier toch wel een positieve update, al heb ik zelfs in dit topic de records wsl wel vebroken. Geen idee op hoeveel uur ik zit, maar de 150 zal ik toch wel gepasseerd zijn inmiddels :=

Anyway, ben inmiddels teruig uit Australie. Theorie is verlopen dus van de week opnieuw examen gedaan. Ben ik gezakt met 1 fout teveel omdat ik te laat was met corrigeren := Toch zuur, al had ik het bijna niet voorbereid onder het mom 'Je ben toch al eens eerder geslaagd, en toen had je hem ook zo in the pocket zonder teveel gedoe'(lees, toen was ik in 1x geslaagd en had ik ook niet geleerd := ) Achja, theorie is duidelijk niet mijn pijnpunt. Maargoed.
Heb nu dus een nieuwe chille instructeur die het echt al vanaf de eerste les over examen had, dus dat is chill. Hij haalt ook wel het goede in mij boven (lees: geen faalangst) dus dat is een groot verschil met die feeks die me de laatste keer naar het examen begeleidt heeft. Dus, best wel fijn om een instructeur te hebben die er vertrouwen in heeft en die me af laat rijden omdat hij denkt dat ik er aan toe ben :P De vorige keren was het namelijk toch alleen maar omdat ik naar aus ging...
Dus het begint nu een beetje realistisch te worden dat ook ík ooit nog mijn rijbewijs ga halen :D

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:48

Ik weet ook persies wat mijn ding was waarom ik er zop lang over deed hoor , want ik was gewoon te onzeker en daarom was ik bij momenten dat het moeilijk werd of onoverzichtelijk dan liet ik mensen maar voor.
maar mijn mams zakte 12x dus ik vind dat ik het best wel mocht om er zolang over te doen .
Maar alsnog vind ik het niet zo erg om er zo lang over te doen want ik heb wel meer en beter inzicht gekregen op de weg.
Mijn vriend die heeft het in 30 uur gedaan maar is soms totaal het overzicht kwijt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:21

Knollboll schreef:
Ik mag toch best zeggen dat ik hier behoorlijk schrik van sommige berichten?!
Ik weet dat ik het snel heb gehaald, maar weet ook dat er veel mensen zijn die hier gewoon moeite mee hebben. Voor die mensen zeg ik dan ook gewoon je best blijven doen en meer kan niet. Wat is hier nou weer demotiverend of arrogant aan?!!

jet is nogal typisch dat in een topic voor mensen die er superlang overdoen er allemaal mensen komen vertellen 'in hoe weinig lessen zíj het wel niet gehaald hebben' .... Met een vlugge 'Maar jullie ook heel veel sterkte hoor :* ' erachter aan om het gepoch weer een beetje baggataliseren.

Anyway ik kan mezelf niet van de indruk onthouden dat de mensen die hier in het topic komen vertellen in hoe weinig lessen ze het gehaald hebben eerder heel erg trots daar op zijn (en nog trotser als ze zien dat sommige mensen een tienvoud qua lessen nodig hebben := ) dan dat ze oprecht de mensen hier sterkte willen wensen. Niets mis mee om er trots op te zijn := Maar dit topic is nou toch niet helemaal de goede plek omdat te showen :P ......

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:57

heey Meino! fijn dat je weer terug bent! balen van je theorie maar dat gaat vast goed komen!

en wat super dat je nu een fijne instructeur hebt!! EN dat je weer hoop hebt!
Meino ook wij gaan het halen! .uit!
ook ik krijg een beetje hoop dat er misschien een einde aan deze wekelijkse uitgave komt:)
ik hou jullie op de hoogte :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:32

Ik ben ook best blij!
Ook voor mij komt het einde in zicht *hoop ik*

De laatste weken gaat het wel redelijk. Hij is niet altijd helemaal tevreden, heeft nog wel altijd puntjes om aan te merken, maar over hat algemeen gaat het goed! Vroeger moest ik ook echt 2x pw rijden om het netjes bij te houden, nu gewoon 1x pw.

Net les gehad en ging gewoon best lekker. Slordigheidsfoutjes etc, maar hij zei wel als ik dit blijf volhouden ik mijn examen wel moet halen. Nu nog de zenuwen onder controle houden.

Vrijdag weer een les, omdat ik die week erna op vakantie ga. Maargoed, ik hou ook hoop.

Rijinstructeur blijft ook zeggen dat ik 2x echt een rotroute met een rotexaminator had, dus met een beetje geluk komt het ook goed. Ik hoop het echt, want ik ben er zo klaar mee!

Met de propanolol moet het goedkomen, hoop ik.

Helemaal leuk om te horen dat het ook goed gaat met Menino! Ik ken jou nog heel goed uit dat andere topic, maar leuk om te horen dat je binnenkort mag gaan afrijden omdat die denkt dat je er ook echt klaar voor bent!

We kunnen het gewoon met z'n allen!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:30

Vandaag examen gehad, het kon niet slechter. -O- Alles ging echt compleet fout. :=

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:33

Gezakt? :'(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 11:23

Misschien een optie zonder je rij-instructeur je examen te doen? Heeft bij mij geholpen, zat rustiger in de auto omdat er dan ook maar 1 persoon is die op je rijden let en ik dan ook van mezelf weet dat ik geen prestatiedrang heb, dus om te laten zien van he kijk eens wat ik doe/ hoe het gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:53

Blij vandaag even op de valreep een theorie examen voor morgen ingeplanned dus nu effe blokken... :P voel nu toch wel enige druk aangezien iedereen weet dat ik vorige keer met 1 foutje teveel gezakt ben :P
En dan klaar voor examen *\o/* doe nu allemaal chille niet examengerichte dingen tijdens mijn lessen zoals met kaart navigeren ( lag mijn talent niet helemaal :') ) en ben maandag naar Amsterdam geweest, dus lekker over de dam gecrossed :') best grappig allemaal.. :))
Stiekem ga ik het toch wel een beetje missen mocht ik ooit mijn rijbewijs gaan halen :')

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:51

IK HEB MIJN RIJBEWIJS GEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:52

Meino hoe ging je theorie??