Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:19

Net ook weer, ik had een bod gedaan op een kerstbeertje er stond verder niets bij, behalve dat hij zo goed als nieuw was.
Ik heb een bod gedaan voor 5 euro, krijg ik een mailtje terug dat de nieuwprijs 49.95 was en dat mijn bod dus niet reeel was.
Ik heb toen gevraagd hoe groot die beer dan is, aangezien ik me dna duidelijk vergist heb in de groote.

Nog steeds geen antwoord op, wel hebben de ze advertentie gewijzigd met de nieuwprijs erbij.

Maar ja die zegt mij niets als ik niet weet hoe groot iets is en ik dus ook niet weet wat hij voor mij waard zou zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:46

pris87 schreef:
staat er maat 41 in!

Dat heb ik laatst met een bit gehad gekocht via bokt. Zij beweerde dat het een 12,5 was. Ik kreeg 'm thuis, ik zie gelijk dat ie te groot is. Leg 'm op een ander bit dat net zo groot is, waarvan ik de maat, 14,5 zeker wist. Even groot, was dus een 14,5. Ik lineaal er langs gelegd, jawel 14.5 Foto terug gestuurd. Zij was er van overtuigs dat het een 12,5 was, maar mijn lineaal liegt niet en in m'n paard z'n mond was ie ook veel te groot. Uiteindelijk netjes mn geld teruggehad en visa versa, maar zij had 'm later weer te koop staan als bitmaat 12,5/13...

En wat betreft jouw laarzen, ik weet niet of ze 2de hands waren, maar het kan best zijn dat ze aan háár als 39 zijn verkocht. Een vriendin van mij had haar laarzen laten aanmeten bij horselover in R'dam. Zij heeft maat 39 of 40. Je denkt dat die mensen er verstand van hebben, opmeten, passen etc. Na het inrijden/lopen beginnen die laarzen af te zakken, zij terug naar horselover. Zegt die reperateur ja je hebt ze te groot gekocht. Hallooooo wie meet die dingen aan dan. Ze kon ze wel innemen, maar daar moest ze gewoon voor betalen. Haalt ze op, betaald x bedrag. Voelen nog net zo ruim, zij naar een schoenenmaker in de buurt, meet de laarzen. Komen de maten nog steeds overeen met wat er in de laars staat. Niks aan gedaan dus, en toen kwam ze er dus ook achter dat ze maat 41 had ipv van maat 39/40.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:06

Sammie schreef:
pris87 schreef:
staat er maat 41 in!

Dat heb ik laatst met een bit gehad gekocht via bokt. Zij beweerde dat het een 12,5 was. Ik kreeg 'm thuis, ik zie gelijk dat ie te groot is. Leg 'm op een ander bit dat net zo groot is, waarvan ik de maat, 14,5 zeker wist. Even groot, was dus een 14,5. Ik lineaal er langs gelegd, jawel 14.5 Foto terug gestuurd. Zij was er van overtuigs dat het een 12,5 was, maar mijn lineaal liegt niet en in m'n paard z'n mond was ie ook veel te groot. Uiteindelijk netjes mn geld teruggehad en visa versa, maar zij had 'm later weer te koop staan als bitmaat 12,5/13...

En wat betreft jouw laarzen, ik weet niet of ze 2de hands waren, maar het kan best zijn dat ze aan háár als 39 zijn verkocht. Een vriendin van mij had haar laarzen laten aanmeten bij horselover in R'dam. Zij heeft maat 39 of 40. Je denkt dat die mensen er verstand van hebben, opmeten, passen etc. Na het inrijden/lopen beginnen die laarzen af te zakken, zij terug naar horselover. Zegt die reperateur ja je hebt ze te groot gekocht. Hallooooo wie meet die dingen aan dan. Ze kon ze wel innemen, maar daar moest ze gewoon voor betalen. Haalt ze op, betaald x bedrag. Voelen nog net zo ruim, zij naar een schoenenmaker in de buurt, meet de laarzen. Komen de maten nog steeds overeen met wat er in de laars staat. Niks aan gedaan dus, en toen kwam ze er dus ook achter dat ze maat 41 had ipv van maat 39/40.

Nee dit zijn gewoon jophurs die je zo bij divoza uit het schap trek. En staat duidelijk in 41.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:09

Waar ik echt niet goed van wordt........
Zet je een advertentie, MET de prijs er boven.
Krijg je een mail, wat is de vraagprijs |o
Daar word ik toch echt niet goed van.
Kreeg er vorige week weer 1, heb niet gereageerd.
Als je dan toch al niet de moeite neemt om een advertentie te lezen....

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:18

Wat een raaaare mensen.. Het gaat wel om een leventje wezentje. Zo doe je niet over een cavia. In mijn ogen zijn dat al geen betrouwbare mensen!

Ik heb een paar weken geleden op een Belgische marktplaats een advertentie geplaatst met gezocht mijn paard. Kreg ik daar toch een rare email op :'s dat ik niet moest zeuren en dat als ik hem niet kwijt wilde nooit weg had moeten doen. En dat als er geen een paard meet verhandelt kan worden dat hij ze net zo goed naar de slacht kon brengen ???! Uhhh mijn mond stond wagewaaid open. Ik dacht waar bemoei jij je mee?

Er zijn zoveel rare mensen op mp etc.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:20

Dakotah schreef:
Waar ik echt niet goed van wordt........
Zet je een advertentie, MET de prijs er boven.
Krijg je een mail, wat is de vraagprijs |o
Daar word ik toch echt niet goed van.
Kreeg er vorige week weer 1, heb niet gereageerd.
Als je dan toch al niet de moeite neemt om een advertentie te lezen....

Dat heb ik ook echt zooo vaak daar word ik soms echt simpel van..
Tegenwoordig zet ik in mn advertentie dat ik niet reageer op mails met alleen mag ik de vraagprijs/wat is de vraagprijs

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:24

En dan mail je je vraagprijs, bijvoorbeeld 30,00, krijg je een mailtje terug 'Ik bied 10,00'......... :){

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:27

Alle mensen die klagen over "er wordt laag geboden"... daarvoor is er marktplaats, om koopjes te vinden. Logisch dat mensen erg laag bieden, nee heb je, ja kun je krijgen. En een vraagprijs wordt meestal als een prijs gezien waarmee nog gehandeld kan worden, anders met je er een vaste prijs aan geven. Daar is MP oorspronkelijk toch voor: lekker handelen en proberen koopjes te krijgen.

Dat mensen de advertentie niet lezen, begrijp ik ook niet helemaal. Als ik iets vind wat ik wil hebben, dan lees ik het 3x door, zeker als het een wat duurder item is. Ik wil zeker zijn dat ik op het juiste ga bieden, of het juiste koop.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:36

Ben ik het niet mee eens. Als ik iets voor zeer weinig wil verkopen ga ik er mee op de rommelmarkt staan.
Op marktplaats staan heel veel nieuwe dingen/bijna nieuw en ik zou niet weten waarom je het dan voor bijna niets weg zou moeten doen?! Dan ga ik naar een site als gratis.nl :P

Rennie89

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:37

ik overweeg leuke laarsjes te kopen maar ze moeten wel van leer zijn gezien ik ze ook voor paardrijden wil gebruiken en ja, kunstleer is nou eenmaal minder stevig :+ zij wist dus niet of het echt leer was, dat ruik je toch gewoon of niet? :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:37

Toch is het wel een eerlijk antwoord! Weet niet zeker of je het verschil goed ruikt tussen echt leer of kunst?! Dan heb ik liever dat ze zegt dat ze het niet weet!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:41

dat is waar :P maar het is meer dat ik best 20 euro wil betalen voor leren laarsjes, die ik naast het paardrijden ook voor gewoon normaal kan dragen, maar als het kunstleder is slijt het toch een hoop sneller :') als ik ze nou enkel zou kopen voor normaal dan maakte het me geen donder uit, maar ik wil zowel leuke laarsjes die ook geschikt zijn om mee te rijden als om mee over de markt te wandelen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:46

Kentaro, MP is geboren als een "online rommelmarkt". Dat was het idee erachter.
En je "moet" het niet allemaal voor bijna niets wegdoen, maar proberen kan geen kwaad: nee heb je, ja kun je krijgen. Je weet vantevoren dat je dat kunt verwachten. Als je dat absoluut niet wilt, moet je niets op MP zetten. Daar moet je gewoon de tijd nemen om het koren van het kaf te scheiden. En die ongelofelijk onzinnige dingen, tja, die zul je overal wel hebben. Zou ik ook niet op reageren. Maar als mensen geirriteerd raken door mensen die naar hun mening te laag bieden, tja.... dat wete je nu ennmaal, er zijn nog steeds koopjesjagers. En zó vaak worden daar dingen aangeboden die voor een prikkie weg mogen.

Jullie hebben de "pech" dat ebay nog niet zo groot is in Holland. Daar is het allemaal veel duidelijker, overzichtelijker (voor koper en verkoper) en het hoogste bod MOET het artikel afnemen. Je kunt veel makkelijker aangeven of je een bepaald bedrag wilt krijgen of dat het eventueel voor weinig weg mag. En voor de koper is het veel makkelijker zoeken naar koopjes, zonder de verkoper steeds te storen met mailtjes.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:47

@lifaya, Dat snap ik helemaal hoor!
Maar ik bedoelde dat ze het beter eerlijk kan zeggen dan dat ze ze naar je opstuurt en ze blijken toch niet echt te zijn terwijl ze gezegd had van wel!

@Gamblercup, ik vind het nog steeds super leuk om te doen hoor :D En dat men het probeerd zeg ik ook niets van. Vind alleen wel dat men het schappelijk moet houden. Van sommige dingen is de waarde heel moeilijk bepalen. Heb bijvoorbeeld een keer voor m'n moeder bidprentjes gekocht. Daar kun je niet voor in de winkel kijken wat ze kosten :P Heb adverteerder een mailtje gestuurd. Maar die wist ook niet wat ie er voor kon vragen...... Dat is super lastig bieden.
Als je bijvoorbeeld iets nieuw verkoopt dat men weet in de winkel zeg maar 50,00 is, vindt ik een bod van 5,00 absoluut niet kunnen. Marktplaats of niet. Niet dat ik me daar druk over maak hoor, maar ik zou dat nooit doen (bied zo en zo nooit, maar stuur bij interesse altijd direct een mailtje :D )
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 17-11-11 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 14:48

Wat ik irritant vind is dat als ik op marktplaats zet 'bieden vanaf €50' dat mensen me dan een mailtje sturen met 'ik bied €25'. Waar denken die lui dat het 'bieden vanaf' voor is? Als ik het voor €25 had willen verkopen had ik het wel voor €25 erop gezet toch?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:50

Dat vind ik dan ook weer vervelend, je zet dat er niet voor niets bij. Misschien toch mensen die hopen dat niemand vanaf die 50 euro biedt en dat jij het eigenlijk wel graag kwijt wilt. Weer een "Nee heb je, ja kun je krijgen" situatie. Daar zou ik dus niet eens op reageren.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:52

Dat nee heb je ja kun je krijgen snap ik allemaal wel, maar daarom bestaat het knopje bieden vanaf..? Anders zetten mensen wel t.e.a.b

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:54

Dat zijn dan weer de uitzonderingen denk ik... brutale mensen hebben de halve wereld. Echt, MP is gewoon een rommelmarkt online, en je moest eens weten hoe dat handelen op een markt gaat :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:55

ik vind teab ook maar een wazig begrip eigenlijk, wat is 'aannemelijk'..? Ik zie zelf als koper het liefst een richtprijs of eventueel een nieuwprijs

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:58

Ik ook hoor, bij "t.e.a.b." sla ik de advertentie vaak direct al over. Of ik begin héél lag met bieden. Omdat je gewoon geen idee hebt wat de verkoper aannemelijk vindt. En ik gewoon geen zin heb teveel te betalen.
Zeker bij advertenties waar levende have aangeboden wordt: zodra daar "teab" bij staat, ben ik weg. Geeft me op de een of andere manier een vervelend gevoel over de eigenaren van die dieren.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:00

Inderdaad :j Ik doe vaak ook wel de nieuwprijs in de advertentie als ik ooit een teab erin zet, zodat mensen ongeveer weten wat voor prijs je aan moet denken :j

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:03

Vjestagirl schreef:
Wat ik irritant vind is dat als ik op marktplaats zet 'bieden vanaf €50' dat mensen me dan een mailtje sturen met 'ik bied €25'. Waar denken die lui dat het 'bieden vanaf' voor is? Als ik het voor €25 had willen verkopen had ik het wel voor €25 erop gezet toch?

Marktplaats is wat de naam al zegt; opgezet als markt. En op een markt is van oudsher de prijs per definitie onderhandelbaar. Ik vind het inderdaad jammer dat Ebay zoals GamblersCup hierboven al zgt, niet zo groot is. Ik vind ebay een stuk fijner om spulletjes te kopen. Alle afspraken zijn helder je weet waar je aan toe bent. Maar dat is ook omdat Ebay een heel ander type handelsomgeving is dan marktplaats.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:10

Ik heb eens een paar badpakken op internet gezet.

Ik was zo dom om mijn achternaam en plaatsnaam bij de adv. op te geven en dus had die persoon (EEN MAN) mijn tel.nr. opgezocht.
Hij zocht een kadootje voor zijn vriendin .
Krijg ik eerst wazige vragen in de trant van: zitten er voorgevormde cups in en wat is dan ongeveer de cupmaat. Is het badpak gebruikt enz.
Ja, tuurlijk is hij gebruikt ,het is 2e hands.
Vervolgens moest hij er even over denken en ik dacht....vlug weg met die advertentie, dat was HELEMAAL NIET voor zijn vriendin :D .
Een maand erna badpak weer erop gezet, maar nu zonder achternaam en andere woonplaats, belt diezelfde persoon me WEER!!

Dus toen heb ik gevraagd hoe hij aan mijn tel.nr. kwam, en of het soms voor hemzelf was :+ .
En toen werd het even stil.......en was het antwoord heel bedeesd: Eh, ja.

Nooit meer wat van gehoord. :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:11

Hahahahahaha :')

Mannen zijn vreemde wezens. :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:12

Ik ben blij dat ebay hier héél groot is, en anders kun je nog in het buitenland kopen. MP kijk ik alleen nog op als ik iets zoek, wat ik op kan halen in de buurt. Zoals een kast, afgelopen week. Dan vind ik het makkelijker wat te zoeken, te bellen voor een prijsafspraak en in de auto te springen om op te halen. Vrijdagavond wat gevonden, zaterdagochtend opgehaald. Dat gaat dan vaak bij ebay niet, omdat je moet wachten tot de advertentie en het bieden afloopt. Of als je direct koopt, moet je maar proberen om snel contact met de verkoper te krijgen. Daar staat bijna nooit een telefoonnummer bij, omdat alles "automatisch" geregeld is en alle vragen e.d. via berichten loopt.