Wat vind jij een mooie bruidsjurk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:28

Zonnetje81 schreef:
We leven in 2011 en als ik zo nodig moet trouwen dan geef ik dat wel aan :+ :P

Al leven we in 3013, hij moety het vragen :Y)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:29

mijn vriend heeft mijn vader ook eerst om toestemming gevraagd. daarna zijn wij samen een weekje weggegaan (ik had zelf geen idee). En toen heeft mijn vriend mij bij een kampvuurtje met een glaasje wijn gevraagd. <3

Ik heb gewoon een mooi torselet onder mijn jurk. Dan zit je niet met bandjes, en het doet ook nog wat voor je figuur.
Laatst bijgewerkt door _Ella_ op 28-07-11 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:29

Ik ben op mijn knieen gegaan voor mijn vriend, hij durfde het niet en ik wilde niet langer wachten :Y)

Zonnetje81

Re: Wat vind jij een mooie bruidsjurk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:31

Goed bezig :D

*wat heb jij een gaaf veulen*

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:33

@Zonnetje; bij mijn zus en zwager was het al langer duidelijk dat ze zouden gaan trouwen, dat stond al vast, maar gevraagd was mijn zus nog niet. Ze zouden gaan overnachten in het Efteling hotel (zus is grote Eftelingfan) en de verwachting was dat hij haar daar zou gaan vragen, maar het werd een of twee weken eerder, en dat moment kwam dus wel onverwachts.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:34

Heerlijk topic dit met al die foto's!!!
Ben fan van de Ladybird jurken die ik voorbij heb zien komen :j :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:34

Zonnetje81 schreef:

Was dit tegen mij? welke bedoel je? :P

Ik ben een beetje tegendraads en mijn vriend erg verlegen... En van het een komt het ander :P Dat is nu al een jaar of 4 geleden en we willen volgend jaar gaan trouwen als alles goed verloopt :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:42

bromfiets schreef:
Zonnetje81 schreef:

Was dit tegen mij? welke bedoel je? :P

Ik ben een beetje tegendraads en mijn vriend erg verlegen... En van het een komt het ander :P Dat is nu al een jaar of 4 geleden en we willen volgend jaar gaan trouwen als alles goed verloopt :D

De laatste in je profiel.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:44

Dank je wel, is inmiddels een jaarling maar nog steeds knap :D

Ik wil per se in zwart-wit trouwen, dat vind ik zo mooi...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:46

Colway schreef:
Zonnetje81 schreef:
We leven in 2011 en als ik zo nodig moet trouwen dan geef ik dat wel aan :+ :P

Al leven we in 3013, hij moety het vragen :Y)

Eens :j
Die van mij heeft al aangekondigd dat hij eerst toestemming aan mijn vader gaat vragen <3

Heerlijk ouderwetsch, maar ik hou er toch van :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:49

Dat heeft mijne ook aangekondigd, maar dat heb ik hem echt verboden..........

Zou het vreselijk vinden als mijn ouders het eerder weten dan ik :+

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:51

Ik vond het juist heel gaaf, had wel gewild dat ik erbij was geweest, mijn papa, die stoere motormuis met zijn eigen zaak.... Stond gewoon met tranen in zijn ogen toen manlief het vertelde dat hij mij ten huwelijk ging vragen <3

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:51

Die van mij wil ook eerst toestemming vragen aan mijn vader. Schijnbaar weet hij ook al precies hoe hij alles qua aanzoek aan gaat pakken, alleen het wanneer ontbreekt nog :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:54

Oh nou dat "wanneer" kan bij ons nog lang duren. Maar dat vind ik sowieso niet erg.

Maar nee, daar zou hij me echt niet gelukkig mee maken :n (understatement! Dus hoop dat hij het onthouden heeft).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:59

Ach vriendlief en ik zijn ook nog net geen jaar samen, dus het hoeft nog niet op stel en sprong te gebeuren voor mij hoor :D

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:19

Wauw, wat een gave jurken komen hier voorbij!
Word nog moeilijk kiezen mocht ik ooit gaan trouwen :')

Deze; http://img148.imageshack.us/img148/7310 ... k18ku2.png
En deze is ook bijzonder; http://i1131.photobucket.com/albums/m55 ... nsha/9.jpg <3,
Zou voor mij dan wel zijn zonder mouwtjes en met iets minder rood

En deze vind ik helemaal prachtig<3!
https://blufiles.storage.live.com/y1puR ... peg?psid=1
En deze 2 zijn ook mooi, heerlijk subtiel, daar hou ik wel van!
http://www.ladybird.nl/file24.jpg
http://www.ladybird.nl/file66.jpg

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:25

[quote]Zou voor mij dan wel zijn zonder mouwtjes en met iets minder rood[/quote

Ik hou sowieso niet van mouwtjes, vind strapless toch het mooiste

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:27

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:35

Strapless jurken moeten zo perfect op maat gemaakt zijn.... Als je wat steviger bent, vergeten ze het passende torselet/corset en dan hangt de jurk op hun borsten.. Of het wijkt aan de voorkant, terwijl onder de oksel het vel erover hangt, laten we nog niet eens spreken over de rugtieten, brrr..... Sommige bruidzaken maken er echt een potje van, terwijl er voor elke maat vrouw een mooie jurk bestaat!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:49

Ik vind strapless wel mooi maar vaak gaapt het bij je tieten of zit het daar raar zeg maar... En bij je oksels zit vaak dan zo'n lelletje... Dus iets om je nek maakt het meer af denk ik.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:52

Strapless kan ook heel netjes zitten http://94.100.121.178/1158400001-1158450000/1158400001-1158400100/1158400055_5_SD_3.jpeg en dan is dit nog een goedkoper simpele gala jurk zonder torselet eronder.

Wat betreft vader om hand vragen. de mijne zal het heeeeelll erg op prijs stellen en ik vind het ook wel wat moois hebben.

Mijn broer heeft het ook gedaan en zijn schoonvader heeft netjes zijn mond gehouden tegen zijn vrouw. dus die was wel volledig verrast door het nieuws dat ze gingen trouwen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:55

Ik ben ook al jaren aan het dromen. Grap vaak genoeg of hij met me wil trouwen, maar hij zegt altijd nee. Hij wil mij vragen.
Wij zn beide heel traditioneel, maar willen toch ook een eigen twist. Mijn vriend zegt altijd dat hij twee trouwpakken koopt: een zwart en een fluoriscerend groene. Als ik niet in het wit verschijn, komt hij in het fluoriscerend groen, lol.
Vind het echt de dag voor een vrouw, kan niet wachten tot het zover is!

Voor ons heeft overigens een bruidsfotograaf in ons huis gewoond. Nu hebben we al twee keer bruidsmagazines in de bus gehad. Vind ik helemaal niet erg,haha.

Dit soort modellen vind ik erg mooi aan de bovenkant
http://www.sonja.nl/images/collectie/gr ... atalia.jpg
http://www.sonja.nl/images/collectie/gr ... ltezza.jpg
http://www.sonja.nl/images/collectie/groot/Stella.jpg
Zou wel een dramatische jurk willen... Vind bijvoorbeeld sincerity vaak ook mooie jurken hebben, bijvoorbeeld deze http://www.sonja.nl/images/collectie/groot/3514.jpg of http://www.sonja.nl/images/collectie/groot/3576.jpg
Maar ziu wel meer rok willen!

Overigens gebruikt sincerity ook modellen zonder maatje 34!

Edit: ik blijf jurken toevoegen, haha
Laatst bijgewerkt door secricible op 28-07-11 14:04, in het totaal 5 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:58

Colway schreef:
Ook daarin ben ik echt vreselijk, het aanzoek moet natuurlijk wel op een bijzondere locatie, etc gebeuren :o (ik weet het ik ben onmogelijk en veeleisend *lol* )

Mijn hubbie heeft het echt geprobeerd, maar wat had die een pech :=
Eerst had hij een luchtballon geregeld, maar die werd afgezegd want het was MKZ-crisis toen.
Toen had hij een vliegtuigje geregeld, maar ook dat werd afgezegd omdat het heel hard regende en waaide en echt niet ging.
Toen heeft hij me maar ontvoerd en meegenomen naar slot Haarzuilens, en daar in een van de torenkamers mij ten huwelijk gevraagd. We zijn daarna uit eten geweest in het restaurant waar we later ook ons feest gehouden hebben, en toen we in zijn flat terugkwamen stond die helemaal vol met kaarsjes en rode rozen :+:

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:05

Bedankt voor degene die een antwoord op mijn vraag hebben gegeven (waarom de jurk zo belangrijk is).
De argumenten die ik voorbij zie komen, zijn rationeel niet uit te leggen:

Bijvoorbeeld: iemand zei...zo'n dag wil ik me goed voelen, in zo'n jurk voel ik me goed...dus daarom...

Een ander zei: als het goed is trouw je maar één keer en dan moet het bijzonder zijn...

Volgens mij zijn dat allemaal dingen die te maken hebben met je eigen gevoel er bij. Ik zou me namelijk doodongelukkig voelen in zo'n jurk en ook met zo'n dag waarin van alles "moet" omdat het romantisch is of zo...
Ik denk dat het voor ieder anders is.

Ik ben jaren geleden getrouwd, in een afgeknipte spijkerbroek en een (net) hemdje. Het was bijna 35 graden die dag, dus dat was wel praktisch om aan te doen. Mijn man idem dito. Onze toenmalige hond (die al een aantal jaren geleden aan ouderdom gestorven is) zat tussen ons in. De getuigen kwamen van achter hun bureau vandaan in het gemeentehuis om even een krabbel te zetten...en klaar...

En dit was voor mij het toppunt van romantiek. Wij deelden dit geheim...dat we dit gingen doen... En daarna gingen we kamperen met de hond...de tent lag al klaar in de auto...
Toen we thuis kwamen hebben we een heel ongedwongen tuinfeest gegeven. Geen taart...geen andere dingen die zogenaamd "moeten" (dus met alleen die mensen die we op het feest wilden hebben en geen verplichte personen uit te nodigen) en tot laat in de nacht gedanst op blote voeten. En weer was dit voor mij het ultieme plezier.
Als ik het over moest doen, deed ik het weer zo. Juist omdat je het maar één keer doet... juist om op die dag niet van alles te moeten, omdat het zo hoort, omdat je het verplicht bent, omdat het verwacht wordt...of whatever.
Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik als klein meisje al niet de droom van DE JURK etc. had. Voor mij is dat allemaal buitenkant...wat er niet toe doet... mij gaat het er om dat ik de man van mijn dromen het ja-woord gegeven heb voor altijd... en daar heb ik al die materialistische romantiek niet voor nodig...zo zie ik dat...

Maar ik vind het wel leuk om te zien dat er mensen zijn die dat heel anders zien!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:15