Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
trisca schreef:ik kan me erg irriteren aan het gebruik van rooie in plaats van rode. Ook hebben en zijn door elkaar halen, dus b.v. : 'We zijn nog 3 mensen nodig...'
Het laatste is misschien net iets anders dan het niet juist uitspreken, maar ik vind het beide verkrachting van de nederlandse taal :')
trisca schreef:ik kan me erg irriteren aan het gebruik van rooie in plaats van rode. Ook hebben en zijn door elkaar halen, dus b.v. : 'We zijn nog 3 mensen nodig...'
Het laatste is misschien net iets anders dan het niet juist uitspreken, maar ik vind het beide verkrachting van de nederlandse taal
Ninx schreef:Hihihi... ik zeg ook altijd ootoo en zeuven... maar ik ben dan ook altijd veelvuldig geplaagd met mijn kakkineuze uitspraak.
Komt nu wel van pas als je ongemerkt moet 'inblenden' in de Gooische supermarkt
pmarena schreef:Jammer Liesje , het is echt AU hoor
Ik hoop toch dat je zelf ook wel het verschil ziet tussen "auto" en "cadeau"
Cadeau eindigt op eau , niet alleen op au , en het franse uiteinde eau hoort gewoon als o uitgesproken te worden , is echt totaal iets anders dan auto
Liesje89 schreef:pmarena schreef:Jammer Liesje , het is echt AU hoor
Cadeau eindigt op eau , niet alleen op au , en het franse uiteinde eau hoort gewoon als o uitgesproken te worden , is echt totaal iets anders dan auto
Pfft.. gevalletje mieren******
Liesje89 schreef:pmarena schreef:Jammer Liesje , het is echt AU hoor
Pfft.. gevalletje mieren******
veersche schreef:AngeliqueB schreef:In Limburg is het auto, geen ooto.. Wat wel ergerlijk is, als 'Hollanders' de klemtoon verkeerd leggen bij de uitspraak van Kerkrade, het is KERKrade, niet KerkRAde!
Of Wijlre zeggen ipv Wielreeee (Maar dat kunnen ze niet weten want dat is weer echt Limburgs).....