Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:29

Forcalquier schreef:
De persoon die eergister avond mijn kat over een lengte van een meter heeft uitgesmeerd over straat, en dat op een woonerf, oké ongelukje kan gebeuren maar stop dan in ieder geval en bel ergens aan om te vragen van wie 't beestje is.
Erg fijn namelijk als je s'morgens met kind de deur uit stapt, en zij haar kat in een bloedbad en compleet aan gort gereden ziet liggen voor de deur.

Oooooooohhhhhhhh...... :oo :oo Wat erg! ;(
:(:) :(:) :(:) :(:)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:36

Marit schreef:
Ik snap wel dat ze gewoon onderling hun eigen taal praten. Maar als ik bij een vriendinnetje was vroeger die Iraans was, sprak haar moeder Iraans met haar. Ik wist dat die ouders mij niet bijster aardig vonden, om wat voor reden dan ook, en af en toe wist ik zeker dat ze het over mij had. Ik voelde me dan erg ongemakkelijk.
Ik vind ook wel dat je als je hier al een aantal jaar woont je je gewoon moet kunnen redden in een winkel oid. Maar onderling mag je praten in welke taal je wilt, hoewel ik het dus wel weer onbeleefd vind als ik er als bezoek bij zit.

Ik spreek hier ook Duits tegen mijn man als er buren/bekenden in de buurt zijn. Je bent inderdaad in een ander land, en ik vind het ook asociaal als je dan een taal spreekt die een ander niet verstaat. ;)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:37

-Ik vind het ook ASO als er een hond langs komt in het bos. Ik mijn honden altijd roep en ook vast doe (ze luisteren allemaal heel erg goed hoor op de pup na dan...:S) en andere mensen dan hun hond los laten lopen en die dan bij mijn honden gaat zitten klote!

-Of als ik met de fiets langs kom met mijn hond en ik vraag: 'wilt u u hond vast doen?' mijne is een beetje bang als andere honden er achter aan gaan rennen. Dan krijg je dat najaag effect...En dan 1000 keer roepen en die hond blijft bij mij. Dan stop ik altijd en kijk ik extra geiriteerd en boos en wacht ik even.....DAn is ze namelijk niet bang.

-Ik weet ook nog een keer dat ik aan het fietsen was samen met mijn vader. En toen kwam er een man met 2 D. Herders en die waren KNPV of IPO opgeleid. Niks mis mee overigens. En toen ging 1 van die 2 in de fietsband bij mijn vader bijten. (dat moet bij de KNPV ook maar dan op commando :+) en mijn vader die werd zoooo boos op die vent. Hij kon zich wel loswerken. (band van de fiets helemaal scheef) Ik fietste er achter en was zo bang. Want die andere hond kwam bij mij. Ik was keihard naar huis gefietst....Helemaal overstuur was ik. En papa was ook heel boos. Voor hetzelfde geld hadden ze in mijn fietsband gebeten....

-Een keer was ik als groom mee aan het rijden met de kar. Wij kregen een hond achter ons aan, toevallig ook een herder. MAar die luisterde helemaal nergens naar. Die hond rende achter de paardenstaarten aan (2 span) en achter de kar. Ik stond achter op. Omdat we echt niet wisten wat we moesten zijn we het water ingereden (groot ven) en hij bleef maar zwemmen....Ik was toen ook echt bang. En ik ben zelde bang van honden. En die vrouw, die de eigenaar was allemaal roepen...uiteindelijk kwam die. Die vrouw moest helemaal huilen enzo. Dat was ook wel weer zielig.

@1906 das erg! Al weet ik wel als ze mijn hondje pakken/bijten als ik met haar fiets dat ik die andere hond ook trap/sla ofzo totdat ie ophoud. Tenzij het een klein pupje is.

Ojajoh

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:32

nou hier in de flat was het ook raak

mijn man houdt de deur voor mij open naar buiten , ik, moeilijk ter been door mijn zwangerschap en momenteel waggelend als een eend, wil naar buiten lopen, komt er een chinese jongen en die denkt dat mijn man de deur voor hem open houdt :? butst mij dus praktisch opzij en bedankt niet eens even netjes....

nou dan sta je ook even raar te kijken hoor :\

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:34

MoonChloe schreef:
JessAndHope schreef:

En laten we het daar nu net over hebben :') Dat onze getinte medelanders hier in hun taal of zéér gebrekkig NL tegen ons praten...

En waarom zijn perse alleen getinte mensen degenen die gebrekkig NL's spreken?

omdat mensen buitenlanders met donkere/getinte mensen associeren. :Y) Dom eigenlijk. :7

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:36

Nou polen kunnen er anders ook wat van :S

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:38

Absoluut!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 15:39

En wat denk je van onze eigen Nederlandse jeugd, die ook geen fatsoenlijke Nederlandse volzin meer op papier krijgen, die het hebben over "me moeder" en overal met de meest verschrikkelijke ziektes schelden...

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:41

Twee wildvreemde donkere mannen die de telefoon van mijn vriendje wouden lenen. Mijn vriend zei nee en kreeg vervolgens een vuist met een scherpe ring in zijn gezicht.

Vervolg: bloederige bende, vriendje met hechting en nu met een litteken!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:41

juh moeduurrrrrrrr

verschrikkelijk. :')

Maar die vertekenen het beeld van de ''fatsoenlijke'' jeugd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:43

Vjestagirl schreef:
En wat denk je van onze eigen Nederlandse jeugd, die ook geen fatsoenlijke Nederlandse volzin meer op papier krijgen, die het hebben over "me moeder" en overal met de meest verschrikkelijke ziektes schelden...

Schrikbarend inderdaad, zeker aangezien ze ook nog denken dat ze geweldig Nederlands schrijven - of dat het niet uitmaakt; 'je begrijpt toch wat ik bedoel?'

Overigens; het valt me hier wel op dat er heeel veel Nederlanders zijn die denken dat zij, als ze in het buitenland zouden wonen, altijd de taal van dat land zouden spreken, dus zeker beheersen. Nah... de praktijk wijst anders uit, zullen we maar zeggen :')
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 13-04-11 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 15:44

Blue_Eyes schreef:
Vjestagirl schreef:

Schrikbarend inderdaad, zeker aangezien ze ook nog denken dat ze geweldig Nederlands schrijven - of dat het niet uitmaakt; 'je begrijpt toch wat ik bedoel?'

Nu valt daar natuurlijk over te discussiëren, of taal een middel is of het doel... Maar het is zeker niet alleen de allochtone jeugd die geen fatsoenlijk Nederlands meer spreekt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:46

Klopt ook VG, maar ik vind het ook niet zo sociaal overkomen dat het blijkbaar niet meer de moeite waard is om voor de ander een fatsoenlijke Nederlandse zin te schrijven. Dat leest wel zo prettig ;) Ik lees liever 'Mijn paardje is even met mijn vriendin en haar zus op buitenrit geweest' dan 'Me paardjuh <<< 333 is ff met me BFF en dr susjehh buite geweest' o.i.d....

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:48

Ja daar snap je niets van na 1 x lezen _O-

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:17

of een smsje als dit (krijg ik dus net binnen)

eyyoh ik zit nu zo en beetjuh op de mnge en die paard van jou zit gewoon een beetje in de wij te liggun dus is ie misgien wel siek ofsow zalk hum dan maa bnnen doe??

oké vriendelijk bedoeld maar heb maar even snel opgebeld dat hij gewoon in de wei mag blijven liggen...
ik snap wel dat dit een smsje is maar volgens mij schrijft de jeugd op school ook op deze manier?!
en vind dat een meisje van 12 toch wel wat netter kan typen...
*dit meisje verzorgt mijn paard niet ofzo dus vraag me af waarom ze me überhaupt smst*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:17

Vjestagirl schreef:

@vjestagirl jij bent ook nog niet zo oud, en jij scheld dus blijkbaar ook niet zo.. Of bedoel je "jeugd" als in t/m 18 jr? Meer jeugd die dat asociaal vindt dan jeugd die dat daadwerkelijk doet denk ik...

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:18

Sinds ik een hondje heb (herplaatsertje) dat wat angstig is naar andere honden, vooral naar grote honden, erger ik me kapot aan al die honden die als ongeleide projectielen frontaal op haar af komen stormen. Ik heb mijn hondje dan expres al aan de lijn gedaan (zodat ze er niet vandoor kan gaan), maar die eigenaren van die honden doen dan gewoon niks (of ze roepen wel, maar de hond luistert niet). Dat is echt mijn ergernis nummer één! Iedere keer als mijn hondje weer wat meer zelfvertrouwen heeft, komt er weer zo'n rothond die er zonodig op wil springen. Een hond hoort alleen los te lopen als je hem onder controle hebt! (Wil hier nog even aan toevoegen dat ik mn hondje heus niet weghoud van andere honden, maar van die wilde bakbeesten krijgt ze geen zelfvertrouwen)

Verder is inderdaad mensen die al in de metro stappen, voordat jij eruit bent, een klassieker :P

Stiekem vind ik de mensen die om 11.00u 's avonds naar de spoedlijn van mijn vriend (dierenarts) bellen om te vragen of ze de volgende dag voor een enting mogen komen, ook een beetje asociaal. :o Hoewel ze zich er niet altijd van bewust zijn dat mijn vriend ook een privéleven heeft en niet gewoon zit te wachten tot hij telefoon krijgt (wat de meesten denken).
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 13-04-11 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:21

VivaLaVida schreef:
Vjestagirl schreef:

Hoe oud ben jij eigenlijk vjestagirl? Volgens mij ook niet zo oud en jij scheld ook niet zo.. Meer jeugd die dat asociaal vindt dan jeugd die dat daadwerkelijk doet denk ik...

Ik ben 22. En wij hadden MSNtaal (waar k nooit ook maar iets van gesnapt heb overigens). En tegenwoordig zullen ze anderen dingen hebben. Maar mijn docent Nederlands vond het nodig (in 6VWO) om erbij te vertellen dat je punten aftrek kreeg als je geen hoofdletter aan het begin van de zin schreef... Dat was al taalverloedering. Maar als je nu kijkt, dat dingen als 'me paart' hun zeije dat' etc. steeds gewoner wordt...

En ik ben me ervan bewust dat ik ook niet perfect ben, maar ik doe wel m'n best om mijn taalgebruik en spelling te verbeteren. (voordat iemand t nodig vindt om taalfouten uit mijn post te gaan halen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:21

@vogeltjeM: Helemaal gelijk over dat bellen voor een enting, lijkt me ook irritant! Maar ik belde pas op zondag naar een praktijk die op dat moment dienstdoend was, mijn kat wilde niet eten, lag alleen maar, zwalkte door de kamer en ademde heel slecht..
Nounou....... echt blij waren ze niet met me.. Gewoon het hele gesprek ging echt van: ja, zie maar of je komt. Heel ongeinteresseerd.... dat vond ik best wel asociaal!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:24

Vjestagirl schreef:
Ik ben 22. En wij hadden MSNtaal (waar k nooit ook maar iets van gesnapt heb overigens). En tegenwoordig zullen ze anderen dingen hebben. Maar mijn docent Nederlands vond het nodig (in 6VWO) om erbij te vertellen dat je punten aftrek kreeg als je geen hoofdletter aan het begin van de zin schreef... Dat was al taalverloedering. Maar als je nu kijkt, dat dingen als 'me paart' hun zeije dat' etc. steeds gewoner wordt...

En ik ben me ervan bewust dat ik ook niet perfect ben, maar ik doe wel m'n best om mijn taalgebruik en spelling te verbeteren. (voordat iemand t nodig vindt om taalfouten uit mijn post te gaan halen).

Ik denk niet dat we docenten van tegenwoordig "me paart" enzovoorts goedkeuren in een toets/huiswerk hoor... Hoofdletters vergeten word ook nog steeds afgestraft in een verslag of opdracht o.i.d. weet ik van mijn zusje!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:24

VivaLaVida schreef:
@vogeltjeM: Helemaal gelijk over dat bellen voor een enting, lijkt me ook irritant! Maar ik belde pas op zondag naar een praktijk die op dat moment dienstdoend was, mijn kat wilde niet eten, lag alleen maar, zwalkte door de kamer en ademde heel slecht..
Nounou....... echt blij waren ze niet met me.. Gewoon het hele gesprek ging echt van: ja, zie maar of je komt. Heel ongeinteresseerd.... dat vond ik best wel asociaal!!

Ja, dat is inderdaad wel raar. Je bent van wacht of je bent het niet :P

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:26

Vjestagirl schreef:

Daar erger ik me ook altijd zo aan. Praat gewoon normaal, denk ik dan. Ze zeggen ook van die woorden als piecie en fakka of weet ik het wat haha, ik houd me er maar altijd buiten want ik versta er niks van :Y)

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:27

Dat iemand van het weekend me auto in mekaar rijd en dan mooi door rijd zonder er een briefje er bij te doen.... :(

lelijke_heks

NIET???? goh en ik maar altijd denken dat zo'n da er altijd en alleen maar voor mij is en 24/7 voor me klaar staat, nooit met andere bezig is en natuurlijk nooit in gesprek want IK alleen IK ben belangrijk en daardoor mijn dieren dus ook en daarom moet die da maar 24/7 voor mij klaar staan...

heerlijk als mensen zo denken.... en nog leuker om onze da er op te horen reageren...

en als je dan de vriendin bent van zo'n da kan ik me goed voorstellen dat je mensen die bellen om bijvoorbeeld een enting op dat moment ff minder leuk vind...

*bovenstaande tekst bestaat uit sarcasme, voordat ik aangevallen wordt*

Anoniem

Het was wel duidelijk zeg maar dat ze liever niet hadden dat ik kwam.... :+