Heimwee naar een land waar je niet woont

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 21:05

Ja, helaas is het echt heel erg duur := dus dat zal nog wel even duren. Bovendien gaat hij eerst nog naar Portugal fietsen als het goed is (daar woont zijn familie ;) )

Alma

Re: Heimwee naar een land waar je niet woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:33

Oh wat leuk! Het is zo fijn (vind ik) om mensen in het buitenland te hebben waar je terecht kunt. Dat heb ik in Oostenrijk, Spanje, Costa Rica, Miami, Australië, gaaa maar door. Heerlijk. Waar in Portugal woont zijn familie?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 21:39

Helemaal in het noorden, vrij dicht bij Spanje :) ben er zelf in januari dit jaar geweest.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:58

Ik ben bijna deze hele zomer weer in mijn 'thuisgevoel-land' geweest, namelijk Engeland. Heerlijk, geweldige tijd weer gehad en ik voel die drang nog even sterk. Verhuis plannen zitten er voorlopig niet in, ik zit vol in mijn studentenleventje in Groningen. Voordat ik mij in het buitenland ga settelen wil ik toch wel een diploma in het een of ander. :)
Ik hoop in de komende jaren ook een tijdje naar Zweden te gaan, mijn land nummer 2. :+: Ach, ik ben jong, ik heb dromen. Ik zie wel wat er van mij terecht komt. :)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:44

Alma schreef:
Ik ben toch wel erg nieuwsgierig hoe het hier nu is met alle reisplannen van iedereen!
Zelf ben ik steeds meer aan het sparen voor reizen. Het wordt me steeds duidelijker dat ik weg wil / 'moet' uit Nederland.
Wat precies weet ik nog niet, maar dat zullen we wel zien.

Same here. Het is niet mijn land, en ik wil nog zoveel zien en proeven van de wereld, ik denk dat er zoveel gavere en fijnere landen zijn om te wonen.
Mijn vriend en ik hebben sterk neiging om richting Canada of Nieuw Zeeland te gaan als het zover is.
Eigenlijk wil ik gewoon een tijd rondtrekken en kijken waar we ons het fijnst voelen na onze studies.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:56

Ik kan niet wachten tot ik in de zomervakantie weer weg kan uit dit kl...land, ik heb niet iets met een bepaald land maar ik haat met name DIT land!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:12

Fiffill: Dat van die trein is gaaf he! Willen een vriend en ik ook gaan doen, maar dan de pekingexpress oid, die komt ook langs Moskou, maar gaat door naar China :P.

Mijn enige probleem tot nu toe zijn toch de paarden/vrienden/familie. Die ga ik enorm missen (de paarden zijn niet van mij dus kan ze moeilijk meenemen :+). Dus voorlopig ga ik nog niet echt definitief weg uit Nederland.

Alma: Connecties zijn zooo handig. Ik ben binnen 3 dagen tijd uitgenodigd om langs te komen in Letland, Italië, Australië en Engeland. :P Dit is wel echt het voordeel van een internationale school!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:39

souL1991 schreef:
Ik kan niet wachten tot ik in de zomervakantie weer weg kan uit dit kl...land, ik heb niet iets met een bepaald land maar ik haat met name DIT land!

Wat is er dan zo mis met DIT land?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:46

Jans schreef:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds de drang heb naar Engeland te willen. Ben er nu in augustus weer geweest en ook in vond het moeilijk om weer in Nederland te zijn.

Me too, ik hou echt van dat land. Welke regio is jouw favoriet? Mijn alltime favourites blijven toch de noordkust van Devon, en de Brecon Beacons in Wales.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:47

Rinske schreef:
[***] schreef:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds de drang heb naar Engeland te willen. Ben er nu in augustus weer geweest en ook in vond het moeilijk om weer in Nederland te zijn. Ik woon nu wel sinds een maand ergens anders, dat is wel leuk :j

Me too, ik hou echt van dat land. Welke regio is jouw favoriet? Mijn alltime favourites blijven toch de noordkust van Devon, en de Brecon Beacons in Wales.

Omgeving van Londen is voor mij echt thuiskomen, Londen loop ik rond alsof het mijn stad is :j het land verder verkennen staat wel hoog op mijn lijstje :j

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:47

ik vind het hier te nat te koud..of nja, nooit lekker(ik heb t altijd warm..word door iedereen kachel genoemd :')) de taal gaat steeds slechter in het algemeen, de overheid zakt steeds dieper in de ....poep en er is nog totaaaal geen verbetering in zicht... dus beetje hopeloos land in mijn ogen.

ook kan je hier totaal niks ondernemen voor jezelf want daar wilt the big guy ook n appeltje van mee snoepen...ik zie hier in mijn straat al te vaak winkels kapot gaan omdat ze al die dingen gewoon niet kunnen betalen, heel jammer! liever in spanje op het platte land ofzo, lekker je eigen eten laten groeien etc, ik vond de mensen in spanje ook veel aardiger overkomen (dit is allemaal mijn mening hé...geen feitelijk statement...)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:50

Nou ja, ik denk dat NL nog een van de minst hopeloze landen in de EU is op dit moment :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:52

Soul:

Taalverloedering komt in veel landen voor, dat heeft alles te maken met de komst van het internet. Kijk maar naar je eigen schrijfwijze, ik zie taalfouten en een gebrek aan interpunctie / hoofdletters ;)

Hoe bedoel je niets ondernemen? Ik ken genoeg mensen die winstgevend freelance werken, dus een eigen zaakje hebben. En die niet ten onder gaan aan de belastingen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:54

Spanje gaat juist helemaal niet goed op het moment, misschien leuk om in the middle of nowhere te wonen als je jezelf kunt voorzien, maar niet als je er moet werken. Vriendin van me woont er, die moet keihard werken voor haar geld. Na Griekenland komen Spanje, Italië etc. nog wel aan de beurt vrees ik.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:55

Jans schreef:
Soul:

Taalverloedering komt in veel landen voor, dat heeft alles te maken met de komst van het internet. Kijk maar naar je eigen schrijfwijze, ik zie taalfouten en een gebrek aan interpunctie / hoofdletters ;)

Hoe bedoel je niets ondernemen? Ik ken genoeg mensen die winstgevend freelance werken, dus een eigen zaakje hebben. En die niet ten onder gaan aan de belastingen.

en ik ken genoeg mensen die er dus WEL aan onder gaan ;) meer wel dan niet denk ik, misschien dat het ooit beter word maargoed op dit moment niet.

en ik heb het meer over de ''yo wollah ik klap jou eh mattie'' taal, ik moet ook toegeven dat ik niet op mijn talagebruik let op fora, omdat ik te snel type, vooral in de ochtend en avond :P

wel grappig dat iedereen hier het ''beter'' lijkt te weten terwijl er toch echt staat dat het gewoon mijn mening is, geen feit ofzo...dus vanwaar al die comments :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:57

Ik reageer er op omdat ik het nogal krom vindt, aangeven dat je hier weg wil om mede de taal, maar dat je eigen taalgebruik gewoon bedroevend is. En dan kan je wel de schuld geven aan het feit dat je snel typt, het ochtend of avond is. Dat gaat er bij mij niet in. Bovendien het is middag ;)

En ik typ ook snel, maar mij zal je niet betrappen op bijvoorbeeld interpunctiefouten.

Afijn, dit is offtopic. Maar als je je mening geeft aan de hand van een punt als taalgebruik, let dan vooral op dat van jezelf.

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:58

Ik heb het met Israël, precies dat gevoel wat jij beschrijft.
Alleen ik weet wel hoe het komt, daar woont namelijk een deel van mijn familie...
Ik zou er echt graag gaan wonen, al zal mijn hondje wel mee moeten, en zijn
er ook een aantal vrienden die ik echt niet zou kunnen missen!

Na mijn examen hoop ik een paar maanden te gaan werken op een kibbutz in Israël :D

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:07

ik denk niet dat er veel mensen hier ook ECHT daadwerkelijk gaan emigreren naar het land waar ze heimwee naar hebben op dit moment :P op enkelingen na natuurlijk zijn de meeste denk ik meer hier gewoon om ff weg te dromen...en om dan te gaan commenten dat het een slecht land is m naartoe te gaan..joh laat me lekker >;) (niet naar jou bedoeld)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:42

Uiteraard mag iedereen z'n mening geven. Maar ik had eerlijk gezegd ook direct van die vraagtekens boven m'n hoofd hangen.
En vinden dat de Nederlandse taal achteruit gaat, terwijl jouw eigen Nederlands ook niet echt geweldig is én dromen over Spanje waar het op dit moment heeeeeeel slecht gaat en ik (persoonlijk) de mensen ook niet zo aardig vind.

Vind je het gek dat daar opmerkingen over komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:13

Ik heb ook niks met Nederland, maar ook bar weinig met andere landen. Moet mijn land nog vinden denk ik :+
Ik wou eigenlijk een vlucht boeken, nog maar 1 zitplaats, maar mijn creditcard heb ik nog niet binnen.. Moet ik straks weer iets heel anders uitzoeken ^)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:10

Ik heb geen zin om me in het strijdgewoel te gooien, maar wil wel wat kwijt over Spanje.

Wij zij drie maanden geleden in Spanje gaan wonen. Ons inkomen komt uit Nederland, we zijn hier niet afhankelijk van een baan. Gelukkig, want de werkeloosheid is hier gigantisch en de lonen ziin erg laag. Zo stond hier vanmorgen een man voor 10 euro per uur te bouwen en rekent mijn lerares Spaans 5 euro per uur. Ze is afgestudeerd lerares basisonderwijs, maar er is gewoon geen werk. Dus pakt ze klantjes voor privéles en poetst ze bij Nederlanders en Engelsen die hier wonen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:27

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal off-topic berichten verwijderd. Laten we op de bal blijven spelen en niet op de man. Let op de lange tenen en laten we ook on-topic blijven. Raak je geprikkeld door iemands opmerkingen, gebruik dan de Tem-knop en probeer er niet op in te gaan.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:06

Ik hou van Nederland en toch ga ik weg :+ Ik hou van de seizoenen, de natuur en de steden.
Ik vind Nederland mooi, ik woon midden in de polder met veel groen en dieren en toch ook dichtbij de randstad. Mijn man en ik hebben een goede baan en dito inkomen. We kunnen 2 keer per jaar riant op vakantie en hebben geen zorgen. Waarom dan toch weg? Het is de druk, de stress en gehaastheid van het leven hier. Wij zien elkaar nauwelijks prive, omdat werk en verplichtingen veel tijd opslokken. Wij gaan bewust emigreren naar het land waar we van houden om de mentaliteit en sfeer. Daar voelen we ons thuis. Wel houdt mijn man inkomen uit NL, wat de financiele kant prettig houdt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:15

En waar gaan jullie naar toe emigreren?

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:58

Curacao... Dus eigelijk nog een klein beetje Nederland ;)