Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Re: Less is more! Goede voornemen : Afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:35

Dat kan, maar dan is wel een idee dat +16 niet heel erg met afvallen bezig is in dat topic. Maar meer met tips wbt gezond eten enzo

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:35

Butterfly schreef:
Dat kan, maar dan is wel een idee dat +16 niet heel erg met afvallen bezig is in dat topic. Maar meer met tips wbt gezond eten enzo

-16 bedoel je neem ik aan :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:36

De 16-ers mogen dan toch ooknog wel in het 16+ topic rondlopen om te steunen etc?.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:37

Shiloh schreef:
Wat een goed initiatief!

Ik wilde jullie allen een tip geven.

Ik ben 6 september begonnen met afvallen, nu 15 weken verder ben ik bijna 9 kilo verloren en een heel stuk fitter!

Wat mij gigantisch goed heeft geholpen is het boek "A body for life for women" Het boek is in het engels geschreven, maar het is zo ontzettend motiverend. Het boek werkt vanuit een "mind, mouth, muscle" principe. Oftewel, eerst moet je hoofd in check zijn, voor je aan zoiets kunt beginnen. Het helpt je in de juiste state of mind te komen en het leert je te focussen op je doel. Zonder dat boek had ik het waarschijnlijk niet gered. Het leert je te aanvaarden dat afvallen werk kost, en dat als je dat geaccepteerd hebt, dat het dan makkelijker vol te houden is.

Een stukje tekst uit het boek:

Aim for progress not perfection!

It's all about achieving a mental and physical transformation, not perfection. There is nothing human about perfection, nothing to endear or inspire. Striving for perfection is a prescription for endless guilt, and guilt is as useless as rumination (rumination = zitten miepen en zeuren en piekeren over alles dat mis is in plaats van er iets aan te doen). More importantly, guilt eats away at the positive energy you need for making progress and feeling joy, leaving you instead feeling defeated and empty. Progress not perfection. Of one day goes wrong, don't worry! You'll regroup and bounce back tomorrow. Cut yourself some slack. Don't ruminate on what things didn't go perfect, Instead celebrate every little accomplishment!

Nog een stukje:

No more bitch, moan and whining.

Women are for more likely to ruminate about how unattractive and unfit they are, rather than create a plan of action. Once you're in the rumination rut, you're vulnerable to BMW (bitch moan whine). The more you BMW, the more you pull yourself into the rut. It's a vicious circle. Humbly accept that your self-care will take work, and you'll make the journey so much easier. Just do it.

Terwijl ik dat boek las voelde ik me met de minuut gemotiveerder om te starten. En het heeft me al die weken "on track" gehouden.
Wat een goede tip!! Ik hou van dit soort boeken (de me kunnen helpen :D ). Weet je de naam van de schrijfster ook?

xShanty

[HK] De knop om: 2 ons groente, 2 stuks fruit!

Vind het beter als de mensen die alleen gezonder willen gaan eten zonder echt af te vallen daar gaan zitten.
Het hele 16-, 17- of 18- vind ik eigenlijk onzin.

Het gaat mij er meer om dat ik zie dat kido's die onder de 50 kg wegen willen afvallen.

Kijk, ik ben welliswaar pas 17(,5) maar bij mij is het echte afvallen wel echt nodig, kan ook met alle zekerheid zeggen dat het enige aan mijn lichaam dat de afgelopen 4 jaar is gegroeid vet is.
Ik had door moeten groeien na mijn 13e, zoals de meeste mensen, maar moeder natuur stak daar een stokje voor.
Laatst bijgewerkt door xShanty op 21-12-10 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterfly

misschien dat 16- topic dat het voor iedereen zowel -16 als +16?

Zoals ik de zin begrijp is het -16topic ook gewoon voor de rest :D maar omdat -16 eigenlijk niet moet afvallen met Bokt, maar hooguit met iemand die daar verstand van heeft (dietist) leek mij dat we daar dan niet moeten gaan beginnen over serieus afvallen ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:38

Butterfly schreef:

Zoals ik de zin begrijp is het -16topic ook gewoon voor de rest :D maar omdat -16 eigenlijk niet moet afvallen met Bokt, maar hooguit met iemand die daar verstand van heeft (dietist) leek mij dat we daar dan niet moeten gaan beginnen over serieus afvallen ;)

ja zo bedoelde ik hem inderdaad :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:39

Butterfly schreef:

Maar als de 16+ ers een lekkere kilo kwijt zijn, mogen ze het er wel vertellen? :+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:39

Mooi :D
Het loopt alleen enorm in elkaar over, dus eh...hoe gaan we er duidelijkheid in aanbrengen zonder nóg 4 topics? :P
@ DD: van mij wel, al zal ik dat misschien niet zo snel doen :)

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:40

haha daar zat ik ook al een beetje mee :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:41

Mijn hk topic is echt 16+
1 HK topic is echt 16- die is er al zag ik
en nog 1 is voor iedereen.(die van jou Kiannah?)

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:42

quera schreef:

Welke is voor 16- dan? :)

DaisyDarling

quera schreef:

Zijn er nou 3 hk topics?
OMG.. dat word ene beetje vol.

Als jullie mensjes nou even een lijst maken met de topics & de bijbehorende regels.. dan is dat wel makselijk :)

Butterfly

MISSCHIEN OP DIT NIVEAU EEN MEDEDELING TYPEN, LIEFST IN EEN FLUO-KLEUR? :D
Whaha, van mij mag het...maar ik vind mezelf al goed als ik één topic actief bij kan houden :D dus dan ga ik over naar die van jou quera

quera

renske_13 schreef:
quera schreef:

Welke is voor 16- dan? :)

2 ons groente 2 ons fruit
staat meer onderaan de pagina

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:44

Pff wat een gedoe dat er zoveel topics zijn :') Ik zie door de bomen het bos niet meer :+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:44

Maar die was toch van iemand buiten dit begin topic?
Wat een gedoe indd.

IK WIL LIJSTJE MET DUIDELIJKHEID , hehe.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:45

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:46

count me in, dat was ook mijn goede voornemen :D
en samen staan we sterk, toch? ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:48

Sabin_e schreef:
Shiloh schreef:
Wat een goed initiatief!

Ik wilde jullie allen een tip geven.

Ik ben 6 september begonnen met afvallen, nu 15 weken verder ben ik bijna 9 kilo verloren en een heel stuk fitter!

Wat mij gigantisch goed heeft geholpen is het boek "A body for life for women" Het boek is in het engels geschreven, maar het is zo ontzettend motiverend. Het boek werkt vanuit een "mind, mouth, muscle" principe. Oftewel, eerst moet je hoofd in check zijn, voor je aan zoiets kunt beginnen. Het helpt je in de juiste state of mind te komen en het leert je te focussen op je doel. Zonder dat boek had ik het waarschijnlijk niet gered. Het leert je te aanvaarden dat afvallen werk kost, en dat als je dat geaccepteerd hebt, dat het dan makkelijker vol te houden is.

Een stukje tekst uit het boek:

Aim for progress not perfection!

It's all about achieving a mental and physical transformation, not perfection. There is nothing human about perfection, nothing to endear or inspire. Striving for perfection is a prescription for endless guilt, and guilt is as useless as rumination (rumination = zitten miepen en zeuren en piekeren over alles dat mis is in plaats van er iets aan te doen). More importantly, guilt eats away at the positive energy you need for making progress and feeling joy, leaving you instead feeling defeated and empty. Progress not perfection. Of one day goes wrong, don't worry! You'll regroup and bounce back tomorrow. Cut yourself some slack. Don't ruminate on what things didn't go perfect, Instead celebrate every little accomplishment!

Nog een stukje:

No more bitch, moan and whining.

Women are for more likely to ruminate about how unattractive and unfit they are, rather than create a plan of action. Once you're in the rumination rut, you're vulnerable to BMW (bitch moan whine). The more you BMW, the more you pull yourself into the rut. It's a vicious circle. Humbly accept that your self-care will take work, and you'll make the journey so much easier. Just do it.

Terwijl ik dat boek las voelde ik me met de minuut gemotiveerder om te starten. En het heeft me al die weken "on track" gehouden.
Wat een goede tip!! Ik hou van dit soort boeken (de me kunnen helpen :D ). Weet je de naam van de schrijfster ook?

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html

Schrik niet van de halve bodybuilder foto's op de kaft. Je moet echt heeeeel hard sporten om dat te bereiken....

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:49

Hahaha ja daar moet je inderdaad heeeeeeeeeeeeel hard voor sporten. Zou ik niet eens willen. Bedankt voor de link! :)

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:55

Wat een super initiatief! Ik ben van de partij, al laat ik mijn begin-gewicht nog even voor mij.

Ik ben 22 en van plan 20 kg af te vallen.

Nu heb ik tenminste een stok achter de deur!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:01

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:15

Is het niet handig om deze weg te gooien...

De 16 + en 16- vind ik wel goed...
Daarnaast lijkt mij nog een topic een beetje overbodig maar goed!
(Er zijn er nu 4 !!!)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:13

neeee,
dit vind ik juíst gezellig. 3 jan word het officiele topic gelanceerd