Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:14

Nouks schreef:
LOL, dus als ik een messenset koop en ik ontvang in eerste instantie alleen het houten blok en een half jaar later 2 van de 8 messen mag ik ook niet klagen, ondanks dat ik de messen waarvoor ik de set heb gekocht nooit heb ontvangen? Volgens mij gaat het om de foto's (het eindproduct), niet om het feit dat er een fotograaf bij je op bezoek komt...

Nu vergelijk je een product met een dienst ;)
Dat klopt natuurlijk niet.

Een groot deel van de prijs bij een fotoreportage is natuurlijk het "loon" van de fotograaf.
Het is nogal per fotograaf afhankelijk of je voor alleen de dienst betaald of ook voor een product (bijv. de foto's).
Er zijn genoeg fotograferen die voor een shoot gewoon een uurtarief rekenen, waar je nog geen foto's bij krijgt.
En natuurlijk zijn er ook fotografen die een totaal pakket aanbieden van een all-inclusive prijs voor de shoot + een vooraf afgesproken aantal foto's.

Alleen in dat laatste geval betaal je voor zowel een dienst als het product.
De dienst is geleverd, het product gedeeltelijk. Want er zijn al wel digitale foto's geleverd ter goedkeuring voor de te leveren afdrukken.

Maar de klant heeft in dit geval in een eerder stadium al aangegeven dat ze die afdrukken "niet meer hoeft".
En ik heb ook al een aantal keer gezien dat ze over en weer contact hebben gehad over de bewerking van de foto's. De fotograaf heeft bewerkte foto's opgestuurd ter goedkeuring voor de te leveren afdrukken. Maar daar zijn ze samen tot op dit moment nog niet uitgekomen.

In mijn ogen is het dus niet zo zwart/wit dat je kunt zeggen dat de fotograaf volledig in gebreke is gebleven en totaal geen dienst heeft geleverd. Want dat is gewoon niet zo.

True, het loopt allemaal nógal traag.

Maar iemand in gebreke stellen voor het niet leveren van afdrukken, terwijl de klant al heeft aangegeven dat ze die afdrukken al niet meer wil... dat werkt natuurlijk niet ;)
De klant had al aangegeven dat ze niet tevreden was met de foto's, dus daarom is van levering van die foto's nooit sprake geweest.
Dan ben je voorbij dat stadium en moet je samen naar een andere oplossing zoeken :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:40

maar de fotograve zoekt niet naar een oplossing
heeft het geld al op zak en laat de klant stikken met haar wensen en foto's
dàt is wat er echt gebeurd is!

fotograve zoekt zelf geen contact, ts moet er steeds achtereen
verder zijn er nog meer gedupeerde in dit verhaal die ook geen foto's hebben

Kendera

Re: Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:14

Het is eng stil hier... hoe is het nu Sabine?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:18

Laten we zeggen dat de zaak nog lopende is, maar dat er wel vooruitgang in zit ;)
In theorie zou het midden volgende week afgehandeld moeten zijn (geld overmaken duurt een paar dagen) dus laten we daarop hopen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:58

Ik kan het heugelijke nieuws melden dat het bedrag (muv de vervoerskosten) op mijn bankrekening staat. :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:59

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:00

Fijn!

RoodZonnetje

Wow, eindelijk!
Wat een goede reclame voor een fotoshoot zeg :|

Faux

Jeetje, eindelijk. :)
Ik ben blij voor je TS.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:01

Dat is ieder geval goed om te horen!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:01

fijn dat er eindelijk geld gestort is! Wat heb jij een geduld moeten hebben zeg, petje af voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:06

Wow, jullie zaten er precies ook op te kijken :Y) :))

Bedankt ;) Ben blij :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:10

Jeetje, eindelijk dus!
Echt heel fijn voor je! En waarschuw gerust mensen via de pb hoor, want iedereen heeft het recht om te weten om wie dit gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:17

Super! zou je nu misschien wat foto's willen laten zien? Ben nou wel heel benieuwd.. of was de "voorwaarde" dat dat niet mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:57

Pffff, dat werd tijd :D

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:00

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Fijn dat jullie er uiteindelijk toch nog uit zijn gekomen! & knap dat je zoveel geduld hebt gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:36

Dat is goed nieuws! *\o/* :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:38

Ja inderdaad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:02

Haha, dank jullie wel allemaal :Y)
Vind het trouwens wel leuk dat jullie allemaal zo meegevolgd en "meegeleefd" en meegeholpen hebben, bedankt daarvoor ;)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:21

Wow, ik heb vol verbazing dit hele topic in één adem gelezen. Wat een geduld Sabine! Mijn hemel. Dat had ik nooit kunnen opbrengen. Petje af hoor. Gelukkig is het allemaal opgelost! Ben wel heel benieuwd naar de foto's geworden haha, maar ach. Knap dat je haar naam e.d. ook niet hebt neergezet. Ik zelf had dat uit woede echt niet kunnen laten. Engelengeduld heb je.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:32

Wat een geweldig nieuws! Ben blij dat het uiteindelijk toch helemaal opgelost is. Het blijft jammer natuurlijk, want je wilde gewoon mooie foto's en niet je geld terug :') Maarja, het is niet anders, fijn dat dít in ieder geval gelukt is. Durf je nu volgende keer nog een fotograaf in te huren? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:53

@ ElineS : dank je .. Is op zich geen slechte eigenschap lijkt me :Y) :+

@ Alwiene : hmmja, dat kerstcadeau is wel verdwenen ... Maarja, we hebben al afgesproken om er gewoon nog eens een gezellige dag van te maken met de hele bende en gewoon zelf voor de foto's te zorgen. Is ook altijd leuk ;)

Ivm je laatste vraag ... Goh .. moeilijk :+
Op zich durf ik wel, maar hier thuis zouden ze me dan helemaal gek verklaren. Dus om die reden alleen al zou ik het niet doen :') Maar ik voel me inderdaad ook niet meer geroepen om "zomaar" iemand in te huren, als er ooit nog een fotograaf komt dan is het 1 van de 2 personen die ik ken ;) (zal mijn bankrekening niet zo blij mee zijn :+ maar dan heb je ook wat ;) ).

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:08

Wow, wat een goed nieuws. *\o/*
Na al die maanden is het eindelijk afgewikkeld. Wat een opluchting zal dat zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:47

Is inderdaad een grote opluchting :j Alle partijen hebben al laten weten erg blij te zijn. Voelt toch ook wel goed ;) En we zijn al een dag aan het plannen om er zelf een gezellig dagje van te maken :Y) :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:44

Oooooh fijn zeg! Echt heel fijn :D

Wel jammer dat je er een fotografen trauma aan hebt overgehouden hihi ...
Maar dat je nu iig je geld terug hebt is nu wel even het belangrijkste. Zal wel een opluchting zijn :D !