Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:56

en terecht :j
sorry hoor, maar er uit is er uit!!
dat is het gezag wat een beveiliger en een agent hebben!!
of het nou terecht of onterecht is, je hebt er niet tegen in te gaan :n

dit is een goed optreden van de politie geweest,
die het recht had in deze situatie zo in te grijpen!!

bovendien staat er in het verhaal van ts dat de jongen zelf in het prille begin al een politie agent de bus uit geslagen had en vervolgens weer vrolijk ging zitten.

de jongen heeft dit zelf uitgelokt!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 17:59

Kiwipitje schreef:
Fiffill schreef:
Nou die mensen van Pownieuws zijn net geweest, aardige jongens. Mocht mijn verhaal vertellen en mijn mening geven, en nog wat vragen beantwoorden. Nu maar hopen dat ze het ook netjes uitzenden en er niet iets anders van breien met wat knip- en plakwerk want dat is natuurlijk erg makkelijk op tv. :P
Komt dat vanavond al? Welke zender is dat?

Nederland 3 om 22.45, vanavond.

MopY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:00

Winandaa_ schreef:
Het was ook wel een hysterische situatie

Die agenten zijn natuurlijk ook gewoon mensen waarschijnlijk steeg ook bij hun de adrenaline.. Maarja wil er geen verklaring voor geven hoor, machtsmisbruik hoe ze die jongen aanpakken!

Winandaa_ schreef:
Politie haalde hem met twee man in 1 beweging naar de grond, en deed hem handboeien om. Hij bleef tegensputteren maar politie kwam wel sterk over, dus hij kon geen kant op.

Precies, zo hadden ze het aan moeten pakken..

M_D_H schreef:
en terecht :j

:n Man is al onder controle en nog geweld gebruiken en de hond erop los laten gaan.

M_D_H

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:01

vind jij dat iemand onder controle is als hij nog steeds de bus niet uit wilt?
ik niet...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:01

Ken overigens het programma niet maar hoorde van vrienden dat ze wel van de "vieze truukjes" zijn dus ik hoop niet dat ze mijn verhaal verdraaien door knip- en plakwerk.
Maar eigenlijk wil ik sowieso het feit dat het niet om het eten ging maar om een onzinnige discussie rechtzetten, als ik er verder slecht van af kom maakt me dat niet eens zoveel uit...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:02

M_D_H schreef:
vind jij dat iemand onder controle is als hij nog steeds de bus niet uit wilt?
ik niet...

Die hond vond ik ook te ver gaan. Man lag al op de grond, was al onder controle (hij kon geen kant meer op) en dan toch nog die hond... :n

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:03

fiffill, het maakt niet uit waar het om ging,
als er wordt gezegd dat de persoon in kwestie de bus uit moet heeft hij imo geen recht om in discussie tegaan :n

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:03

en wie moet de huidige realiteit gaan veranderen dan? en hoe?
[/quote]

Daar is het kabinet zich al jaren over aan het buigen.

Het is gewoon een feit dat er voor de Nederlandse Politie geen respect is. Dat is algemeen bekend. Van bijna alle landen in de wereld denk ik zelfs... Er is iets niet goed gegaan, en daarom gaat het zo vaak fout.[/quote]

Waarom bestempel je dan de schrijver van "De veelmoger" als zeikerd? Juist dat getuigt toch niet van respect?! En als iedereen dan de politie lachwekkend vindt of zeikerig, vind ik de aanpak zoals in het filmpje erg normaal....

Mensen nemen de politie niet serieus en hebben geen respect, dan moet je maar laten zien dat je dan lichamelijk sterker bent voordat het helemaal uit de hand loopt....Waar geen respect is, worden de grenzen maar vaag...En dat is bloedlink! Vooral voor een agent die in een bus vol respectloze jongeren staat....[/quote]

daar begint het inderdaad, ik ben een zeikerd door het stukje tekst wat ik neer zet.moet gelijk maar een andere baan gaan vinden als ik niet tevreden ben. maar dat is niet de boodschap, de boodschap is meer respect voor mensen die een publieke taak hebben.

brandweerlieden
ambulance personeel
politieagenten
mensen van de zorg
enz

een paar pagina's terug vianna reageer je zo dat mensen je niet laten uitpraten en in je waarde laten wat je mening betreft. Maar je doet hetzeflde bij mij je laat mij ook niet in mijn waarde want ik ben gelijk een zeikerd met een zielig stukje tekst....ik zei al eerder wat u niet wilt dat u geschied doe dat ook een ander niet....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:03

M_D_H schreef:
als er wordt gezegd dat de persoon in kwestie de bus uit moet heeft hij imo geen recht om in discussie tegaan :n

Klopt, maar het maakt mij wel uit dat het fout in de krant staat en iedereen nu denkt dat de aanleiding een broodje was, terwijl de echte aanleiding een grote mond tegen de beveiliging was.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:05

iemand is pas onder controle als hij in het busje zit en weggevoerd word :j
dan pas kun je spreken van onder controle :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:06

Fiffill schreef:
M_D_H schreef:

Klopt, maar het maakt mij wel uit dat het fout in de krant staat en iedereen nu denkt dat de aanleiding een broodje was, terwijl de echte aanleiding een grote mond tegen de beveiliging was.

ja okey, daar heb je gelijk in :j
nu worden mensen te onrechte verkeerd aangekeken terwijl het heel iets anders was :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:06

M_D_H schreef:

Maar dan nog, als iemand al niks meer kan is het toch niet nodig om er nog een hond op los te laten?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:06

Ik sta helemaal achter de politie laat ze zich maar eens gedragen kom op zeg.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:07

M_D_H schreef:
Fiffill schreef:

ja okey, daar heb je gelijk in :j
nu worden mensen te onrechte verkeerd aangekeken terwijl het heel iets anders was :j

Plus het feit dat het lijkt in het filmpje alsof de agenten hem uit het niets gaan slaan, terwijl hij al ruim daarvoor begon met het duwen van een agente (voor het filmpje begon)...

M_D_H

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:09

ja precies :j
dat viel mij ook al op in het filmpje :j

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:10

voor de mensen die de keerzijde is willen weten er is een boek uitgekomen met verhalen van agenten die dienst hebben gehad bij de rellen bij hoek van holland. lees dat boek eens wellicht kijk je dan anders tegen het werk van een politieagent,brandweerman, ambulancebroeder,docent aan. het zijn nog steeds net als de rest van nederland mensen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:10

Fiffill schreef:
M_D_H schreef:

Maar dan nog, als iemand al niks meer kan is het toch niet nodig om er nog een hond op los te laten?

maar de hond lieten ze toch al los op het moment dat ze begonnen te slaan?
(tenminste dat maak ik op uit jou verhaal :j)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:11

Heftig verhaal zeg. Wat naar dat jij daar dan zo lekker vooraan iedereen weg stond te beuken :+ ..

MopY

Klopt, B. had ook niet in discussie moeten gaan..

Maar dat met onnodig veel geweld oplossen is toch walgelijk! En waarom hebben ze een hond nodig als ze met zn 4en tegen 1 zijn?

Elisah1989

Jeetje! Ik wordt al helemaal benauwd als ik dat filmpje zie! %)

Mocht niemand de bus verlaten?!
Je zou zeggen dat het arresteren dan een stuk gemakkelijker verloopt!

Koekje_

Fiffill schreef:

Ik kijk het nooit maar ga nu even kijken :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:12

Laura1982 schreef:
voor de mensen die de keerzijde is willen weten er is een boek uitgekomen met verhalen van agenten die dienst hebben gehad bij de rellen bij hoek van holland. lees dat boek eens wellicht kijk je dan anders tegen het werk van een politieagent,brandweerman, ambulancebroeder,docent aan. het zijn nog steeds net als de rest van nederland mensen.

daar moest ik idd aan denken...
al die jongeren die roepen "pussys" "criminelen" etc omdat ze er met meerdere mensen bij staan...
ar staan daar 70 mensen in de bus...
vrijwel allen hebben gedronken, en kunnen zich zo tegen je keren...
het is niet zo vreemd dat er meerdere agenten staan...
daarbij komt, iemand die niet mee wilt neem je niet met 2 man mee...
dat lukt je pas met 4 (vertelde mijn vader me net, ex agent en me-er)!!
al zei me vader net wel dat hij vroeger altijd iedereen liet uitstappen...
daar voorkom je dit soort filmpjes ook mee :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 18:14

M_D_H schreef:
maar de hond lieten ze toch al los op het moment dat ze begonnen te slaan?
(tenminste dat maak ik op uit jou verhaal :j)

De hond werd losgelaten toen ze aan het slaan waren, op het moment dat hij op de grond lag (daar is een verhoging in de bus daarna trokken ze/de hond hem op het lagere stuk bij de uitgang)

Elisah1989 schreef:
Jeetje! Ik wordt al helemaal benauwd als ik dat filmpje zie! %)

Mocht niemand de bus verlaten?!
Je zou zeggen dat het arresteren dan een stuk gemakkelijker verloopt!

Ik denk dat het juist minder handig is als er mensen buiten zijn want dan kunnen ze daar gaan rellen...
Bus verlaten was niet echt mogelijk het was er zo vol.

jori_X schreef:
Fiffill schreef:

Ik kijk het nooit maar ga nu even kijken :j

Ik ken het hele programma ook niet vind het wel spannend vooral omdat ik benieuwd ben wat ze er van gaan maken..
Ze hebben ook de politie gesproken en de maker van het filmpje (die niet op tv wilde omdat hij op YT al de grond in wordt getrapt omdat mensen denken dat het commentaar erin van hem is maar dat is dus van omstanders)

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:14

Jeetje zeg wat heftig.
Ik snap dat je helemaal gek werd van die 'kleuters'
Dit is echt niet normaal
Ik ga vanavond ook kijken.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:19

Sorry voor als ik niet alles heb bijgelezen (gaat een beetje langzaam op mobiel) maar dat de politie optreed oke, maar hoe? Dit had duidelijk op een andere manier gekund. En mensen die zeggen dat de politie volkomen gelijk hebben, hebben waarschijnlijk in het weekend niet veel snachts in de nachtbus gezeten want die beveiligers sporen merendeels niet.

Wij hebben er 1 in de nachtbus zodra je al te hard praat ga je eruit, je moet stil zijn in de nachtbus het is namelijk nacht. Heb hem al meerdere keren iemand onderuit zien halen in de nachtbus zonder een terechte reden. Ben benieuwd of een beveiliger hier wel toe in zijn recht staat.

En die hond vind ik helemaal te ver gaan..en begrijp ik nou goed dat de hond een agent beet? Hebben ze lekker gedaan dan.