kinderen opvoeden, hoe moet dat eigenlijk? (1)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: kinderen opvoeden, hoe moet dat eigenlijk? (1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:48

Hmmm, afgelopen dagen ging het weer goed, lag echt aan het slapen 's middags. Maar ben er nog wel bij gebleven. Ik ga wel wat doen met jullie tips!

@Twilight: op zich heb ik er ook geen problemen mee dat ze wat aandacht nodig hebben (oudste slaapt ook bij ons op de kamer), maar als je elke keer tot 9 uur bezig bent (wat afgelopen zomer zo was) dan ben je er gewoon wel een keer klaar mee. En het is een beetje aanwennen inmiddels en mevrouw kan aardig doordrammen, dus ik heb wel het idee dat we eens moeten doorpakken...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:55

WowAmigo:
Waarom slaapt je kind bij je op de slaapkamer??

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:16

Omdat ze 's nachts altijd heel angstig wakker werd, terugleggen niet hielp en ze bij ons in bed mij altijd wakker hield... Rond die tijd was ook haar zusje heeel vaak wakker 's nachts en vond ik het welletjes. Ik liep echt op mijn tandvlees van het slaaptekort. We hebben het bed bij ons op de kamer gezet en langzaamaan is ze door gaan slapen. Dat gaat nu heel goed eigenlijk. Ze wil nu heel graag weer een eigen kamer dus dat gaan we binnenkort regelen.

Nu dus alleen nog alleen inslapen...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:23

Inslapen...... sorry, ik heb daar een heel andere asociatie mee. Maar ik begrijp wat je bedoeld. Ik hoop voor je dat je daarna je slaapkamer weer voor jezelf hebt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 21:49

Aaaah akelig woordgebruik ik zie het...

Nou, dat ze er ligt heb ik eigenlijk geen problemen mee, maar dat eeuwige erbij zitten tot ze slaapt... aaaarrgh!!!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 22:31

Hamernarcose? :D

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:07

WowAmigo schreef:
Hmmm, afgelopen dagen ging het weer goed, lag echt aan het slapen 's middags. Maar ben er nog wel bij gebleven. Ik ga wel wat doen met jullie tips!

@Twilight: op zich heb ik er ook geen problemen mee dat ze wat aandacht nodig hebben (oudste slaapt ook bij ons op de kamer), maar als je elke keer tot 9 uur bezig bent (wat afgelopen zomer zo was) dan ben je er gewoon wel een keer klaar mee. En het is een beetje aanwennen inmiddels en mevrouw kan aardig doordrammen, dus ik heb wel het idee dat we eens moeten doorpakken...

Dat is dan inderdaad een goed idee, consequent moet je toch altijd blijven en op zo'n moment iets meer.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:11

Betteke schreef:
Hamernarcose? :D

Wel een houten hamer gebruiken he :P. Een rubberen stuitert terug en lig je er zelf knock out naast..... dan schiet je er nog niets mee op. :D

Mijn kids slapen gelukkig door elk geluid heen. Dit omdat ik nooit rustig aan heb gedaan als ze op bed lagen. Er werd gestofzuigd/stofgezogen (heb altijd ruzie met het woord), de muziek stond regelmatig behoorlijk hard. Dus als de ene huilt slaapt de andere gewoon door. Het is 1x voor gevallen dat mijn vriend moest boren en schuren terwijl de kids al op bed lagen. Hij had zoiets van...... vergeten.... dan moet het wachten tot volgend weekend (hij is alleen in het weekend thuis). Dus ik zei dat mijn kids toch wel doorsliepen. Hij is het gaan testen..... en ja hoor. Zelfs met een betonboor in een betonnen muur geboord.... (klinkt wel aardig) en nog sliepen ze gewoon door.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:21

Onze dochter van 8jaar straf ik dmv dr opblijf-tijd in te korten!
Bijv.ze gaat normaal om 20 uur naar bed maar luisterd ze niet (is soms erg koppig) dan ga ik me niet verder kwaad maken maar trek bij elk koppig antwoord 10 min. van dr opblijf-tijd in.

Heeft ze wéér een weerwoord,hups weer 10 min. eraf.Ze heeft het laatst klaar gespeeld dat ze uiteindelijk om 18.45uur in dr bed lag.
Volgende dag had ik een poeslief kind en luisterd ze weeres niet hoef ik alleen maar te zeggen: Moeten er weer 10 minuten af?

Die opblijf-tijd is toch wel heilig voor haar hahaha en mij scheeld het een hoop gestress.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:40

Hier ook totaal geen slaapproblemen. Ze gaat altijd braaf slapen en komt ook niet naar beneden, tenzij er echt iets is (nare droom/angsten/ziek/e.d.) en dat vind ik ook helemaal niet erg. Overigens slaapt mijn dochter wel bij mij in bed, maar dat heeft o.a. met de scheiding te maken (meer behoefte aan geborgenheid hebben). En ik vind het toch heel gezellig, dus ik vind het prima. Bij papa slaapt ze wel in haar eigen bed. Ik lig nooit wakker. Als ik ga slapen, ligt ze heerlijk te dromen of kruipt even tegen me aan om weer verder te slapen. En in het weekend gaat ze er wat eerder uit dan ik, maar dan vermaakt ze zich beneden prima en kan ik gewoon uitslapen! Luxe!!!! :D

Lijkt me zo lastig als ze 's avonds niet willen slapen of als je veel gedoe hebt met slapen enzo.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:33

En toen was het stil in dit topic..........

Ik word hier in huis echt een beetje heel erg schijtziek van sommige dingen. Zoals niet in joghurtbroek naar school. En toch gewoon doen. Dan d'r zusje zonder mijn toestemming of het te laten weten ophalen van school en meenemen de stad in samen met vriendinnen/klasgenoten van bonusdochter!! Alle klusjes die ze moet doen in huis is ze zogenaamd ineens vergeten. Nu ben ik het dus echt spuugzat. Ze kreeg altijd shag van ons, dat vergeet ik dus vanmiddag ook spontaan. En haar schoolgeld ga ik denk ik ook maar ineens spontaan vergeten of minder geven. We hebben het hier dus over een snotneus van 17 dat sinds een maand of 3 bij ons woont en wat heel goed de regels weet. -:(- -:(- -:(-
Zo ik ben het kwijt. En het lucht op. :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:27

Hmmm,naar mijn idee ben je met 17 jaar niet echt een snotneus meer Rainbow.
EN hoe oud is het kleine zusje dan?
Dat ze met een yoghurt?broek naar school wil moet ze toch lekker zelf weten,ze krijgt vanzelf wel commentaar.

En verder kan ze met 17 jaar dr eigen shag/sigaretten kopen als ze al zo dom is om te roken.
Verder denk ik dat je misschien beter de band met haar kunt verbeteren gezien ze pas 3 mnd bij jullie woont?Vergeet niet dat je het hier met een 17jarige te maken hebt!!!
Da's een rot leeftijd,te "oud" om nog kind te zijn en te "jong" om volwassen te zijn!

Wees niet te streng,maar blijf correct en probeer je es in haar situatie te plaatsen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:29

Koop jij shag voor je kind???

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:33

Wowamig: Ik zou een weekend uitkiezen dat jullie niet wat bijzonders hebben en de ander uit logeren doen. Ze kan dan blijven huilen zonder een ander wakker te maken. Het is het proberen waard! Hoewel jezelf gesloopt bent, maar dat ben je op deze manier ook. Erg vervelend en lastig probleem. Ik vind het wel knap dat ze wel in haar eigen bed ligt. Wat je ook kunt doen is er een matras naast leggen (op haar eigen kamer) en daar de nacht doorbrengen. Echter dan heb je het inslaap probleem denk ik niet mee en daar wringt de schoen of niet?

Een baby van 9 maanden kun je nog niet echt straffen. Je kunt wel beginnen met duidelijk maken wat wel en niet mag, maar straffen vind ik veels te ver gaan.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:02

Ja precies het gaat echt om het alleen gaan slapen. Ik heb het er al met haar over gehad, ze zegt steeds (als ik zeg ik ga even dit of dat, ook in andere situaties hoor) "maar dan ben ik alleen!" Moet er wel bijzeggen dat het best een verlegen puppie is in de grote wereld. Maar het is net of ze nog niet beseft dat wij gewoon echt wel in huis zijn ofzo.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 15:04

nou, hier weer een soortvan crisis, oudste dochter van bijna 10 is boos. waarom?? niemand weet het. vanmorgen was ze al niet te genieten, dus ik heb haar een beetje genegeerd en ben haar jongere zus naar school gaan brengen. Toen heeft ze thuis een bende gemaakt, alle jassen van de kapstok en alle fietsen omgegooid..
die heb ik dus lekker laten liggen. Vanmiddag kwam ze uit school en heb ik gezegd dat ze eerst de fietsen op moest rapen voor ze binnen kwam.. en toen ging ze dus boos weg. Ik denk dat ze naar een vriendinnetje is.
Ik twijfel nu wat ik moet doen. Ik kan de moeder van dat vriendinnetje wel bellen en zeggen dat kindlief thuis moet komen.
of afwachten...

vanavond wil kindlief heel graag naar de disco op school.. maar ik weet nog niet of ze dat wel gaat mogen met dit gedrag..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:12

@Juval
Heeft haar gedrag niet te maken met de disco?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:15

juval, ik was boos geworden en had dr niet weg laten gaan zonder die troep op te ruimen. en anders had ik dr persoonlijk bij dr vriendinnetje opgehaald, is ze nou helemaal, en niet naar het feest zonder excuses en uitleg.

zo komt ze er maar mooi mee weg!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:20

Ik zou eerder me afvragen waar die woede vandaan komt.Zeker als ze misschien zo helemaal niet is.
Misschien zit haar heel iets anders dwars en komt ze er vanzelf wel mee.
Negeren zou ik zeker niet doen maar echt boos om worden ook niet dan word de sfeer alleen maar lelijker.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:35

Juval, ik zou de moeder van het vriendinnetje bellen en vragen of ze daar is. Als ze daar is dan is het prima, ze komt vanzelf wel weer naar huis. Wel ff bij vertellen dat het niet de bedoeling is dat ze daar mee-eet. En als ze weer naar huis komt zeggen dat ze niet naar binnen mag zonder de fietsen op te ruimen. Klaar. Niet laten merken dat het je wat doet, jij maakt de regels en zij niet punt uit. En al gaat ze op haar kop staan...

En naar de disco op school, tsja, daar had ze maar aan moeten denken voor ze dit rare gedrag vertoonde..
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 08-10-10 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:37

juval, mijn zoon is 9 jaar maar die hoeft die rotzooi niet te maken hoor. En die loopt ook niet weg. Doet hij dat? Prima, straf! En dat krijgt hij ook echt!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 15:47

nou, ze is er weer... met steun van wel 2 vriendinnetjes (die de terror-mama }> van julia ook wel wilden zien haha). Ik zei dat ze eerst de fietsen moesten oprapen, dat heeft ze gedaan... ze wilde natuurlijk ook geen flater slaan voor de vriendinnen.

ze zitten nu met zn 3en op haar kamer.

ik denk er nog even over hoe ik dit ga aanpakken. Ik wil haar dan ook weer niet voor schut zetten als er vriendinnetjes bij zijn, maar ze moet wel normaal doen.
lastig hoor, die pre-pubers ...
Laatst bijgewerkt door juval op 08-10-10 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:47

hier idem mambo!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:51

juval schreef:
nou, ze is er weer... met steun van wel 2 vriendinnetjes (die de terror-mama }> van julia ook wel wilden zien haha). Ik zei dat ze eerst de fietsen moesten oprapen, dat heeft ze gedaan... ze wilde natuurlijk ook geen flater slaan voor de vriendinnen.

ze zitten nu met zn 3en op haar kamer.

ik denk er nog even over hoe ik dit ga aanpakken. Ik wil haar dan ook weer niet voor schut zetten als er vriendinnetjes bij zijn, maar ze moet wel normaal doen.
lastig hoor, die pre-pubers ...

Ik zou haar vriendinnetjes vragen om naar huis te gaan omdat jij iets met je dochter te bespreken hebt. En dan idd met dochterlief gaan praten. Wel vooraf bepalen of je haar naar die disco wil laten gaan of niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:59

rainbow8 schreef:
En toen was het stil in dit topic..........

Ik word hier in huis echt een beetje heel erg schijtziek van sommige dingen. Zoals niet in joghurtbroek naar school. En toch gewoon doen. Dan d'r zusje zonder mijn toestemming of het te laten weten ophalen van school en meenemen de stad in samen met vriendinnen/klasgenoten van bonusdochter!! Alle klusjes die ze moet doen in huis is ze zogenaamd ineens vergeten. Nu ben ik het dus echt spuugzat. Ze kreeg altijd shag van ons, dat vergeet ik dus vanmiddag ook spontaan. En haar schoolgeld ga ik denk ik ook maar ineens spontaan vergeten of minder geven. We hebben het hier dus over een snotneus van 17 dat sinds een maand of 3 bij ons woont en wat heel goed de regels weet. -:(- -:(- -:(-
Zo ik ben het kwijt. En het lucht op. :D

Mijn moeder reageerd met: ik zou vergeten voor d'r te koken... Tot hier en niet verder :P