woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:53

zo das toch niet normaal zeg. wat een idioot gedrag. ik zou de eventuele DA kosten ook bij hun verhalen. en die twee mutsen die zijn ook niet helemaal helder. hopelijk knapt je hondje snel op en hoeven jullie zoiets niet meer mee te maken. en als een hond dan bijt dan is de hond nog agressief ook. ongelofelijk.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:38

Ouders hebben zelf al aangeboden om de DA kosten te vergoeden ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:41

rainbow8 schreef:
Ik heb alleen de reactie's van TS gelezen en daar reageer ik dus nu ook op. Ik heb respect voor de manier waarop je het hebt aangepakt...... Ik heb ongeveer zo'n zelfde situatie gehad maar dan met mijn kat. Die werd door een buurjongetje geschopt en moeder stond erbij en keek erna. Omdat moeder zelf niet heeft ingegrepen heb ik dat buurjongetje zelf een schop tegen zijn kont gegeven en tegen moeder gezegd dat als hij nog 1 keer één van mijn dieren schopt ook zij een uitdaging met me heeft. Toen was ze dus boos op mij en wilde mij aanklagen, want het was maar een dier......... :(. Dat buurjongetje heeft overigens mijn dieren nooit meer lastig gevallen, voor zover ik weet.

In zo'n situatie kan ik me voorstellen dat je een tik uitdeelt.
Maar dan puur om het kind te corrigeren omdat de ouders het niet doen, ook later niet.

In geval van TS weet je niet wat de ouders zouden doen en het kind geleerd hebben dus vind ik de situatie heel anders.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:46

anneliesdj schreef:
rainbow8 schreef:
Ik heb alleen de reactie's van TS gelezen en daar reageer ik dus nu ook op. Ik heb respect voor de manier waarop je het hebt aangepakt...... Ik heb ongeveer zo'n zelfde situatie gehad maar dan met mijn kat. Die werd door een buurjongetje geschopt en moeder stond erbij en keek erna. Omdat moeder zelf niet heeft ingegrepen heb ik dat buurjongetje zelf een schop tegen zijn kont gegeven en tegen moeder gezegd dat als hij nog 1 keer één van mijn dieren schopt ook zij een uitdaging met me heeft. Toen was ze dus boos op mij en wilde mij aanklagen, want het was maar een dier......... :(. Dat buurjongetje heeft overigens mijn dieren nooit meer lastig gevallen, voor zover ik weet.

In zo'n situatie kan ik me voorstellen dat je een tik uitdeelt.
Maar dan puur om het kind te corrigeren omdat de ouders het niet doen, ook later niet.

In geval van TS weet je niet wat de ouders zouden doen en het kind geleerd hebben dus vind ik de situatie heel anders.

Ik had de moeder dan eerder een schup onder de kont gegeven dan het kind.
Dat kind kan er niets aan doen, dat zijn moeder niet ingrijpt. (dus moet het kind maar meer ontgelden).

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:51

Echt verschrikkelijk! Helaas heb ik het toen ik mijn zoontje van school haalde ook meegemaakt. Ook idd een jochie van 6 die voor de lol "even" mijn teckel een paar rottrappen gaf. Ik gelijk naar de ouders gestapt en die werden me toch een partij boos op mij!! Waar ik het lef vandaan haalde om er wat van te zeggen!!! Nou ja zeg. Het moet echt niet gekker worden.
Gevolg: ik neem dus nooit meer mijn (inmiddels 2) teckels mee naar school.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:52

Brainless schreef:
Ik had de moeder dan eerder een schup onder de kont gegeven dan het kind.
Dat kind kan er niets aan doen, dat zijn moeder niet ingrijpt. (dus moet het kind maar meer ontgelden).

De ouder idd ook maar die zijn wss te oud om nog manieren te leren.
Zo'n kind heeft nog baat bij een correctie, dus geen ontgelden maar even herprogrammeren ;)

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:55

hoe is het ondertusse met je hondje..??

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 02:21

Het moet niet gekker worden...
Als hij op 6 jarige leeftijd al zo is ..

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 03:56

Jeetje, kom nu pas het topic tegen.
Het zal je maar gebeuren.... :=
Op dioe leeftijd :oo
dat wordt straks nog wat.

Hoop dat je hondje er niet veel aan overhoud
(en hoopt stiekem dat je hond hem de volgende keer hard in zijn kuiten bijt)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 03:58

@ Quellian en kimmie88: We zitten wel lekker achter elkaar aan :D

Het is heel erg wat er met je hondje gebeurd is.
Ik weet nog wel dat ik op het dierenasiel werkte en dan ook basischool kinderen kreeg, wat die allemaal deden met die beesten, en ze dachten nog dat het normaal was ook...

Je hart huilt.

Ik hoop dat het met je hondje beter gaat, en dat je dat jochie de schrik van zijn leven heb gegeven, dat hij het NOOIT meer doet :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:53

wat ik mij afvraag is of de school niks gezegd heeft over 'hond op schoolplein'?
Bij onze basisschool zijn honden echt niet welkom op het schoolplein en al helemaal niet als de kinderen nog moeten komen of gaan!

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:00

Iets gedaan wat niet mocht? WAT NIET MOCHT?
Aan je omschrijving te merken lijkt het wel dat je het allemaal heel erg vind.
Dit ventje heeft in jou ogen dus slechts iets gedaan "wat niet mocht", hij was gewoon een beetje aan het klieren en dit kan je gewoon vergelijken met belletjetrek? |o

Tuurlijk heb ik ook welleens iets gedaan "wat niet mocht", althans, niet zoals jij die dingen ziet maar in belletjetrekcategorie
iedereen wel denk ik. Maar ik heb nog nooit een beest mishandeld voor mijn eigenplezier nee.

Als je iemand zo op je eigen kind in ziet trappen zou je precies hetzelfde gedacht hebben, voor sommige mensen betekenen dieren nou eenmaal een stuk meer dan voor een ander ;)
Laatst bijgewerkt door Nadia op 22-07-10 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:02

Deesiej, doe normaal zeg. Dat het verschrikkelijk is wat dat kind gedaan heeft moge duidelijk zijn, dat vindt iedereen hier ook. Maar afmaken, vuile gek, duivels, tuig? Kom op, het gaat hier over een kind van 6.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:04

Deesiej schreef:
Dit ventje heeft in jou ogen dus slechts iets gedaan "wat niet mocht", hij was gewoon een beetje aan het klieren en dit kan je gewoon vergelijken met belletjetrek? |o

Tuurlijk heb ik ook welleens iets gedaan "wat niet mocht", althans, niet zoals jij die dingen ziet maar in belletjetrekcategorie
iedereen wel denk ik. Maar ik heb nog nooit een beest mishandeld voor mijn eigenplezier nee.

Als je iemand zo op je eigen kind in ziet trappen zou je precies hetzelfde gedacht hebben, voor sommige mensen betekenen dieren nou eenmaal een stuk meer dan voor een ander ;)

welkom op de wereld! |(
Laatst bijgewerkt door Nadia op 22-07-10 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:05

Blue_Eyes schreef:
Deesiej, doe normaal zeg. Dat het verschrikkelijk is wat dat kind gedaan heeft moge duidelijk zijn, dat vindt iedereen hier ook. Maar afmaken, vuile gek, duivels, tuig? Kom op, het gaat hier over een kind van 6.

Misschien was mijn eerste reactie inderdaad niet al te netjes verwoord, maar dat was mijn eerste reactie na het lezen van het verhaal.
Ik vind het gewoon ziek dat iemand zoiets kan doen, en al helemaal dat kinderen van 6 dit tegenwoordig al in zich hebben, dan vraag ik me echt af wat daar later van terecht gaat komen. :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:06

'Tegenwoordig'? Kinderen van 50 jaar geleden verzopen gewoon een jute zak met kittens of puppies hoor, net zo makkelijk. Dat heeft niets met deze tijd te maken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:09

Deesiej schreef:
Misschien was mijn eerste reactie inderdaad niet al te netjes verwoord, maar dat was mijn eerste reactie na het lezen van het verhaal.
Ik vind het gewoon ziek dat iemand zoiets kan doen, en al helemaal dat kinderen van 6 dit tegenwoordig al in zich hebben, dan vraag ik me echt af wat daar later van terecht gaat komen. :n

Niet al te netjes?? Aan jouw reactie te lezen heb je nog minder verstand dan een kind van die leeftijd. Misschien moet je in 't vervolg even nadenken zodat je je reactie wat kunt nuanceren?
Zo schokkend jij dit voorval wellicht vind, zo schokkend vind ik het dat een volwassene zo reageert op een kind, ik vind excuses dan ook zeker op zijn plaats.

Zoals inmiddels al wel gezegd is; kinderen snappen alles nog niet even goed.
Ik zou het veel erger vinden als een volwassene dit zou doen, op deze leeftijd is er, met goede begeleiding nog wel wat aan te doen.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:10

Ben je 6 jaar en dan al zo "verrot"
Respect TS zoals jij gehandeld hebt..(zou niet weten hoe ik zou reageren als ze mijn hondje in elkaar aan het schoppen waren)
Die mensen die het al hadden gezien en het niet stopte zegt ook al een beetje wat voor "soort mensen" het zijn hé!!
Walgelijk gewoon maar als je de krant openslaat staat er elke dag wel zoiets walgelijks in.. (levende hond in water gegooid, eend doorboord door pijl enz)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:11

Ja...of bliezen kikkers op met een rietje in het achterwerk, aangemoedigd door pa, die het als geinige kwajongensstreek zag...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:11

Deesiej schreef:

Ik heb wel in mijn kinderjaren eens dieren ongemak bezorgd, misschien wel pijn ook. Alleen zag ik dat zelf toen niet zo, wist ik veel. Heb ik ook moeten leren. En ik ben echt een dierenliefhebber hoor.

Mijn kinderen hebben ook weleens dieren (onbedoeld) pijn gedaan omdat die dan een reactie gaven die ze grappig vonden. En dat heb ik ze dan ook wel verteld. Ik denk dat dat bij de ontwikkeling hoort, daar leren ze weer van. Zielig voor het desbetreffende dier dat daar slachtoffer van wordt natuurlijk maar ik vind het verschijnsel an sich niet zo abnormaal.
Ik heb mijn kinderen overigens nooit betrapt op het schoppen van dieren maar 1 van de 2 heeft ooit weleens de kat van boven naar beneden laten vallen omdat ze had gehoord dat een kat ALTIJD op zijn/haar pootjes terecht kwam. Die nam de proef op de som en heeft daar uiteraard een flinke preek over gehad. Maar de hersenen van een kind werken nu eenmaal anders dan die van een volwassene. Oorzaak en gevolg kan een kind van die leeftijd nog niet inschatten.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 22-07-10 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:12

maar zo gaat het toch met alles!Men stond erbij en keek ernaar!
waardeloze instelling vind ik dat dat wanneer er iets gebeurd niemand doet ingrijpen.
ik had em toch es effe aant oortje naar de directeur gesleurd hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:13

Mijn beste vriend slingerde vroeger altijd zijn goedzak-kat aan zijn voorpoten in de rondte. Heb ik zelf nooit gedaan, maar ergens vond ik dat ook wel grappig toen.

Tja, nu weet ik beter zullen we maar zeggen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:14

maikeltje schreef:
Mijn kinderen hebben ook weleens dieren (onbedoeld) pijn gedaan omdat die dan een reactie gaven die ze grappig vonden. En dat heb ik ze dan ook wel verteld. Ik denk dat dat bij de ontwikkeling hoort, daar leren ze weer van. Zielig voor het desbetreffende dier dat daar slachtoffer van wordt natuurlijk maar ik vind het verschijnsel an sich niet zo abnormaal.
Ik heb mijn kinderen overigens nooit betrapt op het schoppen van dieren maar 1 van de 2 heeft ooit weleens de kat van boven naar beneden laten vallen omdat ze had gehoord dat een kat ALTIJD op zijn/haar pootjes terecht kwam. Die nam de proef op de som en heeft daar uiteraard een flinke preek over gehad. Maar de hersenen van een kind werken nu eenmaal anders dan die van een volwassene. Oorzaak en gevolg kan een kind van die leeftijd nog niet inschatten.

AMEN _/-\o_
Eindelijk eens iemand die het snapt ipv al die penny's

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:18

nou een kind van 6 die doelgericht meerdere keren een klein hondje staat te schoppen is echt niet normaal.
dan is er toch echt iets mis met zo'n kind,dan klopt het bovenkamertje niet helemaal.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:19

Idd, ik snap maikeltjes reactie. Maar als een kind op school heeft geleerd dat een koe 7 magen heeft betekent dit toch ook niet meteen dat ze allemaal met een hakbijl naar een weiland rennen om een koe te handmatig te ontleden?

Doen ze dat wel dat zit er gewoon een steekie los.