Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rainbow8 schreef:Ik heb alleen de reactie's van TS gelezen en daar reageer ik dus nu ook op. Ik heb respect voor de manier waarop je het hebt aangepakt...... Ik heb ongeveer zo'n zelfde situatie gehad maar dan met mijn kat. Die werd door een buurjongetje geschopt en moeder stond erbij en keek erna. Omdat moeder zelf niet heeft ingegrepen heb ik dat buurjongetje zelf een schop tegen zijn kont gegeven en tegen moeder gezegd dat als hij nog 1 keer één van mijn dieren schopt ook zij een uitdaging met me heeft. Toen was ze dus boos op mij en wilde mij aanklagen, want het was maar een dier.......... Dat buurjongetje heeft overigens mijn dieren nooit meer lastig gevallen, voor zover ik weet.
anneliesdj schreef:rainbow8 schreef:Ik heb alleen de reactie's van TS gelezen en daar reageer ik dus nu ook op. Ik heb respect voor de manier waarop je het hebt aangepakt...... Ik heb ongeveer zo'n zelfde situatie gehad maar dan met mijn kat. Die werd door een buurjongetje geschopt en moeder stond erbij en keek erna. Omdat moeder zelf niet heeft ingegrepen heb ik dat buurjongetje zelf een schop tegen zijn kont gegeven en tegen moeder gezegd dat als hij nog 1 keer één van mijn dieren schopt ook zij een uitdaging met me heeft. Toen was ze dus boos op mij en wilde mij aanklagen, want het was maar een dier.......... Dat buurjongetje heeft overigens mijn dieren nooit meer lastig gevallen, voor zover ik weet.
In zo'n situatie kan ik me voorstellen dat je een tik uitdeelt.
Maar dan puur om het kind te corrigeren omdat de ouders het niet doen, ook later niet.
In geval van TS weet je niet wat de ouders zouden doen en het kind geleerd hebben dus vind ik de situatie heel anders.
Brainless schreef:Ik had de moeder dan eerder een schup onder de kont gegeven dan het kind.
Dat kind kan er niets aan doen, dat zijn moeder niet ingrijpt. (dus moet het kind maar meer ontgelden).
Deesiej schreef:Iets gedaan wat niet mocht? WAT NIET MOCHT?
Aan je omschrijving te merken lijkt het wel dat je het allemaal heel erg vind.
Dit ventje heeft in jou ogen dus slechts iets gedaan "wat niet mocht", hij was gewoon een beetje aan het klieren en dit kan je gewoon vergelijken met belletjetrek?![]()
Tuurlijk heb ik ook welleens iets gedaan "wat niet mocht", althans, niet zoals jij die dingen ziet maar in belletjetrekcategorie
iedereen wel denk ik. Maar ik heb nog nooit een beest mishandeld voor mijn eigenplezier nee.
Als je iemand zo op je eigen kind in ziet trappen zou je precies hetzelfde gedacht hebben, voor sommige mensen betekenen dieren nou eenmaal een stuk meer dan voor een ander
Blue_Eyes schreef:Deesiej, doe normaal zeg. Dat het verschrikkelijk is wat dat kind gedaan heeft moge duidelijk zijn, dat vindt iedereen hier ook. Maar afmaken, vuile gek, duivels, tuig? Kom op, het gaat hier over een kind van 6.
Deesiej schreef:Misschien was mijn eerste reactie inderdaad niet al te netjes verwoord, maar dat was mijn eerste reactie na het lezen van het verhaal.
Ik vind het gewoon ziek dat iemand zoiets kan doen, en al helemaal dat kinderen van 6 dit tegenwoordig al in zich hebben, dan vraag ik me echt af wat daar later van terecht gaat komen.
Deesiej schreef:Iets gedaan wat niet mocht? WAT NIET MOCHT?
Aan je omschrijving te merken lijkt het wel dat je het allemaal heel erg vind.
Dit ventje heeft in jou ogen dus slechts iets gedaan "wat niet mocht", hij was gewoon een beetje aan het klieren en dit kan je gewoon vergelijken met belletjetrek?![]()
Tuurlijk heb ik ook welleens iets gedaan "wat niet mocht", althans, niet zoals jij die dingen ziet maar in belletjetrekcategorie
iedereen wel denk ik. Maar ik heb nog nooit een beest mishandeld voor mijn eigenplezier nee.
Als je iemand zo op je eigen kind in ziet trappen zou je precies hetzelfde gedacht hebben, voor sommige mensen betekenen dieren nou eenmaal een stuk meer dan voor een ander
maikeltje schreef:Mijn kinderen hebben ook weleens dieren (onbedoeld) pijn gedaan omdat die dan een reactie gaven die ze grappig vonden. En dat heb ik ze dan ook wel verteld. Ik denk dat dat bij de ontwikkeling hoort, daar leren ze weer van. Zielig voor het desbetreffende dier dat daar slachtoffer van wordt natuurlijk maar ik vind het verschijnsel an sich niet zo abnormaal.
Ik heb mijn kinderen overigens nooit betrapt op het schoppen van dieren maar 1 van de 2 heeft ooit weleens de kat van boven naar beneden laten vallen omdat ze had gehoord dat een kat ALTIJD op zijn/haar pootjes terecht kwam. Die nam de proef op de som en heeft daar uiteraard een flinke preek over gehad. Maar de hersenen van een kind werken nu eenmaal anders dan die van een volwassene. Oorzaak en gevolg kan een kind van die leeftijd nog niet inschatten.