Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:37

Toen ik ging afvallen heb ik heel wat moeilijke momenten gehad, liep heel veel te trillen omdat ik weinig voedsel nam, je hebt je bouwstoffen enz toch heel hard nodig!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:37

Nee, dat is het niet, Sidera. Je hebt ook eiwitten en bepaalde vitaminen nodig. Alleen maar aardappels en groente is voor een keer niet zo erg, maar dat moet je niet iedere dag doen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:38

Blue_Eyes schreef:
Oh, johnvannim, ik eet wel gezond, vrees maar niet. Ik heb twee kinderen dus ik zal toch fatsoenlijk moeten koken. Ben ook niet verschrikkelijk dik, tenminste niet dikker dan de meeste moeders die ik op het schoolplein tegenkom en guess what? Niet eens dikker dan de meeste studenten waar ik les aan geef := (ben 1.68 en weeg 71 kg, dus niks aparts)
Maar ik begrijp heel goed waarom goed eten soms lastig is als je niet veel te besteden hebt. Wil je macaroni maken, dan grijp je toch sneller naar een zakje instantsaus van 50 cent dan naar verse tomaten en andere groenten. Je komt toch al gauw op een veelvoud uit.
Dat is dus ook @Sidera; helaas is ongezond eten gewoon goedkoper dan gezond. Dat is jammer genoeg.

Dat is helaas wel zo inderdaad. Maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil je zo'n hoog kostenplaatje geeft dat het niet doen is...

MenB

Ukje112 schreef:
tjongejonge, weer zo'n topic. Ik vind sommige zinnen van de TS echt not done. Ken de TS wel en ze weet dan ook vast wel welke zinnen.
Ja, ook ik ben dik. Heb er nu in totaal 16,7 kilo afgewerkt. Ik geef eerlijk toe, heb meer energie, ben veel flexibeler, maar goed, voordat ik die kilo's eraf had voelde ik me ook wel fit, had ook nergens last van, maar kwam tot de conclusie dat ik nu wel erg dik aan het worden was. Ben er nog lang niet, maar ik heb in ieder geval een begin.
Iemand erop aanspreken van goh, hoe ben jij zo geworden??? Dan zoek je om problemen en ben je gewoon mensen aan het kwetsen. Is mij ook weleens gevraagd, heb gewoon een flauwe opmerking terug gegeven en daar was het klaar me, maar van binnen kwets je wel iemand.
Maar om een paar zinnen in het begin van het topic, kan ik me wel flink door laten opnaaien, daar wordt ik echt woest van. (trek ik me persoonlijk aan, moet misschien wel niet, maar doe het toch)

Goed gedaan Uk112!
Ga vooral zo door! ;)

__Nathalie__

Verslavingen kun je ook niet begrijpen tot je het zelf hebt mee gemaakt. En daarom vind ik ook dat je daar niet over kunt oordelen.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:39

Ik heb een aantal pagina's gelezen en wil toch even een reactie plaatsen hier.. Ook ik heb al jaren last van overgewicht. Ik heb ook zeker de aanleg en de bouw ervoor en zal nooit een slanke den worden. Ook mijn schildklier is niet helemaal zoals het hoort. Dit heeft een mijn ogen nooit een excuus mogen zijn en ben hard opzoek gegaan naar hulp.
Ik heb jarenlang vanalles geprobeerd en als dan niets helpt terwijl je zo hard je best doet is het heel frustrerend. En al helemaal als mensen vervelende opmerkingen blijven maken.
Sinds april '10 iets gevonden wat echt ontzettend goed aanslaat. Bodycontrol. Het heeft erg veel geld gekost. ( had van dat geld een leuk paard kunnen kopen! ) Maar ik en mijn ouders hebben het er voor over.
Hiermee ben ik maar liefst 20 kilo afgevallen! Ik voel me nu een stuk prettiger en ben het gelukkigste mens op aarde. Ik wil graag nog even doorgaan, zit nu in de fase dat mijn lichaam even stil staat, maar dat mag ook wel na 20 kilo.
Ik ben het redelijk met TS eens. Heb je overgewicht dan kun je er vaak zelf wat aan doen. Die knop moet om en je moet er voor vechten! Het is ontzettend moeilijk, maar als de kilo's eraf vliegen dan komt er motivatie bij om door te gaan!

Toch wil ik ook nog even zeggen dat mensen moeten oppassen met het maken van opmerkingen naar dikkere personen, je weet nooit waarom iemand overgewicht heeft. Je kunt mensen hier enorm mee kwetsen!

fojoe

Sidera schreef:
fojoe schreef:

en met alleen maar wat groenten heb je een evenwichtige maaltijd?

Nee lijkt me een slechte zaak. Maar als je de vette hamburger uit je maaltijd haalt en vervangt door wat meer
groente. (wel aardappels behoud) kom je toch goedkoper uit.

En dat is wel evenwichtig

ah, de oplossing is het vlees weglaten.
vertel mij dan eens waar je de broodnodige eiwitten en vetten uit haalt?

Sidera

Blue_Eyes schreef:
Nee, dat is het niet, Sidera. Je hebt ook eiwitten en bepaalde vitaminen nodig. Alleen maar aardappels en groente is voor een keer niet zo erg, maar dat moet je niet iedere dag doen.

Wat is de meerwaarde van vlees dan?
Eiwitten zitten ook in bv basilicum (weet niet of ik dat goed schrijf)

Vjestagirl

Sidera schreef:
Ik zal je eerlijk zeggen: nee nog nooit van gehoord!
En toch is het wel een kwestie van doorzetten. Ja het is ook moeilijk,
maar niet onmogelijk.
En mensen die vinden dat het moeilijk is heb ik ook NIETS tegen.
Maar dat ze het mentaal niet aankunnen om nee te zeggen of dat
het niet te betalen is vind ik bizar

Weer wat geleerd. Suiker verslavingen zijn bijzonder hardnekkig, ook omdat je ze vaak al sinds je jeugd hebt. Want, alcohol: niet voor je 16de, nicotine, ook niet voor je 16de. Suiker? Mag je op je 5de al halen. Alle scholen bieden marsen en twixen aan in hun automaten.

En doorzetten. Tsja. Als jij na iedere maaltijd weer een terugslag krijgt, als alle aanbiedingen in de supermarkt erop gericht zijn dat je dingen met suikers koopt, als je in iedere restaurant lekkere maar ongezonde dingen kunt krijgen, als de hele maatschapij die gericht is op 'lekker eten' je daar iedere keer weer mee confronteerd. Dan is het héél moeilijk vol te houden. Suikers zijn nouwelijks te vermijden...

Hoeveel rokers vallen wel niet terug, terwijl je nicotine goed kunt vervangen en je sigaretten kunt vermijden?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:40

fojoe schreef:

Uit bv een boterham met kaas als ontbijt, met een blaadje basilicum voor eiwit..
Het beetje boter etc..

Daar kom je in je dagelijkse leven toch al aan?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:40

Ik heb het hele topic doorgelezen, lang zeg..

Ik denk dat we allemaal wel kunnen stellen dat elk mens naar een ander mens kijkt en er een mening over vormt, positief of negatief. De negatieve punten vallen helaas vaak sneller op als de positieve, zeker wat uiterlijk betreft. Ik denk dat dit ook wel met een stukje onzekerheid te maken heeft: stel je loopt ergens met je vriend en er loopt een super mooi meisje voorbij, op haar schoenmaat 48. Knap koppie, mooi lichaam, maat 48. Ik denk echt dat er meer mensen hun vriend wijzen op die maat 48, als op haar knappe koppie en mooie lichaam. Want stel dat hij alleen de positieve punten ziet, en hij vind haar mooier dan jou. Ik denk zelf wel dat het zo werkt, ik denk zelfs dat het menselijk brein zo is ingesteld dat je automatisch de mindere kanten opzoekt van je medemens qua uiterlijk. Iedereen heeft, denk ik, wel een minpuntje aanzich zelf, iets waar je niet tevreden mee bent. En ik denk dat mensen, om dat te verbloemen, om jezelf wat beter te voelen, dus automatisch de minpuntjes van andere mensen zien.

Dit is gewoon even een hersenspinsel van me, ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

In ieder geval, ik geef zelf eerlijk toe dat ik mensen kijk. En ja, ik stoot mijn moeder ook wel eens aan als er iemand voorbij komt die in mijn ogen wat afwijkt, of dat nou iemand is die heel dik of dun is, of juist enorme flaporen heeft, weet ik het.. Ik doe dat alleen als ik zeker weet dat de persoon in kwestie het niet ziet, maar ik denk achteraf ook wel eens: hoe weet ik zeker dat ze het niet zien? Ik doe het automatisch, ik merk dat heel veel mensen in mijn omgeving het automatisch doen, maar ik schaam me er ook wel voor hoor. Want eigenlijk wil ik het helemaal niet, andere mensen bekritiseren op hun uiterlijk.. Ik ben me er wel heel goed van bewust dat mensen het natuurlijk ook bij mij doen. Ik zal ook vast en zeker nagewezen worden, mensen zullen ook een mening over mij vormen.

Wat is normaal?

Opzich kan ik van de ene kant een beetje begrijpen wat de TS bedoeld, ik ken een situatie waarin je het, uit ergernis, toe kan passen. Een kennis van mij heeft overgewicht. Dit weet ze zelf ook, en ze klaagt er werkelijk dag in, dag uit over, tegen iedereen. Ik krijg altijd naar mijn hoofd geslingerd dat ik maar geluk heb met mijn figuur (ook niet echt leuk om te horen, heb een lichte eetstoornis..) met winkelen word ze woest op verkopers omdat ze bijvoorbeeld niet in een broek past die ze graag wil, ze snauwt zelfs andere klanten dan af omdat zij die broek wel zouden passen, het gaat allemaal best ver.. Ik snap dat ze er mee zit. Absoluut. Ik heb haar de dietiste aangeraden waar mijn moeder ook is geweest. Mijn moeder is ontzettend afgevallen, een topprestatie! Onder begeleiding kan je ver komen. Ze was blij met het advies, en ging er heen. Ik vroeg regelmatig hoe het ging, hoe ze zich voelde, wilde haar steunen. Ze werd steeds 'bozer', die dieetist troggelde haar geld af, het hielp allemaal niks. Ik ging in die tijd veel met haar om, en was ook best veel bij haar thuis, samen boodschappen doen.. En toen werd ik toch met mijn neus op de feiten gedrukt.

Haar winkelwagen zat vol met slechte dingen, toetjes, ovenschotels, frituur.. Allemaal voor haar man als je haar hoorde. Waar ze dan haar eigen voedsel weg haalt is me nog steeds een raadsel. Ook bij haar thuis zag ik haar eten, allemaal slechte dingen, in een slechte regelmaat. En ik at regelmatig bij haar.. Nee, het was geen wonder dat ze niet afviel, echt, echt niet.. Ze is zo gefrustreerd, maar niet in staat om er echt iets aan te doen..En ja, dan, in zo'n situatie, kan ik me de ts voorstellen, want ik heb ook wel eens de neiging gehad om haar eens de waarheid te vertellen.. Heb het niet gedaan, maar ik heb wel afstand genomen.. Het is niet leuk om altijd klaagzangen aan te horen, terwijl diegene zich er zelf niet voor in zit. Het is niet leuk om afgesnauwd te worden, omdat ik slanker ben dan haar..

Toch, ook bij haar, ik heb me stil gehouden. Wat mij betreft is het ieder voor zich. Je moet je eigen leven zelf inrichten, dat kan een ander niet voor je doen en je ook niet echt bij helpen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:41

Ach het ligt ook aan je eigen lijf, of je snel dik wordt of niet... ik zal mezelf even als voorbeeld nemen, ik weeg 53 kilo (op ong. 164 cm) en ik eet als een paard... rond de 16 boterhammen op een dag en dan heb ik het nog alleen over (bruin en biologisch) brood. Avondeten, tussendoortjes... ik eet daarentegen wel gezond (ik snoep niet tot nauwelijks, zoet snoep - chocolade of iets anders - 1x per maand of minder, chips en zoute tussendoortjes iets vaker, 1x per week misschien) en ik ben gek op groenten en fruit, en ik ben vegetariër... maar je moet m'n vrienden (allemaal mannen met een flinke eetlust) soms zien kijken wat ik allemaal naar binnen werk. Ik sport ook veel, maar mijn ouders zijn beiden nog steeds slank (zelfs mijn vader die alleen maar achter z'n bureau zit is niet veel dikker, hoogstens wat slapper geworden :D ) dus het zal ook gewoon in de genen zitten. :)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 15-07-10 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:42

Sidera schreef:
Blue_Eyes schreef:

Wat is de meerwaarde van vlees dan?
Eiwitten zitten ook in bv basilicum (weet niet of ik dat goed schrijf)

Jumbo Magazine schreef:
Vetten zijn belangrijk als energiebron, maar ook voor de opname van bepaalde vitamines. Teveel vet is natuurlijk niet goed voor de gezondheid, daarom is het belangrijk om vettere soorten vlees regelmatig af te wisselen met magere vleesproducten. Verzadigde vetten zijn een risico voor hart- en vaatziekten en moeten daarom zo veel mogelijk beperkt worden.

Voor eiwitten geldt dat wanneer deze uit dierlijke producten komen, (vlees of melk etc), ze een gunstigere samenstelling hebben dan eiwitten uit plantaardige producten, (brood, groenten etc). Wanneer je vlees weglaat, moet je dus meer eiwit eten d.m.v plantaardige producten, (bijv. sojaproducten, peulvruchten), of andere dierlijke producten eten.

Ook vitamine B12 komt alleen maar voor in dierlijke producten. Als je niet genoeg vitamine B12 binnen krijgt kun je bloedarmoede krijgen. Als je dus geen vlees eet, moet je vitamine B12 via vis of melk(producten) binnen krijgen.

Voor ijzer geldt dat het ijzer uit vlees beter door ons lichaam wordt opgenomen dan ijzer uit plantaardige producten. Dit komt omdat het ijzer uit vlees een andere soort is, dan ijzer uit plantaardige producten. Uit onderzoek van TNO voeding blijkt dat in Nederland door bepaalde groepen mensen, (kleine kinderen, jonge meisjes en zwangere vrouwen), minder ijzer wordt opgenomen dan de aanbevolen hoeveelheid. Ook een tekort aan ijzer kan bloedarmoede veroorzaken, waardoor je moe wordt en je je slap kunt gaan voelen. Wanneer je dus geen vlees eet, moet je ijzer uit andere bronnen halen zoals bruinbrood en groenten. Het ijzer uit deze producten wordt niet zo goed opgenomen als het ijzer uit vlees, maar je kunt het verbeteren door bij je maaltijd vitamine C op te nemen (bijv. via jus d'orange).

Anoniem

Loose schreef:
Menino schreef:
hmm maar als ik jou zeg dat je een lelijke grote neus hebt, ben je ook niet blij...
maar dat is neem ik aan voor jou geen reden om meteen naar de plastische chirurg te rennen, want mensen hebben het er maar mee te doen :)

En dat vind ik met overgewicht net zo :)

overgewicht is iets heel anders, met een lelijke neus ben je geboren en met overgewicht niet.
aan overgewicht kan je wat doen, zoals gezonder eten, meer bewegen. en dan heb ik het niet over mensen met maat 42/44, maar over mensen die écht veel te dik zijn.

Maar mss zijn ze tevreden met zichzelf, dus waarom zouden ze er dan niets aan gaan doen?

Kijk, ik zeg je heel eerlijk. Ik kan niet met eten om gaan, echt niet gewoon. En ik ben bijna 50 kg afgevallen, maar toen ik zwaarder woog... Was ik echt een heel stuk gezonder, nu draait mijn leven de hele dag om eten, heb ik pas echt een ziek eetpatroon en ben ik ook om de haverklap ziek. Kijk, mijn overgewicht liep ook uit de hand dus er moest wel iets gebeuren. Maar ik heb daarvoor ook eetproblemen gehad, en ik wist dat als ik de keuze zou gaan maken om weer af te gaan vallen de kans behoorlijk was dat ik weer in eetproblemen zou vervallen.
Ik heb mezelf op laten nemen in een kliniek, in de hoop dat ik gewoon een gezond eetpatroon aan kon leren, maargoed... Dat is enigszins mislukt dus.
In ieder geval, toen ik dikker was, was ik een stuk gezonder en gelukkiger, maar had ik wel een veels te hoog BMI. Nu is m'n BMI 24, gezond dus, maar heb gewoon geen weerstand meer ed.

En iedereen vind het reuzeknap van me, en ik vind het ook wel goed van mezelf hoor... Maar de complimenten krijg ik omdat ik eerst gewoon 10x lelijker was, niet omdat ik nu gezonder ben. Dat kan niemand een reet schelen, want ik ben helemaal niet gezonder. Maar als ik dat zeg heeft niemand daar boodschap aan hoor ... :)

Nouja, het punt is dat ik niet iets aan mijn overgewicht kon doen, zonder op allerlei andere (imo vervelendere) problemen te stuiten. Het is niet zo simpel van 'goh nu stop ik even met alle ongezonde zooi eten' , want als ik naar me zelf kijk... Ik stop meteen met alles eten (nogal verslavingsgevoelig, though) eten was ook een verslaving als het ware. En naja, afvallen is een nogal ingewikkeld iets mentaal. Ik betwijfel of iemand die zelf nooit overgewicht heeft gehad, of een eetprobleem van dergelijke aard dat ooit zal begrijpen.

Maar 1 tip, maak geen opmerkingen met het iedee ' dat je er iemand mee helpt ' ... :) Dat doe je niet ... :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-10 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Sidera schreef:
fojoe schreef:

Uit bv een boterham met kaas als ontbijt, met een blaadje basilicum voor eiwit..
Het beetje boter etc..

Daar kom je in je dagelijkse leven toch al aan?

Kaas? Uhuh, geen kaas, kaas bevat ontzettend veel caloriën, en boter kun je beter ook laten staan. Dieet margarine is al beter, maar ja, daar zitten de vetten dan weer niet in.

Ukje112

dank u MenB ;)

Ik rook ook, Drink bier (op dit moment niet tot heel af en toe op een feest) en ik loop hier ook nog steeds rond.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:43

__Nathalie__ schreef:
Verslavingen kun je ook niet begrijpen tot je het zelf hebt mee gemaakt. En daarom vind ik ook dat je daar niet over kunt oordelen.

:j
ik heb jarenlang gerookt, minstens 1 pakje per dag.
ik geloof dat dit wel onder de noemer 'verslaafd' valt?
daar ben ik 9 jaar geleden van de ene dag op de andere mee gestopt, zonder hulp, zonder zonder hulpmiddelen, en ook zonder veel moeite.
maar met eten wil mij dat echt niet lukken :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:43

fojoe schreef:
Sidera schreef:
Nee lijkt me een slechte zaak. Maar als je de vette hamburger uit je maaltijd haalt en vervangt door wat meer
groente. (wel aardappels behoud) kom je toch goedkoper uit.

En dat is wel evenwichtig

Vlees heb je niet nodig hoor, ik leef sinds mijn geboorte al zonder vlees en ik ben wss minder vaak ziek dan de gemiddelde mens en verder kerngezond. ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:44

Vjestagirl schreef:
Sidera schreef:
Ik zal je eerlijk zeggen: nee nog nooit van gehoord!
En toch is het wel een kwestie van doorzetten. Ja het is ook moeilijk,
maar niet onmogelijk.
En mensen die vinden dat het moeilijk is heb ik ook NIETS tegen.
Maar dat ze het mentaal niet aankunnen om nee te zeggen of dat
het niet te betalen is vind ik bizar

Weer wat geleerd. Suiker verslavingen zijn bijzonder hardnekkig, ook omdat je ze vaak al sinds je jeugd hebt. Want, alcohol: niet voor je 16de, nicotine, ook niet voor je 16de. Suiker? Mag je op je 5de al halen. Alle scholen bieden marsen en twixen aan in hun automaten.

En doorzetten. Tsja. Als jij na iedere maaltijd weer een terugslag krijgt, als alle aanbiedingen in de supermarkt erop gericht zijn dat je dingen met suikers koopt, als je in iedere restaurant lekkere maar ongezonde dingen kunt krijgen, als de hele maatschapij die gericht is op 'lekker eten' je daar iedere keer weer mee confronteerd. Dan is het héél moeilijk vol te houden. Suikers zijn nouwelijks te vermijden...

Hoeveel rokers vallen wel niet terug, terwijl je nicotine goed kunt vervangen en je sigaretten kunt vermijden?

Ok, suikerverslaving.. Dat is een van de dingen die het zo moeilijk maakt.
Langzaam afkicken werkt wel, mijn overbuurmeisje had iets met haar darmen en mocht geen suiker meer
eten, toen heeft ze langzaam afgebouwd. Ik geloof niet dat zij hier door het afbouwen moeite mee had.

En je hoeft suiker ook niet helemaal te mijden toch? Is er dan nog steeds sprake van een terugslag?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:45

Fiffill schreef:
fojoe schreef:

Vlees heb je niet nodig hoor, ik leef sinds mijn geboorte al zonder vlees en ik ben wss minder vaak ziek dan de gemiddelde mens en verder kerngezond. ;)

Ik ben ook al zo'n 11 jaar vegetariër... Maar ik eet wel vleesvervanging af en toe ;)

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:45

Nanne schreef:
Daar heb je een heel goed punt! Vriendin van de familie heeft het aan haar schildklier, alleen zij valt er vreselijk door af waardoor ze nu op een anorexiapatiente lijkt. Alleen daar word dus ook door iedereen op die manier over gesproken zonder dat ze aan haar de oorzaak vragen weten ze allemaal te vertellen dat ze gewoon meer moet gaan eten.. :roll:

Klopt niet precies wat je zegt..
Als ik veel stress heb en psychisch niet zo goed ben dan is mijn reactie niets of weinig eten. Daardoor krijg ik hel erg vaak te horen van mensen dat ik te dun ben, daardoor krijg ik stress en mijn reactie? Juist -> Minder eten..

Zo gaat het denk ik met mensen die overgewicht hebben ook. Het merendeel eet uit stress of onzekerheid, zodra je er wat van zegt krijgen ze nog meer stress en gaan ze dus nog meer eten!

ps. Misschien is er zoiets al gezegd maar ik heb alleen de eerste pagina nog maar kunnen lezen!

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:46

Ukje112 schreef:
dank u MenB ;)

Ik rook ook, Drink bier (op dit moment niet tot heel af en toe op een feest) en ik loop hier ook nog steeds rond.

Graag gedaan ukje112!
Hartstikke goed van je!
Vooral zo doorgaan!

Wie zegt dat je van roken doodgaat????
Ik krijg dagelijks vliegtuigen over mijn huis, wie zegt dat ik niet dood zal gaan van de kerozine?????

Blue_Eyes

Fiffill schreef:
fojoe schreef:

Maar waarschijnlijk eet jij dan producten waar die vitaminen, mineralen en eiwitten die je nodig hebt wel inzitten, zodat je die binnenkrijgt. En die producten kosten ook niet niks. Mijn conclusie: evenwichtig en gezond eten is niet goedkoop.

git

Ik denk dat afvallen op zich ook niet zo moeilijk is. Zowat alle zwaardere mensen hebben dit al geprobeert, en zijn vaak in hun hele leven bij elkaar al meer afgevallen als wat ze nu wegen, maar er komt nooit geen eind aan.
Als je mooi bent afgevallen, en goed op gewicht bent, en je gaat enigszins weer normaal eten, dan kom je aan dat het niet mooi meer is. Door al dit lijnen, gaat de stofwisseling als het ware in een winterslaap als het weer eens te weinig voedingsstoffen krijgt, waardoor iedere lijn poging weer zwaarder en moeilijker is als de vorige. Op het moment dat er dan weer wel voedingsstoffen binnen komen, denkt het lichaam, inslaan...opslaan wand zometeen komt er weer een periode van afzien. De stofwisseling verandert helemaal.
Stop je dan met lijnen, zelfs al eet je nog niet bijna wat je at voor je begon met lijnen, kom je aan wat je verloren bent, en vaak nog een aantal kilo's erbij. Wil je deze eraf hebben, moet je nog strenger aan de slag als de vorige keer.
Daarbij komt nog, dat het gewicht er moeilijker af gaat als je al wat ouder bent. Toen ik 18 was werd ik uitgescholden voor biafraantje, door een hele zware emotionele schok, ben ik toen afgevallen tot ik nog maar net 40 kilo woog. Ik kon eten gewoon weg niet binnen houden. Toen ik eenmaal wel weer voedsel kon binnen houden, kwam ik zo 25 kilo aan, terwijl in niet meer at als voor dit voorval. Voor dit voorval woog ik altijd tussen de 50 a 52 kilo. en nu dus niet meer.

verootjoo

SteffiiY schreef:
MenB schreef:
Gelukkig zijn er genoeg mannen op deze wereld die van een maatje meer houden!
Het gaat om de binnenkant, toch niet om de buitenkant????

Ik ken iemand die een prachtig figuurtje heeft, echt een fotomodellenfiguur, maar het is een kreng van een wijf!!!!!!!!

inderdaad, uiterlijk is niet belangrijk.

Uiterlijk doet er idd niet toe als we het hebben over aardige mensen/niet aardige mensen, maar feit blijft dat overgewicht gewoon absoluut níet gezond is, en kan zelfs gevaarlijk zijn. Overgewicht leidt tot bloeddrukstijging, gewrichtsklachten, diabetes, cholesterolverhoging, hartfalen, vaatlijden, longfalen en onvruchtbaarheid.