Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Oh, johnvannim, ik eet wel gezond, vrees maar niet. Ik heb twee kinderen dus ik zal toch fatsoenlijk moeten koken. Ben ook niet verschrikkelijk dik, tenminste niet dikker dan de meeste moeders die ik op het schoolplein tegenkom en guess what? Niet eens dikker dan de meeste studenten waar ik les aan geef(ben 1.68 en weeg 71 kg, dus niks aparts)
Maar ik begrijp heel goed waarom goed eten soms lastig is als je niet veel te besteden hebt. Wil je macaroni maken, dan grijp je toch sneller naar een zakje instantsaus van 50 cent dan naar verse tomaten en andere groenten. Je komt toch al gauw op een veelvoud uit.
Dat is dus ook @Sidera; helaas is ongezond eten gewoon goedkoper dan gezond. Dat is jammer genoeg.
Ukje112 schreef:tjongejonge, weer zo'n topic. Ik vind sommige zinnen van de TS echt not done. Ken de TS wel en ze weet dan ook vast wel welke zinnen.
Ja, ook ik ben dik. Heb er nu in totaal 16,7 kilo afgewerkt. Ik geef eerlijk toe, heb meer energie, ben veel flexibeler, maar goed, voordat ik die kilo's eraf had voelde ik me ook wel fit, had ook nergens last van, maar kwam tot de conclusie dat ik nu wel erg dik aan het worden was. Ben er nog lang niet, maar ik heb in ieder geval een begin.
Iemand erop aanspreken van goh, hoe ben jij zo geworden??? Dan zoek je om problemen en ben je gewoon mensen aan het kwetsen. Is mij ook weleens gevraagd, heb gewoon een flauwe opmerking terug gegeven en daar was het klaar me, maar van binnen kwets je wel iemand.
Maar om een paar zinnen in het begin van het topic, kan ik me wel flink door laten opnaaien, daar wordt ik echt woest van. (trek ik me persoonlijk aan, moet misschien wel niet, maar doe het toch)
Sidera schreef:fojoe schreef:
en met alleen maar wat groenten heb je een evenwichtige maaltijd?
Nee lijkt me een slechte zaak. Maar als je de vette hamburger uit je maaltijd haalt en vervangt door wat meer
groente. (wel aardappels behoud) kom je toch goedkoper uit.
En dat is wel evenwichtig
Blue_Eyes schreef:Nee, dat is het niet, Sidera. Je hebt ook eiwitten en bepaalde vitaminen nodig. Alleen maar aardappels en groente is voor een keer niet zo erg, maar dat moet je niet iedere dag doen.
Sidera schreef:Ik zal je eerlijk zeggen: nee nog nooit van gehoord!
En toch is het wel een kwestie van doorzetten. Ja het is ook moeilijk,
maar niet onmogelijk.
En mensen die vinden dat het moeilijk is heb ik ook NIETS tegen.
Maar dat ze het mentaal niet aankunnen om nee te zeggen of dat
het niet te betalen is vind ik bizar
Sidera schreef:Blue_Eyes schreef:Nee, dat is het niet, Sidera. Je hebt ook eiwitten en bepaalde vitaminen nodig. Alleen maar aardappels en groente is voor een keer niet zo erg, maar dat moet je niet iedere dag doen.
Wat is de meerwaarde van vlees dan?
Eiwitten zitten ook in bv basilicum (weet niet of ik dat goed schrijf)
Jumbo Magazine schreef:Vetten zijn belangrijk als energiebron, maar ook voor de opname van bepaalde vitamines. Teveel vet is natuurlijk niet goed voor de gezondheid, daarom is het belangrijk om vettere soorten vlees regelmatig af te wisselen met magere vleesproducten. Verzadigde vetten zijn een risico voor hart- en vaatziekten en moeten daarom zo veel mogelijk beperkt worden.
Voor eiwitten geldt dat wanneer deze uit dierlijke producten komen, (vlees of melk etc), ze een gunstigere samenstelling hebben dan eiwitten uit plantaardige producten, (brood, groenten etc). Wanneer je vlees weglaat, moet je dus meer eiwit eten d.m.v plantaardige producten, (bijv. sojaproducten, peulvruchten), of andere dierlijke producten eten.
Ook vitamine B12 komt alleen maar voor in dierlijke producten. Als je niet genoeg vitamine B12 binnen krijgt kun je bloedarmoede krijgen. Als je dus geen vlees eet, moet je vitamine B12 via vis of melk(producten) binnen krijgen.
Voor ijzer geldt dat het ijzer uit vlees beter door ons lichaam wordt opgenomen dan ijzer uit plantaardige producten. Dit komt omdat het ijzer uit vlees een andere soort is, dan ijzer uit plantaardige producten. Uit onderzoek van TNO voeding blijkt dat in Nederland door bepaalde groepen mensen, (kleine kinderen, jonge meisjes en zwangere vrouwen), minder ijzer wordt opgenomen dan de aanbevolen hoeveelheid. Ook een tekort aan ijzer kan bloedarmoede veroorzaken, waardoor je moe wordt en je je slap kunt gaan voelen. Wanneer je dus geen vlees eet, moet je ijzer uit andere bronnen halen zoals bruinbrood en groenten. Het ijzer uit deze producten wordt niet zo goed opgenomen als het ijzer uit vlees, maar je kunt het verbeteren door bij je maaltijd vitamine C op te nemen (bijv. via jus d'orange).
Loose schreef:Menino schreef:hmm maar als ik jou zeg dat je een lelijke grote neus hebt, ben je ook niet blij...
maar dat is neem ik aan voor jou geen reden om meteen naar de plastische chirurg te rennen, want mensen hebben het er maar mee te doen
En dat vind ik met overgewicht net zo
overgewicht is iets heel anders, met een lelijke neus ben je geboren en met overgewicht niet.
aan overgewicht kan je wat doen, zoals gezonder eten, meer bewegen. en dan heb ik het niet over mensen met maat 42/44, maar over mensen die écht veel te dik zijn.
Sidera schreef:fojoe schreef:ah, de oplossing is het vlees weglaten.
vertel mij dan eens waar je de broodnodige eiwitten en vetten uit haalt?
Uit bv een boterham met kaas als ontbijt, met een blaadje basilicum voor eiwit..
Het beetje boter etc..
Daar kom je in je dagelijkse leven toch al aan?
__Nathalie__ schreef:Verslavingen kun je ook niet begrijpen tot je het zelf hebt mee gemaakt. En daarom vind ik ook dat je daar niet over kunt oordelen.
fojoe schreef:Sidera schreef:Nee lijkt me een slechte zaak. Maar als je de vette hamburger uit je maaltijd haalt en vervangt door wat meer
groente. (wel aardappels behoud) kom je toch goedkoper uit.
En dat is wel evenwichtig
ah, de oplossing is het vlees weglaten.
Vjestagirl schreef:Sidera schreef:Ik zal je eerlijk zeggen: nee nog nooit van gehoord!
En toch is het wel een kwestie van doorzetten. Ja het is ook moeilijk,
maar niet onmogelijk.
En mensen die vinden dat het moeilijk is heb ik ook NIETS tegen.
Maar dat ze het mentaal niet aankunnen om nee te zeggen of dat
het niet te betalen is vind ik bizar
Weer wat geleerd. Suiker verslavingen zijn bijzonder hardnekkig, ook omdat je ze vaak al sinds je jeugd hebt. Want, alcohol: niet voor je 16de, nicotine, ook niet voor je 16de. Suiker? Mag je op je 5de al halen. Alle scholen bieden marsen en twixen aan in hun automaten.
En doorzetten. Tsja. Als jij na iedere maaltijd weer een terugslag krijgt, als alle aanbiedingen in de supermarkt erop gericht zijn dat je dingen met suikers koopt, als je in iedere restaurant lekkere maar ongezonde dingen kunt krijgen, als de hele maatschapij die gericht is op 'lekker eten' je daar iedere keer weer mee confronteerd. Dan is het héél moeilijk vol te houden. Suikers zijn nouwelijks te vermijden...
Hoeveel rokers vallen wel niet terug, terwijl je nicotine goed kunt vervangen en je sigaretten kunt vermijden?
Fiffill schreef:fojoe schreef:ah, de oplossing is het vlees weglaten.
Vlees heb je niet nodig hoor, ik leef sinds mijn geboorte al zonder vlees en ik ben wss minder vaak ziek dan de gemiddelde mens en verder kerngezond.
Nanne schreef:Daar heb je een heel goed punt! Vriendin van de familie heeft het aan haar schildklier, alleen zij valt er vreselijk door af waardoor ze nu op een anorexiapatiente lijkt. Alleen daar word dus ook door iedereen op die manier over gesproken zonder dat ze aan haar de oorzaak vragen weten ze allemaal te vertellen dat ze gewoon meer moet gaan eten..
Ukje112 schreef:dank u MenB
Ik rook ook, Drink bier (op dit moment niet tot heel af en toe op een feest) en ik loop hier ook nog steeds rond.
Fiffill schreef:fojoe schreef:ah, de oplossing is het vlees weglaten.
Vlees heb je niet nodig hoor, ik leef sinds mijn geboorte al zonder vlees en ik ben wss minder vaak ziek dan de gemiddelde mens en verder kerngezond.
SteffiiY schreef:MenB schreef:Gelukkig zijn er genoeg mannen op deze wereld die van een maatje meer houden!
Het gaat om de binnenkant, toch niet om de buitenkant????
Ik ken iemand die een prachtig figuurtje heeft, echt een fotomodellenfiguur, maar het is een kreng van een wijf!!!!!!!!
inderdaad, uiterlijk is niet belangrijk.