Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:33

DeadxStar schreef:
.

Ik bedoel, ik ben van Spaanse afkomst, maar toen ik geslaagd was, hing ik toch ook niet de Spaanse vlag op? Ik zou werkelijk niet weten waarom.. Zou geen reden kunnen bedenken, en daarom vind ik het zo doelloos dat hun dat wel doen.

Ik heb geen hond, ik snap niet waarom anderen dan wel zonodig een hond moeten ...

KiWiKo

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:34

heeft er iemand een tang?????? dan zorg ik wel voor het varken :) :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:35

KiWiKo schreef:

*fluit een deuntje* *kijkt eens op horloge* :)ddd

Anoniem

Misschien kan je beter zorgen voor fatsoenlijk onderbouwde en steekhoudende argumenten, of antwoorden op andermans vragen, daar hebben we stukken meer aan :D :D

Lovely1

Ik ga met Kiwiko mee...

Aanvullend: Ronduit belachelijk om die vlag dan buiten te hangen en erg ondankbaar. Als Nederlandse burger betaal ik mee aan educatie voor Nederlandse jongeren die gebonden zijn aan dit land. Voel je jezelf ergens anders beter thuis en moet dit continu geuit worden... koop dan een enkeltje die kant op. Natuurlijk mag je jezelf best verbonden voelen met een ander land en mag dit ook geuit worden via culturele activiteiten daar is ook voldoende ruimte voor... maar dit gaat toch echt te ver. Je moet trots zijn op het land die je educatie heeft bekostigd... lijkt mij.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:36

de vergelijking, voor degenen onder ons die het niet zo goed snappen .. behalve Kokiwie natuurlijk want die leest toch nooit, verspilde moeite,
ze zegt: ik heb geen vlag uit gehangen .. waarom anderen wel ?
dus zeg ik: ik heb geen hond .. waarom anderen wel?

conclusie: je kunt anderen niet beoordelen op wat jij vind en/of hebt gedaan omdat iedereen anders is.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:37

WildWings schreef:
DeadxStar schreef:
En hoezo racisten? Lekker makkelijk, iemand gelijk een racist noemen die alleen z'n mening maar uit.
Lekker kort door de bocht :wave:

@ alecks: O nee? Ze zeuren alsmaar dat ze gediscrimineerd worden, dat ze gewoon Nederlanders zijn etc, maar als het hun uitkomt zijn ze ineens geen Nederlanders? Ja daaag.

Op het moment dat jij nu ineens mensen gaat veroordelen op basis van ras (en dat lijk je te doen gezien je spreekt van "ZE") heet dat racisme, ongeacht of dat jouw mening is of niet. Kan het niet anders maken dan het is.

Citaat:
Ik bedoel, ik ben van Spaanse afkomst, maar toen ik geslaagd was, hing ik toch ook niet de Spaanse vlag op? Ik zou werkelijk niet weten waarom.. Zou geen reden kunnen bedenken, en daarom vind ik het zo doelloos dat hun dat wel doen.

Omdat je trots bent op je afkomst? Of omdat je wilt laten zien dat mensen van jouw afkomst ook gewoon moeite doen diploma's te halen? Of omdat je wilt laten zien dat je ONDANKS je afkomst toch je best hebt gedaan dus? Genoeg redenen, dat jij ze nou niet kan bedenken, betekent niet dat anderen dat niet kunnen.

Die redenen vind ik echt nergens op slaan. Ja je leest het goed. VIND IK.
Je haalt een diploma toch voor jezelf of niet?
Altijd dat gezeur, zoals ik net ook al zei, dat ze altijd maar volhouden dat ze gewoon nederlanders zijn, maar als het hun uitkomt, zijn ze ineens trots op hun vaderland, wat hun vaderland niet eens is aangezien ze er 9 van de 10 x niet geboren zijn.

En o, als je met 'ze' spreekt, discrimineer je?
Nou, handig om te weten dan :')
Je weet niet eens wie of wat ik bedoel met ze, het is niet een bepaald ras of iets, dus wat je zegt slaat nergens op..

Btw, mensen kunnen goed appels met peren vergelijken in dit topic zeg :')!

Anoniem

Maar waarom zien jullie dat meteen als teken van ondankbaarheid of je ergens anders beter voelen? Ik zie het nl. als meedoen aan een Nederlandse traditie met je eigen culturele tintje/invulling daaraan, wat niets te maken heeft met dankbaar of ondankbaar.

Ik heb helemaal geen vlag uitgehangen.. ben ik ook ondankbaar geweest?

KiWiKo

WildWings schreef:
En hoe het jou vergaat, moet het iedereen vergaan. En iedereen moet zich overal ten alle tijde op z'n plek voelen. Zo is het maar net Kim, vooral geen moeite doen je in anderen te verplaatsen of in te zien dat er ook mensen zijn die anders denken of zich anders voelen dat jij dat doet.. gekke gedachte is dat he? Dat we niet allemaal hetzelfde zijn? Erg bedreigend zelfs.. ;)

nee maar als ik me met een paar maanden op 8 jarige leeftijd al amerikaan voelde......... kan ik inderdaar weinig begrip opbrengen voor een DERDE generatie (en derde generatie is dat opa en oma hierheen kwamen he!! pappa en mamma zijn hier geboren........ kind ook!!!) die zo nodig moet vertellen dat hij geen Nederlander is als het om cultuur gaat, maar wel nederlander is als het om de rechten gaat.........

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:38

KiWiKo schreef:

:Z

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:38

ik zal wel kort door de bocht wezen, maar iedereen mag toch zelf weten welke vlag die hiervoor ophangt.

het is ten slotte je eigen keuze.

ik word er niet warm of koud van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:39

DeadxStar schreef:
Die redenen vind ik echt nergens op slaan. Ja je leest het goed. VIND IK.
Je haalt een diploma toch voor jezelf of niet?

Dan hoef je toch ook geen Nederlandse vlag uit te hangen :? Dan zou het dus ook niet zo'n big deal zijn allemaal..

Citaat:
En o, als je met 'ze' spreekt, discrimineer je?
Nou, handig om te weten dan :')
Je weet niet eens wie of wat ik bedoel met ze, het is niet een bepaald ras of iets, dus wat je zegt slaat nergens op..

Wat ik zeg slaat op de grondwet, misschien moet je die maar eens doornemen. Ik leg alleen even kort uit wat racisme is, en dat wat jij zegt, dat verdacht veel op lijkt :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:40

Dat het erop lijkt is nog steeds niet mijn probleem.. :)
Ik mag hier zeggen wat ik wil, dat staat namelijk ook in de Nederlandse grondwet.

En nee, racisme mag niet. Maar dat het erop lijkt, wil nog niet gelijk zeggen dat het dat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:41

KiWiKo schreef:
nee maar als ik me met een paar maanden op 8 jarige leeftijd al amerikaan voelde......... kan ik inderdaar weinig begrip opbrengen voor een DERDE generatie (en derde generatie is dat opa en oma hierheen kwamen he!! pappa en mamma zijn hier geboren........ kind ook!!!) die zo nodig moet vertellen dat hij geen Nederlander is als het om cultuur gaat, maar wel nederlander is als het om de rechten gaat.........

Als 8jarige heb je nog verdomde weinig besef van de wereld om je heen vergeleken met een 18jarige, is het niet? ;)

Ik vind cultuur en rechten iets compleet anders om eerlijk te zijn, dus ik snap dat best. Je moet je aanpassen aan een andere cultuur, maar dat betekent voor mij niet (zoals al 100x gezegd) dat je je eigen cultuur volledig moet vergeten. Je ondanks je rechten geen Nederlander voelen vind ik iets heel logisch.. maar misschien is dat mijn gave om me in te leven in anderen :+ :+

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:41

Alleen jammer dat sommige hun mening als de waarheid verkondigen.
Ik stop nu maar even met de discussie en ga even eten maken.
Fijn weekend allemaal alvast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:42

DeadxStar schreef:
Dat het erop lijkt is nog steeds niet mijn probleem.. :)
Ik mag hier zeggen wat ik wil, dat staat namelijk ook in de Nederlandse grondwet.

En nee, racisme mag niet. Maar dat het erop lijkt, wil nog niet gelijk zeggen dat het dat is.

Het onderwerp was nog altijd turken/marokkanen die hun eigen vlag uithangen, en dan generaliseer jij door te zeggen: "O nee? Ze zeuren alsmaar dat ze gediscrimineerd worden, dat ze gewoon Nederlanders zijn etc, maar als het hun uitkomt zijn ze ineens geen Nederlanders? Ja daaag."

Dat is naar mijn idee toch echt onderscheid maken / generaliseren op basis van ras.. want jij weet helemala niet of al die turken/marokkanen zeuren daarover..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-10 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:43

WildWings schreef:
KiWiKo schreef:

Als 8jarige heb je nog verdomde weinig besef van de wereld om je heen vergeleken met een 18jarige, is het niet? ;)

Ik vind cultuur en rechten iets compleet anders om eerlijk te zijn, dus ik snap dat best. Je moet je aanpassen aan een andere cultuur, maar dat betekent voor mij niet (zoals al 100x gezegd) dat je je eigen cultuur volledig moet vergeten. Je ondanks je rechten geen Nederlander voelen vind ik iets heel logisch.. maar misschien is dat mijn gave om me in te leven in anderen :+ :+

als derde generatie geborene in een land heb je absoluut zoveel meer besef van je roots......... echt!!! :) je weet helemaal hoe het dorp van opa en oma werkte, hoe de regels zijn in dat land, hoe je er moet leven...... en hoe het leven is..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:45

Dat hangt maar net van je opvoeding af :) Als jouw familie nog in het land woont waar jouw opa/oma vandaan kwamen, als jij daar vaak heen gaat, vaak op vakantie bent, vaak foto's ziet, vaak de verhalen hoort, de feestdagen onderling viert.. dan krijg je echt wel een stuk cultuur mee hoor. En dan kan het best zijn dat jij die cultuur meer bij je vind passen dan de Nederlandse cultuur...

(Je edite net op het moment dat ik postte :D )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:47

yep wij gingen ook twee keer per jaar naar Nederland.........

maar ik woonde in Amerika :)

DERDE generatie hebben we het hier over......... niet mensen die vorige maand hier zijn komen wonen.......

we hebben het over mensen wiens ouders hier al geboren zijn........

NEDERLANDERS dus!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:49

Ik kan best lezen hoor.. ikke wel :D Ik zeg dan ook dat ondanks dat het "NEDERLANDERS" zijn, ze zich nog niet zo hoeven te voelen. Ik heb onderbouwd hoe ik dat zie, jij lijkt helaas vast te zitten in je eigen denkbeeld dat omdat jij op 8jarige leeftijd iets op een bepaalde manier ervaren hebt, iedereen het zo moet ervaren. Jammer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:50

nee......... ik vind dat als je als derde generatie wel je rechten oproept ook je plichten moet vervullen.......

en laten we nou eerlijk zijn....... Derde generatie is gewoon Nederlander....... laten we ze nou eens eindelijk als Nederlander behandelen en niet meer als allochtoon :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:52

Verwacht je nou dat ik mijzelf ook blijf herhalen omdat jij dat ook doet? Voor de laatste keer dan, wie Nederlander is, hoeft zich nog niet zo te voelen. Dat is een verschil. Natuurlijk moet je je wel aan de NL grondwet houden etc, etc.. uiteraard. Maar in de grondwet staat niets over vlaggen...

En ik ben het volledig met je eens wat betreft rechten en plichten, maareh.. over welke plichten heb je het nu? Is het een plicht, je Nederlander te voelen in Nederland? Is het een plicht, de Nederlanse vlag uit te hangen? Want daar ging het volgens mij over, maar misschien heb ik wat gemist.. :)

*en nu ga ik even douchen*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:56

als derde generatie nederlander, is het wel een beetje tijd dat je je hier thuisvoelt....... dat opa en oma daar problemen mee hadden kan ik voorstellen...... pappa en mamaa die hier geboren en getogen zijn en een bestaan hebben opbebouwd, nee, kan ik me niet voorstellen........ derde generatie helemaal niet...... en laat nou net die generatie de grootste problemen geven?

als nederlander heb je naast rechten ook veel plichten en dat hangt niet samen met het uithangen van een vlag nee........ maar het houd wel in dat je je als goed nederlands burger gedraagd en je de nederlandse cultuur ook in ere houd, ook al ben je daarnaast moslim

en als je dat niet kan.......... dan is Nederland niet het land voor diegene, dan moet diegene fijn in afganistan gaan wonen........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:08

En is je eigen vlag uithangen dan zo enorm van invloed op je 'als goed nederlands burger gedragen' of 'de nederlandse cultuur in ere houden'??? Ik wist persoonlijk niet dat de NL vlag uithangen zo'n belangrijk deel van onze cultuur was.. zoals ik zei, voer mij maar af naar het buitenland dan, ik had helemaal geen vlag hangen. Helaas heb ik ook geen tulpen staan, geen klompen aan, kan geen molen noemen in de buurt, heb geen Delfts blauw in m'n kast of aan de muur, eet liever rijst met satesaus dan stamppot, en de enige kaas in m'n koelkast is mozzarella.. :+ Dus.. ik houd de Nederlanse cultuur zeker niet in ere, dan? Hoe zou ik dat wel moeten doen, volgens jou?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:09

KiWiKo schreef:
als derde generatie nederlander, is het wel een beetje tijd dat je je hier thuisvoelt....... dat opa en oma daar problemen mee hadden kan ik voorstellen...... pappa en mamaa die hier geboren en getogen zijn en een bestaan hebben opbebouwd, nee, kan ik me niet voorstellen........ derde generatie helemaal niet...... en laat nou net die generatie de grootste problemen geven?
als nederlander heb je naast rechten ook veel plichten en dat hangt niet samen met het uithangen van een vlag nee........ maar het houd wel in dat je je als goed nederlands burger gedraagd en je de nederlandse cultuur ook in ere houd, ook al ben je daarnaast moslim

en als je dat niet kan.......... dan is Nederland niet het land voor diegene, dan moet diegene fijn in afganistan gaan wonen........

Waar baseer je dat vetgedrukte op?

En het feit dat iemand een vlag met schooltas ophangt, is dat dan niet al een teken dat diegene de Nederlandse cultuur in ere houd? Alleen op zijn eigen manier? Of is alleen jouw manier de goede manier? En waarom is dat dan?