Lonneke met spoed naar ziekenhuis. Update pagina 18.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lailaa

Re: Lonneke met spoed naar ziekenhuis. Update pagina 18.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:12

Wat fijn om te lezen dat heel bokt mee denkt. Top!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:12

De aanbiedingen vliegen om m'n oren. Allemaal echt super bedankt! _/-\o_
Wat goed dat er zoveel mensen zijn die dit voor een relatief onbekende willen doen! Moet toch wel een traantje wegpinken :o
Mijn moeder weet misschien ook iemand die in de buurt van lonneke woont en haar misschien zou kunnen opvangen (goede kennis van haar met meer kleine hondjes), dus die belt daar nu eerst even naar toe. Het zou voor lonneke namelijk ook fijn zijn wanneer ze in ieder geval in de buurt zit, mocht ze er voorlopig niet voor kunnen zorgen.

Ik hou jullie op de hoogte, ook wanneer het niet lukt!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:14

Ik denk dat het beestje het beste op zijn plek is bij iemand waar ze sowieso de mogelijkheid hebben om haar langer te houden. We kunnen vooraf niet voorspellen hoe lang Lonneke niet in staat zal zijn om voor het diertje te zorgen en het zou voor het diertje ook niet goed zijn om van adres naar adres te moeten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:15

@Iris, dat vind ik ook het allerbelangrijkste.
Het hondje is er niet mee geholpen wanneer het slechts voor een paar dagen is, want dan moet er weer mee gesleept worden en dat schiet niet op. Ik kan haar helaas niet al te lang zelf houden, maar dit was voor nood en ze mag blijven zolang het echt nodig is, maar ik denk dat ze ergens anders beter op haar plaats is, zeker omdat het beestje de afgelopen week van hot naar her is gesleept.
We weten natuurlijk niet hoe lang lonneke in het ziekenhuis moet blijven, maar zoals het er nu naar uit ziet kan het nog wel even duren.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:17

Eens met Iris!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:18

En het zal heel moeilijk zijn zo'n droppie weer af te staan als je haar langer in huis hebt.... hou daar rekening mee....

@mootje: je hebt pb.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:18

Jeetje wat een topic!
Echt top dat er zo veel bokkers Lonneke willen steunen en helpen!
En voor Lonneke hoop ik dat de diagnose meevalt, MS, gadver... *aai*

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:19

Mocht ik hem moeten opvangen, kan hij zeker zo lang blijven als het nodig is!
Maargoed, zoals ik al zei moet ik dan eerst even in overleg met mijn wederhelft, mocht het nodig zijn ga ik graag even in overleg!
Dan hoor ik het wel!
We hebben zelf nog een kleine jack russel, die het vast geweldig vind om een klein vriendje erbij.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:22

Hier zou Beau ook wel voor een langere periode kunnen blijven. :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:23

marius schreef:
We hebben zelf nog een kleine jack russel, die het vast geweldig vind om een klein vriendje erbij.

Denk eraan dat het geen vriendje maar vriendinnetje is.... geen idee of ze gesterelisseerd is maar ik denk het niet....

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:23

Zij kan hier niet in huis (overactieve Husky) maar kan wel eventueel rijden mocht het nodig zijn. :) Natuurlijk wel een beettjeee normale afstanden maar heen en weer NH zou prima te doen zijn (als hij bijv naar amersfoort/utrecht of iets in de omgeving moet) :) Ben de hele dag thuis en beschikbaar, net als de rest van de week.. En mocht er echt niemand in de buurt zijn die kan rijden wil ik ook nog wel over mijn hart strijken om er een rondreis NL van te maken. :+

Voor lonneke; heel veel sterkte!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:26

Cayenne schreef:
Ze heeft net een paar brokjes gegeten!
Met lonneke gaat het nog erg slecht. Ze hoopt vandaag de uitslag te krijgen.
Er is overigens geen shet, dus daar hoeven we ons ook geen zorgen om te maken!

<KNIP>

Ik ben slechts een meelezer, maarre: er is geen shet?! Kan ik nou (ook al) niet (meer) lezen?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:27

Cowboy55 schreef:
Cayenne schreef:
Ze heeft net een paar brokjes gegeten!
Met lonneke gaat het nog erg slecht. Ze hoopt vandaag de uitslag te krijgen.
Er is overigens geen shet, dus daar hoeven we ons ook geen zorgen om te maken!

<KNIP>

Ik ben slechts een meelezer, maarre: er is geen shet?! Kan ik nou (ook al) niet (meer) lezen?

Er is geen sprake meer van een shetlander zei Cayenne. ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:27

Sommige Bokkers dachten dat Lonneke al een shetje aangeschaft had, want dat was ze eventueel van plan. Maar dat bleek niet zo te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:28

slimmerik schreef:
geen idee of ze gesterelisseerd is maar ik denk het niet....

Hoe weet je dat?

Ik denk dat het handig is als ze niet te ver van haar woonplaats is, omdat ze anders mss ver moet reizen om haar weer op te halen (Denk ik althans)
Wacht met spanning af wat de uitslag is!
Frantic schreef:
Zo'n honden actie is goed, maar verder, die kaarten etc? Dan krijg ik echt neigingen om te zeggen, daar gaan we weer.... Ze heeft het weer voor elkaar!

Vind jou reactie zeer ongepast zou je je gal alsjeblieft elders willen gaan spugen of anders de moeite nemen het topic goed door te lezen?
Lonneke is wel degelijk hartstikke ziek!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:29

Nogmaals ze zou hier ook voor een langere tijd mogen blijven, ik zit alleen dus met het probleem van vervoer en woon zelf in friesland. Heb zelf een klein teckeltje van bijna 4 maand en die kan heel goed met andere honden, en is een teefje. Ook heb ik een zoontje, en ben gewoon hele dagen thuis, en als ik straks weer een beetje aan het werk ga over een paar maanden is dat maar voor een paar dagen en dan maar 3 uurtjes per dag. Dus als er geen andere oplossing is dan zou er vervoer geregeld moeten worden, heb zelf namelijk wel een rijbewijs en auto maar dat is een koekblikje en als ik daar 50 km mee rijd staat die al oververhit aan de kant :) Nogmaals heel erg veel sterkte voor lonneke, en fijn dat iedereen zo met haar mee leeft en haar helpt.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:32

guenivere schreef:
Nogmaals ze zou hier ook voor een langere tijd mogen blijven, ik zit alleen dus met het probleem van vervoer en woon zelf in friesland. Heb zelf een klein teckeltje van bijna 4 maand en die kan heel goed met andere honden, en is een teefje. Ook heb ik een zoontje, en ben gewoon hele dagen thuis, en als ik straks weer een beetje aan het werk ga over een paar maanden is dat maar voor een paar dagen en dan maar 3 uurtjes per dag. Dus als er geen andere oplossing is dan zou er vervoer geregeld moeten worden, heb zelf namelijk wel een rijbewijs en auto maar dat is een koekblikje en als ik daar 50 km mee rijd staat die al oververhit aan de kant :) Nogmaals heel erg veel sterkte voor lonneke, en fijn dat iedereen zo met haar mee leeft en haar helpt.

Ik woon ook in Friesland :j
Anders zou ik eventueel wel kunnen rijden..
Alles is mogelijk we moeten maar even kijken!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:33

Nou als je haar berichten in dit topic leest, dan lees je dat ze degelijk een shet heeft. Dat schrijft ze toeminste!

Fijn dat bokt zo mee denkt om een plekje te vinden voor het hondje! Maar mij lijkt het beter dat er een definitief plekje wordt gezocht!

Wat als ze thuis komt en vervolgens geestelijk weer instort?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:36

Wat verdrietig Lonneke dat het weer zo slecht met je gaat. Hopelijk knap je straks toch weer een stuk op.

Jammer dat je toch weer aan dieren bent begonnen al heeft het nu een andere reden dat je niet voor je hondje kunt zorgen. Dat je 'm zolang alleen hebt gelaten zonder eten en iemand te waarschuwen schrik ik wel een beetje van dus ik kan em de raecties van sommige mensen goed voorstellen.

Wees zuinig op Cayenne en diverse andere mensen hier in het topic het is echt heel bijzonder dat vreemden zo voor je klaar staan

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:37

Faelivrin schreef:
Zij kan hier niet in huis (overactieve Husky) maar kan wel eventueel rijden mocht het nodig zijn. :) Natuurlijk wel een beettjeee normale afstanden maar heen en weer NH zou prima te doen zijn (als hij bijv naar amersfoort/utrecht of iets in de omgeving moet) :) Ben de hele dag thuis en beschikbaar, net als de rest van de week.. En mocht er echt niemand in de buurt zijn die kan rijden wil ik ook nog wel over mijn hart strijken om er een rondreis NL van te maken. :+

Voor lonneke; heel veel sterkte!

Mocht het nodig zijn, is Amersfoort natuurlijk makkelijk te doen.. :) :)

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:38

Nimber, de hond is tijdelijk bij kennisen in huis geweest en toen dat niet meer ging heeft haar huisbaas de hond verzorgt. Dus het dier is niet aan haar lot over gelaten gelukkig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:38

Nogmaals echt super bedankt voor de aanbiedingen!

Zoals het er nu naar uit ziet kan ze waarschijnlijk naar vrienden van mijn ouders die vlakbij lonneke wonen (nog geen 10 minuten met de auto). Deze mensen willen alleen wel even afwachten tot er meer uitslagen bekend zijn en duidelijk is hoe lang het hondje moet blijven, maar in principe is langere termijn prima en dat lijkt me het beste passen, ook omdat het vlakbij lonneke is.

Het is dus even afwachten tot er uitslagen komen, maar de voorkeur gaat hier eigenlijk wel naar uit. Mocht het niet gaan werken, zou ik de bokkers met aanbiedingen dan achter de hand mogen houden "voor het geval dat" ? Dan weet lonneke in ieder geval dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.

Edit: terwijl ik dit typ staan er alweer aanbiedingen bij.
Jullie zijn echt helemaal geweldig! :+:

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:41

Cayenne, harstikke fijn dat het in de buurt opgelost kan worden. Heb je wederom weer snel en goed opgepakt, dat verdient een Y;(

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:41

Tuurlijk mag je mij sowiezo altijd achter de hand houden :) En heel veel succes verder!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:50

Mij ook zeer zeker.. :j