Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:13

@SuperLiesje, GEFELICITEEEEEEEEEEEEERD. En hoelang heb je ong gereden?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:16

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee :P denk ongeveer 20 minuten :) Examen begon om 13.05 en ik was om 14.05 weer thuis :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:27

Gefeliciteerd!!!

Dan moet je het wel in een keer halen Moreill, anders zit ik je in je nek hoor :P

Maar.. eerst maar zien te halen :P

Ik ben overigens met 0,0 ervaring begonnen :)

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:28

gefeliciteeeeerd :D

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:29

Zo SuperLiesje! Dat is niet lang dan eigenlijk.

Ja ik had 1x eerder in de auto van een vriendin gezet en alleen met de koppeling gereden 2meter :+

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:29

Mja dat heb ik ook gedaan in de auto van mn vriend inderdaad die net ff wat naar voren moest.. maarja dat noem ik geen ervaring :+

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:31

Haha nee precies :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:34

SuperLiesje schreef:
IK BEN GESLAAGD :D Moest omkeeropdracht en parkeeropdracht doen :) Enige wat ik netter had kunnen doen was het uitstappen zei de examinator.. Mja ik was zo blij dat het voorbij was dat ik ongeveer uit die auto sprong :P

gefeliciteerd *D :D In welke stad moest je afrijden? (aangezien ik zie dat je voor de helft in Zwolle woont, en ik daar ook moet afrijden.. :P )

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:34

Volgens mij ben ik echt het langste bezig van ons allemaal :')

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:35

Ach je haalt het gewoon lekker en straks mag je lekker rondrijden! En tsja t kost wat meer geld maar als je lekker rond mag rijden ben je dat zo weer vergeten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:36

Naja wat is ervaring..
Mn ex had een Vito busje automaat en k moet eerlijk zeggen dat ik daar behoorlijk vaak gewoon in gereden heb, snelweg en de stad enzo... :o

En een paar keer in een auto van een vriend oefenen met koppeling vlak voor me eerste les..
Laatst bijgewerkt door Specials op 04-03-10 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:37

Ohhh dat zou ik dus echt niet durven he, veel te bang dat ik brokken maak of aangehouden wordt :p

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:38

Aranel ik heb in Leeuwarden afgereden :) Daar studeer ik en daar ben ik doordeweeks het meest :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:38

MissPromiss schreef:
Ohhh dat zou ik dus echt niet durven he, veel te bang dat ik brokken maak of aangehouden wordt :p

Naja k deed t ook niet voor me plezier, hij was/is (geen idee) cocaine verslaafd en zat aan de drank en k wou gewoon niet mijn leven in zijn handen gooien door hem te laten rijden als hij weer eens onder invloed was..

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:43

MissPromiss schreef:
Gefeliciteerd!!!

Dan moet je het wel in een keer halen Moreill, anders zit ik je in je nek hoor :P

Maar.. eerst maar zien te halen :P

Ik ben overigens met 0,0 ervaring begonnen :)

Haha oke, hoelang ben jij bezig dan?

Ik had 3x over een dijkje gereden met een schakelauto, voor de rest is het allemaal brommobiel, (nou liep die ook 88 dus dat wil ook wel helpen) :p

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:47

Nee inderdaad dan wordt het wel anders.. maar dan := zou echt iedere mogelijkheid zoeken om niet te hoeven rijden :=

Aan de andere kant zou ik nu, als mijn vriend aan het autorijden is en hij iets krijgt waardoor hij niet meer kan rijden en gewoon naar het ziekenhuis/huis moet dat ik dan wel de auto in zou stappen denk ik..

@ Moreill whaha 88, lachen! Ik ben vanaf begin januari bezig, heb er nu 17 uur opzitten (12 lessen) en mag de 30ste afrijden, heb nog 4 lessen staan en dan nog een half lesje voor het examen.. dus kom op zo'n 24 uur uit :)

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:53

Ik zou dat dus ook niet durven.. Bang dat ik word aangehouden idd. haha

De situatie veranderd wel wanneer de bestuurder iets krijgt waardoor die niet meer in staat is om te rijden ja. :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:54

Maar zelfs dan alleen als er wel spoed bij is maar niet zo spoed dat er een ambu bij moet komen zegmaar.. maar ook als ik nu alleen thuis zou zijn met mn vriend en hij krijgt bij wijze van blindedarmontstekingklachten.. ja dan rijd ik denk ik wel naar de dokterspost :=

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:56

MissPromiss schreef:
Nee inderdaad dan wordt het wel anders.. maar dan := zou echt iedere mogelijkheid zoeken om niet te hoeven rijden :=

Aan de andere kant zou ik nu, als mijn vriend aan het autorijden is en hij iets krijgt waardoor hij niet meer kan rijden en gewoon naar het ziekenhuis/huis moet dat ik dan wel de auto in zou stappen denk ik..

@ Moreill whaha 88, lachen! Ik ben vanaf begin januari bezig, heb er nu 17 uur opzitten (12 lessen) en mag de 30ste afrijden, heb nog 4 lessen staan en dan nog een half lesje voor het examen.. dus kom op zo'n 24 uur uit :)

Dan zitten we ongeveer gelijk, ik heb 28 lessen van 50 min, dus ongeveer 23,5 uur, en heb ongeveer een uur gemist vanwege dat mijn instructeur te laat was ivm examens daarvoor enzo.. Maar jij lestte waarschijnlijk ook per week minder als mij dan..

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:57

ik heb trouwens gister een stukje gereden in mijn vaders auto, mijn vriend had die auto mee omdat we een droger moesten ophalen.. hahaa, het ging wel goed, alleen het is echt een rotkoppeling, die gaat zo stroef en bokkerig :p..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:57

Ik heb één keer gereden in de auto van een vriend voordat ik ging lessen. Tijdens het lessen ook nog één keer. M'n instructeur zei dat het goed voor me was. Maar met die vriend heb ik geen contact meer, dus tja..

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:59

Ik mocht van mijn instructeur juist niet rijden (mijn brommobiel is op 't moment ook kapot).. Maar omdat ik dus al een vrij eigen rijstijl heb gekregen door dat jaar knappen in dat 45karretje weet ik dat ik wel met 50 de rotonde over kan en moet bij les tot 25 afremmen..:S:P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:00

Ik heb tijdens het lessen een half uurtje in de auto van mn vriend de koppeling geoefend.. heeft ook écht geholpen, had hem daarna gewoon netjes onder controle!

@moreil dan zitten we inderdaad behoorlijk gelijk :) ik heb eerst een uurtje gereden, daarna 1 keer per week 1,5 uur en al vrij snel 2 keer per week 1,5 uur. Nu het zo goed gaat en ik eigenlijk klaar ben voor mn examen maar nog even moet wachten rij ik weer 1 keer per week 1,5 uur :)

Haha tsja het heeft ook nadelen inderdaad! Maar daarom ben ik ook alleen maar die koppeling gaan oefenen.. dat heeft me wel heel erg geholpen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:03

Ik ben ook begonnen met 0,0 ervaring ... Ik heb wel eens gevraagd aan vriendlief of ik eens een rondje mocht rijden maar nee dat mocht niet, hij was te bang als er iets zou gebeuren en dan ben ik wel de banketstaaf :o . Maar ik mag wel van het weekend ff oefenen in onze auto met aantal bijzondere verrichtingen hihi ;) , natuurlijk alleen op rustige plekjes uiteraard anders doen we het niet ... Ik zelf wil liever ook nog gewoon kunnen afrijden als ik geslaagd ben mag ik wel naar het gemeente huis rijden om het aan te vragen en uiteraard op te halen (maja over het aanvragen om dan met auto te gaan twijfel ik nog ivm je hem dan nog niet hebt hmm zien het allemaal wel), eerst maar eens zien of ik het uberhaupt haaaaaaaaaaaaaal :o , ben ook zo´n ongelooflijke onzekere doos wil je niet weten :o ;( , ik denk namelijk te moeilijk (vb als ik een bijzondere verrichting moet doen dan denk ik moeilijk terwijl het makkelijk kan)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:04

Hmm ik ga als ik hem heb niet meer het risico lopen om gepakt te worden.. als ik dan wel gepakt wordt heb ik alles voor niets gedaan :=