Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Marieke_K

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:34

Mijn kat krijgt ook duur voer, maar dat komt omdat hij aanleg heeft voor nierstenen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:37

Ja de ene kat krijgt de "normale" Hills, de andere dieetvoer voor tandstenen :) Moet ik ook bij de DA halen dus is iets duurder.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:29

Ik word hier op het idee gebracht om eens wat vaker naar de markt te gaan! Visjes, noten, bosje bloemen e.d. haalde ik daar altijd al, maar groenten kunnen natuurlijk ook, die zijn daar geloof ik een stuk goedkoper dan in de supermarkt.

Ik woon zowat óp de markt en die is er ook nog eens iedere zaterdag (en woensdag, maar dan ben ik er niet) :D.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:31

Nadeel van de markt vind ik dat het altijd zo'n enorm gedrang is ( althans hier dan, op de tijden dat ik vrij ben, is iedereen dat blijkbaar ). Geef mij maar een rustige dinsdagavond in de supermarkt......dat geduw en getrek, dat heb ik er dan weer niet voor over :o

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:37

Dan ben jij nog niet op zaterdag- of zondagmiddag naar de AH geweest in mijn woonplaats :+. Dá's pas gedrang!! Nee hoor, geef mij dan maar de markt, daar zijn de 'medewerkers' ook veel aardiger en vrolijker.
Maar ik kan me voorstellen dat je liever op een doordeweekse avond naar de supermarkt gaat :j. Ik kan daar de tijd niet voor vinden, dus ik moet het echt van het weekend hebben...

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:46

haha in het weekend je boodschappen doen op zat daaar begin ik nog niet bijna aan !! wat een hel zeg bah bah

en wat betreft de markt tsja dat zijn hier 3 kraampjes stelt echt niks voor...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:58

Ik wordt zowiezo al gek van al die druktes op vrijdag en zaterdag.
Komt natuurlijk omdat ik op m'n werk superbrede gangpaden ben gewend waar 2 klanten naast elkaar kunnen lopen, en ik er ook nog eens met m'n zuivelcontainer bij langs kan.

Bah, dat prutsmuts op die drukke dagen in de supermarkt....

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:27

De markt? Bij mij in het dorp op een dag dat ik aan het werk ben (werk de hele week overigens, kan dus nooit naar de markt), dus dat gaat alvast niet. Ik werk gelukkig boven de Bas (Dirk vd Broek) dus dat is wel heel makkelijk (en goedkoop)!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:03

Zesiram schreef:
Nadeel van de markt vind ik dat het altijd zo'n enorm gedrang is ( althans hier dan, op de tijden dat ik vrij ben, is iedereen dat blijkbaar ). Geef mij maar een rustige dinsdagavond in de supermarkt......dat geduw en getrek, dat heb ik er dan weer niet voor over :o

Hihi.. nog een reden dat ik via Albert boodschappen doe :+ Doordeweeks heb ik geen tijd om in de avonduren nog boodschappen te halen (studie/paard/huiswerk) en ik word er zo chagerijnig van om op zaterdag met de rest van Nederland door de AH te sjokken..

Markt loop ik heen als die net opgebouwd is, al om 8 uur s ochtends. Dan is het rustig (voordeel als je er naast woont..)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:17

rebeltje schreef:
Kwestie van de inhoud van de pakken vergelijken.. Ik durf echt wel zeker te zeggen dat Royal Canin beter is dan Huismerk C1000.. Of dat voor Whiskas ed ook geldt, dat weet ik niet ;)

Oh, en kwestie van je dieren leren kennen ;) Dan merk/zie je vanzelf wat goed voor ze is

Oh had het over voedsel voor ons en pikte dat zinnetje eruit.
"Ik koop mijn dierenvoer niet bij de Lidl want ik doe er zelf ook mijn boodschappen niet, omdat die goedkope troep vast niet goed is voor mij, of voor mijn dieren"

Hoor ik weleens.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:21

Nou dat is onzin... Je moet gewoon goed kijken en vergelijken met wat erin zit.
Niet alles haal ik bij de Aldi/Lidl, maar er zijn een hoop dingen die ik daar wel neem.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:52

Bij ons is de Lidl niet meer zo goedkoop....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:03

Dat is balen... Valt overigens inderdaad wel op dat bepaalde artikelen gewoon net zo duur zijn als bij super de boer bijvb... Dus ik doe prijsvergelijkingen. Kan ook gemakkelijk... De ene super zit op 1 minuut lopen en de ander op 3 minuten lopen van mij vandaan :+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:11

Wij zijn met z'n 2e en geven tussen de 40 en 60 euro per week uit. Dit is heel verschillend, ligt er net aan wat je nodig hebt die week. Vaak als het duurder is zit er ook kaas en deo enz bij

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:51

Ik woon net samen. en wij hebben uitgerekend dat we zo'n 200,- euro kwijt zullen zijn voor 2 personen. Je moet in het begin even dingen opbouwen dus de eerste paar keer ben je meer kwijt (denk aan kruiden e.d.).

Het is niet heel veel, maar erg goed te doen. Ik eet 2 avonden niet thuis. De woensdag en de donderdag, dan eet mijn beste vriendin op woensdags ook niet thuis, en op donderdags eet ze dan maar wat makkelijks. Dus dat scheelt ook alweer. Verder hebben we het brood gewoon in de vriezer en hebben we aan 3 broden per week genoeg. Ook hebben we een hondje en die krijgt de brokjes van het eigen merk van de AH :) doet hij het prima op!

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:09

Ik woon alleen en ik geef per maand ongeveer 60 euro aan boodschappen uit, dat gaat eigenlijk best goed.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:16

Wat eet je dan kenzo? het lijkt mij niet dat daar verse groenten of fruit bij zit?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:21

Wij zitten met zijn 2'en ook zo rond de 400 euro :j Ik kijk wel altijd nar aanbiedingen met vlees enzo, vind het anders niet te betalen.
Die 400 euro is wel trouwens met dingen als deo,shampoo, afwasmiddel enzo erbij :j
Oja en het kattenvoer :P

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:57

@lovingtweety: ik eet eigenlijk wel gezond (al zeg ik het zelf), volkorenbrood, kook altijd met verse groenten en koop ook regelmatig fruit. Maar ik eet eigenlijk nooit vlees, ik denk dat ik daarop bestwel wat bespaar. En ik koop veel wat in de aanbieding is, wat ik dan kan invriezen / lang bewaren, zo hoef ik als ik boodschappen ga doen niet heel veel te kopen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:00

Ik zat me ook al af te vragen hoe je dat doet, maar dat scheelt dan inderdaad wel een hoop geld Kenzo12. :j

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:01

Met weinig vlees kopen bespaar je inderdaad geld :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:05

Ja voor vlees ben je zo een paar euro kwijt per dag! dat maal 30 ...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:08

Nicolletje schreef:
"Ik koop mijn dierenvoer niet bij de Lidl want ik doe er zelf ook mijn boodschappen niet, omdat die goedkope troep vast niet goed is voor mij, of voor mijn dieren"

Nou, dat zou zo een zin van mij kunnen zijn :D Ik ga liever voor kwaliteit dan voor kwantiteit. Mijn beesten eten uberhaupt geen brokjes, maar vlees, zoals een carnivoor betaamt. En wij eten zelf ook liever écht lekker vlees (als in biologisch) dan voorverpakte rotzooi :o

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat kwaliteitscontroles ontzettend belangrijk zijn. Al die voedselschandalen, zelfs in Europa. Laat staan wanneer je producten betrekt van landen waar er nog minder secuur wordt omgesprongen met wat er als 'eetbaar' wordt beschouwd.

En ja, hoe idioot het ook klinkt, ik vind de smaak en andere eigenschappen van veel A-merken gewoon veel beter dan de B of C-keuze. Zelfs toen ik echt minder te besteden had, koos ik voor minder van een A-merk dan veel van een B-merk :=

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:09

Of vlees in de aanbieding en invriezen :)*

Deze week bij de C1000:

- Kipfilet (6 stuks, ofwel 1 kilo 3,99)
- Biefstukken (4 stuks, ofwel 1 pond 3.99)
- Tartaartjes (10 stuks ofwel 1 kilo 5,99)

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:13

Ja, het scheelt bestwel wat om in te vriezen, dan ga je ook minder vaak naar de supermarkt, (want als ik daar ben koop ik altijd meer dan dat ik van te voren bedacht heb :) ). Vooral met een lege maag boodschappen doen, is niet goed voor de portemonnee :).