Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:28

ilse86 schreef:
Dat lijkt me inderdaad wel lastig, Nastik. Stel de één wil niet meer.. En dan? Daar kun je van tevoren niks over afspreken.

En waar stop je?

Stel dat je partner die je zo vertrouwde en liefhad en waarvan je dacht dat je daarmee je relatie in deze vorm kon gieten wel die Open Relatie wilt?

Je kunt je er mee in de nesten werken, echt. Het klinkt heel leuk en spannend, maar het is ontzettend gecompliceerd.

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:30

Vesceron schreef:
Nastik schreef:
Ik heb voldoende gezien van de wereld om hier een aardig idee over te kunnen hebben. Ik heb vanaf mijn 18e tot 27e voor de iT, Wasteland, Fun4Two, Organza etc gewerkt en heb echt tientallen Oh-zo-blij-met-onze-open-relatie-en-alles-kan-stellen voorbij zien komen waarbij 9 van de 10 keer de relatie op een hele nare manier is beëindigt met als reden die openheid. Er kwam altijd een moment dat eentje of; verliefd op een ander werd, het toch niet trok, of de Open Relatie niet meer wilde en dan ging de ander ervandoor want die wilde eigenlijk gewoon rondsexen met een veilig thuishaven als in een relatie.

Tja wil niet bekrompen over komen, maar ik vind toch dat mensen die ala fun4two e.d uitgaan en zó bewust met andere seks hebben wel een ander genre is dan ik bedoel en dan ik ben....
Ik wil niet bewust op zoek gaan naar avontuurtjes, zou ik sterker nog helemaal niet leuk vinden!
Maar als ik op vrijdag een drankje in de kroeg doe en ik kom iemand tegen waar ik een bepaalde chemie mee heb en het moment leent zich om daar daadwerkelijk wat mee te doen, vind ik dat leuk...maar om het daadwerkelijk op te zoeken, zowel ik als mijn evt. partner...Nee dank je ! zou ik inderdaad niet trekken

Volgens mij ben je hetzelfde als dat ik was op mijn 21e. ;-)

En dat is prima! Beetje ontdekken, beetje geinen, beetje spelen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:30

Vesceron schreef:
Nastik schreef:
Ik heb voldoende gezien van de wereld om hier een aardig idee over te kunnen hebben. Ik heb vanaf mijn 18e tot 27e voor de iT, Wasteland, Fun4Two, Organza etc gewerkt en heb echt tientallen Oh-zo-blij-met-onze-open-relatie-en-alles-kan-stellen voorbij zien komen waarbij 9 van de 10 keer de relatie op een hele nare manier is beëindigt met als reden die openheid. Er kwam altijd een moment dat eentje of; verliefd op een ander werd, het toch niet trok, of de Open Relatie niet meer wilde en dan ging de ander ervandoor want die wilde eigenlijk gewoon rondsexen met een veilig thuishaven als in een relatie.

Tja wil niet bekrompen over komen, maar ik vind toch dat mensen die ala fun4two e.d uitgaan en zó bewust met andere seks hebben wel een ander genre is dan ik bedoel en dan ik ben....
Ik wil niet bewust op zoek gaan naar avontuurtjes, zou ik sterker nog helemaal niet leuk vinden!
Maar als ik op vrijdag een drankje in de kroeg doe en ik kom iemand tegen waar ik een bepaalde chemie mee heb en het moment leent zich om daar daadwerkelijk wat mee te doen, vind ik dat leuk...maar om het daadwerkelijk op te zoeken, zowel ik als mijn evt. partner...Nee dank je ! zou ik inderdaad niet trekken

Maar zou je niet bang zijn dat je door die 'chemie' toch gevoelens krijgt die je eigenlijk niet wilt krijgen? Ik veroordeel het niet hoor, maar ik zou me toch wel 3x achter de oren krabben voordat ik eraan toe zou geven.
Ik heb ook ooit wel een bepaalde 'chemie' met een jongen gehad terwijl ik een relatie had. Heb er niet aan toe gegeven omdat ik bang was te verliezen wat ik had. Ik weet ook dat mijn vriend er niet voor open staat.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:35

Nastik schreef:
Vesceron schreef:
Inderdaad leuke woordspeling Nastik ;)
Tja ik voel het niet zo als jij het zegt...
Ik moet me wel aangetrokken voelen maar heb geen emotionele band nodig om seks te hebben, sex is voor mij niet altijd een uiting van liefde maar soms ook gewoon puur uit lust. Wel vind ik dat seks uit liefde vele malen beter is in de regel.
Denk dat het moeilijk zou kunnen zijn om de grenzen te bepalen, ik heb er persoonlijk nog geen last van ondervonden maar kan me voorstellen dat het lastig te bepalen is wanneer er (teveel) gevoel bij komt... maar daar komt weer het feit hoe je erin staat.. Als je al niet 100% achter een openrelatie staat heb je meer kans op zo'n vervelende situatie denk ik..

@ilse, heb nooit een andere pil gehad...maar toen ik de mycroginon begon (wel 50 dan, de hoogste) is mijn libido nog hoger geworden...miscchien helpt het!

Ves;

mag ik vragen hoe oud je bent en hoelang je een relatie hebt?

Ik weet van mijzelf wel, dat ik het als begin-20'er het een heel interessant ding vond en ook dacht dat ik dat best zou kunnen, zo'n koele open relatie.

Maar ik was gewoon een jong, knap en feestend meisje dat graag flirte en helemaal geen vastigheid wilde. Dus leek het me heel fijn om wel een veilig huisje te hebben, de zekerheid dat ik een relatie had. (woonde ook samen enzo) Maar daarnaast gewoon lekker kon flirten en "spelletjes spelen" zonder dat ik daar verantwoording over af hoefde te leggen. Want we hadden tenslotte een open relatie?

Totdat vriend na 6 jaar toch een relatie kreeg met één van die leuke feestvriendinnen en ik met de gebakken peren zat. ;-)

Ik denk er nu, dertiger en getrouwd met kind, heel anders over. Ik zou wat ik nu heb niet op het spel zetten en heb er ook geen behoefte meer aan.

Moment geen relatie, spreek vanuit een vorige relatie ;)
Maar ik had gewoon vastigheid en feest(te) helemaal niet veel, misschien 1 of 2 keer in de maand.
Spelletjes spelen is niet zoals ik het zie...In de relatie van ong. 2 jaar is het 2x gebeurt en dat vond ik leuk maar had er totaaal geen behoefte aan om het elke week te doen, vond/vind de genegenheid, geborgenheid enz in een relatie heerlijk en heb helemaal niet de behoefte om zo vaak te feesten, flirten en spelen om het maar zo te zeggen, maar vond/vind het wel fijn dat een seksuele uitspatting geen taboe is en geen gevaar voor de relatie.
Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen, maar het 'stel je wil geen openrelatie meer" geldt gewoon niet voor mij (zeg nooit nooit i know) omdat ik het niet zie als 1 groot spel waarbij je 52x per jaar bij een ander ligt te vozen...
Is het een beetje te volgen?

Ben trouwens nog maar 21...maar hoop dat je uit mn verhaal kan opmaken dat ik me niet voel als jong, knap feestend meisje ;)
Noem het een oude ziel, noem het gedwongen snel 'oud' geworden...je moet het mee maken :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:37

ilse86 schreef:
Maar zou je niet bang zijn dat je door die 'chemie' toch gevoelens krijgt die je eigenlijk niet wilt krijgen? Ik veroordeel het niet hoor, maar ik zou me toch wel 3x achter de oren krabben voordat ik eraan toe zou geven.
Ik heb ook ooit wel een bepaalde 'chemie' met een jongen gehad terwijl ik een relatie had. Heb er niet aan toe gegeven omdat ik bang was te verliezen wat ik had. Ik weet ook dat mijn vriend er niet voor open staat.

Spreek voor mezelf natuurlijk, maar dat was meestal maar eenmalig, geen herhalingafspraak dus ;)
Maar misschien dat de term openrelatie voor iedereen anders is...

Vesceron

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:38

Moet nu echt even gaan lunchen hoor, evt reacties zijn dus wat later ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:45

Nastik schreef:
Ik weet van mijzelf wel, dat ik het als begin-20'er het een heel interessant ding vond en ook dacht dat ik dat best zou kunnen, zo'n koele open relatie.

Maar ik was gewoon een jong, knap en feestend meisje dat graag flirte en helemaal geen vastigheid wilde. Dus leek het me heel fijn om wel een veilig huisje te hebben, de zekerheid dat ik een relatie had. (woonde ook samen enzo) Maar daarnaast gewoon lekker kon flirten en "spelletjes spelen" zonder dat ik daar verantwoording over af hoefde te leggen. Want we hadden tenslotte een open relatie?

Totdat vriend na 6 jaar toch een relatie kreeg met één van die leuke feestvriendinnen en ik met de gebakken peren zat. ;-)

Ik denk er nu, dertiger en getrouwd met kind, heel anders over. Ik zou wat ik nu heb niet op het spel zetten en heb er ook geen behoefte meer aan.

Nu ik dit lees snap ik je motivatie wel. Maar joue mening is en blijft jouw mening.

Je zegt zelf dat je geen vastigheid wilde en dáárom de open scene leuk vond. Bovendien ben je bedrogen door iemand terwijl je een open relatie had...logisch dat je sceptisch bent. Er zijn genoeg mensen die zogenaamd een open relatie hebben terwijl ze éigenlijk gewoon op zoek zijn naar een ander.

Nu heb je alle reden om je gezinnetje te willen beschermen van alles wat maar een bedreiging zou kunnen zijn, en gezien je vroegere ervaringen is een open relatie voor jou een bedreiging.

Maar dat zegt niets over anderen. Het lijkt mij ook best logisch dat stellen die er geen gat meer in zien dingen gaan verzinnen om de relatie op te peppen... en dan uitkomen bij zo'n club. Dat zijn echter swingers een geen mensen met een open relatie (ik vind het tenminste iets heel anders).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:56

Nastik schreef:
Citaat:

Volgens mij ben je hetzelfde als dat ik was op mijn 21e. ;-)

En dat is prima! Beetje ontdekken, beetje geinen, beetje spelen.

Nastik, zou je kunnen uitleggen waarom je schrijft dat Vesceron hetzelfde is als jij was? Ik zie namelijk eerder het tegenovergestelde? Ik kreeg niet het idee dat Vesceron een party animal is om dat maar zo te zeggen....

Voor mij lijkt het tenminste dat jij nou net zo iemand bent die meeging in iets dat ze eigenlijk niet wilde (uit jeugdigheid, avontuur, sensatiezoeken, om je vriend een plezier te doen of wat dan ook) en uiteindelijk na een nare ervaring pas koos voor wat ze zelf het liefst had (zekerheid en stabiliteit bij één en dezelfde partner). Als jonge dame had je er waarschijnlijk nog niet zo goed over nagedacht en deed je wat jou leuk leek... prima natuurlijk... maar uiteindelijk niet jouw ding... dat kan. Misschien is het zelfs wel jouw ding maar durf je het niet meer door je nare ervaringen.

Het lijkt nu een beetje alsof je denkt dat je weet dat het voor niemand iets is omdat het jou uiteindelijk tegen viel. Dat hoeft helemaal niet waar te zijn. Er zijn heel veel monogame relaties die spaak lopen dus wat dat betreft is het 'afsluiten' van je relatie echt geen garantievoor succes.

Zelf ben ik helemaal niet van het uitgaan en feesten. Ik drink zelfs geen druppel alcohol.

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:00

Sallandval;

nu ik er op terugkijk denk ik er inderdaad heel anders over. Ik vond mijzelf ontzettend volwassen en wijs dat ik op deze manier een relatie kon hebben.

Achteraf denk ik dat ik gewoon aan de ene kant het veilige gevoel van het hebben van een relatie wilde en daarnaast de vrijbrief om te kunnen doen en laten wat ik wilde. Aan de andere kant was ik ws. gewoon jong en helemaal niet toe aan die vastigheid zoals huisje, boompje, beestje.

Ik denk dat een goede en liefdevolle open relatie best bestaat, maar dat ze schaars zijn.

Ik kan me er, binnen de relatie die ik nu heb, helemaal niks bij voorstellen. Het is niet dat ik mijn relatie wil beschermen en er daarom niet voor opensta, maar het zou niks toevoegen aan hetgeen we hebben. Het zou eerder een onbalans zijn. We zijn (even navraag gedaan) tevreden met de invulling die we aan ons huwelijk geven.

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:04

Citaat:
Nastik, zou je kunnen uitleggen waarom je schrijft dat Vesceron hetzelfde is als jij was? Ik zie namelijk eerder het tegenovergestelde? Ik kreeg niet het idee dat Vesceron een party animal is om dat maar zo te zeggen....

Voor mij lijkt het tenminste dat jij nou net zo iemand bent die meeging in iets dat ze eigenlijk niet wilde (uit jeugdigheid, avontuur, sensatiezoeken, om je vriend een plezier te doen of wat dan ook) en uiteindelijk na een nare ervaring pas koos voor wat ze zelf het liefst had (zekerheid en stabiliteit bij één en dezelfde partner). Als jonge dame had je er waarschijnlijk nog niet zo goed over nagedacht en deed je wat jou leuk leek... prima natuurlijk... maar uiteindelijk niet jouw ding... dat kan. Misschien is het zelfs wel jouw ding maar durf je het niet meer door je nare ervaringen.

Het lijkt nu een beetje alsof je denkt dat je weet dat het voor niemand iets is omdat het jou uiteindelijk tegen viel. Dat hoeft helemaal niet waar te zijn. Er zijn heel veel monogame relaties die spaak lopen dus wat dat betreft is het 'afsluiten' van je relatie echt geen garantievoor succes.

Zelf ben ik helemaal niet van het uitgaan en feesten. Ik drink zelfs geen druppel alcohol.

Ah, ik las "in de koeg", "bepaalde chemie" en toen dacht ik; dát herken ik wel. Maar dat had niet zozeer te maken met het hebben van een Open Relatie, maar gewoon met jong zijn en kijken op wat voor manier je het leven an sich en de daarbij horende relaties invulling wilt geven.

Vesceron schreef later al juist helemaal niet zo'n feestbeest te zijn. Dus die vergelijking ging niet op.

Maar anderzijds denk ik ook; misschien is het dan juist leuker om te experimenteren en chemie op te bouwen met meerdere mensen zonder daarnaast een relatie te hebben.

Zelf denk ik dat ik dát wel had gedaan.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:04

iris_84 schreef:
hmmm erg interessant onderwerp vind ik dit altijd haha
Ik heb nu 6 jaar een relatie en door dingen die we samen hebben meegemaakt, moet ik zeggen dat ik anders tegen dit onderwerp ben gaan aankijken.

Eerst stond ik hier heel negatief tegenover, maar moet zeggen dat als wij beide de behoefte hebben om het 'buiten de deur' te zoeken, ik daar niet geheel negatief tegenover sta.
Dit betekend niet dat ik mijn vriend een vrijbrief geef om maar met jan en alleman te gaan sexen maar wanneer je hier goede afspraken over maakt en 100% eerlijk tegen elkaar bent zie ik geen grote problemen
Wel moet je niet jaloers zijn aangelegd wqnt dan gaat het denk ik wel fout. Op dit moment zou ik het nog niet kunnen en gelukkig hebben we daar beide ook geen behoefte aan, maar weet wel dat ik een emotionele band super belangrijk vind en na alles wat ik heb meegemaakt met mijn vriend weet ik dat wij emotioneel voor 1000% voor elkaar gaan!

En wat zou je liever hebben? Dat je vriend bepaalde spanningen mist of de sex mist en daardoor achter je rug om flink vreemdgaat, je komt er later achter en je hebt dus al die tijd in een leugen geleefd??
Of je vriend zegt eerlijk dat hij iets mist en jullie praten er over en mischien kan het op een andere manier opgelost worden zonder dat je vriend is vreemdgegaan.
Sorry maar ik ga toch echt voor de eerlijkheid, want dat betekend dat je vriend je zoo vertrouwt en zoveel van je houdt dat hij je nooit zou willen kwetsen door vreemd te gaan maar er jusit eerlijk voor uit te komen,

Maar ieder mens is anders en gelukkig maar :)

Ik mis de keuze om ook een eerlijke relatie te hebben, zonder vreemdgaan, en zonder sex met anderen ;)
Gewoon een prima relatie hebben dus, waarin je niks tekort komt..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:26

Nastik schreef:
nu ik er op terugkijk denk ik er inderdaad heel anders over. Ik vond mijzelf ontzettend volwassen en wijs dat ik op deze manier een relatie kon hebben.

ok. Zo heb ik het nooit bekeken, dat ik een relatie op een bepaalde manier inkleed omdat ik dat wijs vind. Ik ben gewoon wie ik ben en ik kan geen garantie geven op 100% monogamie. Dat weet ik en daarom heb ik een relatie die is aangepast op mijn identiteit.

Citaat:
Achteraf denk ik dat ik gewoon aan de ene kant het veilige gevoel van het hebben van een relatie wilde en daarnaast de vrijbrief om te kunnen doen en laten wat ik wilde. Aan de andere kant was ik ws. gewoon jong en helemaal niet toe aan die vastigheid zoals huisje, boompje, beestje.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar het is volgens mijn niet de instelling die tot een bevredigende relatie leidt, of die nu open is of niet. De relatie die stuk ging waar je het over had, denk je dan dat die nog aan was geweest als het gen open relatie was geweest? Of dat je huidige man niet verliefd kan worden op een ander? Ik denk dat een relatie stuk gaat omdat één van de twee denkt beter te kunnen krijgen. Dat kan zowel gebeuren binnen een monogame als een open relatie en heeft niets met de vorm te maken.

Citaat:
Ik denk dat een goede en liefdevolle open relatie best bestaat, maar dat ze schaars zijn.
Ik denk dat ze niet zo schaars zijn. De meeste mensen hebben vreemdgaan min of meer van dichtbij meegemaakt. Als je ziet hoe het gaat wordt je vanzelf minder oordelend. Veel mensen leren op een bepaald moment omgaan met hun verschil in behoeftes. Sommigen in het geniep, sommigen open en eerlijk. Dat kun je een open relatie noemen. Op jonge leeftijd is iedereen nog monogaam en hoe ouder de mensen en hun relaties, hoe opener tegenover slippertjes etc. Je kunt gewoon niet volhouden dat niemand vreemd gaat als 8 van de 10 die vroeger om het hardst riepen nóóit vreemd te gaan het uiteindelijk toch gedaan hebben. De meeste mensen kunnen zich niets bij vreemd gaan voorstellen... tot het ze zelf overkomt.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:31

Ik ben zelf teveel een control freak omdit te kunnen denk ik.
Ik wil graag zelf de touwtjes in handen hebben en weten waar ik aan toe ben.
Ook kan ik ontzettend slecht tegen delen..

Ook heb ik van dicht bij gezien heoveel pijn je je partner er mee doet..
en ik geloof niet dat ik een partner zou willen die uberhaupt de behoefte heeft aan sex met een andere vrouw..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:37

Nastik schreef:
Eigenlijk bedoel ik onvoldoende zelfvertrouwen.

Ah, dat is wel wat anders ja :) Maar dan zie je over het hoofd dat er mensen zijn die gewoon zoveel (zelf)vertrouwen hebben dat de acties van de ander daar gewoon echt geen inbreuk op maken.

Citaat:
En zichzelf daarbij wijsmaakt dat dat een ultiem offer van liefde is. "Kijk mij eens veel van mijn partner houden, dat ik dit voor hem/haar overheb! " (maw, kijk eens hoe moedig ik aan mijn eigen wensen en verlangens of idee van een relatie voorbij ga!)

Maar goed - veel mensen gebruiken NIET vreemdgaan (of andere ontzeggingen, 'ik ben speciaal voor jou thuisgebleven', 'ik was nu ook liever met ... meegegaan') op dezelfde manier.
Het gebruiken van dat soort argumenten is gewoon niet erg gezond voor de relatie, over het algemeen.

Maar bovendien.
Stel, de ene persoon (A) heeft geen zin in seks vanwege, weet ik het, een medisch probleem wat niet opgelost kan worden. Het is in elk geval GEEN teken van een slechte relatie maar duidelijk herleidbaar. Alleen, er is geen goede oplossing voor gevonden.
En de partner (B) heeft wel zin in seks want dat is een hele normale menselijke behoefte tenslotte.

Dan moet er, ergens, iemand iets opofferen.

Dat kan persoon A zijn. Die kan bijvoorbeeld seks hebben, ook al is het niet echt fijn.
Dat kan persoon B zijn, door geen seks meer te hebben en dus een deel van z'n behoefte te onderdrukken.

Er zijn talloze manieren om ermee om te gaan, maar het punt is dat je altijd wat moet opofferen. Er zijn meer oplossingen. Ze kunnen het uitmaken, zodat beiden een partner kunnen vinden die wel dezelfde behoefte heeft. Maar dit is een situatie dat er ook best redenen kunnen zijn om de exclusiviteit op te offeren.
Waarom zou de ene manier beter zijn dan de andere? In alle gevallen moet je wat opgeven. De 'ideale' situatie is namelijk gewoon niet mogelijk.

_Pat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:49

Ik vind dit een heel intersant onderwerp. Ik ga het even volgen, want ik heb geen zin om 20 pagina's door te lezen.
Kan iemand het niet even samenvatten? :P

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:56

Shadow0 schreef:
Nastik schreef:
Eigenlijk bedoel ik onvoldoende zelfvertrouwen.

Ah, dat is wel wat anders ja :) Maar dan zie je over het hoofd dat er mensen zijn die gewoon zoveel (zelf)vertrouwen hebben dat de acties van de ander daar gewoon echt geen inbreuk op maken.

Citaat:
En zichzelf daarbij wijsmaakt dat dat een ultiem offer van liefde is. "Kijk mij eens veel van mijn partner houden, dat ik dit voor hem/haar overheb! " (maw, kijk eens hoe moedig ik aan mijn eigen wensen en verlangens of idee van een relatie voorbij ga!)

Maar goed - veel mensen gebruiken NIET vreemdgaan (of andere ontzeggingen, 'ik ben speciaal voor jou thuisgebleven', 'ik was nu ook liever met ... meegegaan') op dezelfde manier.
Het gebruiken van dat soort argumenten is gewoon niet erg gezond voor de relatie, over het algemeen.

Maar bovendien.
Stel, de ene persoon (A) heeft geen zin in seks vanwege, weet ik het, een medisch probleem wat niet opgelost kan worden. Het is in elk geval GEEN teken van een slechte relatie maar duidelijk herleidbaar. Alleen, er is geen goede oplossing voor gevonden.
En de partner (B) heeft wel zin in seks want dat is een hele normale menselijke behoefte tenslotte.

Dan moet er, ergens, iemand iets opofferen.

Dat kan persoon A zijn. Die kan bijvoorbeeld seks hebben, ook al is het niet echt fijn.
Dat kan persoon B zijn, door geen seks meer te hebben en dus een deel van z'n behoefte te onderdrukken.

Er zijn talloze manieren om ermee om te gaan, maar het punt is dat je altijd wat moet opofferen. Er zijn meer oplossingen. Ze kunnen het uitmaken, zodat beiden een partner kunnen vinden die wel dezelfde behoefte heeft. Maar dit is een situatie dat er ook best redenen kunnen zijn om de exclusiviteit op te offeren.
Waarom zou de ene manier beter zijn dan de andere? In alle gevallen moet je wat opgeven. De 'ideale' situatie is namelijk gewoon niet mogelijk.

Ik denk dat we het best met elkaar eens zijn in grote lijnen met als verschil dat ik er persoonlijk niet voor opensta. Maar anderzijds wel begrijp dat het gebeurd. Maar daarintegen deze vorm van relaties wel heel vaak fout heb zie gaan/zie gaan.

Sinds man en ik een dochtertje hebben (nu 21 maanden) is het sexleven ook wel op zijn gat hoor. En echt aantrekkelijk voel ik mij pas sinds een paar maanden weer. Daarnaast heeft man ook nog eens een internationale baan en is nooit thuis.

Als hij bij zou aankomen met het verhaal "............sexbehoefte niet vervuld, misschien ergens anders...." kan hij heel snel zijn koffers pakken. Niet vanwege gebrek aan liefde van mijn kant, maar omdat hij blijkbaar zijn geilheid boven mijn gevoelens als hele drukke nieuwbakken moeder stelt.

Zou ik eerder zeggen; neem eens vaker een dag vrij, neem de druk van mijn schouders en zorg dat er tijd is voor ontspanning en sex. Ik vind het buiten de deur zoeken wel een beetje de weg van de minste weerstand. En daarnaast ook de makkelijkste manier om het probleem voor hem op te lossen in plaats van te werken aan mijn sexbeleving.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:07

Nastik schreef:
Als hij bij zou aankomen met het verhaal "............sexbehoefte niet vervuld, misschien ergens anders...." kan hij heel snel zijn koffers pakken.

Maar als dit nou lang zou duren... Wat zou jij dan doen? Hem dwingen zijn behoeften opzij te zetten? Denk je dat dat stand houdt, op de lange duur? Jij zet jouw behoefte aan exclusiviteit voor zijn geilheid. Waarom is dat beter?

Citaat:
Zou ik eerder zeggen; neem eens vaker een dag vrij, neem de druk van mijn schouders en zorg dat er tijd is voor ontspanning en sex. Ik vind het buiten de deur zoeken wel een beetje de weg van de minste weerstand. En daarnaast ook de makkelijkste manier om het probleem voor hem op te lossen in plaats van te werken aan mijn sexbeleving.

Nu ja, dat was dus mijn randvoorwaarde he: dat duidelijk is dat dat niet de oplossing is. Een medisch probleem waardoor het bijvoorbeeld erg zeer doet, of je gewoon een stuk minder libido hebt zijn niet zomaar op te lossen met een dagje vrij.

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:10

Shadow;

ik zou wel een leuke Zuid Amerikaanse huishoudster willen hebben. Met een achterwerk als J-lo en een cup D. ;-)

Kan ze voor mij stofzuigen en voor man...euh.... nou ja, niet stofzuigen in ieder geval.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 20:15

Nastik: Maar je doet nu alsof alleen de man in een relatie die behoefte zou hebben. Wat nou als je het allebei hebt?
Dat jullie dat in jullie relatie niet hebben is fijn, als jullie er allebei blij mee zijn, is er natuurlijk geen reden een open relatie te beginnen. Maar als je wél die behoefte hebt, als vrouwzijnde, man zijnde óf misschien beide, is het fijn dat er over gesproken kan worden. :)

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:17

't is maar hoe je het benaderd. Óf-> Je voelt het als belediging of 'niet-goed-genoeg-zijn' als partner vreemdgaat. Óf-> Je ziet het meer als 'de ander nog meer plezier gunnen' (dan moeten beide er natuurlijk open voor staan)

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:41

Myukii schreef:
Nastik: Maar je doet nu alsof alleen de man in een relatie die behoefte zou hebben. Wat nou als je het allebei hebt?
Dat jullie dat in jullie relatie niet hebben is fijn, als jullie er allebei blij mee zijn, is er natuurlijk geen reden een open relatie te beginnen. Maar als je wél die behoefte hebt, als vrouwzijnde, man zijnde óf misschien beide, is het fijn dat er over gesproken kan worden. :)

Nee, hoor... ik neem even mijn eigen relatie als refentiekader.

Mijn morele bezwaren v.w.b. een Open Relatie gaan op voor enkel degene die de behoefte kenbaar maakt. Kan zowel de man als vrouw zijn. Ik ben van mening dat zo'n behoefte vaak niet gelijk op gaat. Er is er eentje binnen de relatie die deze behoefte krijgt en vaak is het de ander die dan inschikt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:47

Ik ben het helemaal met Maaike eens.

@Nastik, voor mij klinkt je laatste antwoord alsof je de relatie als een soort wedstrijd ziet? Zie ik het nou goed dat je vind dat je man verantwoordelijk is voor of jij zin hebt in sex? Dat je nu geen zin hebt en vindt dat je man maar even geduld moet hebben snap ik. Alhoewel ik dat zelf niet zou hebben. Je kiest toch zelf voor kinderen? Vind je ook dan mannen moeten 'meezwangeren' dan (dus meepuffen en ook geen alcohol drinken etc)? Daar heb ik dus ook niets mee.

Voor mij is sex een behoefte, net zoals eten en slapen. Ik weet dat veel vrouwen het niet zo zien maar veel mannen doen dat wel en ik heb schijnbaar een hoog testosterongehalte. Sterker nog; een man die in zijn leven te weinig klaarkomt krijgt met grote waarschijnlijkheid prostaatkanker. Het is dus geen ingebeelde fantasie van mannen of zo.

Als mijn partner ziek is ga ik ook echt mijn boterham niet laten staan hoor. Sterker nog, als hij doofstom zou worden zou ik nog steeds doorkwebbelen en muziek blijven luisteren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:52

Nastik schreef:
Nee, hoor... ik neem even mijn eigen relatie als refentiekader.

En dat is dus niet zo'n handig referentiekader als het niet om jou gaat. Je hebt alle recht om je eigen relatie zo in te richten als je wilt, maar ik vind het niet terecht als je je eigen relatie als uitgangspunt neemt voor hoe het bij anderen werkt of zou moeten werken.

Citaat:
Mijn morele bezwaren v.w.b. een Open Relatie gaan op voor enkel degene die de behoefte kenbaar maakt.

Wat bedoel je precies - dat je zelfs al fout bezig bent als je hier als partners over spreekt?

Citaat:
Er is er eentje binnen de relatie die deze behoefte krijgt en vaak is het de ander die dan inschikt.

Hoevaak is 'vaak'? Wat voor getallen moet ik me daarbij voorstellen? Want als ik om me heen kijk kan ik eigenlijk niet zo heel veel open relaties noemen, en de details over wie wat heeft voorgesteld heb ik ook niet genoeg om daar statistieken van op te geven. Als je op relatieplanet kijkt dan zie je trouwens wel hele andere dingen, maar da's natuurlijk wel een beetje een gekleurde steekproef.

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:53

Sallandval;

ik moet bekennen dat ik best teleurgesteld zou zijn als de verwaarlozing van pakweg een half jaar door de komst van ons kind voor mijn man een reden zou zijn om van sex direct een probleem te maken. En al helemaal als hij het buiten de deur zou willen zoeken.

Overigens is manlief gewoon stevig door blijven zuipen op feestjes met vrienden en naar Thunderdome geweest toen ik zwanger was, dus "no problemo".

Een half jaar de sex op een lager pitje tegenover een jarenlang fantastisch sexleven en feestleven in het verleden en de toekomst vind ik, persoonlijk, niet veel.

Daarnaast vind ik inderdaad dat als je samen voor kinderen kiest, ook samen de zorg deelt. Alleen kan dat in onze situatie niet waardoor eigenlijk alles op mijn schouders neerkomt. Sex schiet er inderdaad weleens bij in. En als man dat anders zou willen verwacht ik niet dat hij dat mededeeld op de bank, maar meedenkt over een manier om die situatie te veranderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:55

Nastik schreef:
ik moet bekennen dat ik best teleurgesteld zou zijn als de verwaarlozing van pakweg een half jaar door de komst van ons kind voor mijn man een reden zou zijn om van sex direct een probleem te maken.

Maar goed, dan buig je mijn scenario wel flink om. :)

En dat is jammer want ik ben best benieuwd hoe je aankijkt tegen zo'n situatie - en die niet meteen betrekt op hoe het nu bij jullie is, want dat geldt gewoon niet voor iedereen.