Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ilse86 schreef:ik ben het niet roerend met je eens en ik ga ook niemand naar de mond praten. niet iedereen is even rigoureus in het 'groene' denken. de ene persoon wil bijdragen aan een beter wereld door groene stroom te gebruiken, de ander kiest voor veganisme. ik vind niet dat jij mensen zo hard mag veroordelen zich niet instellen op het bijdragen aan een betere wereld. dat je je mening erover hebt is prima, maar de manier waarop jij je mening kenbaar maakt, vind ik niet discussie-waardig.
Ninx schreef:Alice13 schreef:ik draag bont!
Het is, afval, konijnen bont en heel mooi.
Op een van de foto's op mijn profiel heb ik de trui wel aan.
Ik vind bont heel mooi, al zal ik nooit een bont jas kopen.
Ik draag ook leren laarzen en mijn paarden spullen zijn ook allemaal leer.
Ik vind leer net zo erg als bont en net zo mooi dus ik draag het wel!
Sorry dames!
Dat zegt men, maar de meeste konijnen die voor hun pels gehouden worden eet men niet op.
Als je het dan echt eerlijk wil doen: koop een aantal konijnen, slacht ze in de achtertuin en naai ze op je trui. Dan weet je zeker dat ze een goed leven hebben gehad en eerlijk aan hun eind zijn gekomen.
Vries ze lekker in, dan heb je ook nog een eerlijk stukje vlees.

Fristi_ schreef:Ik heb echt leren handschoenen met als binnen voering echt bont. Nou een gat in de markt. Geen prikkende vingers met deze kou! GeweldigZijn ook de enige handschoenen waarbij ik geen pijn lijdt vanwege de kou, dus ik zweer bij die dingen.
Ik heb ook jassen, bodywarmers met nepbont eraan. (bontkraag)
lijkt me heerlijk! alex66 schreef:ik draag geen bont van dieren die niet opgegeten worden, dus wel van een schaap bijvoorbeeld.
ook vind ik dat een dier een goed leven moet hebben gehad en dat kan bijna niet met een roofdier in gevangenschap.
dus voor mij geen echt bont, nepbont daar in tegen vind ik geweldig en ik zie daar ook geen bezwaar in van wie dan ook.
ilse86 schreef:Dat zijn in de kern zeker roofdieren. Excuses als: "Ja, maar ze zijn in gevangenschap geboren, dus dat maakt dan niet uit" gelden hier niet. De nertsen worden ook in gevangenschap geboren.
Van mij zouden nertsenfokkerijen best dicht mogen. Ik woon vlakbij zo'n fokkerij en het ruft als de ziekte als de wind de verkeerde kant op staat. Alleen daarom mag ie al dicht. Daarnaast vind ik dat die dieren best de jasjes aan mogen houden. Vind nepbont net zo mooi. Voor de warmte hoef je t hier niet te doen. Maar dat is mijn mening
)

noordje schreef:Sorry,heb niet het hele topic doorgelezen (was een beetje veel 19 blz)
Ik ben wel eens op een 'bont' fokkerij geweest.
Het was gruwelijk.Ik wist ook niet dat we daar heen gingen,anders was ik nooit meegegaan (ben ook meteen weer weggelopen)
Heb het ook duidelijk kenbaar gemaakt wat ik er van vond
Het gaat idd om vraag dat het weer 'opbloeit'.
Vorige week was het hier behoorlijk koud en toen was er op de radio dat de vraag naar bont weer enorm was toegenomen.
Mijn reactie meteen : waarom?Er zijn meer dan genoeg alternatieven!!Ik vind het persoonlijk ook niet eens mooi.
Ben het helemaal eens met ilse86,het zijn toch de designers en celebs die de toon zetten.Maar hier zie je nog wel met enige regelmaat mensen met een bontjas en dan vnl ouderen.
, nep bont is gewoon niet zo mooi, warm, isolerend en vochtafdrijvend als echt bont.