_Veronique_ schreef:Het rijden bij mij is ook geen enkel probleem, dit gaat gewoon heel goed tijdens de lessen. Zou zo'n faalangst examen ook niet willen doen omdat het 'makkelijker' zou zijn want dat is toch niet het geval. Maar tijdens het examen maak ik me zo druk. Gewoon het idee dat je even kunt pauzeren als je dit wilt, zal al een hoop schelen. En dat de examinator ook kan zeggen dat je even 'moet' pauzeren omdat ie fouten door de zenuwen opmerkt. Maar als er maar 5 examenplaatsen zijn dan wordt het wel heel lastig.
Mijn instructeur zei ook nog tegen de examinator dat ik iemand ben die de 1e keer al had moeten slagen maar dat het vanwege de zenuwen gewoon niet gaat. Ik denk dat gewoon nog een keer examen doen niet veel verschil maakt, dat zal me alleen nog maar zenuwachtiger maken.
Wees niet bang er zijn zeker meer dan 5 plaatsen.
In 2009 waren het 10.000 plaatsen, dus don't worry.
Je zou dus een poging kunnen wagen voor een faalangst examen, ik denk dat je er wel baat bij hebt.
Je kunt dit ook aanvragen wanneer het pas je eerste examen is

Ik herken je probleem en heb zelf ook last van faalangst vooral tijdens examens, ik geloof ook zeker niet dat je het zou doen omdat het volgens mensen "makkelijker" is hoor.
Het is net wat je zegt, de sfeer is wat meer ontspannen tijdens zo'n examen en dat kan een positieve invloed hebben op iemands faalangst of spanningen.
Het kost wat meer geld maar het kan het zeker waard zijn.
Hopelijk kom ik niet arrogant over nu maar het staatsexamen bestaat al jaren niet meer.
BNOR is daarvoor in de plaats gekomen om het zo maar te zeggen.