Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:50

_Veronique_ schreef:
Het rijden bij mij is ook geen enkel probleem, dit gaat gewoon heel goed tijdens de lessen. Zou zo'n faalangst examen ook niet willen doen omdat het 'makkelijker' zou zijn want dat is toch niet het geval. Maar tijdens het examen maak ik me zo druk. Gewoon het idee dat je even kunt pauzeren als je dit wilt, zal al een hoop schelen. En dat de examinator ook kan zeggen dat je even 'moet' pauzeren omdat ie fouten door de zenuwen opmerkt. Maar als er maar 5 examenplaatsen zijn dan wordt het wel heel lastig.

Mijn instructeur zei ook nog tegen de examinator dat ik iemand ben die de 1e keer al had moeten slagen maar dat het vanwege de zenuwen gewoon niet gaat. Ik denk dat gewoon nog een keer examen doen niet veel verschil maakt, dat zal me alleen nog maar zenuwachtiger maken.

Wees niet bang er zijn zeker meer dan 5 plaatsen.
In 2009 waren het 10.000 plaatsen, dus don't worry.
Je zou dus een poging kunnen wagen voor een faalangst examen, ik denk dat je er wel baat bij hebt.
Je kunt dit ook aanvragen wanneer het pas je eerste examen is ;)
Ik herken je probleem en heb zelf ook last van faalangst vooral tijdens examens, ik geloof ook zeker niet dat je het zou doen omdat het volgens mensen "makkelijker" is hoor.
Het is net wat je zegt, de sfeer is wat meer ontspannen tijdens zo'n examen en dat kan een positieve invloed hebben op iemands faalangst of spanningen.
Het kost wat meer geld maar het kan het zeker waard zijn.

Hopelijk kom ik niet arrogant over nu maar het staatsexamen bestaat al jaren niet meer.
BNOR is daarvoor in de plaats gekomen om het zo maar te zeggen.

Squawk

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:56

Je komt absoluut niet arrogant over hoor! Ik noem het nog steeds staatsexamen maar het heet inderdaad BNOR. Dus dat ligt gewoon aan mij. :P

Ik zal het er gewoon eens met mijn rij-instructeur over hebben, wie weet is het mogelijk en dan wil ik dat ook wel gaan doen! Misschien nog wel even sparen maargoed dat is niet erg. Mijn theorie is toch nog geldig tot augustus.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:58

_Veronique_ schreef:
Je komt absoluut niet arrogant over hoor! Ik noem het nog steeds staatsexamen maar het heet inderdaad BNOR. Dus dat ligt gewoon aan mij. :P

Ik zal het er gewoon eens met mijn rij-instructeur over hebben, wie weet is het mogelijk en dan wil ik dat ook wel gaan doen! Misschien nog wel even sparen maargoed dat is niet erg. Mijn theorie is toch nog geldig tot augustus.

Geeft niet hoor, veel mensen noemen het nog zo ;)

Nou je hebt nog genoeg tijd tot aan augustus.
Komt vast wel goed!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:55

Ik heb net gereden. :) Ging best goed. Hij vroeg of ik in de tussentijd geoefend had.. dus wel een teken dat het echt beter ging. :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:06

Super! dus nu weer een iets geruster gevoel erover? :)

Diegene die gezakt was (sorry weet even niet meer wie :o) balen zeg! ook dat je zo zenuwachtig was... :(:)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:10

Wat ik nu weer heb, heb ik contact met de rijschook. Heeft instructeur gezegd dat ik beter bij 1 van zijn collega's kan gaan lessen. Want ik mis routine en misschien moet ik het van een ander horen...
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Hij vindt mij tot 2x toe goed genoeg rijden om af te rijden en ik had tussendoor ook niet veel lessen nodig. Alleen om er een beetje in te blijven....
Het is een grote rijschool, dus er zijn meerdere collega's onder de zelfde naam.

Nu ben ik er echt helemaal klaar mee en ik ben daar helemaal klaar.

Volgens mij rijd ik niet zo slecht, maar stel dat het wel zo is, dan had hij dat eerder moeten zeggen en me niet tot 2 x toe af laten rijden.

Toch maar een paardenstalling op mijn werk maken, ga ik voortaan wel te paard.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:25

magic_lover schreef:
Super! dus nu weer een iets geruster gevoel erover? :)

Ja! :D Aan het eind zei hij dat ik er gewoon meer in moest geloven en dat ik zal zien dat over 10 lessen het veel beter gaat, ik de auto veel beter begrijp en onder controle heb en dat we dan kunnen beginnen met bijzondere verrichtingen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:26

Raket, misschien je rij-instructeur even bellen en vragen wat hij precies gezegd heeft? Misschien zijn verhalen verdraaid o.i.d.?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:35

@Raket: Raar ja.. Maar voor jou zou het alleen maar moeilijk worden om bij een andere te gaan lessen.. Dan moet je weer aan een ander persoon wennen.. En dat helpt je nou niet bepaald! ;(

Maar, weet iemand of de foto op de eerste pagina van de motor, een motor is van een Vw Golf 5 GTI? :P

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:24

raket schreef:
Wat ik nu weer heb, heb ik contact met de rijschook. Heeft instructeur gezegd dat ik beter bij 1 van zijn collega's kan gaan lessen. Want ik mis routine en misschien moet ik het van een ander horen...
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Hij vindt mij tot 2x toe goed genoeg rijden om af te rijden en ik had tussendoor ook niet veel lessen nodig. Alleen om er een beetje in te blijven....
Het is een grote rijschool, dus er zijn meerdere collega's onder de zelfde naam.

Nu ben ik er echt helemaal klaar mee en ik ben daar helemaal klaar.

Volgens mij rijd ik niet zo slecht, maar stel dat het wel zo is, dan had hij dat eerder moeten zeggen en me niet tot 2 x toe af laten rijden.

Toch maar een paardenstalling op mijn werk maken, ga ik voortaan wel te paard.

Als ik jou was zou ik het toch proberen, bij een andere instructeur rijden en het dan nog een keer proberen. Wij wisselen zelf ook wel eens met leerlingen en dan wil nog wel eens werken. Gewoon het net even iets anders uitgelegd krijgen en weer nieuwe frisse energie erin. Als je nu stopt wordt de stap om het weer op te pakken wel heel erg groot, en als je dan later toch je rijbewijs nodig hebt wordt het alleen maar moeilijker en heb je alleen maar meer lessen nodig. Weet dat het moeilijk is maar zou toch doorzetten. 3 maal is scheepsrecht.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:19

Momenteel heb ik even in niemand meer vertrouwen. Niet in miojn instructeur. Daar ga ik in ieder geval niet meer bij lessen. En niet in het CBR.
Vond altijd dat ik een hele goede instructeur had, maar als hij dit soort dingen vindt, dan moet hij dat zelf tegen mij zeggen en niet via kantoor laten doen.
Zeker dat hij er nu mee aankomt dat ik niet genoeg routine zou hebben, dat mag hij vinden, dat kan ook waar zijn. Maar dan moet hij me niet 2x af laten rijden en zeker niet met zo weinig lessen tussen 1e en 2e keer.

Ik heb er gewoon even helemaal geen zin meer in.
Misschien dat dat nog wel komt, maar ik hoef er van mezelf helemaal niets meer mee te doen tot en met maart, dan neem ik een nieuw besluit.

Ik heb ook echt heel erg rijbewijs nodig. Dit betekend ook dat ik van baan verander.

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:50

jeetje raket, vind je het niet een beetje weggegooid geld :=
Je hebt er wel ± 3000 euro aan uitgegeven
om dat zomaar op te geven? en van baan te veranderen?
Ik zal heel snel een andere rijschool bellen, je verhaal vertellen en als de wiedeweer opnieuw examen aanvragen!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:22

Oh Raket, geef het alsjeblieft niet op hoor, ik spreek uit ervaring, als je er eenmaal mee kapt omdat je er klaar mee bent is het veel moeilijker om weer te beginnen! Ik ben nu nog bezig (in december eindelijk weer begonnen) terwijl ik als ik gewoon was door gegaan m'n rijbewijs al ruim 5 jaar had kunnen hebben...

Ik moet volgende week vrijdag weer afrijden, ben nu weer terug bij m'n eerste instructeur (heb er 2 gehad) en daar ben ik toch wel zo blij om, krijg weer een beetje het idee dat ik ook vooruit kom. Deze instructeur geeft veel beter les, dus heb daar meer vertrouwen in. Nu nog 8 uur rijden tot het examen, ga er maar ff een soort stoomcursus van maken in de hoop dat ik hem dan volgende week eindelijk ga halen!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:23

Heb nu m'n 24e les gehad, ena laatste voor het examen, ging vet goed :D
Inparkeren enzo ging ook perfect. Volgende week nog een les en de week erop is het moment van de waarheid :D

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:25

oke, heb dus zekerweten zaterdag mijn eerste les:) om 9uur..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:31

Ik weet wel dat jullie gelijk hebben, daar niet van, maar deze instructeur gaf niet slecht les.
Maar ik heb er nu zo'n sik van. Ik heb echt even een time-out nodig.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:08

@raket: niet stoppen hoor! want je kan het, anders was het examen nooit aangevraagd! Ik heb ook zoiets gehad na de vorige rijschool, ik ga niet meer verder, ik ben er flauw van.. Maar uiteindelijk toch door gezet, waar ik blij mee ben. Als ik morgen zou zakken zou ik het zelfde denken, dat ik geen zin meer zou hebben, maar je hebt zoveel voor elkaar, dus nog ff door gaan!
'T lukt je echt!

Maar ik ga nu op bedje.. Moet morgen om kwart voor 7 van huis. Dan ben ik om kwart over 7 bij mijn ouders, waar mijn instructeur mij op haald om kwart voor 8.
En dan om 8.55 examen.. Zoals 't er nu uit ziet gaat het gewoon door!
Maar ik ben wel gigantisch zenuwachtig!, nu al...
De andere die morgen ook moet(en): Succes!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 00:10

Heel veel succes morgen, zet hem op! :)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 06:40

Dankje! Net wakker. Nu ff klaarmaken... En dan op naar Winschoten!

Mandyy

Re: Leusden heeft 1 t/m 9 gezien en vliegt nu door in deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:48

Succes!

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:08

Een beetje laat (je zit nu al in je examen) maar Niicole__ succes!!! Het gaat je lukken!

Ik word over een uurtje opgehaald, dan nog even een half uurtje rijden en dan afrijden :))

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:44

Ik ben aan het duimen voor jullie!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:15

Succes!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:17

Prince_, ook heel veel succes voor jou!

Pradaatje