Het Nederlandse weertopic #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Nederlandse weertopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:13

Wij hebben een binnenbaan. De longeerbaan is wel buiten, maar daar is de afgelopen dagen veel aan gedaan en die is nu gewoon zacht en niet glad.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:13

Hier schijnt ook de zon :=
Heerlijk he hoe moeder natuur de mensen zo op zijn kop kan zetten :D Kan er wel om lachen :) En blijf het bijzonder vinden.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:14

_Charlotte schreef:
Dorpje vlakbij Hoorn. Hier is niks aan de weg gedaan.

Ik woon in Hoorn zelf, en de weg hier is goed te doen. Mijn paarden staan in Berkhout, en gisteravond was het daar ook goed te doen. Maar op je foto's te zien is er bij jou veel meer sneeuw dan hier. Flauw!

Hier zonnetje, blauwe lucht met een beetje bewolking. Vanmorgen vroeg was het wel een beetje glad, geen idee hoe het nu is. En het is volgens Google -4.

roccco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:18

hier schijnt de zon

ook heerlijk

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:18

lifaya schreef:
... Wat opwarming van de aarde? me kont :')

Toch zijn de strengere winters hier daar een rechtstreeks gevolg van en we kunnen er op rekenen dat onze winters alleen maar strenger gaan worden.
Door de opwarming van het klimaat valt bij ons de warme golfstroom weg die voor zuidelijke luchtaanvoer zorgt. Daarmee krijgen wij onmiddelijk noordelijke stromingen en dus een noordelijk landklimaat. En daar komen deze strenge winters vandaan (vorig jaar was ook al relatief streng met die strenge vorstperiode).
't Ziet er naar uit dat de Friezen hun zin krijgen... weer regelmatig een 11-steden-tocht.
Ik ga emigreren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:24

Francis, in welk tijdsbestek bekijk je dit?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:26

Ik wil dan ook wel graag emigreren...heerlijk bij een warm zonnetje.

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:29

hier begint het weer heel licht te sneeuwen, stelt niks voor, maar het zijn toch vlokjes..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:32

@ Lovely: we zitten zo'n 25 tot 30 jaar van het point of no return af, als de aarde in dit tempo blijft opwarmen zijn er over 20 jaar geen ijsberen meer in't wild (en nog een heel lijstje andere dieren trouwens). In wezen is dit al aan de gang... Dit is de temperatuursverwachting voor de komende weken: http://www.weer.nl/nl/home/weer/weerkaa ... oudig.html
richting -20 rond volgend weekend in het slechtste scenario.
Het zijn maar voorspellingen en kan nog alle kanten op, maar het feit dat het een mogelijkheid is zegt in wezen al genoeg, zeker als het een tendens blijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:33

Francis, ik denk niet dat je een tendens kunt bepalen op een periode van 25 tot 30 jaar :n. Want, wanneer waren dan die warme winters?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:37

lifaya schreef:
... Wat opwarming van de aarde? me kont :')

Dat denk ik ook al de hele winter. Net als vorig jaar :')

"Aarde, moet je eens even goed luisteren! Ik vind het geen enkel probleem dat je aan het opwarmen bent, maarrrrr... DOE HET DAN VERDORIE GOED!! Ik wil ook wel eens 's winters op het strand kunnen liggen. IN VLISSINGEN!!"

:Y)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:47

Tja, hoe het precies zit weet ik ook niet, maar da's het voor- (of na-)deel van werken bij een organisatie waar men zich veel met natuur en milieu bezig houdt, dan hoor je nog es wat uit relatief betrouwbare bronnen en het feit dat door de opwarming van de aarde de warme zuidelijke golfstroom uit valt schijnt gewoon zo te zijn en koude winters zijn daar het gevolg van, doordat we dus vaker luchtstromingen uit het noorden krijgen en dit iets is wat direct merkbaar is.
Het is in ieder geval een aardig tijdje geleden dat we dit soort strenge temperaturen hebben gehad (zeker als we idd richting die -18 gaan volgende week) en we kunnen dit soort winters dus vaker gaan verwachten. Ik zeg niet dat het zo IS maar wel dat door deskundigen gezegd wordt dat het zo is.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:51

wij gaan dinsdag met school langlaufen in duitsland :+
de 2de klassers, eerste jaars gaan schaatsen in Bemmel :+

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:17

Hier schijnt ook af en toe de zon :)
Maar volgens mij was het toenstraks nog wel -3 ofzo..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:18

Rhodos schreef:
Ik ben gisteravond nog naar Indoor Veendam geweest, de wegen in de provinicie waren goed te doen. Het was blijkbaar vooral rond de stad Groningen drama.

Het is hier nu -2.9 en droog. Wel wat mistig.

Dad ik ook erg graag heengewild.
Alleen was ik pas rond 18.15 thuis en moest ook nog eten etc.
De N360 was echt bagger en auto's stonden meer stil dan dat ze reden.

Als ik wel was weggegaan dan had ik ws de halve avond gemist, en dat zou ik zonde vinden.

Was 't mooi?

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:33

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:34

Hier sneeuwt het trouwens ook al weer lichtjes.
De voetgangerspaden (stoep) in leeuwarden zijn net ijsbanen. Er ligt 1 grote klomp ijs, en iederen heeft moeite overeind te blijven. Daar is echt nog helemaal niets aangedaan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:36

Marnixx schreef:
Hier een Filmpje van Groningen gisteren avond..
http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... video.html

Snap niet dat ze alleen het midden van het land hebben gewaarschuwd..

Dat is niet waar hoor, als je op de site van het KNMI had gekeken had je kunnen lezen dat ook voor het noorden de waarschuwing is uitgegaan. Media hebben echter alleen maar bericht van het midden en dan vooral de Randstad en dat is dan weer iets wat ik helemaal niet kan snappen :n

Ook achteraf heb ik niks gehoord over de verkeerschaos in het noorden van het land terwijl die er toch echt wel degelijk was, er werd alleen bericht over de Randstad.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:38

Het was heerlijk in het zonnetje hier :j. Het is natuurlijk wel koud (-3), maar die zon veraangenaamd het wel!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:39

Citaat:
'Boeren inzetten om wegen sneeuwvrij te maken'

MUNTENDAM - De gemeente Menterwolde wil boeren en loonwerkers inzetten om wegen en woonwijken sneeuwvrij te maken.

De milieudienst is onvoldoende uitgerust om de hele gemeente begaanbaar te houden. Daarom kunnen boeren en loonbedrijven uitkomst bieden, denkt wethouder Marcus Ploeger. Volgens de wethouder hebben verschillende boeren en anderen met de juiste machines al enthousiast gereageerd.

Land- en tuinbouworganisatie NLTO ziet ook wel iets in het idee, maar vindt dat daar wel een vergoeding tegenover moet staan.
http://www.rtv-noord.nl/nieuws/indexsl. ... pid=88054#

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:39

Hier is het grijs en sneeuwt het een heel klein beetje, het is te verwaarlozen eigenlijk. Maar doorzetten mag het oo kniet want ik wil nu wel een gewone rit naar huis als het even kan.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:40

SAKKIA schreef:
Ook achteraf heb ik niks gehoord over de verkeerschaos in het noorden van het land terwijl die er toch echt wel degelijk was, er werd alleen bericht over de Randstad.

Maar het noorden telt nooit mee :(:)
Alleen toen wij hier sneeuw hadden en in de rest van het land niets aan de hand was, toen waren we er even bij, maar nu niet meer.....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:41

En hier zie ik een flets zonnetje...

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:43

SAKKIA schreef:
Marnixx schreef:
Hier een Filmpje van Groningen gisteren avond..
http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... video.html

Snap niet dat ze alleen het midden van het land hebben gewaarschuwd..

Dat is niet waar hoor, als je op de site van het KNMI had gekeken had je kunnen lezen dat ook voor het noorden de waarschuwing is uitgegaan. Media hebben echter alleen maar bericht van het midden en dan vooral de Randstad en dat is dan weer iets wat ik helemaal niet kan snappen :n

Wij waren onderweg met de auto en volgden gewoon het nieuws op de Radio..
Op het nieuws was inderdaad alleen maar waarschuwing voor de randstad, terwijl in het noorden het ook erg gevaarlijk was op de weg!

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:45

Hier sneeuwt het alweer even een heeeel klein beetje..