werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:52

En bijv 20u in een callcenter?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:54

breezy302 schreef:
Ik ben alweer terug van die sollicitatie en idd ik ben te klein. Wel 2 CM! Ze hadden misschien nog iets anders voor me maar dat hoor ik volgende week misschien wel... Nu verveel ik me alweer kapot! Ga zo maar wat eten en schoonmaken.

Ben nu wel nieuwsgierig voor wat voor werk?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:20

Ik heb gereageerd op een vacature voor een Data entry medewerkster in de avonduren. Wel maar 15 uur in plaats van de gewenste 40, maar ik wil zo graag iets doen! Het zal ook wel niet zo goed betaald zijn, maar ik ga in elk geval even bekijken of het financieel de moeite is. Dan ben ik in elk geval bezig en als je je werk goed doet is het misschien wel weer een opstapje naar iets anders (dat is me al zo vaak gebeurd)! Het valt niet mee om iets passends te vinden, dat merkte de mevrouw van CWI gisteren ook al op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:20

Pfff, ik kreeg net een telefoontje van mijn sollicitatie. Ik ben afgewezen, ze mogen pas in voorjaar 2011 mensen aannemen. Ik ben er best verdrietig om, ik zat zo in spanning.

Ik mag sowieso starten in voorjaar 2011, maar goed wie weet wat dan is.. Het zal wel zo moeten zijn, ik ben nog helemaal niet klaar om te gaan werken. Ik heb afgelopen week zo in spanning gezeten dat ik amper kon functioneren. Vreselijk.. Ik ben nog niet opgewassen tegen die stress die solliciteren met zich mee brengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:22

Zonnetje81 schreef:
breezy302 schreef:
Ik ben alweer terug van die sollicitatie en idd ik ben te klein. Wel 2 CM! Ze hadden misschien nog iets anders voor me maar dat hoor ik volgende week misschien wel... Nu verveel ik me alweer kapot! Ga zo maar wat eten en schoonmaken.

In een magazijn met een scooter pellets van de ene naar de andere kant brengen. Het is ook geen tilwerk ofzo alleen van de ene naar de andere kant brengen. Maar je moet perse 1.70 zijn

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:47

Angela_ schreef:
Pfff, ik kreeg net een telefoontje van mijn sollicitatie. Ik ben afgewezen, ze mogen pas in voorjaar 2011 mensen aannemen. Ik ben er best verdrietig om, ik zat zo in spanning.

Ik mag sowieso starten in voorjaar 2011, maar goed wie weet wat dan is.. Het zal wel zo moeten zijn, ik ben nog helemaal niet klaar om te gaan werken. Ik heb afgelopen week zo in spanning gezeten dat ik amper kon functioneren. Vreselijk.. Ik ben nog niet opgewassen tegen die stress die solliciteren met zich mee brengt.

Voorjaar 2011 duurt nog superlang! Je kan nu inderdaad niet weten waar je dan bent, misschien heb je dan wel allang de baan van je dromen gevonden (of hopelijk in elk geval het salaris van je dromen). Solliciteren vind ik zelf meer stress dan werken. Vooral omdat je nooit weet wat je weer tegenkomt en wanneer je het goed doet. Ik heb bij UWV gevraagd of ze me op het lijstje willen zetten voor als ze weer een cursus presentatie hebben.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:50

Angela_ schreef:

Ik word er ook zo gespannen van! Zometeen even een sollicitatie nabellen van een week geleden, heb er last van mijn maag van. :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:25

breezy302 schreef:
Zonnetje81 schreef:

In een magazijn met een scooter pellets van de ene naar de andere kant brengen. Het is ook geen tilwerk ofzo alleen van de ene naar de andere kant brengen. Maar je moet perse 1.70 zijn

en dan zei je dat je 2 cm tekort bent...dus ben je 1.68m en je wordt vaak afgewezen vanwege je lengte :?
wat moet ik dan wel niet , ik ben nog kleiner :=

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:28

Ik zit ook thuis te niksen.. Heb in oktober mijn diploma behaald, maar de stap om te gaan solliciteren is erg groot. Ik merk wel, als ik zo de hele dag niks loop te doen, het moeilijk is om wel iets te gaan doen....

Maargoed, mijn streven is om voor februari een sollicitatiebrief geschreven te hebben, en ook echt ergens gesolliciteerd te hebben *D
Laatst bijgewerkt door Farfalla_ op 14-01-10 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:28

Ik ben 1.57 :+

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:40

Net bij het cwi geweest, ik krijg gelukkig wat geld van de gemeente waardoor ik mijn kostgeld en andere vaste lasten kan betalen. En zij gaan hard op zoek voor mij naar een passende baan en ik zelf ben elke dag hard op zoek.
Hopelijk heb ik snel een baan.

Toen ik werkeloos raakte dacht ik toch snel een nieuwe baan te vinden, een diploma voor de kinderopvang en werkervaring als administratief medewerkster. Maar dat bleek tegen te vallen.

Ik heb gesolliciteerd bij een call center omdat ik daar 6 jaar ervaring in heb. Daar werd ik afgewezen ik had teveel ervaring ze waren bang dat ik me ging vervelen.

Tja zo wordt een baan vinden een stuk moeilijker dan ik dacht.
Maar met hulp van de gemeente hoop ik snel weer aan de slag te kunnen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:41

Lydiaaa schreef:
Ik zit ook thuis te niksen.. Heb in oktober mijn diploma behaald, maar de stap om te gaan solliciteren is erg groot. Ik merk wel, als ik zo de hele dag niks loop te doen, het moeilijk is om wel iets te gaan doen....

Maargoed, mijn streven is om voor februari een sollicitatiebrief geschreven te hebben, en ook echt ergens gesolliciteerd te hebben *D

Sorry hoor, maar dit meen je toch niet serieus????
Komt heel betrokken over op een werkgever. Ik moet zelf mensen aannemen, nou als ik zo'n brief ontvang, van iemand die in oktober klaar was met school en in februari eens een (1!) brief heeft geschreven....

odetteke

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:43

Dat vertelt ze toch niet tegen de werkgever dat ze al die tijd niet gesolliciteerd heeft :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:46

Ook ik heb de crisis van dichtbij mogen ervaren.
In de tijd dat ik thuis zat hadden we net een nieuwe hond waar ik me veel mee bezig hield. Verder ook met de paarden natuurlijk.
Huis schoonmaken. Je wilt niet weten hoe schoon die werd :+
En verder om te tijd te doden ging ik bij vrienden en kennissen langs die wel vrij waren.

Ik heb zelf een website + forum over trekpaarden dus was daar ook wel wat uurtjes per dag mee zoet.

Verder kon ik thuis zitten, solliciteren en afwachten tot het geld op was of zelf actie ondernemen. Dus ben mijn eigen bedrijf gestart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:50

Lydiaaa schreef:

dit snap ik nou echt niet! :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:51

Lydiaaa schreef:

waarom is de stap groot dan?
speelt er ziekte of dergelijk mee in het feit dat je pas rond februari gaat solliciteren?

ik vraag maar eerst voordat ik oordeel

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:32

Lydiaaa schreef:

Volgensmij is dit een geintje of niet?
Ik ben inmiddels 158 brieven verder zonder 1 reactie hebben gekregen. Alleen maar afwijzingen. Wat moet ik dan zeggen? De stap is voor mij inderdaad groot nu ja. Omdat het geen succes oplevert. Maar dat je er uberhaubt niks aan doet kan er bij mij niet in :n

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:33

Lydiaaa schreef:

eh woon je op jezelf? Of bij je ouders of vriend? Dan hoop ik dat die laatste jou een schop onder je hol geven :Y)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:36

Ik woon ook nog bij mijn ouders. Als ik zelf niet zo fanatiek was geweest had ik echt wel ruzie met mijn ouders gekregen hoor. Zij betalen op dit moment veel dingen voor mij omdat ik geen inkomsten heb, dan mag je er ook wel wat voor terug doen.

Dat het niet lukt oke, maar dan moet je het op zijn minst geprobeerd hebben en blijven proberen!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:37

Ik heb misschien een persoonlijke vraag aan enkelen van jullie, maar ik vraag me af hoe hoog jullie uitkering is, en wat je salaris was bij een normale 40 urige werkweek?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:37

Met niet solliciteren bereik je helemaal niks. Werkgevers gaan jou heus niet bellen om te vragen of je a.u.b. bij hun wilt werken. je zult er zelf iets voor moeten doen.
Welke drempel is er dan? Dat snap ik niet helemaal. Je kan vrijwel bij allemaal per e-mail solliciteren. Dat scheelt alweer postzegels.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:38

Sannum schreef:
Ik heb misschien een persoonlijke vraag aan enkelen van jullie, maar ik vraag me af hoe hoog jullie uitkering is, en wat je salaris was bij een normale 40 urige werkweek?

Niets :+ En salaris wisselde eerder.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:39

Sannum schreef:

Geen uitkering, heb daarvoor 24 uur gewerkt tegen het minimumloon maar niet lang genoeg om recht voor een uitkering op te bouwen. voor de vangnetregeling de WWb voldoe ik niet aan de eisen. Krijg helemaal geen geld dus |(

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:43

Ok, want wat zijn precies de eisen waaraan je moet voldoen om in aanmerking te komen voor een uitkering? Heb op de site gekeken, maar misschien kan iemand van jullie kort en bondig een antwoord geven?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:44

TS was 'op de koffie' hier vanochtend, ok koffie was in dit geval thee :D

Hoop boekjes en dvd meegegeven dus TS kan weer even vooruit :D :D