Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:52

friendly schreef:
Heino: Dus jij kent wel de hele situatie? Mij verwijten dat ik hem verwijten maak... Dat gaat ook wel ver. Zoals net aangegeven, ik weet vrijwel niets, mijn mening is gebaseerd op wat hij vertelde en wij weten niet alles dus weet ik niet alles.

Nee ik ken de hele situatie niet. En juist daarom doe ik geen uitspraken over de vader ("slappe zak zonder ballen")

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:00

friendly schreef:
I
ThePast03: Ik neem aan dat je via een juridische weg ook wel iets kan regelen als vader zijnde? Dat hoop ik tenminste en anders zou dat er wel moeten komen.

.

Als het allemaal zo makkelijk zou zijn bestond er geen stichting zoals Stichting Dwaze vaders. 1 op de 5 kinderen is na de scheiding "vaderloos" (alle redenen bij elkaar genomen)

Bonita_Bon

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:00

Precies, moeders worden soweiso meer in bescherming genomen. in principe krijgt moeders de grotendeelse voogdij tenzij er een heeeeeele goede andere reden is om het kind aan vaders over te dragen...

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:30

friendly schreef:
Het lijkt nu misschien wel een beetje alsof ik het voor Kensha opneem maar ik vind hem tot op het moment dat wij de 2e kant te horen krijgen en/of alles weten een slappe zak zonder ballen. Als jij een kind heb LAAT je je toch niet weghouden van je kind?!

Dus ik ben benieuwd naar de andere helft van het verhaal.

Waarom? Als hier alleen het verhaal van de moeder had gestaan dan had je dan naar het verhaal van de vader gevraagd? Ik denk het niet (nee, ik pretendeer niet dat ik je ken). Dan had ook bijna heel vrouwelijk bokt over vader heen gevallen net als nu.
Bonita_Bon schreef:
Precies, moeders worden soweiso meer in bescherming genomen. in principe krijgt moeders de grotendeelse voogdij tenzij er een heeeeeele goede andere reden is om het kind aan vaders over te dragen...

Amen! Vriendlief heeft het bijna het hele topic doorgelezen en zag er ongeveer zo -:(- -:(- uit. Hij wilde hier antwoorden, maar heeft zich bedacht nadat hij mijn berichten had gelezen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:26

Het is en blijft een lastig parket waar je je in bevind, dat neemt niet weg dat je je verantwoordelijkheden moet nemen, vind ik.
Jullie hebben een ongezonde start gehad na de geboorte zo lees ik in je openingspost, in ieder geval was/is het hebben en verzorgen van een baby een nieuw en onbekend iets....maar dat is het voor ieder nieuwbakken ouder.
De truc is om daar samen een weg in te vinden en dat is soms wat moeilijker dan gedacht vooral als je wat jong vader/moeder wordt en 1 van de ouders nog thuis bij opa en oma woont.
Dat maakt het naar mijn idee nog wat complexer.................

Begeleiding is denk ik erg belangrijk bij jullie omdat jij niet zo goed hoe je met een baby om moet gaan en de moeder geen balans kan vinden tussen alle partijen, waarbij jij 1 van de belangrijkste bent.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat jullie kindje nog niet aangegeven is en jij jezelf als vader moet erkennen.

Je paard is erg belangrijk voor je en dat begrijp ik als paardenliefhebber, maar je hoeft niet te kiezen tussen je zoon en je paard, ook al dwingen de andere je daar bijna toe...dat is oneerlijk.
Jij op jou beurt moet wel inzien dat een kind geen partij mag zijn ten opzichte van een paard....een kind moet naar mijn idee altijd nummer 1 zijn, ook al voeld dat vreemd of niet juist in jou ogen.
Dit is een deel van je verantwoordlijkheden nemen, mensen die geen paard hebben begrijpen daar echt helemaal niks van en strijk je daarmee behoorlijk tegen de haren in, dat neemt niet weg dat jouw paard een belangrijke plek in je leven inneemt maar er zal ook ruimte en tijd vrij gemaakt moeten worden voor je kind....plannen...plannen en nog eens plannen.
Een paard kan best even wachten als je net met je kind bezig bent, dan ga je toch iets later naar je paard toe? of denk ik nou te gemakkelijk?
Misschien kun je nu nog afspraken maken met je vriendin, dat je bijvoorbeeld op bepaalde tijden de ruimte krijgt om naar je paard te kunnen en dat zij dan de volledige verzorging van jullie kind op zich neemt, of is het daar nu telaat voor?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:42

Wat een mooie woorden cissie +:)+

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:48

Stel je zelf voor als kind zonder vader. Dat wil je vast je eigen kind ook niet aandoen. Ik vind dat je kind op nummer 1 moet komen en dat je ervoor moet knokken om erbij betrokken te mogen zijn.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:36

hoe is het afgelopen vandaag?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 07:56

Gisterenavond ging het heel goed we hebben eindelijk samen gewerkt (rollen wat verdeeld) en hadden plezier wat wij een lang tijd niet hebben gehad.

Ben blij dat de gesprek tusen familie's en ons goed ging en alle ogen eindelijk geopend zijn.

De financiele kosten gaan ook per maand gewoon weer door.

En voor de poster omhoog, wij hadden al de avonden afgesproken om bij mijn paard te zijn en de ander avond bij haar.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:46

heel fijn!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:40

Tof Kensha, goed bezig :D

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:07

Fijn dat jullie deze weg ingegaan zijn, hopelijk kunnen vanuit dit punt verder met zn allen.
Jullie kindje is gewoon het belangrijkste en daar moeten soms dingen voor wijken of anders ingepland worden, maar alles gaat vast op zn plek vallen.

Geniet van jullie kleine wonder!!!!

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:24

kensha schreef:
Gisterenavond ging het heel goed we hebben eindelijk samen gewerkt (rollen wat verdeeld) en hadden plezier wat wij een lang tijd niet hebben gehad.

Ben blij dat de gesprek tusen familie's en ons goed ging en alle ogen eindelijk geopend zijn.

En voor de poster omhoog, wij hadden al de avonden afgesproken om bij mijn paard te zijn en de ander avond bij haar.

Hier dan een stalgenoot van Kensha. (Ik ben Paulien)
Kensh is pas na ruim 6 maanden (of misschien nog wel langer) verteld dat zijn vriendin zwanger was. Zijn vriendin wist dit al vele male langer maar besloot dit niet te vertellen. Tussen de tijd dat hij hoorde dat hij vader werd en het kind ook echt geboren werd zit zo weinig tijd dat ik mij goed voor kan stellen dat iemand zoals Kensha hier erg veel moeite mee heeft gehad. En hij heeft nooit de mogelijkheid gehad om zijn mening te geven of mee te beslissen of het eventueel houden van de baby of niet. Overigens durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken dat Kensha zich er niet van bewust was dat hij een kind kon verwekken aangezien zijn vriendin de pil slikte en Kensha gewoon blind vertrouwde in de stiptheid van zijn vriendin.
Al met al leg ik de "schuld" wat meer neer bij de ouders/verzorgers van Kensha en zijn vriendin. En dan vooral de familie van de vriendin van Kensha die haar niet wat meer in de gaten hebben gehouden mbt de pil en nu met het contact van Kensha en de baby. Het kind wordt overigens wel goed in de gaten gehouden en er rollen wel al wat balletjes mbt extra hulp en een huis voor Kensha en zijn vriendin. Maar toch is nederland wat dit soort verhalen betreft een beetje afwachtend aangezien beide kinderen ouders hebben en de overheid er maar vanuit gaan dat die het wel regelen. Terwijl nu toch keer op keer blijkt dat dit niet zo werkt.

Kensha heeft een heel eigen leven met een eigen ritme waar hij heel erg veel steun en waarde aan hecht.
Beide ouders wonen met reden nog thuis bij hun ouders, maar nu de ouders van de vriendin tegen werken heeft Kensha geen voet om op te staan. Hij is te lief en hecht soms teveel waarde aan de mening van mensen die er eigenlijk niet toe horen te doen.
Het is jouw kindje Kensha en hopelijk zie je in dat jij evenveel rechten hebt. Als je wat hulp nodig hebt weet je hopelijk wel dat de mensen op stal ook naar je willen luisteren he?
Ik vind dit heel erg naar om te lezen Kensha en ik hoop dat het nu zo blijft gaan als afgelopen zondag. Ik weet dat je het beste wil voor je kindje en dat je daar op jou manier ook heel erg je best voor doet. Nowie krijgt haar verzorging wel en misschien kan je je kleine man eens meenemen naar stal als hij wat groter is en het weer wat meezit. Dan sla je twee vliegen in een klap.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:51

Bedankt voor wat meer uitleg, Paulientje. :) Aan de manier van schrijven, reageren, omgaan met gevoelens en zulk soort complexe dingen, kan ik zien dat de ts niet 'zomaar' iemand is. De mannen die ik ken, weten bijvoorbeeld dat ze een kind kunnen verwekken als ze seks hebben, zélfs als de vriendin aan de pil is..

Ik vind het wat vreemd om te vragen, maar heb je een vorm van autisme of op een andere manier 'bijzondere' hersenen? Ik denk dat dat het voor een hoop mensen al wat duidelijker maakt waarom je zo reageert en doet. :) Zo niet, spijt het me dat ik het heb gevraagd.

Gelukkig dat het nu beter gaat, ik hoop oprecht voor het kindje dat dit zo blijft gaan. Soms moet je je eigen gevoelens en belangen even opzij zetten, als het om het opvoeden van een kind gaat. Dat zal echt niet altijd even leuk zijn, verschillen in opvoedingsstijlen tussen jou en de moeder zullen vást nog voor een hoop ruzie zorgen, dat eeuwige gehuil gaat vást nog een keer op je zenuwen werken, die smerige poepluiers zal je na de 200e keer vást vervloeken, laat staan als hij zal gaan praten, dan ben je de hele dag bezig met een kleine peuter het 'waarooooom' uitleggen en hoor je voortdurend "nee, dat wil ik niet!". Je gaat je echt nog eens afvragen waar je nou in hémelsnaam die 200 euro voor betaald, omdat je vindt dat je eigenlijk geld tóé zou moeten krijgen voor de zorg voor zo'n wurmpie. ;)
Maar de liefde die je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar. Een eigen kindje is het grootste geluk wat je kan hebben, maar je moet er wel mee leren omgaan en veel, heel veel voor opofferen.. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:02

kensha schreef:

+:)+ Goed gedaan, dat lijkt er al meer op!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:25

Pfoe, ben fijn dat dit gesprek goed verlopen is. Ik hoop dat het zo ook goed blijft gaan.

Jemig, wat word er door bokt weer lekker op in gehakt hoor. Wat is het toch weer lekker makkelijk om de vader in kwestie de grond in te boren. Niet iedereen is even handig, slim en makkelijk in dit soort dingen. Zeker op je 21ste zijn dit soort kwesties heel lastig om volwassen mee om te gaan. En ipv hem uit te spuwen, te vergallen en te zeggen hoe waardeloos hij wel niet is, is hij toch veel meer gebaat bij concrete hulp. Waar heb ik recht op en welke stappen moet ik zetten. Ik lees namelijk in zijn berichtjes echt helemaal geen onwil, maar wel heel veel onmacht.

TS ik wil je aanraden de zaakjes toch ook wettelijk gezien vast te leggen. Als jij meebetaald aan je kindje dan heb je ook het recht om hem te zien.

Als je echt voor je kindje wil gaan, zou ik er toch voor strijden om als vader wettelijk erkent te worden. Als je die beslissing maakt ben je alleen wel ook de komende 20 jaar financieel verantwoordelijk. Daar staat dan wel weer tegenover dat op het moment dat het toch mis blijft gaan, je een omgangsregeling kan "afdwingen" via de rechter.

Je bent nu eigenlijk maar afhankelijk van de goodwill van de moeder. Ik snap goed dat zij geld van jou wil zijn, maar dan moet ze jou ook de kans geven een band te krijgen met de kleine. Ik krijg zo een beetje de indruk dat je bij de eerst volgende ruzie weer terug bij af bent... En ik hoop dat in die situatie er iemand is die jou concreet kan helpen in de stappen om je kindje wettelijk te erkennen. Waar zijn jou ouders in dit verhaal? Kunnen die je niet verder helpen ook?

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:58

Paulientje schreef:
kensha schreef:

Hier dan een stalgenoot van Kensha. (Ik ben Paulien)
Kensh is pas na ruim 6 maanden (of misschien nog wel langer) verteld dat zijn vriendin zwanger was. Zijn vriendin wist dit al vele male langer maar besloot dit niet te vertellen. Tussen de tijd dat hij hoorde dat hij vader werd en het kind ook echt geboren werd zit zo weinig tijd dat ik mij goed voor kan stellen dat iemand zoals Kensha hier erg veel moeite mee heeft gehad. En hij heeft nooit de mogelijkheid gehad om zijn mening te geven of mee te beslissen of het eventueel houden van de baby of niet. Overigens durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken dat Kensha zich er niet van bewust was dat hij een kind kon verwekken aangezien zijn vriendin de pil slikte en Kensha gewoon blind vertrouwde in de stiptheid van zijn vriendin.
Al met al leg ik de "schuld" wat meer neer bij de ouders/verzorgers van Kensha en zijn vriendin. En dan vooral de familie van de vriendin van Kensha die haar niet wat meer in de gaten hebben gehouden mbt de pil en nu met het contact van Kensha en de baby..

.

Ik vindt het echt erg om te lezen dat rich het zo laat te horen heeft gekregen, maar om nou te zeggen dat hij haar blind vertrouwde dat ze de pil slikte en dan maar zonder condoom hem er in te steken, nee dat vindt ik echt onzin. Als hij er blindelings vanuit had willen gaan geen kind op de wereld te zetten dan had hij zich zelf ook kunnen beschermen ;) De ouders zijn mischien wat tekort geschoten qwa opvoeding maar om nou hun de scvhuld te geven vindt ik ook niet kunnen. Er moeten geen schuldige aangewezen worden in dit verhaal. Er is nu een kind en daar moet alles goed voor geregeld worden, naar het verleden kijken heeft geen zin meer. Dus begraaf de strijdbijlen en ga als volwassen mensen dit regelen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:34

Je wil niet wéten hoeveel ontwetendheid er nog heerst over veilig vrijen, das gewoon eng.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:37

Tja alabaster je gaat er ook niet vanuit dat je vriendin het pas na 6 maanden verteld.
En om nou te zeggen dat als je geen kind wil je een condoom moet gebruiken.
Je moet er toch vanuit kunnen gaan dat de pil voldoende is en je vriendin het je verteld als ze zwanger is en ook niet zomaar met de pil stopt.

Overgens heb je met pil en condoom ook nog geen zekerheid.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:42

Ik vindt het heel erg voor hem dat ze het hem zo laat vertelt heeft.
Nee je kan er niet vanuit gaan dat de pil genoeg is, en wie zegt dat zij ermee gestopt is?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:42

Moontje1991 schreef:
Tja alabaster je gaat er ook niet vanuit dat je vriendin het pas na 6 maanden verteld.
En om nou te zeggen dat als je geen kind wil je een condoom moet gebruiken.
Je moet er toch vanuit kunnen gaan dat de pil voldoende is en je vriendin het je verteld als ze zwanger is en ook niet zomaar met de pil stopt.

Overgens heb je met pil en condoom ook nog geen zekerheid.

Ten eerste spreek je jezelf tegen. Ten tweede kun je er dus níét vanuit gaan dat de pil voldoende is. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig. Heb je seks, moet je voor de gevolgen in kunnen staan, vind ik. En nu doet de ts dat, wat ik heel fijn vind voor de baby! :)

Dat de vriendin het niet heeft verteld dat ze zwanger is, vind ik echt heel kwalijk, dat kun je gewoon niet maken, daar ben ik het zeker mee eens. Maar heb je seks, dan weet je de eventuele gevolgen. Kleine kans, maar hij is er zeker.
Toevallig laatst een topic van een bokker die óók ondanks dubbel (driedubbel door lichamelijke problemen) veilig seks, tóch zwanger is geworden. Zij en haar vriend zorgen er nu ook voor dat alles goed geregeld wordt voor de kleine. En zo hoort het, toch?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:45

Wie zegt dat zij zelf wel wist dat ze zwanger was? Als ze niet gestopt was dan kan het goed zijn dat zijzelf het ook pas na 6 mnd wist. Want als je netjes doorslikt krijg je ook netjes iedere maand een bloeding.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:46

Ik zie eerlijk gezegd niet waar ik mezelf tegen spreek?
Als zijn vriendin het hem gelijk had verteld dan had hij voor de gevolgen in kunnen staan.
Dan hadden ze kunnen bespreken wat ze met het kind zouden doen en welke rol hij als vader zou heben.
Nu Is het kind als ware gewoon uit de lucht komen vallen van hier asjeblieft een kind.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:47

moet er wel ook meewerking van de kant van moeders zijn... ipv alleen maar centen willen vangen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:47

maikeltje schreef:
Wie zegt dat zij zelf wel wist dat ze zwanger was? Als ze niet gestopt was dan kan het goed zijn dat zijzelf het ook pas na 6 mnd wist. Want als je netjes doorslikt krijg je ook netjes iedere maand een bloeding.

Als ze pas na 6 maanden wist dat ze zwanger was en 6 maanden gewoon de pil had doorgeslikt dan was het niet goedgekomen met het kindje hoor.
Dan is de kans dat het kindje levend en gezond geboren wordt heel klein.
Weet je wel niet hoe groote inpacht zoiets op een ongeboren baby heeft?