Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:21

ik heb dus niet het topic echt doorgelezen. Maar ik zou absoluut GEEN kinderen willen, wat heel gek is als je je bedenkt dat ik nu als au-pair werk. Maar juist daarom is het me weer duidelijk geworden waarom ik het niet wil, ik vind andermans kinderen over het algemeen altijd helemaal geweldig, maar die kinderen die maak je nooit 24/7 mee dus in die korte tijd zijn 't meestal 'engeltjes'.

Nu werk ik als au-pair, nou 't zijn geen engeltjes hoor! ik heb de zorg over 2 kinderen, een meisje van 6 en een meisje van 4. Ze kunnen ook wel lief zijn hoor, vooral die van 6 is gewoon over 't algemeen heel braaf, maar die van 4 zou ik af en toe... nee, meestal wel achter het behang kunnen plakken! en zo is bij haar ouders niet minder lastig. Nee, kinderen... voor een au-pair jaar vind ik 't superleuk! maar niet voor de rest van m'n leven. Na 1 jaar kan ik hier namelijk zeggen 'joep doei de groeten' en m'n eigen kinderen kan ik moeilijk na een jaar de deur uitvegen als ik ze beu ben.

Ik kan jullie trouwens vertellen dat alle au-pairs die ik tot nu toe gesproken heb (zijn er een heleboel) allemaal iets hadden van 'kinderen? nee voor mij later niet!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:24

Gooi ik olie op het vuur?

Het topic gaat volgens ij alleen nog over het onderwerp dingen en niet zo zeer over het originele onderwerp toch. Deze pagina gaat daar zelfs al een paar keer over? Dus het 'weer' aanhalen, valt toch mee, ik haal het niet aan, daar gaat het toch over de laatste pagina's.

En elkaar opruien in het andere topic? Ik heb mijn mening gegeven, de laatste twee posts. Als je problemen hebt met het andere topic, moet je dat daar gaan zeggen en er niet tegen mij over gaan beginnen. Ik heb gezegd dat mijn haren overeind gaan staan van dit topic, dat geeft de strekking voldoende weer toch? Ik ben moeder en geef mijn mening ook in dit topic.

Wat een ander doet moet ie zelf weten, ik heb respect voor een ieders keuze daarin. Ik vind wel dat je over andersmans keuze (kind) ook wel met een beetje respect kan praten en niet over 'parasieten'. Wat is er mis met het woord kinderen, iedereeen brgrijpt je wat je bedoeld en je kunt dan een betere inhoudelijke discussie voeren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-12-09 01:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:29

Je weet best waar ik het over heb Mindim, in het andere topic hebben jullie er aardig lol om.
Zal mij verder een zorg zijn, maar die Tem van Chiqa is alweer wat pages geleden, dus waarom die inene zo relevant is om weer aan te halen? Of is het hopen op weer een reactie zodat het hier ook weer semi-rellen wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:33

Zoals je ziet, heb ik de laatste dagen 2 posts geplaats en dat zijn de posts op de laatste bladzijde. Dus je bent wat dat betreft bij mij aan het verkeerde adres.

Ik kom op de tem van chiqa, omdat ik dat zojuist pas lees en ik niet helemaal begrijp waarom er wordt getemt en hoe je dat uberhaupt kunt zien. Ik vraag dat dan ook netjes.
Ik ga niet rellen hier met Chiqa, we waren het in een voorgaand topic over dit onderwerp al helemaal niet eens en dat zullen we ook niet worden en ik ga daar helemaal mijn tijd niet in steken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:38

Ik vind eerlijk gezegd dat Kanelly in deze gelijk heeft. :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:39

Moderatoropmerking:
Er was al eerder gevraagd om ontopic te blijven en de discussie over termen als "dingen" e.d. te laten voor wat het was. Graag nu wel ontopic blijven.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:39

ik ben nu 21 en denk er nog niet echt over kinderen te willen maar hou er wel rekening mee dat het zou kunnen gebeuren :)

over een paar jaar zou ik wel kindjes willen iig voor mijn 30e het liefst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:56

pharagirlke schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat Kanelly in deze gelijk heeft. :)

Met jou wordt ik het inzake dit ook nooit eens, denk ik, en dat geeft niets. Ieder recht op zijn mening, met andere onderwerpen kan ik me vaak wel vinden in jouw posts :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:59

Mijn moedergevoel was er ook niet toen ik zwanger werd, ik ben daar tijdens de zwangerschap wel erg in gegroeid. Na een vervelende bevalling, heb ik het een tijdje wel moeilijk gehad, maar dat kwam door onder andere mijn hormonen en de situatie, het was een vorm van post natale depressie. Ik ben enorm blij met mijn kereltje en denk vaak juist dat het maar 'saai' en 'kaal' zou zijn als hij er niet was.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:10

pharagirlke schreef:
Waar zeg ik dat je vloekt, scheld of mensen zonder respect behandeld? Ik zeg dat je er wat van kan om zelf dingen maar te interpreteren ;) :
Soda schreef:
Kom zeg, alsof je daadwerkelijk meent dat álle kinderen 'dingen' zijn om een 'bloedhekel' aan te hebben, behálve het kindje van Emio. Geloof je dat zelf?

loze interpretaties
En om je vraag te beantwoorden want zie dat ik dat nog niet gedaan heb:
Als ik mijn menig voor elk teer zieltje moest aanpassen kon ik net zo goed mijn mond houden. Maarrrr mijn mensenrechten beweren dat dat niet hoeft, ik mag gewoon mijn mening uiten :j :+ Ben je zo teer dat je er niet tegen kan dat iemand ergens een bloedhekel aan heeft en jij niet, dan ben je imo niet klaar voor de wereld. :=

O ok, dan begrijp ik je weer ;) Ja, daar interpreteerde ik inderdaad en dat zal ik vast verkeerd begrijpen dan. Maar mijn irritatie ontstond vooral ook omdat ik al voor de vierde keer inmiddels voor de voeten geworpen krijg dat ik hier de grote kindervriend ben, terwijl daar helemaal geen reden voor is. Maar goed, ik ga er ook maar over ophouden :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:53

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen. Ik ben nu negentien jaar en heb nog nooit het gevoel gehad: ik wil een kind. Ook andermans kinderen vind ik verschrikkelijk. Ze voelen het aan ook :Y) heb twee keer een kind vastgehouden, de één begon direct te huilen, de tweede nja.. :')
Op de eerste pagina stond een post van iemand die zei niets positiefs aan kinderen te kunnen opnoemen, hier hetzelfde. Lawaaierige ehm.. 'schepsels' die veel geld kosten en heel veel tijd van je in beslag nemen. Als ik kijk naar wat ik en m'n broer en zus van m'n moeder in beslag nemen, serieus! Ik had gek geworden!
Nee, ik bedank :) Mocht ik ooit ongewenst zwanger raken, dan zou het ook zonder pardon weggehaald worden.

vera_minet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:17

ik wil zeker wel kinderen... over een paar jaar :P

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:23

Ik heb nooit kinderen gewild. Ik ben nu 37 en toen ik 33 was, heb ik me laten steriliseren. Nooit spijt van gehad.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:09

Soda schreef:
Angelita, dat heb ik nou inmiddels echt wel 10 keer gezegd, en velen met mij. Het gaat niet om de boodschap, maar op de manier waarop je die brengt.

Is maar net hoe persoonlijk je het neemt.... Ik vind dat je je dan erg makkelijk op de kast laat jagen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:37

nounou ik heb de pagina's even doorgelezen.....ieder zn keuze toch?

ik heb tot voorkort heel hard geroepen dat ik kinderen niets vond,dat het maar krijsende en kotsende poepmachines zijn,en dat ik ze ook nooit zou willen(ik ben 23)
maar nu toch,begint er wel iets te borrelen.
mijn nichtje is nu een week of 30 zwanger,en dat is toch wel heel erg leuk om van dichtbij mee te maken.

dus,wie weet!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:28

Myour schreef:
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen. Ik ben nu negentien jaar en heb nog nooit het gevoel gehad: ik wil een kind. Ook andermans kinderen vind ik verschrikkelijk. Ze voelen het aan ook :Y) heb twee keer een kind vastgehouden, de één begon direct te huilen, de tweede nja.. :')
Op de eerste pagina stond een post van iemand die zei niets positiefs aan kinderen te kunnen opnoemen, hier hetzelfde. Lawaaierige ehm.. 'schepsels' die veel geld kosten en heel veel tijd van je in beslag nemen. Als ik kijk naar wat ik en m'n broer en zus van m'n moeder in beslag nemen, serieus! Ik had gek geworden!
Nee, ik bedank :) Mocht ik ooit ongewenst zwanger raken, dan zou het ook zonder pardon weggehaald worden.

Haha, ik vind kinderen ook niet leuk, Als ik een baby in mijn armen gedukt krijg, gaat hij/zij steevast huilen. Echt, ze vinden mij ook niet leuk.
Maar mijn eigen drie, ja, die zijn uiteraard wel te pruimen :D .

JD_Mokkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:44

Zeker weten, ik wil graag 2 kinderen, als het voor mij bestemd is.
En het liefst zo vroeg mogelijk..!
Wauw..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:53

Ik ben nu 30... en ik wil echt geen kinderen. Gelukkig wil mijn vriend ze ook niet.

Ons leven is goed zoals het is, kinderen passen daar niet in. Klinkt hard, maar zo denken we er in essentie over.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:16

Ik weet al vanaf dat ik een klein meisje ben, dat (mits ik ze kan krijgen) ik kinderen wil.
En die wens wordt alleen maar groter.
Ik heb laatst weer een pasgeboren beebje vast mogen houden en wow ik kon wel smelten..
Ik hoop dan ook dat het voor mij geen jaren meer gaat duren.
Het enige waar ik een beetje "bang" voor ben is de bevalling..

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:23

Helaas(!) heb je het niet voor het kiezen of je kinderen kan krijgen, maar ik hoop ooit moeder te worden van 1 of meerdere kinderen!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:51

nanka schreef:
Helaas(!) heb je het niet voor het kiezen of je kinderen kan krijgen, maar ik hoop ooit moeder te worden van 1 of meerdere kinderen!!

Dat heb je idd zeker niet voor het kiezen. Er wordt altijd heel makkelijk vanuit gegaan dat iedereen kinderen kan krijgen :j

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:36

Ik en vriendlief willen over 5 á 6 jaar toch wel aan kinderen denken. :)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:46

aardbeitje_ schreef:
Ik en vriendlief willen over 5 á 6 jaar toch wel aan kinderen denken. :)

en hoe oud zijn jullie dan als ik vragen mag ? :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:27

Bij mij is mijn biologische klokje al een tijdje aan het tikken, alleen wil vriendlief nu nog niet. Ikzelf zou het fijn vinden als er 1 kindje komt, maar dan is het nog maar de vraag natuurlijk of het ook lukt. Wie weet ben ik wel niet vruchtbaar of werken de zaadjes van mijn vriend niet. Maar goed als het wel zou lukken dus, ja ik wil graag een kind. (en dus geen kinderen)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:41

Ik wil geen kinderen.....
meer! Heb er 3 en dat is mooi zo!