Sassii schreef:Ik ben 11,
maar het valt mij idd op dat steeds meer kinderen 'azosialer' worden....
Roken enzo.
Het valt mij ook op dat kinderen tegenwoordig niet meer kunnen spellen.
Vorig jaar toen was ik een keer bij mijn broertje op school. Hij zat toen nog in groep 8. Veel meisjes uit zijn klas liepen al met handtasjes en lipgloss en hippe mobieltjes. Kleine cultuurshock voor me, 7 jaar geleden hield niemand uit mijn groep 8 zich bezig met dat soort dingen.
Ik denk dat het komt door wat er tegenwoordig op t.v. is, kinderen tussen de 11 en 15 zien daar een beeld waaraan ze graag willen voldoen. Kijk eens naar The Hills, The City, alle seizoenen van Top Model.. Allemaal zogenaamd perfecte meiden met perfecte vriendinnengroepen, de hipste mobieltjes en de nieuwste kleren, prachtige make-upjes en de modernste taaltjes. O en natuurlijk jongens.
En dat willen die kinderen volgens mij erg graag nadoen, laten zien dat zij dat óók zijn. Zie de gemiddelde foto's op de hyves van een gemiddeld 14-jarig meisje, met hun "haters zijn praters" of hoe dat ook mag heten, gedichtjes over mooi zijn, jaloerse bitches en weetikveel, je telt pas mee als je meer dan 100 reacties of respects van jongens hebt gekregen.... De krabbels van aaaaaaaal hun vriendinnen met hoeveel ze wel niet van elkaar houden..
Ik veroordeel hier niemand mee, maar ik denk dat dit soort dingen de oorzaak zijn van de "jonge tienertjes".