'Jonge' Tienertjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:23

Sassii schreef:
Ik ben 11,
maar het valt mij idd op dat steeds meer kinderen 'azosialer' worden....
Roken enzo.

Het valt mij ook op dat kinderen tegenwoordig niet meer kunnen spellen.

Vorig jaar toen was ik een keer bij mijn broertje op school. Hij zat toen nog in groep 8. Veel meisjes uit zijn klas liepen al met handtasjes en lipgloss en hippe mobieltjes. Kleine cultuurshock voor me, 7 jaar geleden hield niemand uit mijn groep 8 zich bezig met dat soort dingen.

Ik denk dat het komt door wat er tegenwoordig op t.v. is, kinderen tussen de 11 en 15 zien daar een beeld waaraan ze graag willen voldoen. Kijk eens naar The Hills, The City, alle seizoenen van Top Model.. Allemaal zogenaamd perfecte meiden met perfecte vriendinnengroepen, de hipste mobieltjes en de nieuwste kleren, prachtige make-upjes en de modernste taaltjes. O en natuurlijk jongens.

En dat willen die kinderen volgens mij erg graag nadoen, laten zien dat zij dat óók zijn. Zie de gemiddelde foto's op de hyves van een gemiddeld 14-jarig meisje, met hun "haters zijn praters" of hoe dat ook mag heten, gedichtjes over mooi zijn, jaloerse bitches en weetikveel, je telt pas mee als je meer dan 100 reacties of respects van jongens hebt gekregen.... De krabbels van aaaaaaaal hun vriendinnen met hoeveel ze wel niet van elkaar houden..

Ik veroordeel hier niemand mee, maar ik denk dat dit soort dingen de oorzaak zijn van de "jonge tienertjes".

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:47

Rebeccaa schreef:
Nou, wij liggen in de zomer altijd voor het gemeentehuis met energy drank en een zak chips, gewoon languit op het gras daar. Ik zie niet in wat daar mis mee is? :=

Ik vraag me altijd af wat jullie daar mee moeten, die energy drank.. ik zie kids met hele traytjes tegelijk de aldi verlaten. Ik drink heel soms een blikje als ik om 7 uur mn bed uit moet. Meer ook echt niet, je tanden rotten je bek uit waar je bij staat met dat spul. En meer dan 2 blikjes achter elkaar lijkt me misselijkmakend, laat staan n hele tray.

Maar serieus, wat maakt energy drank zo bijzonder?

Moiryn

Re: 'Jonge' Tienertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:52

Het smaakt gewoon lekker?

En het is goedkoop :+

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:01

Moiryn schreef:
Het smaakt gewoon lekker?

En het is goedkoop :+

Wou ik ook net zeggen.. Waarom drinken mensen cola? Dat is ook zoiets, kun je uren over discuseren (weet niet hoe je dat schrijft.. :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:02

Shego schreef:
eierhoofd schreef:
De hyvesfoto's bij "meest gerespecteerd" en best bekeken zijn hi-la-risch! Ik vind het wel entertainment. Zolang ze maar beleefd blijven en geen overlast veroorzaken.

Hihi ik moet daar ook wel eens om lachen ook al ben ik pas veertien.Die uitdrukkingen als 'lkkr kind' enzo vind ik gewoon...raar.Niet aanvallend bedoeld hoor,ik snap het gewoon niet.
En over make-up,ik draag mascara maar dat is al een ramp.Ik vind tutten wel leuk maar ik KAN het niet :') als ik mascara opdoe vergeet ik het en krab ik in m'n oog,zodat het weer uitloopt.Lipgloss vind ik heel vervelend want als je dan een keer je haar in je gezicht hebt hangen plakt het aan je lippen vast.Oorbellen raken verstrikt in je haar.Oogschaduw verdwijnt,blijft maar een half uur zitten en dan is het weg.eyeliner doet zeer want ik prik altijd in m'n oog met dat potlood :')
Ik ben gewoon een kluns wat makeup betreft.Hakken zijn leuk maar o zo pijnlijk voor je voeten.
Ik bewonder de mensen die het allemaal volhouden wel hoor.Maar idd die meiden met een heel levensverhaal op hun profiel vind ik soms een beetje overdreven.Tenzij er natuurlijk echt wat aan de hand is

Eh tja, vraag me dan echt af wat jij doet met je make-up ja.

dwaallicht schreef:
Rebeccaa schreef:
Nou, wij liggen in de zomer altijd voor het gemeentehuis met energy drank en een zak chips, gewoon languit op het gras daar. Ik zie niet in wat daar mis mee is? :=

Ik vraag me altijd af wat jullie daar mee moeten, die energy drank.. ik zie kids met hele traytjes tegelijk de aldi verlaten. Ik drink heel soms een blikje als ik om 7 uur mn bed uit moet. Meer ook echt niet, je tanden rotten je bek uit waar je bij staat met dat spul. En meer dan 2 blikjes achter elkaar lijkt me misselijkmakend, laat staan n hele tray.

Maar serieus, wat maakt energy drank zo bijzonder?

Lekker om te mixen. En sowieso, het is goedkoop & nog lekker ook, nou IK vind het lekker iig. Echt druk word ik er niet van - ben al echt een stuiter konijn van mezelf :') - maar eh. Tja, ik vind 't gewoon lekker :9. Zo'n tray is ook vrij snel op als je met z'n 8'en bent btw. :') en een tray is in verhouding goedkoper dus ja

Ik liep op de basisschool btw ook al met vriendjes, handtasjes, mobieltje, lipgloss bij me etc.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:27

Ik ken iemand die voor zijn 20e met hartproblemen bij de dokter zat. Dronk ook de hele dag energy drankjes. De dokter heeft hem ten strengste verboden het nog te drinken. Gevaarlijke troep als je dat zo hoort.

Hier op de manege lopen ook allemaal van die jonge tienertjes rond met meer make up op dan ik in een maand verbruik. Hele donkere eyeliner allemaal, met dik aangezette mascara.

En heb je al die getuite lipjes op hun Hyves profielfoto's al gezien? Zó nep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:45

Ik drink ook niet de hele dag door energy drankjes. En jawel, mijn tanden rotten niet ook. Heb nog nooit 'n gaatje gehad.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:59

Ik drink geen energy drank en m'n tanden rotten wel weg :')

Bij ons op school halen er idd veel mensen een hele berg energy drank en stoppen dat vervolgens in hun kluisje om er een aantal dagen/weken mee te doen.

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:00

De hele dag energy drinken is idd niet goed, met 6 (?) blikjes kun je in coma raken. Ik drink het ook niet de hele dag door, maar meestal met vrienden drinken we er een paar, ik vind het iig lekker. Ook in kluisjes hebben sommigen het.
Die getuite lippen op hyves vind ik idd ook heel nep :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:13

Serieus? Wow, ik heb toen op werkweek iets van 6/7 blikjes in een half uur opgedronken (was wel éénmalig he :') ).

Verder drink ik er zo'n 2/3 per week. Haal vaker fernandes :P

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:35

Energy vind ik toch wel zo smerig. Het is zo zoet en het is ook niet bepaald gezond :n . Moet ik wel toegeven dat ik wel regelmatig cola drink en dat is ook niet echt gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:38

Cola is net zo slecht. :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:47

Rebeccaa schreef:

O echt niet. In energiedrink zit zóveel cafeïne, echt 10x zoveel als in cola volgens mij.

Er zijn tegenwoordig ook van die shotjes energydrink ofzo? Daarvan mag je max. 2 per dag. Dan kan het nooit gezond zijn. Ooit zo'n waarschuwing op een fles cola zien staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:07

Cola wordt je wel dikker van volgens mij. :+
Alleen qua cafeïne.. Tja. Ik heb het idee dat ik er vrij weinig op reageer. :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:11

Van de chips die je bij de energydrank eet niet? :D

Maar ach, dit soort dingen zijn zinloze discussies. Ik drink het niet omdat ik het niet lekker en onnodig vind, wat anderen doen moeten ze vooral maar zelf weten. :j

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:19

Rebeccaa schreef:

In energydrank zit inderdaad veel meer cafeine volgens mij ;) . En daar wordt je heus ook wel dikker van. Maar bij energy en cola is het wel hetzelfde, af en toe is heus geen ramp.

Die getuite lippen vind ik inderdaad ook nogal raar :P , het ziet er niet mooi uit.

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:43

Anthea schreef:
Dubbele lagen mascara zijn nog 't ergst.. Allemaal klonters en je ziet eigenlijk geen ogen meer, en dat moet dan mooi zijn enzo. :Y)

Ja afschuwelijk. Het ziet er echt niet uit maar die kids blijven er maar meer op smeren. :(:)
Eigenlijk is het gewoon lachwekkend.

Zag vorige week in de stad een 13-14 jarig meisje lopen, (tenminste dat gok ik, ze zag er behoorlijk jong uit)
en ze liep gewoon op hakken van zeker 10 cm. Ze kon er absoluut niet op lopen, toen ik haar aan keek kreeg ik een arrogante blik terug.
Mn vriendinnen die naast me liepen zaten het uit te proesten van het lachen tot dat het meisje naar ons toe kwam om ons even te vertellen dat we kankerbitches waren. Daarnaast waren we ook lelijke sletten en we moesten oppassen. :Y)
(We waren zelf allemaal 20 + dus we hadden echt zoiets van WTF?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:50

In groep 8 droeg ik geen make-up, alleen als het kerst was. Dan deed mijn moeder nota bene nog wat mascara bij mij op.
Verder speelde ik toen nog paardje op het schoolplein, ook al werd ik uitgelachen.
Pas in de 2e begon ik af en toe wat mascara op te doen.
Het is eigenlijk pas sinds begin dit schooljaar dat ik elke dag make-up draag, ik zit nu in de 4e en ben 15. En dat is dan alleen nog mascara en oogschaduw. Nu zou ik het niet zo fijn meer vinden om zonder make-up naar school te gaan. Als ik ergens anders naar toe ga boeit het me niet zo.
Ik ben afgelopen oktober met school naar Italië geweest en in de bus daarna toe zaten ook 5e klassers die door naar Rome gingen. (Wij gingen naar Assisi.) En toen kwam ik eigenlijk pas een beetje voor het eerst in contact met oudere mensen die dronken en uitgingen en blowden, etc. Ik was toen nog 14 en vond het allemaal heel spannend. Vooral omdat ik voor die tijd echt nog helemaal NIKS had gedaan, wat betreft die dingen. Vond mezelf een beetje saai worden, vooral omdat je uit je omgeving toch wel verhalen hoort van vrienden die drinken en zoenen enzo, ik vond het dus ook wel tijd worden. Misschien ben in inderdaad onder die druk bezweken van het beeld dat ik die dingen nu toch wel een keer gedaan moest hebben, maar ik wilde het ook wel echt zelf. Dus ik sprak nadat we terug waren uit Italië met een paar vrienden uit de 4e en een paar van die jongens uit de 5e af om wat te gaan drinken. Dat was een paar dagen voor mijn 15e verjaardag. Ik ben toen wel aangeschoten geweest, maar ach, ik vond het een erg leuke ervaring. :D Heb het toen ook eerlijk aan mijn moeder vertelt achteraf, en die was niet boos. Het was misschien wat jong, 14, maar ik vond het leuk en heb er geen spijt van, is dat dan zo erg? Ik heb toen ik aangeschoten was toen ook voor het eerst gezoend. Maar ook daar heb ik geen spijt van, want hij is nu al bijna 2 maanden mijn vriendje. Oke, te lang verhaal.
Maar de conclusie is dus een beetje dat ik dingen niet zozeer leeftijdsgebonden vind, meer of je er verstandig mee om kan gaan en dat is voor iedereen anders. En dat het soms best lastig is om nog veel dingen niet te mogen, of die simpelweg door een bepaald beeld van jouw leeftijd niet goedgekeurd worden door andere mensen, terwijl er wel van alle kanten wordt gepushed om 'coole' dingen te doen. Zolang je er zelf maar achter staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:06

Plien91 schreef:
Van de chips die je bij de energydrank eet niet? :D

Maar ach, dit soort dingen zijn zinloze discussies. Ik drink het niet omdat ik het niet lekker en onnodig vind, wat anderen doen moeten ze vooral maar zelf weten. :j

:D. Wel light chips hé.
Bij de cola eten we saucijzenbroodjes, denk dat je dan nog beter chips kan eten.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:09

Fira schreef:
Haha nagellakken in de les, ik zie het al voor me _O-

Ik had een meisje in de klas dat op haar dooie akkertje haar teennagels lakte en haar wenkbrauwen epileerde :')

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:13

melsh schreef:
Fira schreef:
Haha nagellakken in de les, ik zie het al voor me _O-

Ik had een meisje in de klas dat op haar dooie akkertje haar teennagels lakte en haar wenkbrauwen epileerde :')

In de les? Was er geen leraar die er wat van zei?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:20

scotie3 schreef:
melsh schreef:

In de les? Was er geen leraar die er wat van zei?

Die lerares vond de kleur nagellak heel mooi en wilde het ook op :+

Oh en we hebben een jongen van 19 in de klas met een vriendin van 13 (!)

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:30

melsh schreef:

In de les? Was er geen leraar die er wat van zei?[/quote]
Die lerares vond de kleur nagellak heel mooi en wilde het ook op :+

Oh en we hebben een jongen van 19 in de klas met een vriendin van 13 (!)[/quote]

:oo
Zoiets hebben wij op school,maar dan net andersom :oo
Endan gaat ze mee in zijn auto enz := ieuw...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:35

_likepink_ schreef:

Deze heeft geen auto. Het is ook niet zo'n gangsterjongen, maar toch vind ik het een beetje pedo-achtig...

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:38

melsh schreef:
_likepink_ schreef:

Deze heeft geen auto. Het is ook niet zo'n gangsterjongen, maar toch vind ik het een beetje pedo-achtig...

Ja, 19-13 is nogal een verschil idd, niet zo zeer de aantal jaren maar als 13 jarige zit je in een heel andere fase dan als 19 jarige.
(tenminste, ik wel :P )