Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:00

Gefeliciteerd :D

Kun je al even proeven hoe het is om een paar keer per nacht je warme nestje te moeten verlaten :=

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:06

Rozekoeken: Allereerst top dat je je verhaal wil doen en andere mensen verteld wat je kan overkomen en je verhaal durft te doen. Dat je probeerde van je eetstoornis af te komen! Dat je zelf het herkend is de eerste stap van het oplossen al! Wees daar al trots op!
Oke een niet geplande zwangerschap maar misschien wel jou redding om de kracht te vinden van je eetstoornis af te komen. En een heel nieuw leven in te wandelen met een lieve vriend en straks kindje. Een leuk oma die helpt waar ze kan en een school die meedenkt zodat je straks toch ook je diploma hebt. Eigenlijk heb je alles mee ondanks het ongeplande en het jong zijn.

Het zal zeker niet makkelijk worden en even wennen een kindje en school. maar je gaat het redden omdat het kindje ook het lichtpuntje is. Zelfs sommige volwassenen die kinderen ongepland krijgen redden het niet altijd. Tuurlijk wil ik dit verhaal niet aanzetten tot nog meer tienermoeders zeker niet zelfs want het is een opgave om een kleintje groot te brengen. Denk dan maar aan jezelf hoe je groot geworden bent. En je wil ze dan toch altijd het beste van de wereld bieden als ouders. Jij hebt geluk dat alles zo goed terecht komt zoals het er nu uitziet. Er zijn tienermoeders die meer problemen erbij hebben gekregen door een kindje. Maar als je nu heel bewust zwanger bent geworden dat niet en je was je bewust van hoe het wel hoord. Dat is al knap vele mensen met jou zelfs in de volwassenwereld niet. Dus ga genieten van je zwangerschap en je kindje straks! Heel veel geluk en gezondheid.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:14

zo ik het verhaal net pas gelezen maar ik heb echt zeer veel respect voor jou.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:17

Gefeliciteerd met je pupjes :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:44

Pff ook ik heb nu pas echt je hele topic door gespit. Af en toe wel stiekem gekeken enzo! Ontzettend goed van jou en je vriend! Jullie zijn er wel degelijk klaar voor om paps en mams te worden! Van harte gefeliciteerd, ook met je hond en de pupsels!!

Heel veel succes de komende tijd en geniet er van!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:13

gefeliciteerd met je pups!

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:24

gefeliciteerd met de puppies :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:46

Super bedankt allemaal! :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:02

Gefeliciteerd met je pups.
Kan je alvast lekker moederen.

Als je meer last krijgt van je banden zou je naar de fysiotherapeut kunnen gaan.
Met oefeningen of een bekkenband is de pijn binnen de perken te houden.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:06

Gefeliciteerd met de pups! :D

cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:05

alleer eerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap
en vind het echt super hoe jullie er tegenover staan.
op forems kan je idd heel veel vinden over tiener zwangerschappen
als je nog meer vragen heb die je niet kan vinden kan ik je er misschien mee helpen
ik ben namelijk kraamverzorgende en heb een scriptie gemaakt voor mijn school over tienermoeders
dus als je nog vragen heb kan je het altijd aangeven misschien dat ik je er mee kan helpen.
heel veel geluk toegewenst en geniet van je zwangerschap.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:22

Een stukje update!

Gister de zondagavond doorgebracht in het ziekenhuis, dat was even schrikken. Vooral toen de dokter begon over opname...
Ik had namelijk de hele dag buikpijn, eentje die erg gemeen was, waarvan ik verkrampt lag van de pijn en eten/drinken (zelfs water) ging ook niet meer.

Nou in het ziekenhuis allemaal testen gehad. Als eerste bloeddruk, was goed. Daarna hartslag, ook goed.
Daarna is er een echo gemaakt van de kleine, die ons tegemoed zwaaide, en vlijtig 'rond huppelde' in mijn baarmoeder. (de ergste zorgen gingen toch om de kleine, dus dat was even een 'pfieuw gelukkig' moment).
Nou toen een 'spoed-bloedtest' (dat betekend dat hij meteen nagekeken word in het lab), en tijdens het wachten een buikpalpatie gehad. (voelen aan de buik of er dingen niet kloppen).

Uiteinderlijk was de bloedtest helemaal goed, geen ontsteking, geen tekorten, goede zout verhoudingen.
Uiteindelijk nog met de stethoscoop geluisterd, ook goed.

Nou wat bleek nou uiteindelijk wat het was, door de zwangerschap zijn mijn darmen wat verschoven (minder ruimte), en daardoor wilt de grote boodschap nog wel eens ergens een koffiepauze nemen. En dat doet (helse :\) pijn. Dus nu moet ik poedertjes oplossen in mijn water, waardoor het beter moet gaan.

Achja gelukkig is het uiteindelijk iets simpels, en niet een van die vervelende dingen die ik in mijn 'zelf-genees-poging' op google had gevonden. (kanker, ziekte van crohn, ontstekingen, verlamde darmen, etc.).

Verder gaat het met de pups super, de moeder geeft inmiddels meer melk, maar hou het nog wel goed in de gaten of het genoeg is.
Het leuke is dat je de pups elke dag ziet groeien, ze worden sterker en dat is gewoon leuk om te zien.
Ook de plant heeft inmiddels al 2 nieuwe knopjes aangemaakt, en de kat slaapt tegenwoordig in de plantenbak. (past niet, dus ziet er grappig uit).
Laatst bijgewerkt door Equidea op 08-02-10 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:26

Equidea schreef:
Een stukje update!

Gister de zondagavond doorgebracht in het ziekenhuis, dat was even schrikken. Vooral toen de dokter begon over opname...
Ik had namelijk de hele dag buikpijn, eentje die erg gemeen was, waarvan ik verkrampt lag van de pijn en eten/drinken (zelfs water) ging ook niet meer.

Nou in het ziekenhuis allemaal testen gehad. Als eerste bloeddruk, was goed. Daarna hartslag, ook goed.
Daarna is er een echo gemaakt van de kleine, die ons tegemoed zwaaide, en vlijtig 'rond huppelde' in mijn baarmoeder. (de ergste zorgen gingen toch om de kleine, dus dat was even een 'pfieuw gelukkig' moment).
Nou toen een 'spoed-bloedtest' (dat betekend dat hij meteen nagekeken word in het lab), en tijdens het wachten een buikpalpatie gehad. (voelen aan de buik of er dingen niet kloppen).

Uiteinderlijk was de bloedtest helemaal goed, geen ontsteking, geen tekorten, goede zout verhoudingen.
Uiteindelijk nog met de stethoscoop geluisterd, ook goed.

Nou wat bleek nou uiteindelijk wat het was, door de zwangerschap zijn mijn darmen wat verschoven (minder ruimte), en daardoor wilt de grote boodschap nog wel eens ergens een koffiepauze nemen. En dat doet (helse :\) pijn. Dus nu moet ik poedertjes oplossen in mijn water, waardoor het beter moet gaan.

Achja gelukkig is het uiteindelijk iets simpels, en niet een van die vervelende dingen die ik in mijn 'zelf-genees-poging' op google had gevonden. (kanker, ziekte van crohn, ontstekingen, verlamde darmen).

is dat poedertje toevallig movicolon of metamucil? dat zijn namelijk middelen die clienten bij ons ook wel gebruiken...

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:28

Nou gelukkig dat het dan alleen dat maar was, voor hetzelfde geldt was het wat anders.

Nog succes in ieder geval verder met de zwangerschap.
(ben eigenlijk best jaloers :P Zou zelf ook wel een kleine willen)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:32

Gelukkig valt het allemaal wel mee! Jullie zullen we geschrokken zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:33

Dat is schrikken :(:)

Gelukkig goed nieuws!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:35

Wat zal jij geschrokken zijn zeg :(:)
Maar gelukkig blijf je moed houden :) en begin je al een buikje te krijgen :)?

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:36

hoelang moet je nog?? ;)

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:36

ja ik vraag me eigenlijk ook wel af, of je al een buikje krijgt ;)
kun je eventueel een foto plaatsen :D

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:41

williejanne schreef:
Nou gelukkig dat het dan alleen dat maar was, voor hetzelfde geldt was het wat anders.

Nouja, als je er goed over nadenkt is alles mogelijk natuurlijk.

Misschien een goede test, een plant van de intratuin of ikea in leven zien te houden... Lukt dat je, dan ben je er klaar voor! (Sarcastisch bedoeld natuurlijk).

Verder valt het buikje nog tegen!, er zit wel wat, maar stelt nog teleur in grootte. Ik zal morgen eens kijken of de buik op de foto wilt.

@lammie, even nagekeken, het heet importal.

@amber, ik moet nog 148 dagen (even gekeken op mijn ticker), en ik ben morgen 19 weken zwanger, eigenlijk dus bijna op de helft.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:46

Equidea schreef:
williejanne schreef:

Nouja, als je er goed over nadenkt is alles mogelijk natuurlijk.

Misschien een goede test, een plant van de intratuin of ikea in leven zien te houden... Lukt dat je, dan ben je er klaar voor! (Sarcastisch bedoeld natuurlijk).

Verder valt het buikje nog tegen!, er zit wel wat, maar stelt nog teleur in grootte. Ik zal morgen eens kijken of de buik op de foto wilt.

@lammie, even nagekeken, het heet importal.

@amber, ik moet nog 148 dagen (even gekeken op mijn ticker), en ik ben morgen 19 weken zwanger, eigenlijk dus bijna op de helft.

importal is qua werking hetzelfde als movicolon...ik ken beide poeders wel...bij de ene instelling werd importal voorgeschreven en bij de nadere movicolon...maar de samenstellingen waren nagenoeg hetzelfde...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:48

Is daar verder een verschil in? Ik heb nog gevraagd hoe het precies werkte maar toen kreeg ik een beetje een vreemd antwoord. 'ja is niet laxerend'.
En de bijsluiter is ook niet gul in het verschaffen van informatie.

Heb het nu vanavond voor het eerst gebruikt, voel nog niet zoveel, maar dat zal wel komen denk ik.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:50

Ts ik vindt het echt leuk voor, en super dat je het zo leuk vindt.
Ik had de zelfde leeftijd als jou toen ik zwanger was ook door de pil heen.
Ben nu 24 en heb een zoontje van 5 jaar, ik vertel je het is niet altijd makkelijk maar
zou het voor geen goud willen missen.
Geniet van je zwangerschap en dat alles goed mag gaan.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:53

Equidea schreef:
Is daar verder een verschil in? Ik heb nog gevraagd hoe het precies werkte maar toen kreeg ik een beetje een vreemd antwoord. 'ja is niet laxerend'.
En de bijsluiter is ook niet gul in het verschaffen van informatie.

Heb het nu vanavond voor het eerst gebruikt, voel nog niet zoveel, maar dat zal wel komen denk ik.

het wisselt per persoon een beetje qua werking...de belangrijkste werking is dat het de darmen actief houd en zorgt dat die in bewegingblijven, waardoor je dus een soepelere ontlasting krijgt...maar bij de een kan het dus soepeler (lees dunner/vloeibaarder) worden dan bij de ander...maar dit ligt er ook aan hoeveel zakjes je moet hebben op een dag en hoeveel tegelijk...
verder zijn er voor zover ik weet geen bijwerkingen...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:53

humpy1 schreef:
Ts ik vindt het echt leuk voor, en super dat je het zo leuk vindt.
Ik had de zelfde leeftijd als jou toen ik zwanger was ook door de pil heen.
Ben nu 24 en heb een zoontje van 5 jaar, ik vertel je het is niet altijd makkelijk maar
zou het voor geen goud willen missen.
Geniet van je zwangerschap en dat alles goed mag gaan.

Super om te lezen!, word helemaal warm van verhalen van blijde moeders.
Moge je veel voorspoed en geluk ervaren in het verdere leven en dat van je zoontje.