Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:48

Mijn vriend wil het absoluut houden, hij is tegen het weg laten halen.
Ikzelf zou het ook houden, ik zou het niet over mijn hart verkrijgen mijn eigen kindje weg te laten halen.
Ben 18 trouwens en mijn vriend is 21.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:50

Ik ben nu 19 en heb meer dan 2 jaar een vriend.
Als ik nu zwanger zou raken dan zou ik het houden.
We wonen nog niet samen, maar kunnen als het moet wel direct woonruimte krijgen.

Mijn vriend is trouwens wel wat ouder, hij is 26..
Zelf moet hij er nog niet echt aandenken, maar ik heb het er wel met hem over gehad.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:01

Tja,val wel niet meer in de leeftijdscategorie,maar ben wel een uhm,echte ervaringsdeskundige,ik ben nu 34(vooruit,maar lijk en word gelukkig ook geschat,zo'n 10 jaar jonger)ben een heeeeeeeeeeeeeeele trotse mama van 5 jongens.Ik ben op mijn 15-de zwanger geraakt van mijn oudste zoon en ik was net 16 jaar toen hij geboren werd,hij is ondertussen al een hele vent van 18 jaar,die zowat twee koppen boven zijn moeder uitsteekt.Mijn ervaring:nooooooooooooooooooooit geen abortus,heb vroeger zelf alles tegen gehad wat maar tegen kon zitten,papa en mama gescheiden,mama amper geld om ons te onderhouden,ze deed zo enorm haar best voor mij,mijn zoon en mijn broer en zus die ook thuis woonde,ik kreeg geen uitkering,want was nog maar 16 jaar,vriendje ging ervandoor(wat ik al anderhalf jaar had)geen eigen woonruimte,heb daar 6 jaar op moeten wachten enz. enz, gigantisch veel opstakels en vooroordelen,maar toch,ik heb gekozen voor zijn leven en ik heb ook nooit geen tel nagedacht om het weg te laten halen,mocht er nog iemand iets willen weten/vragen of wat dan ook,mailbox staat voor je open hoor,heb helemaal geen geheimen,groetjes Linda

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:04

Ik ben 15, bijna 16. Woon nog bij m'n ouders dus en als ik nu zwanger zou worden zou ik het zéker weg laten halen :j.
Wil eerst m'n diploma's halen!

Talisa

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:07

Ik zou het nooit weg laten halen :) Als ik het eenmaal zo ver heb laten komen moet ik ook maar de consequenties aanvaren.. Met of zonder hulp van partner.

Ik zit er absoluut niet op te wachten, moet nog heel wat jaartjes studeren, maar ja dan zal ik wat plannen om moeten gooien ;)
Ben trouwens 20.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:16

Oké, geen tiener meer, val niet meer in die categorie, maar heb ook wel eens over deze optie nagedacht.
Ik was geloof ik 16 toen ik bang was om zwanger te zijn, ik werd namelijk maar niet ongesteld. Al die jaren ervoor had ik altijd gezegd dat mocht ik onverwacht zwanger raken dat ik het kindje dan absoluut zou houden. Op mijn 16e met datzelfde dilemma geconfronteerd merkte ik bij mezelf dat ik toch echt tot een andere beslissing kwam mocht het zo zijn. Dat heeft me van mezelf echt verbaasd. Nu werd ik wel gewoon ongesteld en was ik niet zwanger, maar mocht ik het wel zijn geweest dan had ik absoluut abortus laten plegen, hoe verschrikkelijk ook. Op dat moment en in die situatie was het voor mij totaal niet realistisch om een kind te krijgen en op te voeden.
Rond mijn 21e merkte ik dat ik er langzaamaan anders over ging denken. Vaste relatie of niet, ik zou heel seireus overwege om het kindje te houden. Dit komt mede door de ontwikkeling die ik zelf heb doorgemaakt in de loop der jaren. Ik ben inmiddels 23 en mocht ik voor de keuze komen zou het echt nog niet gemakkelijk zijn, maar ik zou het zeker heel serieus overwegen om het kindje te houden.
Ik heb ook heel veel respect voor iedereen die op zo'n jonge leeftijd er toch voor kiest om de zwangerschap uit te dragen en een kindje op de wereld te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:23

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:25

Ik geef rustig toe dat ik mijn toekomst niet wil laten verpesten door een kleine :D Maar ik geef ook toe dat moest ik wel een toekomst met een kind zie, ik op dit moment niet in staat zou zijn om het te bieden wat het nodig heeft.g

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:27

Ik denk dat je wel gelijk hebt hoor Judith. Ik denk dat het 'egoïsme' vaak een grotere rol speelt dan de eventuele toekomst van het kindje.
Kan ook van mezelf zeggen dat het bij mij op mijn 16e ook zo was. Ik zag het totaal niet zitten en was er zelf echt nog niet aan toe (en dan was het alleen nog maar de gedachte en heb ik gelukkig de keuze niet echt hoeven maken).

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:29

pharagirlke schreef:
Ik geef rustig toe dat ik mijn toekomst niet wil laten verpesten door een kleine :D Maar ik geef ook toe dat moest ik wel een toekomst met een kind zie, ik op dit moment niet in staat zou zijn om het te bieden wat het nodig heeft.g

Ik ben wel benieuwd wat je daar onder verstaat.
Dat heeft toch allemaal met normen en waarden te maken, en met ideeën over opvoeding, opgroeien en jouw ideaalplaatje? Zo zie je bv mensen echt heel erg dure merken kinderwagens etc aanschaffen, terwijl een tweede- of derdehands net zo goed kan zijn. Het is dus maar net welke standaard je er zelf aan legt. Ik denk dat veel mensen die standaard 'te hoog' leggen. Natuurlijk wil je het allerbeste voor je kindje, maar met minder kan het ook gewoon opgroeien tot een gelukkig en blij kind... (denk ik.. :D Heb ook niet al teveel verstand van kinderen :D).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:42

Het gaat me er niet om dat die kleine dure merkkleding moet hebben, dat heb ik ook nooit gehad en ik ben er niet slechter van geworden. Maar ik heb het over basis dingen zoals eten kunnen betalen voor dat ding, om het liefde te geven en een gezonde zelfzekere mama te hebben die weet waar ze wil zijn in het leven... Ik twijfel zelf nog te veel om een kind zekerheid te geven.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:31

Samanthaaaaa schreef:
Mijn vriend wil het absoluut houden, hij is tegen het weg laten halen.
Ikzelf zou het ook houden, ik zou het niet over mijn hart verkrijgen mijn eigen kindje weg te laten halen.
Ben 18 trouwens en mijn vriend is 21.

En wat zou voor jou dan de doorslag geven? Stel dat jij toch dan zou denken/voelen dat je het niet moet houden, en jouw vriend is tegen abortus. Ben je dan baas in eigen buik of laat je voor je kiezen?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:48

Wij zouden het zeker houden. Goed het is nog niet helemaal gepland, maar ja die paar jaar eerder.
Wij vinden zelf de ideale leeftijd rond de 25 zijn we samen over eens, als dan de financiele en andere zaken goed geregeld zijn. Maar zou ik nu per ongeluk zwanger zijn dan houden we het en zijn wij heel gelukkig.

_Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:02

ik ben 16
heb ook geen vriend dus het zou er ook niet van kunnen komen
maar als k t zou zijn zal ik t weg laten halen
wat mn vriend er dan ook van denkt
ik zou degene zijn die er 9 maanden mee moet lopen, ziek word enzovoort enzovoort, terwijl ik net een nieuwe studie ben begonnen
nee dankje :P

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:06

ik heb zelf een vriend maar zou um wel weghalen, 16 jaar en nou al een kind. Zelf hou ik niet echt van kinderen dus dat is nog een reden dat ik um dan weg zou halen ;)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:12

Als ik nu zwanger zou worden zou ik het zeker laten weghalen. Ik heb geen relatie, woon nog thuis en wil voorlopig nog studeren. Zowiezo heb ik helemaal niks met kinderen :o Ik ben overigens 18 ;)

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:33

Ik vind wel dat vele er makkelijk over denken hoor!
Een hele grote stap om het weg te laten halen vind ik.
Ik ben dan wel geen 20 maar 23, en heb inmiddels een dochtertje van 6 mnd.
Maar als het mij was overkomen zouik het hebben gehouden! Heb ik altijd geroepen. ik ben tegen abosrtus , uitzonderingen daar gelaten.

Ik ken een aantal meiden die het kindje weg hebben laten halen, oftwel aborstus.
Ze zitten er nog steeds mee nu vele jaren verder!
Laatst zei de ene tegen me: tsja anders was hij/zij nou 6 jaar geweest ! Had me nu toch wel fantastisch geleken!
Ken ook iemand die abortus heeft gedaan en nou 7 jaar later al 1,5 jaar bezig is met zwanger raken wat niet wil lukken...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:27

Ik werd zwanger op mijn 18e, geen haar op mijn hoofd die dacht aan abortus.
Als je hem erin kunt laten hangen, ook de gevolgen ervan dragen! Alhoewel in mijn situatie ze altijd welkom was.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:05

Ik ben net 18 en mijn vriend 19, we hebben het er weleens over gehad als ik nu zwanger zou raken wat we dan zouden doen. Ik en mijn vriend zijn erop uit gekomen dat we het willen houden, ondanks dat we nog thuis wonen. Ook heb ik het er met mijn ouders weleens over gehad en mocht ik per ongeluk zwanger raken, dan zouden hun achter ons staan en ons steunen.
Maar ik wil nog langer geen kindje, als we alles echt voor elkaar hebben etc (reken rond de 23/24) willen we pas een kind :)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:06

Ik weet het niet, ik denk dat ik op dat moment erg veel moet praten met iedereen, en me van alle kanten moet laten informeren.
Ben nu 16 en in principe zou ik er wel voor kunnen zorgen, ben ook tegen abortus, alleen als ik op het moment zelf sta en ik moet beslissen of ik de rest van mijn leven aan wil passen, alles veranderen omdat dat kindje ook verzorgd moet worden, weet ik het toch niet. Ik ben er niet over uit wat ik zou doen.

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:07

Ik ben dan wel geen tiener meer, maar 20, maar mag ik toch reageren?:P
Ik zou het niet weten, kan nu van alles zeggen, maar op het moment zelf denk ik er misschien wel heel anders over.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:13

Vind zoals eerder is gezegd dat sommige er heel makkelijk over praten. Ik weet nu zeg je het maar op het moment dat het je echt overkomt denk je er wel ietsjes anders over. Het weglaten halen is niet niets, het houden daarintegen is ook niet niets. Daarom zou ik het niet weten wat ik zou doen, gewoon zorgen dat ik niet zwanger wordt lijkt mij de beste oplossing dan maar. ;)

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:51

Jammer dat er toch nog mensen zijn die denken dat mensen er makkelijk over denken..

Waarschijnlijk val ik daar ook onder, het weg laten halen zal zeker geen pretje zijn, maar ik ken mezelf en wil me niet (nu al) de rest van mijn leven laten vast leggen door een kindje

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:54

essie_blue schreef:
Ik ben 15 jaar, en als ik nu zwanger zou worden zou ik het ook gelijk weg laten halen.
Ik ben nog veel te jong voor een eigen kind, moet nog school afmaken, en heb nog totaal geen moedergevoel ;)
kan dan ook niet zo goed met kleine kinderen opschieten, maarja. :')

Ik zou het ook beter voor het kind vinden,
om het weg te halen. Ik zou het leven van hem/haar erg lastig maken, met zo'n jonge moeder. ;)

Precies hetzelfde hier,
moet er echt nog niet aan denken...

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:55

Ik ben 15, zou dus echt geen kind willen op deze leeftijd. Vind kleine kinderen maar irritant. Ik zou het ook zeker weg laten halen, ik heb nog een hele toekomst voor me, en voor hoe lang ik nog leef wil ik nog lang geen kinderen.