DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 08:12

dobbel schreef:
ja dat doe ik mede daarom dus niet, zo wie zo omdat ze maar kunnen afschrijven wat ze willen nee ik hou het zelf in de hand,

je zal zien volgende maand gaat het weer omhoog, die verhalen heb ik op een ander forum nl ook al gelezen,

heb je een linkje van het andere forum?

Cyntje

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 09:53

Daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Tja... wacht volgende maand wel af. Van 20 cent ga ik niet dood maar wel frapant dat na maanden nu ze ineens weer zelf gaan machtigen het bedrag veranderen :Z

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:30

ik heb daar ook een persoonlijke lening lopen
heb nog niet opgelet of de bedragen omhoog zijn
als dat zo is dan stop ik het direct
maar volgens mij teken je voor een bepaald bedrag per maand
dus ga het vanavond even goed uitzoeken

ik ben ook wel benieuwd naar die link van dat andere topic

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 11:11

Voor de rente kun je toch niet tekenen :?
Die gaat toch automatisch omhoog,... wij zijn 30 euro lager begonnen dan dat wij nu betalen namelijk :+

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:14

Cyntje schreef:
Voor de rente kun je toch niet tekenen :?
Die gaat toch automatisch omhoog,... wij zijn 30 euro lager begonnen dan dat wij nu betalen namelijk :+

Alleen inderdaad als je een variabele rente hebt. Als de rente vast staat, kan ie niet omhoog gaan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 11:15

Oh... dan zal ik dat nog even nakijken dan.
Maar zal ook met bepaalde aflossingen te maken hebben dat je daarvoor niet kunt kiezen? En dus sowieso aan een variabele rente vastzit?
Ik heb het dus niet over een hypotheek he...

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:19

Een persoonlijke lening, of aflopend krediet, heeft altijd een vaste rente. Daar is het termijnbedrag wat je betaalt vastgesteld over een vaste rente, en is ook de looptijd van tevoren vastgesteld. Bij een doorlopend krediet is de rente variabel, en kun je ook weer geld opnemen als die ruimte er is na aflossingen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 11:20

Wij hebben een persoonlijke lening. Was een doorlopend krediet :?
Lekker dan,...dan zal ik daar maar eens even naar gaan kijken want naar mijn idee waren dit de juiste afspraken.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:30

Hebben ze hem zelf omgezet naar een persoonlijke lening?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 12:05

Nee wij zelf.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:07

Oh ok. Dat verklaart ook, waarom de maandlast omhoog is gegaan. Maar die kan nu niet meer veranderen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 12:08

Hoezo kan die nu niet meer veranderen? :?
Wij zijn in 3 jaar tijd 30 euro per maand omhoog gegaan,....

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:10

Als je nu een persoonlijke lening hebt, staat de rente voor de rest van de looptijd vast.
Als je hiervoor een doorlopend krediet had, had die een variabele rente en kon de rente inderdaad stijgen. Ook dalen, hoewel dat altijd langzamer gaat dan stijgen lijkt wel.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 12:12

Het is al 3 jaar een persoonlijke lening :+ Daarvoor was het een doorlopend krediet bij de Rabo ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:14

Dan moet je in de kleine lettertjes kijken waar het addertje verstopt zit. Als je bv een keertje te laat hebt betaald, kan er ook vertragingsrente worden gerekend. Ik noem maar een dwarsstraat. Kan niet als het een normale vaste rente is. Moet iets over in het contract staan.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 12:33

Geen late betaling gehad nee :n
Zal er eens naar kijken!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:49

Ik heb mijn geld ook al gehad van dsbbank. Ik heb vorige week ook bericht gehad van de zilvervlootrekeningen van mijn kids. Ik hoop dat ze dat zo snel mogelijk overmaken, maar dat zal wel niet. Wel belachelijk hoor. Je ontvangt geen rente meer maar je moet nog wel rente betalen :(. Dan vind ik dus beide niet of beide wel. Dus niet ontvangen is niet betalen en wel ontvangen is wel betalen. Maar ik zal wel te simplistisch zijn.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:01

even googelen op dsb ramp, dan kom je 2 forums tegen waar heel veel info staat.

al die regeltjes die je hier leest over leningen, tja dsb neemt het niet zo nauw is mijn ervarin ondertussen naar alle verhalen die ik gelezen heb.

dan hebben wij (man en ik) het nog goed, met onze hypotheek,

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:05

dobbel schreef:
even googelen op dsb ramp, dan kom je 2 forums tegen waar heel veel info staat.

al die regeltjes die je hier leest over leningen, tja dsb neemt het niet zo nauw is mijn ervarin ondertussen naar alle verhalen die ik gelezen heb.

dan hebben wij (man en ik) het nog goed, met onze hypotheek,

Van alles wat er vóór 12 oktober 2009 qua financiele transacties is geweest was onder de verantwoording van DSB.
Op 12 oktober is DSB bank onder curatele gesteld en op 19 oktober zijn ze failliet verklaard.

De pijn wordt er niet minder om, maar het moet wel duidelijk zijn dat van alles wat ná 12 oktober aan betalingsverkeer bij de voormalige DSB bank is geweest, onder leiding en onder verantwoording van DNB is gegaan.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:46

Van de week viel er een DSB envelop op de mat met een voorstel voor een nieuwe rentevaste periode op de hypotheek.
Apart, dat blijkt dus nog gewoon door te gaan onder de DSB-naam... :?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:47

Volgens mij bestaat de naam en het label ook nog steeds, en is alleen het beheer ervan uit handen gegeven.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:17

gaat ook gewoon door onder de naam van dsb hoor, alleen nu met een ander hoofd, namelijk de curatoren, en die willen zoveel mogelijk geld genereren voor de schuldeisers.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 09:21

De curatoren gebruiken inderdaad het briefpapier, de oude werknemers en het kantoor van DSB en daar zullen ze nog heel lang mee bezig zijn. Maar de curatoren zijn de bewindvoerders en die werken uiteindelijk onder de paraplu van de staat, via DNB.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:32

##&%#*%_)@#@O#_@*%$ Zo die is duidelijk geloof ik.

Ik werd net gebeld door dsb dat het maandbedrag voor december nog niet is overgemaakt en dat de brief voor de auto incasso niet is opgestuurd. Dus ik ben een beetje boos geworden waar ze het lef vandaan halen. Ik maak sinds maart alles handmatig over dus ook het doorlopend krediet van mijn lover. Volgens dat mens moet dat dus in de maand zelf betaald worden anders wordt het gezien als extra betaling?! Nou dacht het dus niet!! Ik heb voor de zoveelste keer uitgelegd dat als het loon op 25e van elke maand binnenkomt alles rekeningen en betalingen de eerst volgende werkdag betaald worden. En dat zij of iemand anders niet voor mij gaat bepalen dat ik daarmee een week moet wachten om in de goede maand te zitten. En ik heb even duidelijk gemeld dat ze hun eigen adminstratie dan maar eens goed moeten nakijken.

Dus dat mens heeft me in de wacht gezet en is gaan bellen met een afdeling......... Komt ze terug. Ja, ik zie het mevrouw. Maar u moet toch echt in dezelfde maand gaan betalen anders wordt het niet geaccepteerd als betaling. Toen heb ik nog een keer uitgelegd van het loon binnen en daarna de alles betalen enzo en ook gelijk gemeld dat niet zij of wie dan ook mij kan verplichten tot betalen op het tijdstip dat het hen het beste uitkomt en dat ze kan dreigen met incasso-bureau. Daar word ik niet warm of koud van!!! :( (nu heb ik tenminste overzicht op wat voor bestedingsruimte ik voor de rest van de maand heb).

Zo ik heb even stoom afgeblazen -:(-.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:35

tjee wat belachelijk zeg, ik had nog wel deze maand alvast voor volgende maand willen betalen, uiteindelijk niet gedaan en zo te horen mag ik daar blij om zijn,